Hát ha Te, úgy gondolod, hogy hátrányos szíved joga, de ne nem hinném, hogy egy autóbusz betolása az lenne, mert ha az lenne akkor meg sem lépték volna. Mióta mutat rossz képet egy vállalatról az, hogyha egy jármű meghibásodik. Ami elromolhat az sajnos el is fog romlani. Persze az utazóközönség ezt teljesen máshogy fogja fel.
Üzenném annak a srácnak, aki ma Hódmezővásárhely pályaudvaron fényképezte az autóbuszokat(sztem azokat fényképezte) és az 5004/116-os/11.40/ autóbuszjárattal utazott tovább Szegedre Pali bával, hogy lekaphatta volna azt a jelenetet, amikor az autóbuszvezetők betolták a csongrádi telephelyes C56-ost 11.35 tájékán:), ámbár nem biztos, hogy látta.Elképzelhető, hogy nem is fórumtag.
Pontos állománybavétellel tudlak még kiegészíteni, ha ez eddig még nem volt meg:
1981.05.06.
Selejtezés: 2002.február (itt nem tudok pontos napot)
Ha nem tévedek, akkor az alvázszáma a következő: 256.50V198162 (remélem, nem írtam hülyeséget). Ő volt a 323. Volán-tulajdonba került darab ebből a típusból.
A rendszámokon kívül én nem tudok többet erről a járgányról :-(
Hol járt milyen járatot csinált stb... Beszéltem a Tisza volánnál egy kedves emberrel de ezt az infót ő sem tudta hogy merre és hol járt. Kép is jó volna ha lenne a Tisza volános korszakából. Régi rendszámait azt mind tudtam de mást semmit sem.
Majd kiderül, de eléggé kicsi hely lesz szerintem a buszoknak a megfordulásra, valamivel nagyobb is lehetne, nem tudom, hogy a háromtengelyesek, hogyan és miképp tudnak majd megfordulni/ beállni itt. De legyünk csak pozitívabbak, ez a építés nem csúszik, és végre lesz egy "normálisabb" autóbusz állomása Sándorfalvának is.
Na egyre érdekesebb hírek, én tulajdonképpen ezt találtam ki (20-20A), Excelben már el is készítettem a menetrendeket. 20A nyomvonal: Lugas utca-Retek utca változatlanul a 20-as nyomvonalán a Honvéd térig IEA közlekedés rendszerint, csak csúcsidőben. A topictalin én is rajta vagyok :-).
Ha van valakinek ismerőse a Tisza Volán információnál, akkor innen üzenem, hogy ha sulipénteken 12:15-kor valaki megkérdezi, hogy mikor megy legközelebb busz Bajára, akkor ne azt válaszolják, hogy "12:25-kor a 2-es kocsiállásról, 12:30-kor az 1-esről (és gondolom azt is hozzáteszik, hogy menjen a 12:30-assal, mert az gyorsabb)".
Ugyanis az 5035/149 egy fantomjárat, gondolom a 2-es kocsiállásról 12:20 körül elcikázó "Szeged-Mórahalom-Ásotthalom" táblájú Alfa Regio akar az lenni, és utána a bácsos 12:30-as szintén a 2-es kocsiállásra áll be. Ugyanis a gyanútlan utas szépen ácsorgott az 1-es kocsiállásnál, és látta, hogy a 2-es kocsiállásról elmegy egy busz 12:30-kor (de ez őt nem zavarta, mert ő a 12:25-ösnek gondolta), de az 1-esre nem akar jönni semmi. Sajnos csak utólag szentségelt, hogy kimaradt a 12:30-as busz, így nem tudtam neki időben szólni, hogy a bácsosra kellett volna felszállnia.
Az lehet el tűnt egy ideje innen, szint úgy az ELR-569 is. CJN sofőre hol JAW-ot(általában Tarján decentrum, hétvégén látni Dorozsmán) vezetett hol BRN-t. Az ELR-569-es sofőr pedig CJN-356(vagy amit épp kiadnak ide) járkál!
Így első ránézésre tényleg úgy néz ki, mintha felújjították volna, de az elején még RT. felirat van és nem hiszem, hogy felújjítás után ezt raknák rá vissza! De az viszont tetszik rajta, hogy végre raktak rá dísztárcsát! :)
attól függ milyet akar ha simát akkor LIF ha fekete belsejűt akkor LPK :D de ha lehet LPK-536 és KDJ-355 ön maradjon logo me ha nem akkor tudom ki volt:D
Ez is a nálam szokásossá vált "Ez is jó volna, de úgyse lesz kedvem hozzá". OFF: Gondolom óriási áldás az jelenség hogy T. Martin.Kiss.18-nál kikapcsolták az internetet :) ON
A Volán részéről van már emberünk, tehát már csak az időpontot/helyszínt kell eldönteni. Aki akar jönni az legyen oly kedves és írjon egy mailt a publikus címemre, és akkor tudunk privátban időpontot és helyszínt választani.
A LIF-759 mint vissza térő. A baleset egy oldal üveg cserével is járt(sofőr oldali B tengelynél lévő, belülről nagyon látszik). Jobb oldala is sérült a balesetkor(ugyanúgy a B tengelynél)? Nekem úgy tűnt hogy ez totál nem Mercibe való üveg.(Ez volt kéznél(?), így olcsóbb(?)).
