Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Amit te jelölsz a képen, az a volt tiszti lakótelep lesz, egy volt kollegám ott lakott vagy 10 évig, a laktanya, amiről charlie21 beszélt, szerintem ez lesz..
Ne hülyéskedj! Komoly ez a Királyhágó utca dolog? Én a Királyhágó utcában születtem, csak pár kilométerrel odébb. Néhányszor mászkáltam arrafelé még Vörösfény korában, de például akkor még nem tudtam ezt a magyar légvédelmi laktanya dolgot. Mint ahogy ezt a Királyhágó dolgot sem.
Pedig volt. Ha jól emlékszem, Peslőrinc és Pestimre között a Vörösfény utca ment. Na ezen az úton volt valaha a fene tudja hányadik magyar légvédelmi tüzér ezred laktanyája. 1956. után a nagy testvér költözött ide. Ha Veres Mihály könyvébe beleolvasol, biztosan megtalálod, ha mást nem, az alakulat számát.
Sziasztok! Hpasp! Mint nagy ismerője a volt szovjet alakulatoknak.Milyen alakulat állomásozott pesten a külső üllői uton a reptér magasságában,illetve az innen csak pár utcára levő alacskai lakotelep mellett?
"A megalakult ezredek állományába két-két közepes, iletvfe könnyű osztály és egy iskolaüteg tartozott. Az iskolaütegben az ezred tisztesjelölt képzése folyt. ... Ezt a feladatot a 33. és a 77. ezredeknek a pestlőrinci új Stromfeld, illetve Beloiannisz laktanyában (Vörös Hadsereg - ma Üllői - út 501., illetve Halomi út 61-63) ... kellett megodani"
(Légvédelmi tüzérek és rakétások c. könyv, 29. o.)
(Az Üllői úti területet tavaly év végén sikerült eladnia az önkormányzatnak.)
Sziasztok!
Hpasp! Mint nagy ismerője a volt szovjet alakulatoknak.Milyen alakulat állomásozott pesten a külső üllői uton a reptér magasságában,illetve az innen csak pár utcára levő alacskai lakotelep mellett?Voltam arra felé és csináltam pár képet,a képtáramban megnézheted.Van egy jó falfestmény is.
"A keleti URH bevezetésének másik kézenfekvő oka az volt, hogy a Nyugat-Európában használatos frekvenciatartományban a VSZ-tagállamokban katonai berendezések "forgalmaztak". "Elsősorban az úgynevezett 401-es relék, a szovjet gyártmányú harcászati átjátszóadók, amelyekből minden hadgyakorlatra alkalmi híradóláncot építettek ki" - emlékezik Szőnyi István kétszeres állami díjas villamosmérnök, aki annak idején hadiipari fejlesztésekkel foglalkozott. Ennek részben ellentmondani látszik Kolozsvári Sándor nyugállományú ezredes, a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem híradó tanszékének volt vezetője, aki szerint ugyan "valóban volt egy kis átfedés a katonai és a civil sávok között, de éppen ezért minden gyakorlaton parancsba adták, hogy csak a 87,5 MHz alatti frekvenciákat szabad kiosztani". Így természetesen elejét lehetett venni annak, hogy a Nyugat-Magyarországon tréningező katonák titkait a gyanútlan osztrák rádióhallgatók fürkésszék, s nyilvánvalóan megoldható lett volna, hogy a honi rádiózók se illetéktelenkedhessenek."
A laktanya dolgot megérdeklődöm, bár ott semmi látnivaló nincs, amit kívülről ne lehetne látni.
Ha nem voltam szolgálatban, akkor is minden munkám a hegyre kötött. Tanterem fent volt a készenléti épületben, tehát ha valami oktatást kellett tartani, akkor ott volt hely. Hétfő általában általános katonai kiképzéssel telt. Kedden vagy havi ellenőrzés volt a technikán, vagy repülési nap volt. (Öthetente három napos havi mérés, minden más héten repülési nap.) Szerdán minden héten heti ellenőrzés volt, ami ha egybe esett a havi ellenőrzésekkel, akkor abba belefoglaltuk. Csütörtökön ugyanúgy, mint kedden, csak annyi volt a különbség, hogy kedden a magyar sólymok repültek, csütörtökön meg mindenki, általában VSZ szintű repülési napok voltak. Pénteken volt a politikai oktatás, amikor meg azért kellett felmenni a hegyre. Szombaton csak délelőtt volt program. Hetente váltva technikai vagy általános parknap volt. Fent a hegyen a szolgálatban lévő ügyeletes tiszt irányította a programot, a laktanyában pedig az, aki éppen leadta a szolgálatot. És ez délig tartott, ha volt szabad szombat, ha nem. Viszont szombaton és vasárnap nem kellett plusz embernek felmenni sem a laktanyába, sem a hegyre.
