Keresés

Részletes keresés

szpepi Creative Commons License 2018.01.22 0 0 1137

D5 AWD!

 

Hát ahogy számolgatok 500 körül lesz sajnos. Ebből 300 volt a hengerfej. Még szerencse, hogy gyorsan találtunk.

Tegnap kész is lett, most már szépen duruzsol a gép. Az enyém is 2006-os. 315.000 km van benne. Nálam is 2 tulaja volt, de sztem a szerelők ott is sumákolhattak.... Én most próbálom rendbe rakni. Lassan 2 éve van nálam és már 70e-et raktam bele. 

D5 AWD Creative Commons License 2018.01.21 0 0 1136

Szia! Még nem.... a váltóban volt az olaj cserélgetve, szépen vált. 324.000km-el vettem, 1,5 éve van nálam. Nagyon szép állapotban volt, ismert volt az előző két tulajdonos, azért is mertem belevágni. A szerelőkkel volt a baj, a felét sem csinálták meg rajta, amit az utolsó tulajdonos gondot. 60.000km után megint cserélem benne a váltó, hajtás, haldex olajat.

 

A hajtása volt javítva a szöghajtőmű felől, ott van egy fogaskerék szerű alkatrész, amit el szokott nyalni...

 

Jó a kép... ettől rettegtem én is... szerencsére még időben szétszedettem...

 

Mennyi lett a vége Ft-ban?

Előzmény: szpepi (1135)
szpepi Creative Commons License 2018.01.21 0 0 1135

D5 AWD!

 

Köszi a kielégítő és részletes választ.

Sajnos nálam is bizonyos dolgokat gondatlanul szervizeltek, így az esetek 80 %-ába hasonló dolgokat kellett cserélnem.

Neked a váltó szeleptömbbel nem volt bajod? Hány km-rel vetted az autót? Az enyém is 2006-os 315.000 km-rel. Mióta van nálad?

Csak érdekességképpen mi lett a hengerfejemmel!

szpepi Creative Commons License 2018.01.21 0 0 1134

D5 AWD!

 

Köszi a kielégítő és részletes választ.

Sajnos nálam is bizonyos dolgokat gondatlanul szervizeltek, így az esetek 80 %-ába hasonló dolgokat kellett cserélnem.

Neked a váltó szeleptömbbel nem volt bajod? Hány km-rel vetted az autót? Az enyém is 2006-os 315.000 km-rel. Mióta van nálad?

Csak érdekességképpen mi lett a hengerfejemmel!

D5 AWD Creative Commons License 2018.01.20 0 0 1133

Szia!

 

2006-os évjáratú, 364.000 km van benne. A DPF ill. a EGR kikatatva (már így vettem) a szokásos motortartó bak cserék, "örvény" szelepsor + kar csere, torony csapágy + szilentek, néhány futómű szilent, első féktárcsa csere + betétek, 1db parkoló radar szem (jó szívatós volt....), 1db műanyag "L" turbó könyök csere (ez is legendás megoldás, vagy törik, vagy csak simán lefújja, még ha csavarozzák is, ebay-en lehet gumiból lehajtottat is kapni) hidrotőke + himbák amit most neked is kellett :-), vezérmű tengely holtpont jeladó (nehezen, vagy egyáltalán nem akart indulni).

 

Nem szoktam megvárni egyik autónknál sem, hogy valami végleg tönkremenjen, keresem a hibákat és mérlegelek. A hajtásban is cseréltem minden olajat, haldex-nél szűrőt is (előtte sosem volt, még a gyári fedél volt rajta....).

 

A javítások 80%-át azért kellett csinálnom, mert valaki vagy gondatlan volt vagy rosszul csinálta meg.

 

Most a 2. befecskendező elektromos csatlakozó kontakt hibája okozott fantasztikus kényszerüzemmódokat, de más kárán tanulva, tudtam mi lehet a baj, így könnyen és gazdaságosan orvosolható (Nálam a kontakthibát az okozta, hogy a köteget zseniális módon javították, a csatlakozót szétgyalázták, a vezetéket 2 helyen "toldották".