Csokibával merült fel az ötlet, hogy lehetne tartani egy Tisza Volán-os fórumtalálkozót. Mostanság elég sokan lettünk itt, és jó lenne megismerni az új embereket. Tarthatnánk például Szegeden, vagy egyéb javasolt helyszínen is, egy kiválasztott hétvégén.
Huh, totál igazatok van, és én se értek egyet az ilyen partizán buszra felmenős és gyári táblát alanyi jogon fotózós dolgokkal, de ne vitázzunk. Maradjon meg a Tisza a nyugalom szigete. Mindkét fél részéről.
Amúgy meg ez is olyan dolog, hogy egy szó, és fel is engednek. Ha vki elmagyarázza, hogy miért, mit, merre akar kezdeni egy VIN fotóval, akkor tuti megengedik neki, hogy lefotózza a gyári táblát..
Nem mondod! Azt gondoltam, hogy fényképezőgéppel! Na de mi a helyzet ha telefonnal csinálta. Az autóbusz-vezetők nem allergiásak az ilyen fényképezgetésekre?? Mert ismerek 1-2-őt aki elég fura dolgokat gondol. Egy példa: A HPD-082 sokkal gyorsabban képes menni mióta nincs rajta a dísztárcsa!-ezt az egyik vezetője mondta. Sajnos most a helyi járatokat gyorsítja valami hasonló tuning megoldással!! :)
Valóban így van, ahogy Galaxar írta. Az viszont kérdéses, hogy marad-e a DUD-272 a Scania felújításáig. Ez a dolog függőben van. Majd a vezetőség dönt. A KNS-059 ügye már a megoldás felé halad, de mint ahogy Erika említette az "Iveco Espana malmai lassan őrölnek", ennek az autónak a gyógyulására még várni kell, persze nem olyan sokat mint a testvéreiére.
A DUD-272 a kiesett KNS-059-et helyettesíti. A CKE-813 volt sokáig a helyettesítő busz de lejárt a műszakija. A DUD-272 csak addig lesz míg vissza nem tér a CKE-813. De Ikarusos jobban otthon van ebben a témában. Ő majd ad neked konkrét információkat. Én csak körvonalakban írogatok.
Azt látátok a videoban, hogy a HXG-926-ot a vonoszemnél próbálják megemelni, aminek meg is lett a következménye, holott a "vonószemek csak a kocsi üres állapotában történő vontatásra használhatók, max. 25 km/h sebességig egyenletes indítás és rángatás nélküli vontatás esetén." Persze ezt nem tudhatták.
Ikarusos, Galaxar! Rántsuk már be a féket! Ez a topik egyike volt azoknak a fórumoknak, ahol mindenféle balhézás mentesen zajlott a társalgás. Maradjon is így! Köszönjük!
Földeák, Székkutas stb. A mocija tényleg beteg. A GNX egyenlőre marad helykibe a nagyfelújjításig. Azután lehet, hogy átkerül helyközibe. Valóban nincs rájuk szükség helyijáratba, de az 595 legtöbbször helyközizik, mint most is.
Körös Volán se különb. Egy példa, Orosháza-Budapest-Orosháza járat után van neki egy 10-es helyijárata. A GMY-357 (jó botos 260-as kocsika :-)), de még is Nagymágocsra meg Tótkomlósra is jár, a helyijáratos járatok mellett. A 4-es, 5-ös helyijáraton is láttam már mindet ami ott terem. De Békéscsabán is dettó ugyan ez a helyzet.
Akkor ezért mondták, hogy jönni fog Szegedre, vmit hallottam, hogy van neki helyközi járata, de én úgy tudtam, hogy egy Földeák és slussz-passz, de akkor ezek szerint még se. De miért nem a GNX-361-et rakják ki helyközibe, ő még botváltós ugye, vagy mikor legutóbb itt volt átalakították a váltóját?
Hasonló. Most is felújjítás alatt van egy Detroit Dieseles autó. Már a festés megtörtént, a kiszerelése folyik. Ha lesz rá lehetőségem tudom tanulmányozni a váltót.
A Dud-595-et sajnos már nem járnátok jól. Megártott neki az, hogy ide-oda dobálják. Továbbá az is, hogy sokat helyközizett, annak ellenére, hogy valójában helyijáratos állományban van és, hogy helyijáratos váltóval szerelt. Felújjítás után nagyon szép hangja volt, de most már beteg a drága. Ezzel minden elmondtam. Tényleg nincs értelme Vásárhely helyijáratban közlekedtetni, de mint említettem sokszor helyközizik is. Ő helyettesíti a háromtengelyeseket is. Egy ideig a Kns-059 helyett is dolgozott, de az utasok megelégelték. Adja Isten, hogy megkapjátok.
Annyival kiegészíteném még, hogy a váltó miatt történt az egész, és ezért szállt el. De nincs semmi meglepő ezen, tulajdonképpen ez teljes mértékben várható volt, a KDJ-355-ön se kell sok, hogy jelentkezzen ugyan ezen jelenség. Viszont érdekes, hogy a CJN-283-at tették be helyette, hol ott helyi kocsi nem pótolhatná az Algyői járatot, nem véletlenül járnak át a Mars térről a helyközi kocsik, mert nagyobb kiá-ál (kaja kiállás, stb.) ők ugorhatnak csak be. De mivel lovagló autó a CJN-283, gondolom ezért tették be, érdekes, hogy nem vmelyik csuklósat tették be, hol ott abból több van.
