Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TraguAre Creative Commons License 2016.03.05 0 0 51780

"kormányszögérzékelést kalibrálni"

 

Van benne ilyesmi...?

Előzmény: joey_22 (51777)
Gadgetfan0 Creative Commons License 2016.03.05 0 0 51779

Normális.Nekem most még Audim van,az is felpakolja.A 190 lovas Superbem érkezik májusban,majd beszámolok,de amit próbáltam bemutató autót 150 Le Dsg-t ugyanezt csinálja.Nem lesz baja a motornak,erre vannak hangolva.

Előzmény: Gergő198 (51776)
skt15 Creative Commons License 2016.03.05 0 0 51778

Normális

Előzmény: Gergő198 (51776)
joey_22 Creative Commons License 2016.03.05 0 0 51777

Sziasztok! Ha van valaki Pécsett vagy környékén aki tud ABSt rátanítani az autóra és kormányszögérzékelést kalibrálni a hétvégén kérem keressen meg privátban. (2002-es SuperB). Köszönöm! Üdv.: Zoli

Gergő198 Creative Commons License 2016.03.05 0 0 51776

Sziasztok!

Egy dsg-hez kapcsolódó kérdésben lenne szükségem egy kis segítségre. Egy III. Superbről lenne szó amiben a 2.0 tdi motor van 150le-vel él Dsg automatával.

 

A kérdésem az lenne,hogy normális, hogy a váltó akár 1000-es fordulaton is működteti a motort. Amikor az ember csak tartani akarja a forgalom sebességét akkor olyan fokotatba vált ahol kb 1000-1100-as fordulaton pörög a motor. Ez ellenkezik mindennel amit tudtam a helyes használatról.

 

Tele az internet olyan írásokkal amiben azt taglalják, hogy az alacson fordulat teszi tönkre a motort, és egy dízelt kb 1500-as fordulat felett érdemes tartani.

 

A váltó sport módja meg feleslegesen pörgeti.

 

Köszönöm a segítséget

boszem Creative Commons License 2016.03.04 0 0 51775

A méretre vagyok kíváncsi, nem a súlyra.

Előzmény: boszem (51774)
boszem Creative Commons License 2016.03.04 0 0 51774

Sziasztok! Valaki le tudna nekem mérni egy első generácós Superb (pontosabban ráncfelvarrott 2008) tolatószenzort? Köszönöm előre is!

Vikesz69 Creative Commons License 2016.03.04 0 0 51773

Respect.

Előzmény: stevie-13 (51772)
stevie-13 Creative Commons License 2016.03.04 0 0 51772

nem teszünk mást, csak előrehozunk egy szükségszerű, kötelező karbantartási kiadást, s ezzel biztosítjuk magunknak a nyugodt autózás és alvás lehetőségét.   

 

 

Mintha magam mondtam volna! ;-)

 

 

Előzmény: NKSB1 (51771)
NKSB1 Creative Commons License 2016.03.03 0 1 51771

A vezérműszíjcseréhez néhány gondolat.

Én is ezen "tököltem" néhány éve, mármint cseréljem-e 10 év után 110 ekm-nél, vagy várjam meg a 120 ekm-t.

Aztán visszaolvasva a topikban találtam ám megfontolandó gondolatokat! Hát én izguljak néhány hónapig? Játszak orosz rulettet? Lehet hogy 70-80 ezer km megtétele után eladom a kocsit és akkor a leendő tulajnak spóroltam? Kicseréltettem.  "természetesen" gyárira, vízpumpával, hűtővízcserével, s ráadásul kiderült, hogy a "feszítőelem csillapítóval" is csere érett volt. ( hogy talán miért érdemes a gyári szett választása, erről is lehet olvasni hozzászólásokat, de ehhez vissza kell olvasgatni!!  pl. lásd Donibcsi hozzászólásait)

Mint az általam nagyra tartott (mellékesen régen láttam hozzászólni) stevie-w & jogutódjai mondta volt: nem teszünk mást, csak előrehozunk egy szükségszerű, kötelező karbantartási kiadást, s ezzel biztosítjuk magunknak a nyugodt autózás és alvás lehetőségét.    

