Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Csináltak olyat hogy levették az adagoló tetejét,felöntötték üzemanyaggal,visszazárták ,de úgy sem volt jó.A szerelő is mondta hogy buta az elektronika,de azért próbáljam meg kiolvasatni.
Az adagoló felújítás 3ezer az semmi. Azzal nem csinált semmit. Ennyiért még a helyéről sem veszik le. Talán lefújta féktisztítóval..........
Az a baj a TDS kappával, hogy elég buta szerkezet diagnosztika terén. A jtd szerintem sokkal okosabb már ezen a téren is.
Szerintem a TDS-t diagnosztikázni kár is.............Kár a pénz érte, nem tudja kiírni, hogy mi a baja. Max valami irányt ad, amiből talán ki lehet indulni, de ahhoz igen nagy szakértelem kell. Akinek meg az megvan annak nem feltétlenül kell ehhez a típushoz diagnosztika.
A TDS hez az a kék színű talán VAG diagnosztika kell. A muliecuscan prg jó hozzá. Ja és kell a fiat 3 pólusú átalakító is.
Őnindító 15 reális. Az adagoló felújítás neken 4 éve Érden a szakinal 20000. Ful felujította meg megegyszer szétszedte összerakta mert vmit elrontott. Szerintem az adagolón nem sok mindent csinalt..
Sziasztok! Beindúlt a verda de csak úgy hogy leszedik a hűtőről a cooler csövet spray-t fújnak a cső végébe,de ahogy abbahaggyák a motor leáll. Tehát csak addig jár a motor amíg kapja a spray-t! Rá kötötték gépre de nem látja a progi az autót. Haza hoztam a kocsit. Kaptam egy teló számot, itt a városban van egy olasz fan akinek van hozzá progija. Kiolvasatom a hibát aztán meglátjuk mi lessz.A szerelő csak az önindítót 15E és az adagoló felújítást 3E számolta fel, azt mondta azért nem kér pénzt amit nem tud megcsinálni! Azt mondja,lehet nem is azért indúlt nehezen amire tippeltem,hanem valami jeladó lehet rossz,ezt majd kiolvassuk. Szerintetek átverés vagy csak beleszaladtunk. Elhasználtak 3akksit 2doboz spray-t munkaórát 18E ft.kért,de azt is csak halkan! Tudom hogy jön le az egész,lábán viszem,tréleren hozom! Nekem tényleg úgy tünt,amit lehetett mechanikusan mindent megpróbáltak. Alfa szervíz volt régen,a tulaj aki szerelő is. Jártam pár szervízben (nem csak az enyémmel;-) ) sok helyen lekezelőek vagy lehúznak de ilyen szerelővel még nem találkoztam. Nem vagyok müszaki beállítottságu,de próbálta úgy magyarázni hogy megértsem. Szóval átverés?
Ez olyan, mint az autófényezők szájából, hogy az autót nem gitteljük, hanem kitteljük. Holott ha beírjuk a magyar-német szótárba, hogy gitt, akkor kidobja németül, hogy r Kitt :) ..
Nehéz küzdeni a +100 éves KuK beidegződések ellen...
Persze lehet beletenni a sperhaknit a pakumdeklibe, dehát van szép és szabatos magyar kifejezés az, hogy forrasztunk és forrasztóón. Ezeket ráadásul előszeretettel használja a szakma is.
Szabatos, mert a lágyforrasz huzalok/rudak összetételében a túlnyomó százalék ón (de cáfolj meg ha rosszul tudom) legalábbis ami itt nekem van három különféle tekercs mindegyikre igaz ellenben Cink (Zn) egyikben sincs.
Sokat tehet(ne) a megfelelő terminológia használatáért a szakma hiszen általuk terjedhet tovább a helyes szakmai beszéd a laikusok felé. Megtisztelheti a szakmáját az is pld. az is aki világ életében nyomtatott áramköröket gyártott annyival, hogy felülemelkedik a szakmai slendriánságon és megfelelő, magyar szakkifejezést használ.
Szerintem ha bármilyen szakmai fórumot megkérdezel mi a szabatos a német eredetű kuplung vagy a tengelykapcsoló nem kérdés mi a szép megfejtés még akkor is ha jópár szaki akár 50-60 éve "lekuplungozza" a kérdéses alkatrészt csak azért mert az ugyanúgy német eredetű és megmosolyogtat ha valaki megpróbálja elmagyarázni miért helyesebb a kuplung.