A KDJ-358 nak elfüstölt a turbója és nem lehetett beindítani a buszt mert a számítógép letiltotta. (bocs a kép minőségért csak etló volt nállam) Ő van kint hejette:
"Hárman könnyebben megsérültek a Tisza Volán menetrend szerint közlekedő autóbuszán, amikor Csávoly közelében egy kanyarban lecsúszott az útról és az oldalára borult csütörtök reggel - közölte a rendőrség az MTI-vel.
A Szeged és Siófok között közlekedő buszban tizenöten utaztak - mondta Mihályné Bornemisza Eleonóra. A busz nagyon erős oldalszelet kapott, ami befolyásolta a haladását, a busz vezetője nem tudta a csúszós, jeges úton tartani járművét - tette hozzá. Bács-Kiskun megyében a havazás miatt eddig tucatnyi kisebb, személyi sérülést nem okozó baleset történt."
Mindenfele bajban az EAG-ok. Eltűnőben a Volánbuszos példányok, az alacsonypadlós E94-ek típushibásak, és mostanság a balesetek is velük történnek meg (makói E94, most meg a 926)...
Nem tudjátok melyik Tiszás busz fordult árokba? A híradó előzetesbe láttam, de nem tudtam kivenni rendesen. :( Ha jól láttam valamelyik HXG-s vagy IRZ- VOLVO. Biztos forrásból tudom, hogy nem a HXG-923, mert az uton van H.szoboszloról Szegedre.
Az "E" megjelölést elsősorban azért vezették be, hogy jobban elkülönüljenek egymástól az Ikarus és az Ikarus EAG termékei. Ezenkívül természetesen vannak különbségek, de ezt Te is tudod. Van amelyik Rába vázas, van amelyik Scania, és még sorolhatnám, hogy hányféle altípus létezett/létezik még, amiben van valami különbség (üléselrendezés, motor, váltó, stb.), de ezek mind altípustól függenek.
Mi a különbség az E95-ös és a 395-ös között(kasztni, motor, alváz, ülések stb)? Például: egy FHT-s kocsi ill. egy GTE-s. Melyik az az év amikortól már csak E95-ös jött le a gyártó sorról?
Majd kiderül, hogy mi lesz vele, bízok benne hogy hozzánk kerül, mert Vásárhelyen már nem sok értelme van, hogy járjon. Lényeg, hogy tavasszal jönnie kell az biztos mert műszaki előtt áll. Van valakinek friss fotója az 595-ről?
Gondok vannak a generátorokkal is. A hátsó tengely sem kormányzott, ez sem szerencsés-A tehermentesítéssel is voltak bajok(szelep-drága mulatság). Ennek köszönhetően gyorsan lekopik a C tengelyről a gumi. A konstrukció nem a legjobb. Hiába a volvo alváz és a motor.
A Detroitosok Rába B235.80-400 alvázon, négyhengeres S50-es euro II (mint a nagy ellenfélnek a C56-nak). Úgy tudom a gyárból úgy jöttek ki, hogy 6 sebességes bowdenes váltójuk van, de mint már említettem ezeket lecserélik felújításkor.
A hpdsek Volvo motorosok, ezek már a ráncfelvart verziók. Úgy hiszem nem selejteztek le egyet sem. Lassan mindegyik átesik a nagy felújjításon, most a Detroit Dieselesek vannak soron. Úgy tudok nyilatkozni, természetesen felújjítás után persze jó állapotban vannak, de hát rajtuk is kikezdett az idő vasfoga. A szerkezetük lebontás után elég ramaty állapotban van. Volt alvázrepedt is.
De a DUD-271, JOX-722, mindíg is tiszta kocsik voltak itt legalábbis Algyőn, a KDJ-355 is ha nem naponta de 2 naponta tuti ki van takarítva A-tól Z-ig. Ha a KNS-t nem is takarítják oda kel menni a sofőrhöz és a szemére kell hányni hogy hogy lehet ennyire trehány hogy mocskos busszal jön az utasokért (és akkor még az is kint van, hogy Ügyeljünk a tisztságra) és ez innentől a sofőrnek is szól!!!!!!!!!!!!!
Hello Lenne egy pár kérdésem.Ha nem gond. 1.Ha jól olvastam akkor van nálatok Detroit motoros E95. Ezek milyenek és hány db van?? 2.HPDsek azok nem Volvo motorosok?? 3.Hány E95 van??Selejteztek már nálatok E95??Milyen állapotban vannak?? Előre is köszönöm szépen a válaszokat :)
Még annyi, hogy nem kell szeretni a buszt. De az a munkaeszköz. Az autószerelők se koszosan meg olajosan hagyják ott a műhelyt és a szerszámokat. Mennyivel jobb tiszta műhelyben kezdeni. Az utasok se magyaráznának ha tiszta buszra szállnának fel korán reggel.
De te legalább kimész hozzá! Én általában látom a mindszenti autókat. A DUD-nál mindig ott a gazdája. A KNS mondjuk 7 után végez iskolaszezonban meg hétvégén is mindig megy. De az iskola véget értével 6 körül végez a KNS. Akkor se seprűvel meg felmosóval vannak ott a sofőrök. Akkor se takarítják!
Egyesek szerint jól néz ki pár busz ködlámpával és helyzetjelzővel. Nem akarom bántani az illetékeseket de vakító a ködlámpa. Este pedig nem sokat látnak vele a sofőrök. Nappal még elmegy. De szabálytalan. Szerintem egy busz nem ködlámpával és helyzetjelzővel néz ki jól! Hanem ha nem ér benne térdig a kosz és a szemét. Úgy a legszebb egy busz ha tiszta. Nem csak optikai tuninggal, mint ez a ködlámpa+helyzetjelző őrület.