NKSB1 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 51770

Castrol Edge FST 5W-30, csere 15 ekm, MANN szűrő.

Egyébként a lényeg szerintem a megbízható helyről vásárolt, a gyári előírásoknak (minősítés, csereperiódus) és használati módnak megfelelő valamelyik neves gyártói termék használata. 

Előzmény: Vikesz69 (51766)
Sunny65 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 51769

Én tegnap cseréltem olajat és minden szűrőt. Mivel én a Castrol használom a család mindegyik autójában így azt is kapott, Edge 5W40-et és Mann szűrőket.

***

Várjuk a fotókat, hátha egyszer még jól jön valakinek.

Előzmény: Vikesz69 (51768)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 51768

Köszi a tippet. Megfontolom. Közben a Vw TDi fan haverjaim is adtak tippet. Total Quarz Ineo. Áliitólag Pd motorokba ajánlják. Bár kissé szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban mert a Total az a PSA konszern beszállítója. Bár amilyen árat mondtak nem is lehet olyan rossz. Majd még informálódok.

Apropó, most állok neki a hétvégén fűtő radiátort cserélni, ugyan is az előző tulaj elfelejtette közölni hogy nincs fütés. Miért nincs? Mert valami barom a gyári bilincset valszeg elfocizta valahova és a helyére sima menetes bilincset rakott. És mondanom sem kell összeroppantotta a radiátor bemenő csövét. Úgyhogy kuka az egész. Szóval szedhetem ki a műszerfalat. Nem lesz egy sétagalopp. Ha valakit érdekel csinálok pár fényképet...

Előzmény: yotti (51767)
yotti Creative Commons License 2016.03.02 0 0 51767

Szia.

Én vagy 10 éve a Castrol Edge 5W-30-at(507)használom.

Előzmény: Vikesz69 (51766)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.03.01 0 0 51766

Isten őrizz hogy túl reagáljam. Ideje hallgatnom másokra is. Pl: rátok, akik régóta gyűjtitek a tapasztalataitokat eme nagyszerű típusról. Próbálok én is segíteni ahogy tudok. Mégegyszer bocsánat mindenkitöl, elgurult a gyógyszerem. De azért igyekszem. Elfogadom a tanácsotokat és betartom én is az előírt intervallumot. Ha kell neki olaj akkor meg úgy is kiabál :) . Viszont most én kérdeznék. Melyik a bevált és bejáratott Brand? Én mindíg is Motul párti voltam amóta kocsizom. Most valamilyen Aral 5W40 van benne,  a kérdés hogy milyen brand-et ajánlanátok? Maradjak az Aralnál vagy van valami jobban bevált (azthiszem az 505.01-nek kell megfeleljen) ? Köszönöm. 

Előzmény: superbfanatic (51765)
superbfanatic Creative Commons License 2016.03.01 0 1 51765

Üdv!

Ne reagáld túl a dolgokat! Mindig is családias volt ez a fórum, sosem volt divat itt az anyázás. Ezután is kiváncsiak vagyunk természetesen a véleményedre. :)

Előzmény: Vikesz69 (51764)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.03.01 0 0 51764