Most rendeltem új csatlakozót, érintkezőt egy netes felületen. Megcsinálom magamnak....

 

Amit még a következő olajcserénél meg fogok nézni, a karter gáz leválasztó (itt nem szűrő van, hanem egy olajszeparátor membránnal, ami tud érdekes dolgokat produkálni), nem szabad elhanyagolni, ha nem jó a visszavezetés, akkor a turbó felé is nyomja, ami nem egészséges....

 

https://www.youtube.com/watch?v=YGh5nxlFv54

Előzmény: szpepi (1132)
szpepi Creative Commons License 2018.01.20 0 0 1132

D5 AWD!

 

Köszönöm a segítséget, de sikerült hengerfejet találni viszonylag gyorsan. Most rakják össze az autót, remélem most már jó lesz!

Neked milyen évjáratú xc90-ed van? Hány kilométer van benne? Milyen hibáid voltak vele ezen kívül? 

Palkovics Róbert Creative Commons License 2018.01.19 0 0 1131

Sziasztok!

 

Egy 2005-ös 163 le D5 xc-vel nyűglődök,egyenlőre sikertelenül.

 

A diagnosztika a következőket írja:


5000 hibakód -Ac hálózati nyomás szenzor,rossz-állandó

2505 hibakód -üzemanyag elosztócső /rendszer nyomás-túl alacsony-szakadt

6100 hibakód -Motorvezérlő egység hűtőventillátor,hibás jel-állandó. Rázza a kaszni elejét a ventillátor,mikor felpörög.

Következőnél a hibakódra nem emlékszem-Abs szivattyú tápfeszültség nem megfelelő

 

Az üzemanyag nyomás a szolenoid szelepnél alapjáraton 1300,fordulaton 1200

Az elosztócső nyomás alapjáraton 350.000 kPa,fordulaton 1.200.000 kPa

 

Valaki járt már hasonlóképpen bármelyik hibával?

 

Köszönöm előre is a segítséget!

 

 

D5 AWD Creative Commons License 2018.01.16 0 0 1130

Szia! Akkor nálad már nagyobb volt a baj, a szerelőm nekem is megemlítette ezt a lehetőséget, de szetencsém volt, nem volt a fészek kikopva.

Sajnos nincs kapcsolatom hengerfej beszerzésben, de az utca végén, ahol lakom, van egy profi felújító műhely, ha még aktuális, megkérdezhetem.

 

Mortoff! Köszönjük a linkeket!

Előzmény: szpepi (1128)
Mortoff Creative Commons License 2018.01.14 0 0 1129
Előzmény: szpepi (1128)
szpepi Creative Commons License 2018.01.14 0 0 1128

Sziasztok!!!

Tud nekem valaki segíteni xc90-hez hengerfejet honnan lehetne szerezni?

Bármilyen infó érdekel!!! Cím, telefonszám......stb. 

szpepi Creative Commons License 2018.01.14 0 0 1127

D5 AWD!

 

Sajnos nagyobb a bajom, mint egyszerű hidrotőke cseréje. Az 5. hengernél a szelephimba el volt törve és belevert a porlasztóba, a hidrotőkém ki volt esve és a helye meg ki van kopva.

Szóval most hengerfejet keresek :(((

Nem tudod hol lehetne hengerfejet szerezni vagy kapcsolatod esetleg???

 

köszönöm előre is.

D5 AWD Creative Commons License 2018.01.10 0 0 1126

Szia!

 

Azaz!!

 

A szerelő választotta az UNIX-nál. Nehéz kérdés, elméletileg jó márka, simán választanám, a kérdés honnan van az alkatrész eredetileg (ki az eredeti gyártó)? Autóiparban dolgozom, beszállító fejlesztési vonalon... van rálátásom a trükkökre... :-).

