Valaki mondjon róla valami rosszat is. Beszéljetek le, hogy miért ne vegyek. Eddig semmi rosszat nem találtam róla (népítélet), és persze tudom, hogy kevés van, de hátha van még a népítélőkön kívül is, aki tud valami ÉRDEMLEGESET mondani. Előre is köszönöm! (Hja, D5-ös motorra gondoltam, nem vagyok gyorshajtó, langzamspacíren... de évi kb. 60 000 km)
Hát ahogy számolgatok 500 körül lesz sajnos. Ebből 300 volt a hengerfej. Még szerencse, hogy gyorsan találtunk.
Tegnap kész is lett, most már szépen duruzsol a gép. Az enyém is 2006-os. 315.000 km van benne. Nálam is 2 tulaja volt, de sztem a szerelők ott is sumákolhattak.... Én most próbálom rendbe rakni. Lassan 2 éve van nálam és már 70e-et raktam bele.
Szia! Még nem.... a váltóban volt az olaj cserélgetve, szépen vált. 324.000km-el vettem, 1,5 éve van nálam. Nagyon szép állapotban volt, ismert volt az előző két tulajdonos, azért is mertem belevágni. A szerelőkkel volt a baj, a felét sem csinálták meg rajta, amit az utolsó tulajdonos gondot. 60.000km után megint cserélem benne a váltó, hajtás, haldex olajat.
A hajtása volt javítva a szöghajtőmű felől, ott van egy fogaskerék szerű alkatrész, amit el szokott nyalni...
Jó a kép... ettől rettegtem én is... szerencsére még időben szétszedettem...
2006-os évjáratú, 364.000 km van benne. A DPF ill. a EGR kikatatva (már így vettem) a szokásos motortartó bak cserék, "örvény" szelepsor + kar csere, torony csapágy + szilentek, néhány futómű szilent, első féktárcsa csere + betétek, 1db parkoló radar szem (jó szívatós volt....), 1db műanyag "L" turbó könyök csere (ez is legendás megoldás, vagy törik, vagy csak simán lefújja, még ha csavarozzák is, ebay-en lehet gumiból lehajtottat is kapni) hidrotőke + himbák amit most neked is kellett :-), vezérmű tengely holtpont jeladó (nehezen, vagy egyáltalán nem akart indulni).
Nem szoktam megvárni egyik autónknál sem, hogy valami végleg tönkremenjen, keresem a hibákat és mérlegelek. A hajtásban is cseréltem minden olajat, haldex-nél szűrőt is (előtte sosem volt, még a gyári fedél volt rajta....).
A javítások 80%-át azért kellett csinálnom, mert valaki vagy gondatlan volt vagy rosszul csinálta meg.
Most a 2. befecskendező elektromos csatlakozó kontakt hibája okozott fantasztikus kényszerüzemmódokat, de más kárán tanulva, tudtam mi lehet a baj, így könnyen és gazdaságosan orvosolható (Nálam a kontakthibát az okozta, hogy a köteget zseniális módon javították, a csatlakozót szétgyalázták, a vezetéket 2 helyen "toldották".
Most rendeltem új csatlakozót, érintkezőt egy netes felületen. Megcsinálom magamnak....
Amit még a következő olajcserénél meg fogok nézni, a karter gáz leválasztó (itt nem szűrő van, hanem egy olajszeparátor membránnal, ami tud érdekes dolgokat produkálni), nem szabad elhanyagolni, ha nem jó a visszavezetés, akkor a turbó felé is nyomja, ami nem egészséges....
Sajnos nagyobb a bajom, mint egyszerű hidrotőke cseréje. Az 5. hengernél a szelephimba el volt törve és belevert a porlasztóba, a hidrotőkém ki volt esve és a helye meg ki van kopva.
Szóval most hengerfejet keresek :(((
Nem tudod hol lehetne hengerfejet szerezni vagy kapcsolatod esetleg???
A szerelő választotta az UNIX-nál. Nehéz kérdés, elméletileg jó márka, simán választanám, a kérdés honnan van az alkatrész eredetileg (ki az eredeti gyártó)? Autóiparban dolgozom, beszállító fejlesztési vonalon... van rálátásom a trükkökre... :-).
Most kellett cserélni 2 torony csapágy szilentet újra, 6 hónap után (SWAG/FEBI volt, fele annyi mint a Lemförder, meg is jártam...). Pedig megesküdtem, hogy csak Lemförder-t fogok venni mindenben (gyári beszállító, ugyanazon a soron technológiával készül a gyári és az utángyártott alkatrész is csak az útobiból kireszelik, ledörzsölik a VOLVO feliratot és a gyári cikkszámot) .