Magyarán, mi felmentünk, ha kellett, ha nem. Később, mikor 1984-ben századparancsnoknak bíztak meg, már volt indok, hogy lent maradjon az ember, mert lent volt az iroda (fent is volt egy) és a kiképzéssel kapcsolatos tervezést ott kellett csinálni. A végén vagy két hónapig törzsfőnöközsdit is játszottam, akkor csak ritkán mentem fel.
Köszönöm !
Hát azért nem irigylem azt a sok hó lapátolást,nem kicsi a terület.
Ma reggel sikerült feltennem a többi képet a képtáramba,nézd meg öket ,elég elkeserítő látvány lesz!Tavasszal meg mindenkép turázunk oda eggyett.
Van esetleg rá mód hogy a szentkereszt szélén levő laktanyába is bemenjünk?Bár gondolom nem sok látnivaló van ott.Amikor nem voltál szolgálatban fent a pilisen akkor ott kellet lenned?
Megnéztem a kapott képeket, kösz. Képzeld el ugyanezt köd nélkül, amikor szinte bántóan szikrázott a nap. Nagyon nagy keletje volt a sötét szeművegnek. Az akkori szabályokkal ellentétben minden egyes sorkatonának a cég biztosította a hószemüveget, mert megvakultak volna. Olyankor csodálatos volt a kilátás, például olyan is volt, hogy egy reggel a napfelkelte a Tátra három legmagasabb csúcsára világított rá. A kabinomból csak a három nagyon erős fénypontot láttam, és csak térképen tudtam azonosítani, hogy az a Magas-Tátra lehetett. Onnan fentről egyébként 6 másik osztályt láthattam, ha tiszta volt az idő. Ha felmegyünk, akkor viszek egy 50-szeres távcsövet, azzal alkalmasan körül tudunk nézni. Persze, ha jó lesz az "optika".
Visszaemlékszem, hogy annak idején Börgöndön mindig jelenteni kellett a technika állapota mellett az optikai látás helyzetét is. Annak idején a Dvinának volt optikai követési lehetősége is (két db. TZK [Tábori Ződ Kukker]) de az én időmben az M2-es volhovnak semmi ilyesmije nem volt. Mégis szorgalmasan mondogattuk, ami a Pilisen nagyon sokszor úgy szólt, hogy "optika nulla". Később - 1984 után - amikor megcsinálták az átalakítást, már volt értelme a dolognak, mert lett TV-nk.