Sőt a sperrhaken is lehet analóg ezzel szerintem.
Mindig eszembe jut a Veres tanár úr (nem tudom él-e még) esetében ha a cinezés szót meghallotta akkor az elkövető nyilvános seggbebillentést kapott a T. publikum nagy derültségére. "Édes fiam cinezni a csatornát szokták!" Ami persze nem igaz megint, mert a bádogosok is nagyon hasonló forraszanyagokat használnak mint a műszerészek a difi inkább az átmérőben van.
Mondhatom és csak sootyt szerettem volna megóvni egy virtuális fenékbe billentéstől:-) ami persze nem igaz:-)
Mindenesetre laikusként is próbálom a megfelelő szakmai terminológiát használni talán erre bizonyíték az eddig elkövetett néhány ezer hozzászólásom és ettől ha szabad a továbbiakban sem szeretnék eltérni.
Szia! Igen saját lábán vittem szervízbe, nem időpontra vittem,egy pár napig állt ott az autó,sok volt a munkájuk de ezt tudtam is! Az önindító berakása után hosszú ideig próbálták indítani,nem sikerűlt. A szerelő úgy látta az adagoló nem vesz fel üzemanyagot ezért kikötötték,áthidalták egy szivattyúval,és úgy nagyon nehezen de beindúlt. Ezért javasolta az adagoló felújítást. Megtörtént mégsem jó. Ma délután megyek a szervízbe ha nem ok. akkor haza hozatom.
Szia! Próbáltak műszerrel de nem láttja a programjuk(ha jól értettem) a panel nem tudom mit írt ki náluk,nálam nem írt hibát. Ma délután megyek érte,elhozom tréleren:-( A boxutca gumi szervíz.
Bizony okozhat nem megfelelő forrasztás ilyen problémát. Vagy aknák az ilyen "hernyákok" egy autón!
Pld. az ón nem futott meg a rézen (ennek jele lehet a "göb" azaz óngolyóbis). Okok: pld. nem melegedett át a réz megfelelően vagy oxidos (nem lett a forrasztás előkészítve) vagy pld. ha un. "glettwasser" lett használva (ami sósavban feloldott horganylemez) Ez utóbbi lehetővé teszi, hogy előkészítés nélkül, csak egy sima ecsetelés után forrasztva is megfusson az ón, de az aládiffundált sósav szépen megeszi a rezet és így egy esztétikailag megfelelőnek tűnő forrasztás is lehet nagyon furfangos hibaforrás. Az ilyen hibás forrasztásokon a megnövekedő átmeneti ellenállás okoz problémát. De előfordulhat olyan extrém eset is hogy bár a vezeték egyben lévőnek tűnik mégis valójában végtelen nagy ellenállás van ott azaz szakadás. Mindenképpen javallt az ilyen amatőr forrasztások szakszerű javítása. Továbbá az is gond, hogy egyáltalán szabad szemmel látható egy ilyen forrasztás hiszen zárlatot okozhat vagy épp eltestelődhet. Valahogy szigetelni kell legalább szigetelő szalaggal, de a profi zsugorcsővel javítani, ha a kötés meg van bontva és rendbe van téve.
Azt mondják a hozzáértők, hogy az adagoló és a turbó élettartatama megegyezik a motor élettartamával amennyiben mindig jó minőségű gázolajat és olajat kap a járgány.
(a turbóban nem hiszek az adagolóban igen)
Az biztos, hogy a legkisebb tömítetlenség esetén is a TDS nem, vagy igen nehezen indul. Amit mindenképp meg kell tenni:
A gázolajszűrőház és az adagoló közötti üzemanyag csövet ki kell cserélni átlátszóra és be kell iktatni egy visszacsapó szelepet. (így lehet látni, hogy valóban van-e ott levegő. )
Aztán: A gázolaj szűrő házra csatlakozó mindkét üzemanyag csőnél lévő 4db réz alátétet újra cserélni.
A gázolaj szűrő ház leszerelésekor a felső csavar alatti réz alátétet szintén újra kell cserélni.
A felső műanyag rész és a gázolaj fűtő rész között van egy O gyűrű, azt is ki kell cserélni. Érdemes átnézni és kitakarítani az gázolaj fűtő rész közötti lamellákat is, a trutyi ott meg tud állni.
Valamint szintén érdemes nem a legolcsóbb gázolaj szűrőt megvásárolni. Jártam már úgy, hogy egy olcsó kategóriás nem tömített rendesen.