Ezek kellenek: Szelephimba, hidrotőke 20-20db, szelepfedél tömítés, 5 új tűzkarika, friss olaj (én Liqui-Moly-t használok, 0-30W VOLVO spec.), olajszűrő.
Tegnap újra meghallgattuk a motor hangját egy hozzáértővel. A buhogás a felevő beszívó csőből jön, ami a hűtőn előre van kivezetve.
Az emberke is azt mondta, hogy elég hidrotőke hangja van a kocsinak, úgyhogy megrendeltem mind a 20 db és hétvégén ki is cserélik. Remélem beválik.....
Nálam sem úgy kezdődött, hogy folyamatosan csinálta. Először nyáron lettem rá figyelmes, hogy "dohog", majd jött a tél és elmúlt. Következő év tavaszán megint előjött. Kerestem, hogy fals levegőt szív-e, vagy sem, de nem találtam semmit. Utána meghallgattattam egy valódi szerelővel, Ő mondta a lentebb írt opciókat. A második nyert is.
Ezt nem tudom neked tutira megmondani, de a jelek szerint a hiba állandó. Simán lehet a jeladó...
Nekem hidegen is, melegen is csinálja ezt a duhogó hangot.
Érdekes, ha hosszú úton vagyok és megállok alapjáraton hagyom szépen muzsikál a motor utána elkezdi először halkan majd egyre hangosabban.
Más!
Korábban olvastam ezt a kipörgésgátló szervízes dolgot másnál is. Nálam is jelen van hiba, folyamatosan már indításnál is. Az irányjelző végén lévő gombbal tudom eltűntetni, addig még alá nem szedem a kocsit bizonyos irányban. Ez tényleg a kormányszög jeladó hibája???
Igen. Melegen csinálta, "fishing boat" hangnak hívják. Hidratőke csere után (mindet cseréltem), teljesen megszűnt. Korábban volt egy pár hozzászólás ezzel kapcsolatban.
Szia! Ha a levegő beszivó csőhöz teszed a füled, akkor még jobban hallod? 5%, hogy az egyik befecskendező nem tökéletes, 95%, hogy a valamelyik hidrotőke kitámaszt, vagy szétesett. Nekem a hidrtőke csete oldotta meg, az egyik kipufogó szelepnél lévő hidrotőkében már nem volt benne a rugó, ez mindíg nyitvamaradt egy picit, ez adta a hangot. A maradékok közül pedig több nem tartotta az olajat. Mindet cseréltem. D5 185Le dízel.
A porlasztót ki lehet zárni, ha egyenkét lehúzod és figyeled, hogy változik e a hang.
Pontról pontra igaz amit írsz. Nekem 2 ilyen autóm is van, hirdetem mind a kettőt, nyilván valamivel a többiek ára felett, de eddig meg sem csörrent a telefon, pedig ezekbe nyugodt szívvel be lehet ülni, egyetlen forintot nem kell rájuk költeni a közeljövőben. Az a baj, hogy az egységsugarú vásárló csak a vételárig lát el.
Ezek azok az autók, aminek pont nem számít se a kora, se a futásteljesítménye. Ha volt gazdája, egy 2003as ugyanolyan jó lehet, mint egy 2010-es. Sőt, meg merem kockáztatni, hogy ezeket az autókat akár 350-400e km-el is meg lehet venni.
Az automata váltó kb 300-350e km-t bír, de ehhez kell az is, hogy rendszeresen cseréljék a váltóban az olajat. Gyári olajjal elvileg 100e km az váltó olajcsereperiódusa, de ha óvatosabb vagy, 60e kmnél már érdemes lehet.
A 2.5T jó választás lehet, de tényleg a legfontosabb, hogy gazdája legyen.
Ritkán megy tönkre benne valami, de akkor zsebbe nyúlósabb. A kopó alkatrészeknél is számolhatsz magasabb árral - de ezek anno 10-15M forintos autók voltak, így nem meglepő.
Egy szett gumi garnitúra kb 170-200e ft, féktárcsák+betétek szintén.
Gyenge minőségű tárcsákat ne vegyél rá semmiképp, mert a súlya miatt megeszi. Ugyanez igaz a gumikra is. Gondolom nem kell hangsúlyoznom a helyes futómű beállítás fontosságát.
Hirtelen ennyi. Jó választás a benzin, bár nincs sok belőle ;)