Köszönöm a reakciókat. Tanulságos volt. Egyet azért leszögeznék. Nem hülyéztem le senkit. Nem nézek senkit hülyének de tényleg. Van egy nagyon jó barátom aki immár 20 éve foglalkozik dízel motorokkal, ő tanácsolta nekem ezt a 10ezres olajcserét. Az ő tapasztalataira hagyatkozva. Egész egyszerüen azért mert kizárólag dízelekkel foglalkozik és érti azt amit csinál. Rengeteg helyről, nem csak innen Magyarországból hordják hozzá nem csak az adagolós dízeleket. Mondjuk a PD-t az nem nagyon szereti. De rengeteg tapasztalat van a birtokában, mind az olajakkal és mind a gázolajakkal kapcsolatos témában. Én halgatok rá. Mérési eredmények, diagnosztikák, rengeteg szakmai dolog van a birtokában. És komolyan mondom hogy órákat tud beszélni ezekről a dolgokról. Számtalan adagolót, motort épített már és tudja mit csinál. Nem azért írtam le ezeket a dolgokat mert bántani akarok ezzel bárkit is. Lehet egy alkatrész szar. Lehet egy olaj is szar. Nem feltétlenül fut lukra mindenki. Én (hangsúlyozom mégegyszer csak én) azért nem tartom be az előírányzott csere periódusokat mert szeretem megelőzni azt hogy becsússzon egy nagy hiba. Lehet most neveletlennek meg hülyének tartotok. Mindenkinek jogában áll. De én hallgatok rá. Mert tudom hogy nem beszél hülyeséget. Nem vagyok orákulum és mérnök sem. Én ebbe fektetek némi energiát mert hiszem hogy az én kocsim nekem többet ér. Aztán ki tudja lehet csak belölöm a pénzt folyamatosan aztán egyszer csak megáll. Lehet. Ez is benne van a pakliban. Lehet paranoiás vagyok, de próbálom kissé jobbá tenni a dolgaimat. Csak ennyi. Mint páran írtátok is, én elhiszem hogy sokat fejlődött a kenőolaj iparág. Meg minden más is. Lehet én vagyok leragadva. Sőt biztos. De az olajat is hamisítják. Ki tudja mit töltenek a motorba. A nyugati szemlélet azt mutatja hogy ha eszel egy kocsit akkor használ 3 max 4 évig aztán meg dobd be egy bontóba vagy kereskedésben számíttasd be jó kis roncsprémium fejében egy újba. Az autógyártás ma már nem a tartósságról szól. Ha lerohad cseréld le. Nekem nem telik új kocsira. Pedig nekem elhihetitek igazán beülnék a legújabb Superb Kombiba. Csak nincs rá 14M Forintom (a kalkulátor alapján az én összeállításom ennyibe kerülne) de attól még álmodozni azt lehet. Ettöl maradok átlagember. És nem attól hogy én 10ezrenként cserélem az olajat. De tudjátok mit? Egy misét megér. Halgatok most rátok is. Betartom a QG1es periódust amire a kocsi be van állítva. Mellesleg 490ezer van benne... és Taxi volt. Egy gazdás. Miért vettem meg? Mert szép. Kívül is, belül is. Sok a km? Ezt csak is azt bizonyítja hogy nagyjából 10x megkerülte a földet nagy hibák nélkül. De nem törték totálra 24x és nincs agyon gittelve... csak ennyit akartam. Egyszóval megnyertetek. ÉS TÉNYLEG KÖSZÖNÖM MINDENKINEK. 

superbfanatic Creative Commons License 2016.02.29 0 0 51763

Üdv!

A munkaeszközeimben 100-120e-nél cserélik az olajakat. Milliós futásteljesítmények vannak...

Azért volt fejlődés az olajiparban mostanság.

Előzmény: Vikesz69 (51759)
Octi19 Creative Commons License 2016.02.29 0 0 51762

Ha már az előbb (részben?) egyetértettél velem, akkor most megosztanám veled a saját tapasztalatomat a saját autómról:

Szóval volt egy 2007-es Skoda Octavia II 1.9 TDI autóm, BXE motor volt benne ami elég híres, hírhedt a hajtókartöréseiről. Ezért is, amikor 250 ezernél szétszakadt a 2t lendkerék, akkor felhajtottam egy szett (állítólag) erősített hajtókarcsavart és kicseréltem egyúttal a lendkerékkel együtt. Nem vettem le a csészéket, csak az olajszivattyútól legtávolabbit, mert kíváncsi voltam, hogy milyen kopásokkal járt az a negyedmillió km amit már megtett a motor végig 30 ezres olajcserével flexibilis intervallummal. Semmilyen látható kopást nem láttam a csapágyon! A fehér-fém réteg teljesen érintetlen volt leszámítva a két szokott helyen a csavaroknál némi fényesedéstől és egy hajszálvékony körkörös csikarástól!

Az autót tavaly nyáron 311 ezer km-el adtam el és a motorja teljesen jó erőben volt, az olajat egyáltalán nem ette, 30 ezer km alatt mindig egy alkalommal ~18 ezer km után szólt hogy fogytán van és ilyenkor 3-4dl utántöltése után a pálca szerint tele lett! Valamiért 4 liter olaj betöltése után a felső nívón volt és amikor szólt, akkor egy hajszálnyival a közép alatt mutatta a pálca, ilyenkor ~3 deci betöltésével megint felső nívón volt és nem kért többet a következő cseréig! Az összes dokumentum szerint 4,3 liter a javadalmazása, szóval simán lehet mondani azt, hogy ennyivel be is érte 30 ezer km alatt!