Egyszerű a válasz. Szereti a tiszta buszt/munkahelyet a gazdái meg úgy vannak vele, hogy kit érdekel. Én is mikor kimegyek hétvégén a 355 höz ha nem is 100% ossan kitakarítom de minimum kisöpröm már csak azért is ,hogy kinézze valahogy a járgány.
A HPD-knek a felsoroltakon kívül vannak más hibái is? A váltóhibán egyébként nem kell csodálkozni, hiszen vadállat sofőrök hajtják mindkét mákói HPD-t.
A másik baj az utasokkal van! A KNS-059 is ha visszakerül mindenki örül neki. De fogadni mernék, hogy panasz is lesz rá! A panasz pedig egyértelmű! Koszos lesz a busz. Azelőtt is az volt. Kivéve amikor a DUD-925 rendszámú buszon lévő fiatal srác dolgozott vele. Akkor a KNS is ragyogott. A fiatal srácnak se volt rá több ideje, hogy takarítson mint a két öregebbnek akik nem nagyon takarították. Pedig nem állandó sofőrje a a srác. Mégis kidúrta a koszból a KNS-t. Ő miért törődik más buszával?? Más a sajátjával sem. Kérdem én! Miért nem ilyenek kapnak jó buszt?? Akik megérdemlik. Mert a DUD is mindig tiszta. (kivéve ha szabadságon van a srác)
Szerintem egy buszt nem az anyagai határozzák meg. Sokat jelent az is, hogy milyen ember a "gazdája". A kordában tartott buszok nem is mennek gallyra úgy mint azok amivel nem nagyon törődnek Az az érdekes, hogy amikor egy nem nagyon gondozott busz (gazdája által nem tisztelt) tönkremegy akkor a gazda is nagyon szívja a fogát a buszáért! De szerintem utána se törődik vele többet.
Az Eagok is jók voltak a régi még a nem ráncfelvart szériáig. A háromtengelyes e95-ösökkel valóban sok baj van, főleg a váltójukkal, beázásokkal/utólag ráépített léglondi miatt/, ráadásul számtalan helyen rohadnak is. De már nekik sem kell sokáig várniuk a felújjításra. A 395 az ami tényleg egy időtálló széri. Sztem a Detrottal szereltek a legjobbak, bár a bowdenes váltó nem túl előnyős, de most már a felújításnál másfajta váltót kapnak. A Scania motorosak is jók. Csak ezeket kellett volna továbbfejleszteni.
Sztem azt mindenki tudja, hogy olyan időtálló buszok sosem lesznek mint a 200-as széria. Bárki bármit mond, nagyon nagy kár volt az Ikarust a padlóra küldeni. Sajnos külföldön is belátták azt, hogy a nagymúltú Ikarus és az EAG, és főként az Eag méltó ellenfele akár a Volvonak, akár a Scaniának. Bárki bármit mond ez tény.
Gondolom csak átnézték őket és felmérték a károkat. Gondolom azért ez a nagy hercehúrca, mert az Iveco sem örült meg, hogy a saját költségén javítsa meg a tiszásokat és még kitudja mennyit. Az albás kétajtós ugyanilyen tipusú már kész, igaz két év után. Innen látszik, hogy mennyire tiltakozik a javításuk ellen.
A nagy-műhelyben vagy az akkor tényleg biztató. Majd akkor aggódjunk ha a kis-műhelyben leszel! Végül meg majd egy papírdobozban valahol. Át ne szabjanak! A viccet félretéve jó lenne már újra a régi 3 tengelyes a kedves sofőrökkel! Mert szomorodnak a csuklóson rendesen!
Gondolom a gyárban csak mosolyogtak amikor sorra mennek befelé az ilyen típusú gépek. Ha nem papírból gyártották volna most akkor nem lenne baj egyikkel sem. De az árát gondolom felszámolták rendesen. Ha már az anyagot kispórolták belőle.
Hát nagyon remélem, hogy mihamarbb visszakerülök Hmvhelyre. A dolgok biztatóak és jóirányba haladnak. Legyen mindenki türelmes, az én javulásom biztos. Addig meg marad a szegedi dudos csuklós. Hidd el a probléma nem is olyan nagy mint gondolnád. A hibát nem az alváznál kell keresni, ugyhogy annyira nagy gond nincs, viszont e probléma javítása is több időt vesz igénybe. Mint Ikarusos említette már a nagyműhelyben vagyok.:)
Már mind a négy itthon van. Múlthéten jöttek meg. A "púpos" , a 083-as meg a makói elzárva várják a sorsukat a szegedi telephely egy elzárt szegletében. Ügyük előreltáthatólag elhúzodik. A vásárhelyi telephelyes pedig a nagyműhelyben van. Mint Erika/Erika56/ említette:" csak az ő gyógyulása biztos" a jelenállás szerint.
KNS-059 mondj valamit akkor te magadról! :) Mert a sok okos ilyenkor nincs sehol se! Vitatkozni azt tudnak egy busz színén! Minek vitték fel őket Pestre akkor ha most meg bent vannak a Volántelepen? Vagy a hurcolászástól meg fognak javulni maguktól?
