Nem teljesen értem ezt a klíma ventillátor dolgot. Éreztem, hogy meleg a cucc, de amint bekapcsoltam, igen gyorsan hideget fújt. Lehet, hogy belül valami szétjött, amikor szereltem az elektrónikákat? Semmiképpen sem lehet lábra irányítani a meleget? Tegyek be Freelander műszerfalat ? (:)
Turbo, köszi a választ, egy darabig néztem, hogy mihez is van köze :) Ha a gyűrűk le vannak ragadva, az nem jelentkezik monnyuk úgy is, hogy nehezen berántható, füstöl, eszi az olajat, vagy mittomén? Csak ez a bemelegedés-fulladozás?
Állófűtéssel félóra párhuzamosan, majd szabadjára engedem egyedül a vadállat gyári fűtést így akár huszonkét fok is előállítható órán belül.Ülésfűtés folyamatos használata természetesen erősen javalt! Defi 4 ever.
Nekem simán fűt, mint a barom! Najó! Azé annyira nem, de nem panaszkodunk! Ha leirányítom lábra, akkor ugyebár a klima nyilásain kéne jönni a melegnek ilyenkor egyesre kapcsolom a klim a ventillátorát, hogy keverje egy kicsit a meleget!
Van valakinek ötlete, hogy hogyan lehet a Defiben valamilyen fűtést berhelni. Nem állófűtést, mert az nekem van (:), de a meglévőt szeretném kicsit heftölni. Per pillanat minden meleg a szélvédőre megy, viszont lábra semmi. Igaz van benne egy klíma, ami lehet, hogy eltakarja a levegő kiömlő nyílásokat lábnál. AZ egyik nap lazán bementem vele pestre, majd félúton rájöttem, hogy hiba volt a 2xnadrág, 3x pulóver kombót lecserélni normál autós ruházatra. Úgy vacogtam, hogy csak na, dideregtem rendesen.
Az elmúlt két évben elég sokat huzigáltam egy méretes kéttengeyes pótkocsit (pótkocsi, mert utánfutó a motor után van, az összes többi pótkocsi, vagy azon belül félpótkocsi) egy hiluxal (ez a céges autó). Mindenféle kisebb nagyobb gépeket szoktam ide-oda kacibálni! Történt egyszer, hogy az önjáró parcellavetőgépünket vittem és egyszerűen képtelen voltam 80-nál gyorsabban hajtani annyira inbolygott. Csak úgy durrogtam el mellettem a 40t-ás román csöppségek. Én meg izzzadtam, mint örömlány a templomban, hogy melyik alá fog berántani a kóválygó vonta. Szél nem volt pedig az magyarázta volna a szitut. Érkezéskor látható baja nem volt aszerelvénynek, így rögtön a legrosszabra gondotam: valahol úgy felütöttem a pót futóművét, hogy teljesen kaputt. No mindegy, meló végeztével gép afel, irány haza! És meglepő módon simán, gond nélkül mentem 100-110-et. Nem tudtam mire vélni a dolgot! Azóta tudom, hogy nagyon fontos a teher elhelyezése, mert ha nagyon hátul van, a vonta hátsó tengelye kapja a nagyobb terhelést, az első kissé elemelkedik, és "megvezeti" az egész kócerájt!
Ha nagyon előre terhelünk, félő, hogy letörik a vonóhorog, illetve a vontató első kerek is kevésbé lesz terhelve, ezáltal a kormányzás érezhetően romlik! Azóta ha felállok a géppel figyelem a kocsi hátsó kerekét, hogy mikor van "holtponton", és akkor jó. (meg persze bejelöltem a platón, hogy hol kell álljon a vetőgép) Persze ha nincs súly, akko nyilván a vonóhorog magassága is eredményezheti, a kóválygást!
Bocs a hosszért...
(Másodjára írom, csak a fórum elnyelte, az első verzió hoszabb volt)
Hmm. Ez meglehet. Két pozícióba lehet csavarozni a vonófejet, és most a felsőben van (így ritkábban akad fel*, és terheletlenül így áll vízszintesebben a futó, míg az alsóban ránézésből eléggé orron jár. Viszont rendesen leterhelve lehet megfordul a dolog. Ki is próbálom, mert ez csak két csavar. Köszi az ötletet!
__________________
*: Van itt a 4-es elkerülőnél egy hely, ahol fel szoktam rá menni a vasúti felüljáró előtt (ahol még nem kezdődik a szalagkorlát), és ott rendszeresen szántok a horoggal ahogy felkapatom a töltésoldalra (inkább ez, mint körbemenni 2 km-t a dűlőúton :o)
Láttam ilyent itt, egy idősebb gazda két tengelyes lószállítója csinálta ezt Toyota Landcriuser (2003 utáni D4D) gyári (?) vonóhorgával.