Azért az én időmben nem volt olyan sanyarú a helyzet. A Két bükkfa-nyeregtől (innen ágazik el a hadiút a dobogókői útról) amiről tudok, mindössze egyszer volt letakarítva, még mielőtt felköltöztünk. Az építők, meg a mi nagyjaink úgy gondolták, hogy az lesz a jó, ha egyszerűen fel tudunk menni, ezért néhányszor letúrták az utat. Erre a célra volt ott nekik egy BAT-M. Ráadásul az összes környékbeli osztálytól oda lett irányítva 25 - 25 katona, és a hadiútról törték a jeget. Hiszen a rengeteg letaposott hóból az lett. Persze igazából nem volt teljes a siker, hiszen a költözésünk előtt kifejezetten csapadékos idő volt, és hiába takarították az utat, ha szinte folyamatosan esett. Mikor települtünk, akkor azért viszonylag simán fel tudtunk menni, köszönhetően a KrAZ-oknak, és az akkor még gyakorlott sofőröknek. Tudni kell, hogy akkor kocsira csak az a sorkatona kerülhetett, akinek B,C kategóriás jogsija, és minimum 50 000 levezetett kilométere volt. Na lényeg az, hogy felértünk. Emlékeim szerint akkor volt utoljára letakarítva az út. Utána a tehetség csak addig terjedt, hogy az útra leesett friss havat azonmód letapostuk. Szerencsére a terepjáró kocsiknak könnyen ment. Szinte minden kocsink terepjáró volt, még a buszunk is egy GAZ-66-ra rakott bodega volt. (Nem volt rossz, csak úgy billegett, mint "bíró seggében a lófa... Volt egy bíró nevű kollégám, aki rettentően haragudott ezért a hasonlatért.) Abban az évben annyi hó leesett, hogy még májusban is volt belőle. (május 08-án még esett vagy 10 cm.) Nem tudom, emlékszel-e a felvezető útra, volt ott jobbra némi szikla, egy balos kanyar, majd egy hirtelen emelkedő után egy hirtelen jobbos. Itt úgy jártunk, hogy alattunk tömörödött a hó, és csak a tavasszal vettük észre, hogy egész télen az árok fölött jártunk, amikor az egyik kocsink alatt beszakadt a hó.
A kerítésen belül egyszerűbb volt a helyzet. Volt három műszaki gépünk. Egy tolólapos KrAZ, egy csőrös ZIL hómaró és egy locsoló kocsi seprővel. Mondjuk ez utolsót nem tudtam mire vélni, mert ami hó ott hirtelen leesett, azellen a seprő semmit nem ért, a locsoló rész fúvókái meg el voltak tömődve, mert mielőtt megkaptuk, Zsámbékon a betont festették vele, és beszáradt a festék. Viszont nagyon jól nézett ki.
Tehát a kerítésen belül boldogultunk a hóval még úgy is, hogy a hómarót odafent viszonylag keveset vettük elő, mert iszonyúan sokat evett. Viszont volt számtalan nyeles buldózerünk. A katonák azokat a csapásokat, ahol elég volt egy nyom, azt folyamatosan tisztán tartották. Folyamatosan tiszták voltak az indító állványok fedezékei is. Minden olyan fedezék eelőtt el volt takarítva a hó, ahol lényeges volt. Ahol meg nem, ott úgy voltunk vele, hogy szedje fel, aki szétszórta. Képzeld el, hogy mikor mindez tavasszal elolvadt, kinyílt a hegyen a hóvirág. Valami védett fajta volt, amit később a parancsnokunk a katonákkal locsoltatott, ha szárazabb volt az idő. Viszont mikor kinyíltak a virágok, akkor szinte kaszálni lehetett. Ha mindez a Nőnap idején van, akkor nagy boltot lehetett volna vele csinálni, de mi május végén nem nagyon tudtunk mit kezdeni a rengeteg virággal.
Volt egy bájos sztorim a hótakarítással kapcsolatban. Készültségi szolgálatban voltunk, én az ügyeletes tiszt, a politikai helyettesünk meg az ügyeletes parancsnok. Mivel nagyon ráértek a katonák, bezengtem nekik, hogy van egy jó hírem és egy rossz. A rosszat kérték először, elmondtam nekik, hogy neki kell esni havat takarítani. "És mi a jó?" Az, hogy van hó bőven.
Na lapátolgattak egyre fogyó megyőződéssel, mígnem egyszer deputációt köldtek a polh-hoz. Az meg maximális empátiával mondta nekik, hogy hogyan lehet megúszni a hólapátolást. Persze a katonáknak felcsillant a szeme, mire ment a javaslat, hogy álljatok sorban az úton, és kezdjétek el vizelni a havat, az meg majd elolvad. Persze nem tetszett az ötlet, el is kezdtek zúgolódni, hogy annyit nem lehet pisálni. Erre végül megkapták, hogy akkor nincs mese, marad a lapát.
Tehát mi a nagyja havat inkább letapostuk, azért is volt az, hogy nálunk nagyon sokáig tartott, mire elolvadt.
Sziasztok!