Csá! Sztem teljes felújjítást kapott még 2007-ben. Új padló, motor felújjítva/le is van festve/, új gumiharang, belső oldalburkolók kicserélve, kapott futóműfelújjítást is. Az üléshuzatok is újak. Nem akarok vitatkozni, de nem hinném, hogy még többet rááldoznának.
Kapni fog megint, Ő nem olyat kapott akkor mint a jelenlévő Szegedi DUD-ok. 2-es szemlés volt akkor azért jött Szegedre és akkor is kapott egy részbeni felújítást. Olyan felújítást fog kapni, mint amit most kapott a DUD-594, és bízom benne, hogy maradni is fog :-).
Annyit lehet tudni, hogy nagy a perpatvar a gyártó cég és a TV között. Egyébként nem csodálom, hogy tanácstalanok a vezetők, ők se gondolták, hogy ez bekövetkezhet, hogy darabokra hullik egy alig pár éves busz. Pesten vannak amúgy (KNS-059 meg a KNR-997).
Az érthető, hogy nem javítják meg egyik percről a másikra. De a 395-ök bent állnak tartalékba. Miért kell a minőségen rontani?? Jelentős utazóközönség csökkenés is lehetne ebből. Szerintem jelentős image romboló megoldás csuklóssal helyettesíteni a buszt. A 395-re is annyi ember szállna fel szerintem mint a csuklósra. Nem feltétlen kell oda csuklós. Ha nem az lenne szerintem nem magyaráznának az utasok, hogy hideg meg büdös van a buszon. De az a baj, hogy nem én ülök ott bent az irodában. Az utasoknak meg sok közük nincs ehhez.
Elég felkapott téma lett az E94F típusú 3 tengelyes tiszás autóbuszok. Engem nagyon érdekelne, hogy akkor most mi is van mind a 4-gyel? Az volt, hogy felújítják őket ha már gyári hibásak nem? Akkor miért van Szegeden mind a 4? Nem tud senki se egy értelmes magyarázatot adni róluk? Mert a vezetők se tudnak onnan az irodából. Kiadogatják a legjobb csuklósokat a KNS-059 helyett. A Biztos Útitárs nem nagyon erőlteti meg magát. De én elvinném a vezetőket egy körre a CKE-813-sal vagy éppen amit kiírnak.
A minap azt az infót kaptuk, hogy az összes tehát mind a négy E94F tipusú 3 tengelyes tiszás autóbusz visszaérkezet a Tisza Volán Zrt. telephelyére. Korábban az az infó látott napvilágot, hogy felvitték őket Mátyásföldre. Arra lennék kíváncsi, ha esetleg tud valaki konkrétumokat, hogy valóban Pesten voltak és hazahozták őket, vagy egyáltalán fent sem voltak? Egy autó esetében pedig elég nagy procedúra fel le cipelni, gondolok itt a 059-re, mert végül is nem járóképtelen, de akkor is. Ezért azt hiszem a pesti út nem fedi a valóságot., vagy mégis? Hallottam azt is, hogy 3 van itthon, de melyik 3, és ho la 4. Ha esetleg valaki tud valamit, és ha van ideje, kérem ossza meg velünk információit.
Nem nagyon utaztam vásárhelyi helyi járaton, de látszatra tényleg felesleges a csuklós oda. Főleg, hogy mindkét gép fiatal, a DUD mellé még jó állapotú is.
Nekem is, az a baj, hogy annyiszor volt már róla szó, hogy maradna stb. Múltkor is mikor itt volt (1,5 éve kb.), akkor is az volt, hogy itt marad. De most olyan infók vannak, hogy felesleges a csuklóst járatni Vásárhelyen. Így is a mostani menetrend ritkítás óta, az 595 az 1-esen meg a 16-ason jár osztott fordában. Hétvégén ha jól tudom nem is dolgozik az 488 meg az 513 miatt, a GNX-361 szintúgy.
A GNX-361 nekem megvan olyan színben is. 2003-ban még olyan volt a busz színe. Azért nem teszem fel mert a kép nem az enyém. Én is csak találtam. Tavaszutca 2003 van a képre írva.
Végülis, mi már lefotóztuk őket orosz exportos színnel, itt az új fotótéma, a gyönyörű (Melyik volt az első "új kék" gép? A DUD-927?) világoskék Tiszás fény.
A három orosz piacra szánt gép volt a király ebből a szempontból, de sajnos nem sikerült fenntartani azt az állapotot, a flotta egysége előbbre való, mint a mi fényképezőgépünk... :-P
hát nem emlékszem a helyi életére de vonyít mint állat 20 km/h ig szaggat és loma nem is kicsit ( a 358 is ) a két körforgalom közt épp hogy eléri a 60-at.
ez itt épp fordítva van. a 355 1 igen mocskos kocsi volt látszott a fülke tetején hogy benne cigiztek sárga volt az egész. De most már tiszta járgány :D
Sajnos a DUD-925 is egy olyan busz, amely csak addig marad tiszta és jó állapotú, amíg jelenlegi gazdájánál marad. Azután biztos az enyészeté lesz. Ez a buszok sorsa sajnálatos módon.