A végén állítólag az derült ki, hogy a horog túl alacsony vagy magas, erre már nem emlékszem, de a lényeg, hogy emiatt csóválta a lószállítót, ha nem volt leterhelve. Ha telipakolták két lóval, akkor nem. Asszem végül módosítottak a futó rúdján, úgy lett jó.
Az előző kettő az elég régi, azokban értelemszerűen a kapcsolható összkerekes autókra vonatkozó dolgok vannak, ez meg egy későbbi, ebben már vannak állandó összkerekesek, defik, Range-ek.
Persze sok dolog egyforma, hogy mit hogyan csinálunk oldaldőlésnél, meg mélyvízben, meg ilyesmik.
Köszi, megnézem! (pár ezer oldal prospektust, kezelési-, és szervízutasítást lefordítottam, meg 10 évig napi szinten használtam, úgyhogy elméletileg mennie kéne :o)
Ha már a tengelytáv a mérvadó, akkor pl. el tudom képzelni azt, hogy a FUTÓ tengelytávjának a növelése többet segítene a becsóválás kialakulásának meggátolásában. De mondom, ehhöz nem értek.
Majd a spapda megmondja, az mindenhöz ért. Mármint, nagyjából. :)
Becsóváló futóban én laikus vagyok, de józan ésszel gondolkozva azt mondanám, hogy motorfék, lassítás. De az is lehet, hogy baromság, és kikupplungolva köllene lassítani. Fingom sincs.
Azt se tudom, mi okozza. Lehet, hogy nem egyforma a futó négy kerekében a nyomás, emiatt máshogy rugódzanak, vagy mittomén.
Szerintem ezen nem sokat változtat a vontató tengelytávja, hiszen egy dolog a változó az képletben, a vontatott tömeg.
Ilyen oktató videókra én vevő lennék! Mert hát ugye közelébe nem merek menni az LC határainak, mert utálok lapátoni :-)
Apropó video: Mi a helyes reakció, ha becsóvál a futó? A múlkor húztam haza egy gazdatárs Navaráját Mogyoród mellől, és olyan 80 körül csúnyán elkezdett becsóválni a rohadék (pláne a Gödöllő utáni lejtőn :-) pedig elméletileg minden renben volt, esetleg orrnehéz lehetett a futó, hisz' alig fért fel rá a nissan:
LC: 2tonna, húzhat: 2,8t
Navara: 2tonna
futó: 2+ tonna terhelhetőség (két 1300 kg-os híd van alatta, önsúlya meg kevesebb, mint 500kg, amúgy egy 1éves Suller)
továbbá: amikor a Peviámat húztam rajta (1700kg) a Cruiserrel, akkor 90 fölött libegett be, de akkor belejátszott a nyomvájú is. Amikor a Previával húztam rajta a Zasszony Multipláját (1400kg), akkor simán szaladt 120-al is, meg se moccant. Lehet a Criserrel nem stimmel valami? Pl. túl kicsi a tengelytávja?
Persze, ezekre nem biztos, hogy adnának tesztautót, de szerintem itt, meg a zoffród topikban körülbelül egy nap alatt összeszednénk mindegyik típusból egyet-kettőt (akár még úgy is, hogy egy gyári, egy épített), amit a tulajdonosok örömmel hoznának el bemutatni velük, hogy melyik mit tud, oszt legfeljebb kerülne egy kurva nagy bogrács kajába, amit a végén közösen megzabálna a brigád.
Mondjuk ilyen vizeshordós marhaságot csináltunk anno a pickup-összehasonlítóban, csak azt még valódi terepen, Mendén az adventurelandban csináltuk. :)
Az ezzel a történettel a baj, hogy ismerem, és el is ismerem, amit a Gellérték tudnak autóvezetésben, ültem mellettük-mögöttük (sőt, volt, hogy a hungaroringen a Gellért vezetett, én meg a csomagtartóból lógtam ki, és úgy filmeztük az F3000-es autót), az holtziher, hogy mocskos kibaszott jól vezetnek a fiúk, és hogy sok következtetést tudnak levonni pl. a haldexes, meg az ilyen-olyan elektronikusan vezérlet összkerékhajtásokról vezetés közben, de azok a "gyakorlatok", amik relevánsak egy vezérelt, haldexes rendszernél (az emelkedőn tolatva elindulás visszafelé az ilyen, azzal valóban jól lehet tesztelni, hogy milyen gyorsan, és mennyire "erősen" reagál és zár a hajtás), azok az ilyen egyszerű büdösbunkó kapcsolható összkerekes, difi nélküli pickupoknál pont tökéletesen értelmetlen, mert onnantól, hogy aszondod a kapcsolónak, hogy 4H, meg 4L, onnantól semmit se tud differálni a két kardán, oszt annyi.
