Vagy egy olyan, hogy most gyors pályák jönnek, ahol nekik áll valószínűleg a zászló. Viszont kell neki Bottas segítsége, hogy biztosabb előnyt tudjon kiépíteni, 3 pontért nem érdemes elveszteni a hátvédet, annál többet fog neki hozni a finn.
Ez a pálya várható volt hogy nem az övék lesz, pechjükre Kimi is hozta a kötelezőt, úgyhogy ennyi volt ebben a napban. Jön Spa, Monza, ott nem fognak sok kérdést nyitva hagyni szerintem.
"De te el vagy tévedve, én sosem voltam a TO ellen, én mindig is megértettem, hogy erre szükség van, ezt olykor nem lehet kikerülni és nem hörögni kell rajta, hanema a komplex szitut megérteni és felfogni...."
Amit tegnap csináltak, mindkét csapatnál teljesen érthető volt. Illetve abban biztos voltam, hogy előbb-utóbb Hamiltont megcserélik Bottassal, az volt inkább kérdés, meddig rizikóznak Rajkóval Vettel mögött. De amúgy egyik csapatnak sem lehet felróni, hogy megpróbálták, amit egyszerűen meg kellett próbálniuk.
van egy olyan erzesem hogy Rosbergnek soha a budos eletben nem adta volna vissza a helyet. Az meg nem engedte volna elore :)
En egyebkent meg voltam gyozodve rola, egeszen az utolso korig, hogy Hamilton nem fogja visszaadni a helyet. Es mivel megtette, egyre inkabb azt gondolom hogy fejben mar feladta az idei evet.
Szerintem meg Hambi is tudja, hogy idén bizony kell neki Bottas segítsége, természetesen nem feltétlen elengedések formájában, de idén akkor sem lesz csupán önerőből vb, ha lesz egyáltalán, de ne legyen. Persze ez a segítség dolog igaz Vettelre is, két erős Merci ellen két erős Ferrari kell.
Ahogyan a mocsok bulvár média uszítva-hörögve-erkölcsvédve-nyálcsorgatva és köpködve egy ilyen TO-t tálal, az valóban undorító bulvár mocsok...
De te el vagy tévedve, én sosem voltam a TO ellen, én mindig is megértettem, hogy erre szükség van, ezt olykor nem lehet kikerülni és nem hörögni kell rajta, hanema a komplex szitut megérteni és felfogni....
"HA most előrekönyörgi magát, megelőzi Kimit, és év végén pont azzal a pár plusz ponttal lesz negyedszerre bajnok. Megérdemelt, vagy csak ajándék cím lenne?"
elnézve mennyire esélytelen volt előzni, ha valaki ebben a helyzetben képes lett volna rá mégis az ér egy VB címet, nem ? :)
Különösen úgy, hogy Hamilton PR-ja pont arra van kihegyezve, hogy szerinte csak a pályán elért bajnoki cím számít, játszmák és trükkök nélkül. Ha tegnap összejött volna neki a pontszám növelés, és év végén épp ennyivel lenne bajnok, az Isten se mossa le róla, hogy ezt a címet csak a csapattársának köszönheti :)
Én is csak félszemmel néztem, de nekem az jött le, hogy Bottas ott lihegett Kimi nyakán, de nem tudta megelőzni. Szóltak neki, hogy engedje maga elé Hamit (aki mögötte volt), hátha neki összejön az előzés. Kapott rá 5 kört Hami, hogy hozza össze, de megígérték Bottasnak, hogy visszakapja a helyet, ha Hami sem bír Kimivel. Hamilton se tudott előzni (pedig kapott még több kör lehetőséget), viszont Bottas leszakadt Hamiltonról is, és Bottas mögött meg jött valaki (tán Verstappen, nem t'om), szóval Haminak nagyon kellett bűvészkednie, hogy Bottasnak úgy adja vissza a megígért 3. helyet, hogy közben ne legyen szívás. És ilyen helyzetben talán ki lehetett volna magyarázni, ha mégse adja vissza. De megtette. Amiért reszpekt, bár én utálom Hamit.
Régi mániám, hogy az a sok pénz, amit beleölnek a versenysportokban (mindegyik fajtába) és persze az a sok pénz, amit keresni lehet vele, az okoz (majdnem) minden rosszat. Mondjuk pénz nélkül meg kb. semmi sem működik ezen a világon ... szóval ez van, ezt kell utálni.
Nyugodjál már le, nem fikáztam a kedvencedet, csak nem világos számomra, hogy ez a csapatutasításos dolog mindenhol egyirányú-e, vagy vissza szokták-e adni. De ha már ennyire ideugrottál, megkérdezném, hogyan viselnéd el, ha n csak három hétig, de örök időkig fikáznák Hamiltont, HA most előrekönyörgi magát, megelőzi Kimit, és év végén pont azzal a pár plusz ponttal lesz negyedszerre bajnok. Megérdemelt, vagy csak ajándék cím lenne?