 

Most kellett cserélni 2 torony csapágy szilentet újra, 6 hónap után (SWAG/FEBI volt, fele annyi mint a Lemförder, meg is jártam...). Pedig megesküdtem, hogy csak Lemförder-t fogok venni mindenben (gyári beszállító, ugyanazon a soron technológiával készül a gyári és az utángyártott alkatrész is csak az útobiból kireszelik, ledörzsölik a VOLVO feliratot és a gyári cikkszámot) .

 

 

Ezek kellenek: Szelephimba, hidrotőke 20-20db, szelepfedél tömítés, 5 új tűzkarika, friss olaj (én Liqui-Moly-t használok, 0-30W VOLVO spec.), olajszűrő.

 

Előzmény: szpepi (1125)
szpepi Creative Commons License 2018.01.10 0 0 1125

D5 AWD!

 

Tegnap újra meghallgattuk a motor hangját egy hozzáértővel. A buhogás a felevő beszívó csőből jön, ami a hűtőn előre van kivezetve.

Az emberke is azt mondta, hogy elég hidrotőke hangja van a kocsinak, úgyhogy megrendeltem mind a 20 db és hétvégén ki is cserélik. Remélem beválik.....

Te milyen típust tettél bele??? A SWAG az jó?

 

Előzmény: D5 AWD 1124

D5 AWD Creative Commons License 2018.01.08 0 1 1124

Szia!

 

Nálam sem úgy kezdődött, hogy folyamatosan csinálta. Először nyáron lettem rá figyelmes, hogy "dohog", majd jött a tél és elmúlt. Következő év tavaszán megint előjött. Kerestem, hogy fals levegőt szív-e, vagy sem, de nem találtam semmit. Utána meghallgattattam egy valódi szerelővel, Ő mondta a lentebb írt opciókat. A második nyert is.

 

Ezt nem tudom neked tutira megmondani, de a jelek szerint a hiba állandó. Simán lehet a jeladó...

 

 

Előzmény: szpepi (1123)
szpepi Creative Commons License 2018.01.07 0 0 1123

D5 AWD!

 

Nekem hidegen is, melegen is csinálja ezt a duhogó hangot.

Érdekes, ha hosszú úton vagyok és megállok alapjáraton hagyom szépen muzsikál a motor utána elkezdi először halkan majd egyre hangosabban.

Más!

Korábban olvastam ezt a kipörgésgátló szervízes dolgot másnál is. Nálam is jelen van hiba, folyamatosan már indításnál is. Az irányjelző végén lévő gombbal tudom eltűntetni, addig még alá nem szedem a kocsit bizonyos irányban. Ez tényleg a kormányszög jeladó hibája???

 

D5 AWD Creative Commons License 2018.01.07 0 0 1122

Szia!

 

Igen. Melegen csinálta, "fishing boat" hangnak hívják. Hidratőke csere után (mindet cseréltem), teljesen megszűnt. Korábban volt egy pár hozzászólás ezzel kapcsolatban.

Előzmény: szpepi (1121)
szpepi Creative Commons License 2018.01.06 0 0 1121

D5 AWD!

Köszönöm a segítséget meg fogom nézetni ezeket a lehetőségeket.

Neked is volt hasonló gondod?

Tele Peti Creative Commons License 2018.01.03 0 0 1120
D5 AWD Creative Commons License 2018.01.03 0 0 1119

Bobemi! Ez az a kormány mögött? Emiatt lehet a periódikus kipörgésgátló hiba?

Előzmény: bobémi (1087)
D5 AWD Creative Commons License 2018.01.03 0 0 1118

Helyrejött. Kemény mínuszokban indult rendesen.

