Néhány rövid reakció az elmúlt hét történéseire: :-))
Evee: Gratulálok, örülök hogy végre sikerült elhozni!
Találkozó: elvileg mindkét időpont jó, a 27-29 talán biztosabb
Valahol olvastam, de már nem találom: univerzális tükör: nekem anno azt mondták azért lehet, mert a tükör meg a karosszéria közé még jön egy talp, és az más minden autónál. Így a dolog azon múlik, hogy az adott típushoz létezik-e talp.
Egy német hölgy alapos bosszút akart állni tőle elhidegült férjén autója összetörésével. Az illető annak rendje és módja szerint nem kímélte az autót, de csak a színét nézte, a típusát nem.
Rendhagyó módon derült ki egy német nőről, hogy mennyire semmit nem tud az autókról. A hölgy éktelen dühbe gurult és volt férje autóján próbálta kiélni mérgét. Meg is találta egykori élete párjának kisautóját, és alaposan helybenhagyta.
A 43 éves amazonnak csak az nem tűnt fel, hogy nem minden kék kisautó Ford Fiesta. A szomszéd pechjére a dühöngő nőszemély hasonló színű Opel Corsáját találta meg. A kalapácsos ámokfutásnak a szélvédő, a tükrök, a lámpák és az oldalablakok látták kárát.
Tényleg érdekes dolog ez a váltózaj, mert a szerelőm szerint - aki mellesleg a helyi Ford szervíz vezető szerelője - kár kicserélni a nyelestengelycsapágyat, úgyis lesz hangja.
Az ex-szerelőm, aki ex-Fordos szerelő - kapásból rávágta, hogy nyelestengelycsapágy, ki kell cserélni...
Érdekes dolog ez a nyelestengely hang. Persze hogy természetesnek mondják hiszen szinte kivétel nélkül zörög. Na én nem nyugodtam bele. Szét dúrtam az egészet, úgyis tervezve volt a felület takaritás és az alapos belső mosás. Rossz csapágyak kuka, szimmeringek szintén. Hézagolás és szinkronok ellenőrzése mellett összerakás. Láss csodát : semmi zaj. A nyelesteng. csapágyat nem helyettesitettem, odavaló gyárit vettem. Nem árt a kuplungszerkezetre sem odafigyelni hogy ütésmentesen fusson. Sajnos a lendkerék felőli vége nincs "vezetve", és amennyiben félre fog, a csapágyat jelentősen terhelve igyekszik radiális irányba kitörni a csusztatás bizonyos nyomaték étvitelénél. Kicsit bonyolultnak tünik, de ez van. Amikor nincs kiemelve, akkor együtt forognak, de koránt sem biztos hogy 100%-ig egytengelyű a három elem: Főtengely, nyelestengely és fogaskerékcsoport-tengely, amiben a nyelestengely hátsó csapágya is lakozik. Igy aztán keletkezik a zaj ami az egyébként észrevehetlen szöggyorsulásokat alapjáraton akár lüktetővé komponált. Mig ki nem nyomjuk, avagy ki nem cseréljük az emlitett dolgo(ka)t.
Annyit meg kell jegyezni, - bár én nem szivemből mondom- ettől valóban elmehet százezret. Nálam a zajtalanság az origo. Hiába mondják hogy a zseni a káoszban is zseni. A hangzavarban mit szürjek? A rádió is alapon szól, a motor is zenél.
Fiesta részletesen ha esetleg valakit érdekel, valahol a váltó is szétszedett álpotban.
Szóval tegnap este hazaértünk. Az út: Bp. - Ulm - Bp., helyben néhány kisebb kör, valamint hazafele egy kitéro a Topford által már említett autómúzeumba. Az autó tökéletesen együttmuködött, semmi hiba nem volt, a fogyasztás két személlyel, csomagokkal 6,3 körüli.
Elvittek Németország legdélibb csücskébe, fel a hegyekbe, hát nem hittem el, hogy ilyen nem csak képen létezik. Képek hamarosan... (Most már tényleg !!!) :-)))
Ami miatt (többek között) csorgattam a nyálam: kint szinte minden autón alufelni + széles gumik. Egyszeruen jól néznek ki. Értelemszeruen az útjaik sem Soroksári út szintuek. Nem ritka a 235/35 és hasonló méret sem.
Az autópályán találkoztam néhány érdekes szerzettel, pl. legalább három Escort kombi RS elso lökhárítóval :)
Néztem a tükörben, hogy végre valami szép, erre elmegy mellettem, és látom, hogy kombi...
Beszélgettünk a kinti rokonokkal és kiderült még néhány érdekes dolog, a kereskedok is kissé máshogy állnak az eladás kérdéséhez. Amikor szóba kerültek az autók, mondták hogy kár hogy nem tudták elobb, hogy ennyire érdekel, mert szerveztek volna nekem tesztautót. Néztem rájuk bután, nem értettem mi abban a nagy buli, itthon is ki lehet próbálni a kereskedésben. Hát náluk kicsit más: a kereskedo valóban meg akar gyozni, hogy az o autóját vedd meg, ezért nem 10 percre próbálhatod ki a szomszéd háztömb körül, melletted az értékesítovel, hanem egy napra hazaviheted... Az üzemanyag, stb. költségekre nem kérdeztem, hogy ki állja, gondolom a leendo vevo, vagy max. meghatározott km-ig a kereskedo.
Fiesta fronton érdekes a helyzet: MK1-t és MK2-t egyáltalán nem láttam, MK3-t nagyon sokat, MK4 még viszonylag sok, MK5 és MK6 csak elvétve van.
Az időpontok egyeztetése közben nem ártana bedobni pár helyszínt is a meggondolni-valók közé. Ne legyen mégegyszer a téren... :)
én csak később tudok nyilatkozni ezügyben...