A két pilóta közötti oda-vissza adás másodlagos, elsődleges a csapatérdek. Ezért érdemes ilyenkor megpróbálni, hogy a gyorsabb autó hátha tud előzni, és egyrészt több pontot szerez a csapat, másrészt világbajnoki pontversenyben az élen még mindig jobban jár a hátrébb lévő rivális, ha mondjuk 2-3 -ban végeznek a riválisával, mint 1-2 -ben.
Szégyellem bevallani és csak nagyon halkan, bátortalanul kérdezem, hogy mi is történt?
Maga a futam annyira unalmas volt, hogy elég gyakran eléggé alább hagyott a figyelem, ráadásul a gyerekek is megjöttek Balatonról és jó hangosan mesélték a hátborzongató élményeiket, szóval én azt sem láttam, hogy miként került HAM Bottas elé és miért is kellett a legvégén visszaadnia a pozíciót??
Hát egyrészt ez jelenleg túl drága móka, hogy egy 1000 fős istálló egyetlen egy kockára tegye fel versenyről versenyre mindenét..
Másrészt ahhoz több csapat kellene, mert a jelenlegi szituban elég soványan nézne ki a pálya a hébe hóba itt ott kóricáló néhány autóval, pláne, ha azokból meg egy v. kettő valamiért ki is esik...
Nem véletlenül kötelezi a FIA a csapatokat két kocsi indítására. Kötelező!
Jó. Akkor kezdjük: miért van kevés csapat? Mert kurva nagyon, idiótán drága a F1. Biztosan lenne benne több csapat - ha nem ilyen irtózatos feltételek lennének. Ha a gyárak, pontosabban az a 2-3 nem zsarolná a világot, hogy ha nem úgy tszik, ahogy ők akarják, akkor kiszállnak és akkor a F1 mehet a levesbe...
És ha még tovább folytatjuk, akkor már is beindul a felháborodás, hogy a sunny marhaságokat beszél, zavarja köreinket meg a nyugalmunkat meg az önérzetünket és pusztulnia kell..
És ez a gondolat bogozgatás így fog folytatódni és 10 percen belül ide fog kilyukadni. Vagy. Olvassuk tovább nagy élvezettel Kimi gyalázását...:)
Se így nem nem jó, se úgy.... De megnyugtatlak, hogy az óriás toronyugrás még szarabb volt...:) :) :)
Én ezt Toto PR-dumájából ezt vettem le, szerinte ez a csapat győzelmeinek az alapelve. Meg szerintem Hamiltonnak sem volt egészen világos a helyzet, mert mintha pont azon dilemmázott volna futam után, hogy remélhetőleg nem ez a három pont fog dönteni év végén. Azaz, valahol ezt ő nem feltétlenül érezte "ajándéknak", noha visszaadta.
arról nem volt szó, hogy ha Haminak sikerül most előznie, akkor valamikor később vissza kell adnia a szívességet. egyfajta jutalom az, hogy nem kell megtennie, meg értelmetlen is, ha épp megy a WDC-ért.
A pontozásos értéket mindenki értse úgy, hogy Hamilton pont elveszítené a bajnokságot, ha elenged bárkit (csak még korán van ahhoz, hogy reális forgatókönyveket számoljak ki).
Szerintem ha tud élni a kölcsönkapott pozícióval a csapattárs akkor nem kell azt visszaadnia, mert ugye a csapat a helycserével több pontot szerzett, még akkor is ha a kölcsönző versenyző ezzel rosszabbul jár.
Szerintem minden ilyen esetben lefut a szimuláció, hogy mennyire éri meg a csapatnak a csere.
Mondtam, hogy érteni értem. Csak nem tetszik. Sokkal jobban tudnám élvezni, ha minden csapatnak csak egy pilótája lenne. Nem is értem, miért pont kettő van? Nyilván jóval drágább lenne, három vagy négy fős csapat ... de egy fős meg olcsóbb.
Na mindegy, nyilván nem az én igényeim szerint működik ez a sport, csak amikor olyat kell látnom, hogy Kimi Vettel mögött játszik mozgó falat, ahelyett, hogy megelőzné a problémával küszködő társát, az azért fáj.
Amúgy volt már arra valaha példa, hogy a kölcsönkapott pozícióval esetleg élni is tudott a "megajándékozott", ÉS később lehetősége is volt arra, hogy azt a szezon folyamán valamikor viszonozza? Nem nagyon emlékszem, hogy ezek tényleg visszaadott sörök lettek volna, annyira bizonytalan ez az egész "intézmény". Konkrétan, ha most Hamilton megelőzte volna Kimit, meg esetleg még Vettelt is, azt a későbbi futamok bármelyikén képes lett volna vajon reálisan visszaadni? Nem hiszem, ezért is fura ez a "versenyelem". Mondjuk futnak Abu Dhabiban, Hamilton a harmadik helyen, Bottas a negyedik, Vettel vezet, pár másodperccel előttük. A pontversenyben Hamilton előnye 11 pont, és Bottas egy kicsivel gyorsabb a futamon mindenki másnál. Hamilton vajon elengedi-e, ha a csapat kéri? Toto szerint igen... de azért érdekelne ez a forgatókönyv is :)