Na meg, azért annak ellenére, hogy lófaszra se tartom a trágyahordókat terepjárásból, azt azért ki kell mondani, hogy a tesztelt pickupok (meg azok is, amik kimaradtak) ettől azért sokkal-sokkal többet tudnak terepen.
Presze azt is értem, hogy a drága tesztautókat nem szeretnék szétbaszni, de nem is kell. Viszont egyből kiderülne valami értelmes és használható az autók terepképességeiről, ha pl. megpróbálnánk leátlózni velük (lásd még, mikor jó, ha az egyikben véletlenül van hátsó zár, vagy épp mire elég a nem teljesen zárható hátsó, csak sperr), vagy egy mélyebb nyomvályúból kilépni, és megnézni, hogy vágja magát egyből keresztbe az úton.
És azt is gondolom, hogy igenis lenne igény arra, hogy olyan embereknek csinálni videókat a terepjárás technikájáról - hogyan vezess oldaldőlősön, hogyan vezess meredek, laza talajon főfele, lefele, hogyan, mikor és miért kapcsolj, vagy ne kapcsolj összkerékhajtást, vagy difizárat, ha van, hogyan csörlőzz, hogyan vontass, hogyan mentsd magadat vagy másokat, ha elakadtál - mert sokan használnak terepjárót, de annál kevesebben használják őket jól, ügyesen és okosan.
És szerintem ennek a célközönsége pont a pickuposok lennének, mert ők azok, akik azt hiszik, mindentudó terepjárójuk van, de sem ez nem igaz, sem az, hogy tudnának terepjárót vezetni. És lehet, hogy két-három okos videó után kevesebben akadnának el, és még kevesebben basznák szét az autóikat azok közül is, akik szinte sose mennek terepre. Mert terepre menni nem csak poén lehet, hanem kényszer is, ha pl. egy dugót akarsz kikerülni. Vagy pl. ha beszopsz egy márciusi hóvihart. És ott aztán megbaszhatja a sok fogalmatlan ember a pikápját, ha nem tudja, hogyan kéne vezetnie azt.
Amúgy meg az a terepjáró, aminek a kapaszkodóképessége 100%, azaz jó tapadással felevickél a 45fokos emelkedőn, azt fel lehet vinni GOND nélkül akár 55 fokoson is, csak ahhoz kell egy kis lendület, meg rutin. Pl. hogy nem félegyben mégy neki, hanem félkettőben, meg ilyesmik.
Nagyon fontos lenne ilyenkor pl. elmondani a legalapabb alapszabályt, "as slow as possible, but as fast as neccesary".
Ja. Igazából nekem mint parasztnak az égadta egy világon semmit nem mondott. Fontosabbak lettek volna:
- Megküldeni rossz földúton 50-60-al, és melyikben nem lesz halálfélelmed/tengeri betegséged
- rálökni egy köbös tartályt a platóra, oszt' azzal csalingázni egy kicsit a kövesúton (mennyire billeg, vagy akar felborulni), meg laza talajon hogy bír menni (pl tárcsázott tarló)
- akasztani mögé egy (legalább) másfél tonnás futót, és meghúzni 120-al
- megnézni, hogy hogy fér be a brazilgépsor a hátsó ülésre, meg esetleg a gyerekülés (de ez már csak az én bajom)
- fogyasztás!?
szóval ennyit a paraszti igényekről...
Amúgy Papp Tibi doblálja itt a több mint 100%-ot, miközben a videó elején elmondják, hogy "csak" 43-44 fok, ami csak olyan 95-98%, csak hogy kötözködjek (c:
Ha Land Rovered van, azt nem veheted félvállról. Ismerned kell minden csavarját,minden porcikáját. Egy utazás a géppel, ósszefonódást, együtt-gondolkodást jelent. Menet közben érezned kell a gép minden rezdülését, egy kicsit legyél injektor, egy kicsit gyertyapipa vagy féktárcsa. Érezd ahogy üzemanyagként ellátod, táplálod a Land Roveredet.
Ha meghibásodik, az olyan mint amikor beteg van a családban. Az ismerősök suttogva, félve kérdezik egymásközt: jobban van? Beindult?
Ha szerelőt választasz, az kicsit olyan, mint a gyóntató pap választás: mindent el kell mondanod neki, de a segítség nem tóle jön.
Egy megjavított hiba a Land Rovernél, csak egy újabb lehetőséget nyit meg a további zavarok felé. Amig a gépedet javítgatod, addig élsz. Ha minden hibát kijavítottál: az a halál.