(amikor 250 ezernél, ezen az ominózus csavarcsere alkalmával lent volt az olajteknő akkor tökéletesen tiszta volt! Semmilyen lerakódás nem látszott rajta! Végig az első olajcsere kivételével, ami nem nálam történt 10 ezernél, de 30-nál ez is cserélve lett! Shell Helix Ultra VX, a kivezetése után az utód, Shell Helix Ultra AV-L olaj volt benne!)

Előzmény: Vikesz69 (51759)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.29 0 0 51761

Sziasztok!

 

Tapasztalt fórumtársaktól szeretném kérdezni, hogy az 1,9 -es Superbnél ki tudom-e úgy venni a féltengelyt mint pl. egy Passat b5-nél?

 

Szeretnék féltengely csuklót cserélni az egyik oldalon, természetesen minden jól be van gyógyulva, autogénem egyelőre nincs, max. gázforrsztó cucc, de az meg nem olyan jó.

 

Szóval a passátnál szépen ki let fűzni, ha megbontom a féltengelycsavarokat a váltónál, picit befordíton és kijön hátrafelé, így kényelmesebben tudom a csuklót cserélni pl. az asztalon satuba.

Mivel nagyon "hasonló"vagy ugyan az minden a superben is ez lenne a legegyszerűbb, de ha mégsem akkor gond van, mert minden lengőkar, a kormánygömbfej "átmenő" csavarjai nagyon be vannak gyógyulva...

Akkor a legkisebb kárral az járna, ha az egyész gólyalábat kivenném, mert így csak a kormánygömbfejnél kellene melegítenem és max. cserélnem utána, mert a többihez akkor nem kelle nyúlnom, egyelőre jók a lengőkarok, majd ha egyszer cserélni kell, akkor meg úgy is mindegy.

 

Ezért szeretném tudni így előre, hogy mire is számíthatok, meg lehet-e úgy csinálni egyszerűen mint a passatnál? ( más az alvázméret stb, ezért érdekel, de jó volna ha ez nem befolyásolná)

 

409 Creative Commons License 2016.02.29 0 0 51760

"Ezektől a harmincezres cseréktől meg egyenesen kimegy a tollam... ahogy a besenyő is szokta kérdezni: nooorrrmmáááális Margit ???  Hát nincs az az olaj ami 20ezerig ( de még 15ezerig is necces) megtartja a viszkozitását... olyan nincs.."

 

 Vannak erről tapasztalataid, netán laboratóriumi méréseid??? Ha nincsenek, akkor mindössze rémhír amit terjesztesz!

 Anno volt az 5ekm-es csereperiódus, ami után jött a 10ezres. Ugyanez a szörnyülködés a "hozzáértők" részéről. Ők aztán soha, mert a főgonosz autógyár ki akar baxni velük, de nem dőlnek be. Pár évvel később jött a 15ezeres periódus. Ugyanez megint. 20ezres, 30 ezeres és az 50ezres periódus mindegyikénél ismétlődik a szörnyülködés. A  legszebb az egészben, hogy sokszor ugyanazok szörnyülködnek meg hülyéznek a 30ezres periódusra akik szörnyülködtek a 15ezresre is, de most esküsznek, hogy 15ezrente kell cserélni. Autók 10milliói futnak 30ezres cserével gond nélkül. De, hogy ne csak elmélkedjek, a sajátomban 50%-kal meghosszabbítottam a csereperiódust a gyárihoz képest, mert úgy döntöttem, hogy fejlődött annyit a motorolajok képessége hogy megfeleljen így is. 560ekmvan most benne és az utóbbi 350ezret így futotta, és nem ér a hengerfejig benne az olajsár.      

 Lehet köpködni, nem normálisozni, de ettől még a tények makacs dolgok és most nem téged igazolnak.