Ha ezek mind megvannak és nem indul csak akkor érdemes tovább lépni. Eddig egyébként gázolajszűrő nélkül kb 1000Ft-nál tartunk.
A gázolajfűtő rész felső részénél lévő O gyűrű az amit általában nem szoktak kicserélni (nem tudják, hogy ott van vmi), és csak annak a rossz állapota is tud meglepetést okozni.
Az én TDS-em egy hónap állás után kap egy akksit, egyet izzítok és már indul is.
Na az elmaradt pár hónapomat bepótoltam az olvasásban. :)
Viszont meg is ragadnám itt az adagolóval kapcsoltban a remek alkalmat, hogy kérdezzek. Nekem olyat produkál most már idestova fél éve folyamatosan a verda /TDS/, hogy napi első indításnál, bár az utóbbi időben szinte minden indításnál, hogy rögtön az indítózáskor elindul, aztán kb 1-2 mp után habogva, dadogva leáll, majd ku.va nehezen tudom újra elindítani. /hosszú másodpercekig tartó indítózás/. Szerelő egyszer próbálkozott az adagolón előtöltést állítani, de nem javult a helyzet. Nem vagyok nagy zseni, de nekem olybá tűnik mintha fel levegősödne a rendszerem. Sokak szerint akkor el sem indulna, nem tudom. A szerelőm megnyugtatott, öreg, sokat futott, jobb nem lesz. :) Kb mibe fájna egy adagoló felújítás, vagy legalábbis ezen probléma megoldása, mert most már tényleg idegesít. No meg merre találok olyan szervízt /Bp és vonzáskörzete/ ahol le is veszik meg is javítják és nem kérik el az autóm értékét a javításért.
Valahol volt egy adagoló képem, de most sehol sem találom. Nem nagyon van most előttem, de az adagoló alján van valami szűrő ház, talán ott engedte a gázolajat. Talán onnan jön ki valami elektromos kábel is.
Inkább megnézem a hétvégén az enyémet, nem akarok most több hülyeséget írni.
Na de ha az fel van újítva, akkor ez a hiba már egyébként is megszűnt. Van egy új önindító is. Van benne bika aksi is. Ha a gázolajrendszer nem levegős és a vezérlés is jó helyen van akkor miért nem indul.
Jól értem, hogy saját lábán vitted az adagolóshoz, akik felújították azt, majd azóta többet nem indul?
Ugye a főtengely fordszám jeladón kb 850-1000ohm ellenállás körül kell tudni mérni. A pontos érték most mindegy is. Találtam egy érdekességet. Az ellencsatlakozón, ami a kábelkorbácsból jön, szintén három vezeték van. Az egyik egy piros szál. Na most nekem az valaha el volt szakadva, és most úgy vidékiesen össze van forrasztva, de eléggé nagy mennyiségű cin van rajta. Olyan rendes galacsin adag.
Ez esetleg nem okozhat a rendszerben hibát? Nem okozhat ez nem megfelelő ellenállás értéket? (JTD)
Sziasztok! Pár éve már fórum tag vagyok,de csak olvasó vagyok inkább! Mégis szeretnék egy kis (nagy) segitséget kérni!
6 éve van tds-em,imádom! Sajnos jelentkezett egy probléma, és a szervíz se tudja az okát! Az adagoló alól valahonnan szivárgott az üzemanyag amikor áll a motor,és szerintem ezért nehezen indult be. Ha egy két napot állt, pár percig indítgattam de mindíg beindult,a motor egyenletesen járt. Sajnos régóta jártam így vele mert eddig nem volt pénzem megcsináltatni!
Közben elszált az önindítóban a blendix(nem csoda). A szervízben megcsinálták, viszont nem tudták beindítani sehogy! Végül kiiktatták az adagolót egy szivattyúval és úgy
nagyon nehezen beindult. Javasolták, adagoló felújítás. Úgy lett,berakták,nem indul! Saját lábán vittem az autót oda,3 nappal azelőtt 110 kilométert vezettem le vele baj nélkül!
Soha nem hagyott ott, mindíg haza hozott! A szervíz szerint elektronikai probléma amivel nem tudnak mit csinálni! Dunaújvárosi vagyok, Kulcson van a családtag:-( Ha valakinek valami ötlete,tanácsa van vevő vagyok rá! Hálám nem marad el! Köszönöm!