bocs a két hszért. még hogy a DUD-925 tiszta járgány 1 x utaztam vele Szentesre esküszöm enni lehetett volna a padlóról ez már nem csak tisztaság sokkal több annál. Minden le van takarítva úgy mind Algyőn az FJU-310 en. Bár Algyőn nem nagyon éri meg takarítani max söpreni kell. mert 1 kanyar után megint tiszta taknyos zsepi az egész utastér,rica, csokipapír, kajamaradék. Itt Algyőn az emberek nem is érdemlik meg a Citarokat, majd mikor egy rozoga 280 jönne akkor meg csak húznák a szájukat h mien fos buszt hoztak ide. (tisztelet a kivételnek) de én addigis takarítom a 355 ha fene fenét eszik akkor is:D
hát a 19:15 ös járatról nem tudok semmi de 12:45 kor biztos a JOX-722 volt a KDJ-358 helyett (hát volt 1 kis dezsavű érzésem hazafelé fater régi buszával) A KDJ-355 a háttérben pedig igen kisegítő járat az iskolásokat viszi a Radnay utcától az Önkormányzatig (Algyőn ugyanis szokásuk a helyijáratozás a lakosoknak)
Azért van megülve, mert hétvégén sosem dolgozik az autó. Nem akarok okoskodni, de lehet, hogy tévedek, de a kaszni nem a légrugótartó bakon támaszkodik meg? Az abroncs még leeresztett légrugóval sem érhet bele a kaszniba és az oldalsó lemezekbe sem. Legalábbis én így tapasztaltam.
A forda a 6 órási Félegyháza-Szentes járattal kezd, és 16:30-as Szentes-Félegyházával megy "haza", közben Szentes környékén kolbászol. Amúgy sztem Félegyházán a Kunság Volán telephelyén alszik. Régen ezt egy félegyházi sofőr csinálta, de most nincs ilyen pilótája a Tiszának, szóval ezért kell Csongrádról/Szentesről átutazni a sofőrnek.
Csak annyi, ha le enged(itt pedig valamelyest le van engedve) a légrugó akkor a gumin támaszkodik a kaszni:(!
Amúgy totál jó kép lett:)
Ha már itt vagyok tudsz olyan képet készíteni, ami olyan mint az első csak ködfényszóró, tompított, távolsági is be van kapcsolva(nem túl sötétben)! Úgy nagyon vagány lenne a gépezet!!
Miért baj az ha el van fordítva a kormány?? Amúgy a buszt szeretik. Csak a fotó kedvéért lett így beállítva. Ritka az olyan tiszta busz, mint a DUD-925.
Ez tényleg igy van, hogy a Szentesiek egyik busza Félegyházán alszik és úgy utaznak rá a soförök Szentesről. A kavarás, fő oka a km sporolás, mert ha nincs igény a járatra este és reggel, most ugye több járat van Budapestre ezen a vonalon járnak azok is, igy kb 30 km a Szentes-Félegyháza távolság napi 60km megmarad a Volának.
Ez a félegyházi dolog teljesen érthetetlen, mert ott van Szentes és Csongrád is. Ha igaz a sofőrtéma, amit Ygor írt, akkor az már tényleg a kavarás netovábbja...
Szentesi üzemegységnek van Kiskunfélegyházán kintalvós kocsija, de hogy a LLE-633-e az azt nem tudom megerősiteni. És a Félegyházi buszpályaudvaron parkól, reggel 6 órakór indúl járatba a Szentesre és 17:30 körül végez.
Ezek az 'extrább' helyek szerintem a Kistelek üzemegység megszüntetésével jöttek. Ha lenne most is a megye északi részén egy telep, akkor a szomszédos megyék helyett ott tárolnának ezek a gépek.
Nekem is lenne még egy kintalvós kocsim, az LLE-633 Kiskunfélegyházán alszik (bár ha jól tudom, a sofőr már csongrádi és busszal utazik oda és haza is).
Volántól meg kell tudakolni, hogy van-e még raktáron nekik valami el nem ajándékozott könyv. Ha nincs, akkor marad a várakozás, hogy valahol lesz eladó példány...
Tényleg régen jártam arra.Akkor Gádorosra mentem a KBK-842-vel.Neki Szentes után kb. 2km-re eldurrant a bal első légrugó,hát szólt szépet.Vissza mentünk,és a KNR-990-volt a mentesítő kocsi.
Mikor látad, mert a Pusztamérgesieknek van egy járatuk 12:20-kor Székesfehérvára a KMB-545 szokott menni, de lehet, hogy tegnap az IRZ-705-tel dolgoztak, mert a KMB még mindig javithat ezek szerint!
Tényleg még Ő is van, az-az igazság, hogy én még őt életembe nem láttam, pedig elég sokat megfordulok, Orosháza-Szentes-Csongrád környékén, de vhogy soha nem futottam még vele össze. Azt se tudom mi lehet a fordája, csak annyi sejtésem van, hogy Fábián környékén járhat.
Na ez jókérdés.Majd megkérdezem.Én DEbrecenben lakom már,de még figyelem mi történik Szentes,és Orosháza környékén.A KBK-842 biztos kint alszik,ha ott járok este fél10 után,majd csinálok képet a (sok csillagos szállójában)Gádoroson.Szokatlan,mert Debrecenben nincsenek ilyen E94-esek.
Gádoroson KÖV kocsi a kint alvós (KNS-161), Fábiánon a KBK-842 biztos, hogy kint alvós meg vagy az EVL-474 vagy az EVL-475 a kint alvós, ebbe pontosan nem vagyok biztos. Árpádhalmon már láttam kint aludni a CLY-143-at meg a GMY-585-öt is.