Hétvégén jártam fent a Pilis tetőn csináltam fotókat a TÁS jelenlegi állapotáról.Hamarosan meglehet nézni a képtáramban csak jelenleg nem üzemel valami a képfeltöltésnél.:-(
Hatalmas hó volt fent,volt ahol derékig merültünk bele,gondolom volt tüzérnek mond az valamit hogy a 7 épület helyétől kb 25 perc alatt küzdöttem fel magam a szüz hóban a HÁP-ig.Köd volt és szikrázó hideg.
Kérdés volt tüzérhez: Tudom hogy már írtál a téli élményeidről ,de nem igazán tudom elképzelni hogy tudtatok közlekedni télen,Mivel pucoltátok azt a rengeteg utvonalat,pl.az örség utvonalát .
Tavasszal mindenképp felmennék veled, és végig járhatnánk a területet,most csak a HÁP ig jutottam ,ez is már surolta az emberi határokat.
Ha a Pilisre mész, akkor össze kéne fognunk. Oda szívesen felmennék én is, én legalább tudom, hogy mi hol van. Tavaly Húsvét vasárnap jártunk ott a múltkori társaságból néhányan, hát gyalázatosan nézett ki. Viszont kellene vele várni áprilisig, és mindenesetre olyan időt kell kiszúrni, amikor nincs fent valami felhő, mert akkor ott semmit nem lehet látni. Mikor utoljára fent voltunk, szinte az orrunkig sem lehetett látni.
Ha sikerül előre megegyezni az időpontban, akkor talán azt is meg lehet oldani, hogy kocsival fel tudjunk menni.
Mezenguz!
Sajnos nem úgy alakul a hétvégém ,nem tudok a Lacházi ralira kimenni.Nem tudom hogy neked sikerül e,de ha igen akkor jó fotózást!Szép
Volt tüzér!
Köszönöm a hármashatárhegyi infókat,igy egy kicsit azért többet tudok már a helyről.Ha sikerül , akkor nemsokára lesznek új képeim a "kedvenc helyedről" Pilis tetőről,a jelenlegi állapotról.
Az OMRE hajdanán hasonló szerepet töltött be, mint később az MHS vagy MHSZ.
Övék volt a Hármashatár-hegyi repülőtér is. Még megvan az egyik felső hangárjuk, ha jól emlékszem.
Emlékszel azokra a beton holmikra? Ott egy - talán 7 ágyúból álló - KSZ 12 légvédelmi üteg volt. (85 mm-es) Közepén volt a parancsnok vezetési pontja PUAZO-4 lőelemképzővel. Láttam a képeidez azt, ahol valami vas vacak volt. Na látod, azt nem tudom, mi volt. Én valami 30 éve jártam ott, és azokra a vasakra nem emlékszem.
Sziasztok!
Lehet hogy egy kicsit OFF!
Hétvégén jártam eggyett a hármashatár hegyen csináltam fotókat az állítolagos légvédelmi ágyuállásokról meg a bunkereiről.Meg van itt valami MH objektum is sok sok antennával.Nézzétek meg a képtáramban,tudom nem nagy durranás de szép a hely.Egy kérdés:Az itt levő Petőfi Sándor Repűlő iskola mikor üzemelt,polgári vagy katonai volt,a Veres könyve jelöl ide csöves légvédelmet is.Ha tudtok valamit írjatok!! Köszi.
Köszönöm!
Eddig olvastam az elejéről kezdve.A fene gondolta hogy erről is van topik.Gyakorlatilag minden kérdésemre kaptam választ.Még a többi volt orosz reptérről is megtudtam egy csomo új dolgot.Az biztos hogy a Vándor Károllyal fel kéne venni a kapcsolatot,szervezhetnénk tavasszal vele egy Kunmadarast.
Szia!
Valószinüleg nekem is jó az időpont Lacházára,de ezt csak a jövő héten tudom igazán megmondani,van egy függő dolgom.
Más: Nézegettem ennek kapcsán Ralis oldalakat,lesz verseny április 8-án Mezökövesden a volt orosz reptéren,mivel még a közelében sem voltam nem tudom ott milyen állapotok vannak.Ha jól tudom ez valami tábori vagy szükség reptér volt,van ott eggyálltalán valami?Épületek ,hangárok stb... A tavalyi verseny képein a távolban látszik valami Irányító torony szerü.Tudtok valamit a helyről?Érdemes megnézni?