 

 A gyárak meghatározzák, hogy milyen minősítésű olajokkal és használati körülmények mellett alkalmazhatók ezek a csereperiódusok. Ha az adott jármű ebbe nem fér bele, akkor a gyár is azt mondja, hogy csökkenteni kell a csereperiódusokat. Csak ezt a többség nem olvassa el a használati utasításban és fogalma sem arról, hogy egy olaj nem a viszkozitásától lesz alkalmas vagy nem alkalmas egy adott motorhoz. Egyszerűbb háborogni.

Előzmény: Vikesz69 (51759)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.02.29 0 0 51759

Látod ez egy jó hír. Én nem sajnálom 10ezrenként cserèlni az olajat mert főleg városban használom a járgányt és ez ugye nem túl jó az olajnak. Elkezd kokszosodni. És ugye annak mind tudjuk mi is a következménye. Az olajsár... na látod én ezt előzöm meg.  Nekem megér ennyit. De mint mondtam EZ az ÉN véleményem. Nem tanács. Nem útmutató. Mindenki úgy csinálja ahogy akarja. Én döntöttem így. Meg szerintem (és ez megint csak az én véleményem!) azt a mennyiséget amit 15 ezer alatt beletöltenék inkàbb megelőzöm egy friss cserével. Így folyamatos az öblítés szó mi szó... de döntse el mindenki saját maga... ennyi. Ezektől a harmincezres cseréktől meg egyenesen kimegy a tollam... ahogy a besenyő is szokta kérdezni: nooorrrmmáááális Margit ???  Hát nincs az az olaj ami 20ezerig ( de még 15ezerig is necces) megtartja a viszkozitását... olyan nincs... ezt komolyan el is hiszi szinte mindenki hogy ez jó egy motornak? Hát nem tudom... de mindegy... nem tartom fel a sort inkább... csak ez kiborított. Még egyszer bocsánat mindenkitől...

Előzmény: yotti (51756)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 51758

Mea Culpa Skt15. Mea Culpa. Mobilról fórumozom és néha elkap a hév... igyekszem azért erre is odafigyelni... :)

Előzmény: skt15 (51755)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 51757

Ez pontosan így van. Ahogy mondod. Ki tudja, ilyenkor már hogy mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás? Mindenesetre érdekes. A másik baver meg a BCA kódos octijával járt úgy hogy neki is 30 környékén a bordàsszíjról ledarálódott néghány borda és átforgott... persze lehetett túlfeszítve is. Vagy az ellenkezője. Ezt már sajnos sosem tudjuk meg. Csak példaként hoztam fel.

Előzmény: Octi19 (51751)
yotti Creative Commons License 2016.02.28 0 0 51756

Üdv.

88 ezer km van a szíjban .Ott voltam a cserénél.Mindig 90 ezrenként lett(volt )cserélve és nem csak a szíj.Mindig ugyanazt a márkát veszem.Nem hamis a gépkönyv.Viszont az olajat hülye lennék 9-10 ezrenként cserélni mert az se normális aki 9-10 ezrenként cseréli,miért?

Előzmény: Vikesz69 (51746)
skt15 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 51755

Nem a témához kapcsolódóan, de ezek nekem fájnak, bocsi:

 

"kijukadni", "Hangsújozom"

 

 

Előzmény: Vikesz69 (51750)
Octi19 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 51754

:-D

...na, ja!

Előzmény: TraguAre (51752)
Varshi Creative Commons License 2016.02.28 0 0 51753

:)

Előzmény: TraguAre (51752)
TraguAre Creative Commons License 2016.02.28 0 1 51752

"bonyolult szakma ez az autószerelés..."

 

Dehogy, hiszen mindenki ert hozza:)

Előzmény: Octi19 (51751)
Octi19 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 51751

Hát, minden alkatrész lehet hibás, meg hamisíthatják is, azonkívül a vízpumpát is cserélni kellene, de a jelre forgatás nem az a módszer amivel egy mai motort illik szerelni, de egy ilyen szerelő a feszességet sem biztos, hogy jól állítja be. Meg azután egy "kócos" motornál nehezen megállapítható, hogy az elszakadt szíj ok-e vagy okozat...

 

Azért, bonyolult szakma ez az autószerelés...

Előzmény: Vikesz69 (51747)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!