Igen a Lantához vitték. Nem tudom, hogy mindegyiket elvitték-e, de a Kns-059-et biztos, immár kiderült. Az más kérdés, hogy mikor lesz kész, mikor fognak hozzá. De sztem nem azért vitték föl őket, hogy ott álljanak.
GIM-057-tel mi van? Mert ezen a héten, asszem hétfő kivételével a GUF-969 jött Szegedről, Kecskemétre! :S (Persze én ennek csak örülni tudok, de azért mégis !)
Ma már nem kérdeztem volna meg ugyanezt mert új üléshuzatokkal és függönyökkel tegnap már dolgozott. (Legalábbis ezek voltak a szembetűnő változások.) És akkor most már ő fog 79ezni is? :) Ja és a 309-nek is lesz hasonló jellegű ráncfelvarrása?
Tavaly év végén a magyarorszag.hu keresője szerint még érvényes műszaki volt a buszon, de már régóta nem lehetett látni. Egyébként már nagyon ki volt zsigerelve szegény, már szinte "vártam", hogy mikor fog ez bekövetkezni.
Kettő kimaradt még a felsorolásból szerintem. Újszentiván meg Tiszasziget/Térvár Újszentiván --> FGM-320? Azt tudom, hogy anno itt volt az FJU-310 és délután fél 5-kor végzett. A többi kocsira kíváncsi lennék én is, előre is köszönöm.
Lassan a végére is értünk a felsorolásnak, még Sándorfalvát nem néztük, bár azt hiszem, az már párszor szerepelt itt a fórumon :-)) Vagy van még valami, ami kimaradt?
Infón szerint, még múlt héten az FHT-806 beletolatott az oldalába a Mars Téren és most oldalsó üvegekre vár! De mult hét termése a KNR-988 is ö pedig az egyik Makói buszal akadt össze, neki is oldalsó üveg tört ki!
Kissé elfeledkeztem a külső telephelyek összegyűjtéséről, ha Arnold kolléga is itt van/lesz, nézzünk egy kis Szatymazt és Deszket, valamint ha Algyőn van még valami más a két Mercedesen és az egy MAN-on kívül, akkor azt is.
Sziasztok! Egy gyors kérdésem lenne. Az Apu feliratnak a busz kijelzőjén van valami funkciója vagy csak úgy oda lett biggyesztve? Vasárnap az állomás felé menet láttam egy Conecton Makkosházán amely a régi busz megállóban állt, azt hiszem valamelyik LIF-en (csak a légkondi miatt tippelem, úgy rémlik az újabbakon nincs). Üdv: DZHO
Domaszéken még mindig az FJV-143 a törzs kocsi, csak éppen most nagy javitáson van, nem felújitás, csak szemlés és kicsit szépitik, de vissza kerül Domaszékre.
Tudomásom szerint reggel Mórahalomi járata van utána meg egy 79-es helyijárat!
"Domaszék: FJV-143, FJU-308 v.9 ezzel mindig bajban vagyok."
FJV-143 helyett február óta egy kevésbé minőségi váltás keretében KAY-557 érkezett Domaszékre. Tudja valaki hogy az FJV-vel mi van? Kirakták máshova vagy javítják? Mert nem láttam már rég. És amíg reggel JOX-721 jár be addig addig KAY hova jár?
Köszöntem az infókat;) Ezek szerint, ha nyitott szemmel járok, akkor Pesten találkozhatok ezekkel a szépségekkel elég sűrűn...CCR-690 az 396-os ugye? Rendszámból ítélve... Drögmöller-ek merre felé járnak? Egyszer láttam egy zölded és egy ezüstöt is Pesten de Különjárat táblával.
Ebben sajnos nem tudok segiteni, hogy Kiskunmajsán merre találod meg a kocsikat.
A Kömpöciről annyit, hogy reggel indúl 4körül Kömpöcről Kistelekre és utána Kistelek-Kiskunmajsa járatai vannak, tehát Kömpöcön csak kersztül jár majd este 18:30körül áll le, az mondjuk egy szép kép lenne róla ahogy áll be a garázsba!
A 895-öt viszonylag gyakran szoktam látni Szegeden, de elsősorban olyan fotó lenne jó róla, ami kint készült Kömpöcön. Ugyanígy a majsai kocsikról is jó lenne, de Kiskunmajsa túl nagy hely ahhoz, hogy teljesen körbejárjam kocsival.
Igen Kömpöcön most is van kocsi a DUD-895 személyében. Szerintem az egyetlen busz ami az éjszakáit garázsban tölti, mert Kömpöcön a falú központban lévő volt tüzoltó szertár a tárolóhelye.
Csólyospálos, Kiskunmajsa, Forráskút tegnap letudva, nézzük még meg Csengelét, Pusztaszert és Baksot. Múltkori témánknál (a régi kisteleki egységnél) olvastam Kömpöcről, hogy ott is lakott kocsi. Most is van még?
Tudom, csak ez a vásárhelyi betérés nagyon izzadtságszagú... Tudom, ez volt kocsikiadásilag a legegyszerűbb, ha a régi Hmvhely-Budapest járatot sűrítették volna, az további pluszokat követelt volna a Volánbusztól is és a Tisza Volántól is. Így viszont a makóiak szép kis országnézést tartanak, mire leérnek a városba/vissza...
Persze, mert minden megyei jogú városnak 2óránként öszekötetése kell lennie Budapestel, ezt a Közlekedési minisztérium határozata, igy kelet a 2 Volának megegyeznie és azt találták jónak, hogy a Szegedi járatokat Vásárhelyig meghoszabitoták, és igy alakitotta a 2 órához a Volánbusz is a Makói járatokat!
