Most szerencsésen összetalálkozott az én reklámos csavaranya makettem és a te árjegyzéked, ami azt az eredményt hozta, hogy én némi tudással gyarapodtam. Kösz, hogy reagáltál!
Sőt, most leltem rá kutakodás közben, hogy személyes érintettségem is van vele kapcsolatban.
A Váci út 168-ban a rendszerváltás után, 1992 körülig működő Csavargyár is ezen cég égisze alatt működött a háború előtt.
Én 1993 nyár közeéptől dolgoztam a gyár telephelyén, amit akkor neveztek el Reno udvarnak, mivel a felszámolt gyár telephelyén az első üzlet, ami kinyitott a Reno cipőbolt volt. Akkor költözött oda a cégünk az utcai épületbe.
Nos, csavargyárnak mindenestre hosszabb ideig működött a telep, mivel Reno már valamikor az ezredforduló után kicsivel kampec, abban az udvarban másodikként működő üzlet a Kaisers volt, aminek mára szintén híre-hamva sem maradt. És az akkori cégünk is fuzionált egy másikkal pár év múlva, majd azzal együtt ment tönkre, mára már a felszámolás is lezajlott. Volt ott még egy OBI is később, mára annak is kampec.
A Brevillier-Urban cég volt az Osztrák-Magyar Monarchia legfontosabb cége, miután fuzionált a két fém- és csavargyártó cég 1900-ban 5000 alkalmazottal.
A Brevilliert 1823-ban, Urbant 1848-ban alapították, és ez előbbi volt a világ legnagyobb csavargyártója a XIX. sz. közepén.
Csavarokat ma már nem gyártanak, de a ceruzagyártás 1863-óta ma is tart.
Az ő márkájuk manapság még a SAX is, amit szintén valószínűleg mindannyian ismerünk.
Néhány hete a bolhapiacon vettem egy reklám-csavaranyát 500 forintért. (Szeretem a műszaki dolgokat - főleg ha reklámosak.) Itt hevert az íróasztalomon, még meg sem néztem alaposabban. Most viszont - hogy az M39-es menetfúrásról volt szó - kíváncsian utánanéztem. Ebben is M39-es menet van.
Kösz! Ez lehet a rejtély megfejtése bizonyára. (Vagy fél éve elkezdtem regisztrálni a Facebookra, de megijedtem, hogy sok lesz a felesleges beérkező üzenet, aztán a regisztrálást nem fejeztem be. Ettől függetlenül azóta naponta kapok 3÷4÷5 üzenetet, hogy milyen sokan várnak rám a Facebook-on.)
Az a helyzet, hogy nagyobb fordulatszámú megmunkálásokhoz én is szívesebben használok patront. Viszont a patront óvni kell a nem megfelelően kör alakú keresztmetszetű anyagoktól. (Na ez a mondat jó magyarosra sikeredett.)
A 80-as tokmányhoz még áprilisban elkészítettem a tárcsát, ami kifogástalan lett. De nem tudtam volna megcsinálni az M39-es menetfúró nélkül, nem vagyok annyira profi. Teszek be egy csomó képet az elkészült tokmánytárcsáról, de már a tokmánnyal együtt. Több lesz a kép, mint amennyi elegendő lenne, kérek is elnézést a túltengésért mindenkitől, de sok időm nincs válogatni mert egy érdekes menettel kínlódok. Ha érdekes számotokra is, lefényképezem. Biztosan nem szabványos.
Nem vagy egyedűl! Sokmindenre visz a link de az órát nem látom! De már nem is akarom.
És, hogy állsz a kistokmány hátlapjának a menetelésével? Én a magam részéről úgy döntöttem, hogy inkább egy újabb patronkészletbe fektetnék. Ugyanis a gép maximális fordulatszámával sem lehet a 125-ös 5000 lehetséges fordulatszámát kihasználni. Akkor mennyit kellene pörögnie a 80-asnak, hogy a kis mütyürjeidet megmunkálja?
Ugy látszik a bácsinak akitől vettem az enyémet, van még egy ezredes mérőórája, 5000re tartja:
https://www.facebook.com/marketplace/item/1170467809760668/
(Mielott toolontoool lebaszna valaki, nem tudok linket betenni telefonrol)
Nekem E2N szivattyúja úgy megy 230V-ról,hogy kapott egy 20-as vagy 25-ös kondit deltába,szépen indult,de menet közben túl nagy áramot vett fel a gyárihoz képest,kondi nélkül kb tudta a gyári adatot,ergo kapott mellé egy idörelét 3 mp-re állítva,így az induláshoz megvan a lórúgás,folyamatosban meg vígan megy kis árammal 230-ról.(lakatfogóval kimérve).
Elsőre a befoglaló méret kellene hogy a nyersanyag méretét tudjam. Minap rozsdamenetes anyagot vásároltam és rákérdeztem hogy csapágy bronzuk van-e. Mondták cső alakban (is) van, azt szokták siklócsapágyhoz vinni,milyen méretű kell? Na erre a kérdésre nem voltam felkészülve,így az árát sem forszíroztam.
Tehát alapanyag ár+ aki valamennyiért elkészíti,és lehet olcsóbb inkább kutatni egy bontott de még használható,vagy ritka lehet de akár egy sosem használt tartalék darabot megvásárolni.
Egy másik főorsóra is szükségem lenne,(az enyém sérült) egészen véletlenül ráakadtam egyre,de nem adja el a tulaj. Konkrétan nincs terve vele,de mondta ne is alkudjak reá nem eladó. :-(
De, szivesen lemérem. Viszont lyukat csak tolómerovel tudok merni. Esetleg osszefuthatunk valahol ha te akarod leméretezni. Azt hiszem egy par darabot el tudnál adni ha többet gyártatsz, utoljara a parat 29ért adta volna a srac, a Büksszentmartoni talan még 40 et is kert.
Hopp! Látom ki van szerelve a két siklócsapágy! Nem lenne kedved a méreteket levenni róluk? Szeretném legyártatni, mert az enyémen a hasítás majdnem össze ér.
"Érdekes, hogy elvileg 230ról is megy, úgy kaptam, de azzal a bekötéssel csak búgott. Vagy a kondit kiszedték belőle vmi miatt? 3F ra kötve (Y) megy szépen."
Természetesen mehet egy fázisról is ha kondenzátort kötsz rá,ill javasolt akkor átkötni delta kapcsolásba.
Ha van három fázisod járasd azzal,(így csillag kapcsolásban) és tegyél elé motorvédőt. Jól jön az ha megragad,vagy csapágytörés esetén.
Nálam leginkább leszúrásnál jönne jól egy ilyen szivattyú, sokkal szebben forgácsol a kés. Az alumínium sem ragad az élre ha kenést kap közben.
A forgács tálcán készítettem egy mélyedést a kapcsoló dob alatt aminek közepén egy furat van. Ott lehetne a folyadékot lecsorgatni egy ülepítőbe, majd a szivattyúval újra a munkadarabra engedni. Mivel a motor alatt egy transzformátor van oda nem tudom a szivattyút elhelyezni (pedig van egy tartállyal egybeépítve) így annak helye még nincs kitalálva.