Előzmény: D5 AWD (1094)
D5 AWD Creative Commons License 2018.01.03 0 0 1117

Szia! Ha a levegő beszivó csőhöz teszed a füled, akkor még jobban hallod? 5%, hogy az egyik befecskendező nem tökéletes, 95%, hogy a valamelyik hidrotőke kitámaszt, vagy szétesett. Nekem a hidrtőke csete oldotta meg, az egyik kipufogó szelepnél lévő hidrotőkében már nem volt benne a rugó, ez mindíg nyitvamaradt egy picit, ez adta a hangot. A maradékok közül pedig több nem tartotta az olajat. Mindet cseréltem. D5 185Le dízel.

A porlasztót ki lehet zárni, ha egyenkét lehúzod és figyeled, hogy változik e a hang.

Előzmény: szpepi (1101)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.31 0 0 1116

Egy Volvo S60 és egy BMW 5GT.

Előzmény: titite1 (1114)
titite1 Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1115
titite1 Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1114

Melyik ez a ketto?

Előzmény: Törölt nick (1112)
Dris899 Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1113

Melyikek azok? Esetleg előző kérdezőnek segítség, hogy téged keressen ;)

Előzmény: Törölt nick (1112)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1112

Pontról pontra igaz amit írsz. Nekem 2 ilyen autóm is van, hirdetem mind a kettőt, nyilván valamivel a többiek ára felett, de eddig meg sem csörrent a telefon, pedig ezekbe nyugodt szívvel be lehet ülni, egyetlen forintot nem kell rájuk költeni a közeljövőben. Az a baj, hogy az egységsugarú vásárló csak a vételárig lát el.

Előzmény: Dris899 (1111)
Dris899 Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1111

Szia,

 

Ezek azok az autók, aminek pont nem számít se a kora, se a futásteljesítménye. Ha volt gazdája, egy 2003as ugyanolyan jó lehet, mint egy 2010-es. Sőt, meg merem kockáztatni, hogy ezeket az autókat akár 350-400e km-el is meg lehet venni. 

 

Az automata váltó kb 300-350e km-t bír, de ehhez kell az is, hogy rendszeresen cseréljék a váltóban az olajat. Gyári olajjal elvileg 100e km az váltó olajcsereperiódusa, de ha óvatosabb vagy, 60e kmnél már érdemes lehet. 

 

A 2.5T jó választás lehet, de tényleg a legfontosabb, hogy gazdája legyen.

Ritkán megy tönkre benne valami, de akkor zsebbe nyúlósabb. A kopó alkatrészeknél is számolhatsz magasabb árral - de ezek anno 10-15M forintos autók voltak, így nem meglepő. 

Egy szett gumi garnitúra kb 170-200e ft, féktárcsák+betétek szintén.

Gyenge minőségű tárcsákat ne vegyél rá semmiképp, mert a súlya miatt megeszi. Ugyanez igaz a gumikra is. Gondolom nem kell hangsúlyoznom a helyes futómű beállítás fontosságát. 

 

Hirtelen ennyi. Jó választás a benzin, bár nincs sok belőle ;)

Előzmény: titite1 (1108)
titite1 Creative Commons License 2017.12.29 0 0 1110

Nincs koztetek ujpesti vagy pesti, akinek van 7 uleses peldanya megtekinteni, esetleg kiprobalni?

Termeszetesen fizetnem az uzemenyagkoltseget. 

Koszonom!

Törölt nick Creative Commons License 2017.12.29 0 0 1109

Ha bírod tankolni, akkor mindenképpen V8. :)

Előzmény: titite1 (1108)
titite1 Creative Commons License 2017.12.28 0 0 1108

Koszi!

Igen, az “elso” generacios peldanyokat nezem. 

Van most a hahun egy kbz rendszamu 2,5T peldany a legelso generaciobol talan hiheto km futassal. 

Mindenkeppen 7 szemelyeset keresek. 

Ezek szerint a regebbi nem agyonhajtott peldanyok jobbak/megbizhatobbak?

Az aut valto szethullik mindegyiken egyszer (megkimelt Saabomon is szethullt 220 ekm-nel), illetve a turbo kerdeses meg sztem. 

Előzmény: Dris899 (1106)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!