Érdekes, de praktikus megoldás volt a Volán részéről, hogy így a Budapest-Szeged járatokat továbbvitték Vásárhely felé, plusz a Volánbusz is alakíthatta a makói járatait.
Szerintem gazdás a makói, de lehet, hogy neked van igazad. A Vásárhelyiek most ezzel a sok Pesti járatal vannak összeforgatva csinálja a Pestet a Szegedről átvit IES-059, CCR-690, FKF-392, és a GDM is!
Én ugy tudom, hogy ezekből az Scanias E95-tősből(GDM rendszámal) csak 3 van.
1-1 db Makón Csongrádon és Vásárhelyen, de ezek nem tartalékok Makón és Vásárhelyen is gazdásak de keverve csinálnak ilyen olyan fordát!
A Csongrádi is gazdás, de neki van álandó fordája Szeged-Kistelek-Csongrád vonalon jár délelőtt, délután meg Csongrád környéki helyközis járatokon lehet megtalálni!
Véégre láttam Tiszás Scanias E95-öst élőben:P Gyönyörű meg kell hagyni:) patent a gép! Ez itt állandó fordán van? Mert többen írtátok, hogy a Scaniasak tartalékok majd' mind.
Valaki tudna Makói, Szentesi, Hódmezővásárhelyi kintalvós buszokról valami hasonló listát felrakni, hogy teljes legyen a kép. Mi meg megprobáljuk Szeged környékéről öszeszedni a kocsikat!
Bocsi, de valamiért nem küldi el a citromail a válaszomat, igazából csak a Szegediekel vagyok képben, meg talán Csongrád, de ott nem nagyon van kintalvós kocsi! Igy akkór egyenlőre itt folytasuk a gyüjtést!
Igen a Forráskúti fordának a HSX-917 lenne a kocsija, de most, hogy a KNS-083 is le lett álitva igy úgy gondolták, hogy Sándorfalván nagyobb szükség van a 3tengelyesre igy egyenlőre oda került a 917, most a Forráskútiak a DUD-894-el dolgoznak.
Ez lett volna a következő kérdésem, hogy jól rémlik-e, hogy a 893-at Öttömösön láttam egy szép tavaszi vasárnapon, még valamikor 2006-ban, de meg is válaszoltad helyettem :-)
Öttömösön most mely kocsik vannak? (remélem még nem unod annyira, hogy itt faggatózom, a fórumozók egy része tudja rólam, hogy ez a téma a kedvenc témáim egyike)
Valamikór Pusztamérgesi telephelyes volt ez a forda reggel ment Pusztamérgesről Kiskunhalasra járatban és délután vissza, csak nem nagyon volt rajta utas, és miután vettek fel Kiskunhalasi soföröket igy került a busz Halasra, de ez már 15 éve körül volt még a DUD-893 volt a forda kocsija!
Ha már rátértünk Bács-Kiskun megyére, van még egy kérdéses teóriám: KXW-371. Reggel 6 óra előtt van egy Kiskunhalas-Balotaszállás-Szeged járat, amit ez a kocsi szokott vinni, napközben a megyében tekereg, majd délután ugyanezt visszafelé. Viszont Halasra Szegedről az első autóbusz 6-kor indul, ez pedig hamarabb indul onnan. Ez is valami Bács megyei telephelyes kocsi?
GTE-359 már átesett egy felújításon, azt nem értem, hogy a 360/361-el mire várnak még? Ugyanez érvényes a DUD-957-re is: egész nyáron állt a 945-el együtt, a különbség csak annyi, hogy a 945 megújult, a 957 viszont maradt kék-fehér.
A Kisteleki üzemegység tudomásom szerint 2001-ben olvadt bele a Szegedibe. Tartozott oda több busz is Kisteleken lévő 6-7 mellé a Pusztaszeri 2db a Csengelei 2db és a Kömpöci 1db busz tartozott a fenhatósága alá, igy 12-13 busz biztós volt ott!
Szerintem a GTE szériára férne rá nagyon a felújitás elkég ramaty álapotban vannak!
De a DUD-894 és a két GZK már átestek a felújitáson. Az EVL-esek is már túl vannak de azokra lassan ráférne az újabb felújitás a 415-ősökből az FGM-eseket csinálták utoljára!
Maga a kisteleki üzemegység mikor is szűnt meg (mikor kerültek a szegedi garázs állományába az ottani kocsik)? '99-2000 környékén még létezett, kb. 4-5 autó tartozott a fennhatósága alá.
16 éves a jármű! Eddig még nem láttam 415-ös felújítást!
Vegyesen újítunk fel helyi és helyközi felépítményű járműveket. Közös szabály, hogy azokból kerülnek ki, melyek elérik a 11-12 éves életkort. Innen nagyjából lehet következtetni! Szeged helyközi: GTE361 DUD957 GOE928 GTE360 DUD894 GUF970 GUF972 GZK833 GZK834
Nem gond. Topic társak is figyelnek, ha felújított jármű jön ki. Jelenleg nincsen információm(információnk) mely járművek lesznek felújítva.
Ha már felújítás, valamelyik GMY-xxx nagyon komolyan néz ki, egy árnyalattal sötétebbre lett lefújva a kapaszkodók, és a belső borítás meg nagyon komoly, nem az az egy hangú fehér falemez(leváló fóliával).