Keresés

Részletes keresés

Stefan_mark Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28315

Szia!

 

20-as csővel indul 16-os leággal.4 évet használták (bizonyítottan). 90-ért vettem kéménnyel indítóidommal együtt, szerintem nem volt rossz vétel. Sajna felújítás végére csak erre futotta :/ . A hét radiátor szerintem is sok ( bár hálostennek működik), de lesz más fűtés is és több körös megoldással nem volt kivitelezhető kazán tákötése. egyébként a  januári hidegekben nem tapasztaltam ilyesmit, mivel még nem lakjuk a házat így szakaszosan használtam, ezért más tapasztalatom nincs csak ennyi tűnt fel, amúgy nincs se szoba termosztát se külső érzékelő. De szerintem nem jól működik.

Előzmény: Épész-Gépész (28313)
joevagyok68 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28314

azért majd ha lesz időd,lehetőséged...

Mérd (nézd meg gázórán) már majd meg, hogy 1 perc alatt mennyi gáz fogy !  (csak, hogy mekkora teljesítménnyel üzemel a kazán..)

 

 

Külsőhőfok érzékelő van hozzá ? kötöttél be olyat ?

Előzmény: Stefan_mark (28307)
Épész-Gépész Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28313

Szia

 

Ez tok jo: tokeletesen mukodik! Akkor mi a kerdes?

16-os  csovel idul a kazantol 7 radi ja egy koron?

Vagy 20-al?

De akkor is egy hasznalt d-eg kazannal rezeg a lec.

A szervizest hivtad mar?

 

Szia

Előzmény: Stefan_mark (28307)
lala1961 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28312

Ne bosszankodj ,nem b....gatás,de alig információra írod hogy hogy is kéne fűtsön(60 c fokos előre) ebben az időben ! :) 35 c fokos "lobogó"tűzzel is ki kéne tudja fűteni a helységeket ,igaz nem fél óra alatt,hanem egy folyamatos üzem során !:)

Előzmény: halaloszto (28310)
halaloszto Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28311

ok, akkor egész más a történet. Ha elzárod a radiátorszelepeket, akkor sem megy feljebb, akkor tényleg gond van a kazán hőmérőjével. nem vízköves vagy hasonló, hanem rossz az érzékelője. 

 

ha feljebb tekered a hőfokot, mi történik?

Előzmény: Stefan_mark (28307)
halaloszto Creative Commons License 2018.04.05 0 4 28310

nem látom hogy segítettél volna a kérdezőnek. akkor meg mi a fasznak baszakodsz?

 

Vajk

ps: nem én minuszoltam.

Előzmény: lala1961 (28309)
lala1961 Creative Commons License 2018.04.05 -2 0 28309

Hát olvasd még 1x az irományod !:(  Hogy/hány fokon kéne egy kondis kazánnak üzemelnie ? Forró radiátorokat vársz/várnak ezzel a fűtési módszertől ?:( Szerinted azt kell/kéne javasolni ,hogy 60 c fokos előrével kéne fűteni v inkább folyamatos alacsony hőfokon ?:(

 

Ui: Mínuszolj bátran !:D

Előzmény: halaloszto (28308)
halaloszto Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28308

ezt most miért kaptam?

Előzmény: lala1961 (28306)
Stefan_mark Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28307

7 radiátor van és 1 körön. Én elég laikus vagyok még kondenz kazán témában, bár a műszaki téren nem ( a fűtési rendszerem magam csináltam úgy hogy még hasonlót soha, de tökéletesen működik). A kazán egy 25kw-os Dé-g kazán. Még azt el is fogadnám hogy 20 fokos hőlépcsővel dolgozik amit te is mondasz, de nem úgy hogy az semerre nem mozdul órákig pláne nem úgy, hogy a kazán közben 60 fokos kilépő vízhőmérsékletér mutat ( bármikor változik a kilépő akár 1fokkal is azt egyből jelzi). Leegyszerűsítve az egészet, minden tökéletesen működik, csak a kazán azt hiszi a nem 60 fokos vízre, hogy 60 fokos.

Előzmény: halaloszto (28305)
lala1961 Creative Commons License 2018.04.05 -3 0 28306

Üdv ! Szerintem pihenj rá ,mert kihúzzák a fok helyett a "fog"adat !:) Legalább azt tudod melyik topikba írsz?

Előzmény: halaloszto (28305)
halaloszto Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28305

ha a kazánban egy óra múlva is vígan lobogott a tűz, és az előremenő csak 35 fok volt, az annyit jelent hogy kevés a teljesítménye ennél fentebb menni.

 

hány fog volt eközben a lakásban? mennyi radiátor van?

 

ha jól ki van hűlve a lakás, és 35 előremenővel 15 fok a visszatérő, akkor ennyit tud. 20 fok deltaT fölé nem nagyon szokás menni. majd akkor tud 60 előremenőt, ha fel tud menni a visszatérő 40re

Előzmény: Stefan_mark (28303)
attila0325 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28304

Ezzel hosszasan tudnék vitatkozni. Egyrészt sosem névleges szállítási teljesítményre kell méretezni egy szellőztető rendszert pont az Általad is leírtak miatt, másrészt aki szellőztetőt akar venni,

de csak a legolcsóbbat, szerintem az magára vessen. Ha nem a legolcsóbb készülékekből szemezgetsz, a hatásfokod sem 65-70 % lesz ám mindjárt...

A szellőztetőnek nem (vagy nem minden esetben) a megtérülés a célja. Ezt nem véletlenül komfort szellőzésnek hívják.

Ha van egy jól méretezett rendszered, akkor a szellőztetőd alapjáraton fog ketyegni, hogy ne legyen hangos, és ne fogyasszon sokat. A beépített szűrőknek köszönhetően képes tisztább levegőt

csinálni a házban, mint amit ablaknyitogatással el tudsz érni. Ezt még lehetne sokáig ragozni, de ez nem az a topic. Nekem nem volt kérdés, hogy a most épülő házunkba kerüljön szellőztetés,

abból is kizárólag a prémium kategória. Amint valaki allergiával, vagy asztmával küzd, a pollenszezon harmadik napjától már le sem sz*rja, hogy mennyibe kerül egy jó rendszer, ha nem fullad meg a saját házában,

és nem okoz kihívást minden egyes lélegzetvétel. Hidd el, tudom, miről beszélek.

A bukóra nyitott ablak egyébként a legnagyobb energiapazarlás. Nem biztosít elégséges szellőzést (CO2 szint szempontjából), cserébe így engeded ki a legtöbb hőenergiát a házadból.

 

Előzmény: Törölt nick (28295)
Stefan_mark Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28303

Azért írtam hogy nem voltak olyan melegek mert 60fokos előremenővel üzemelő radiátornak melegebbnek kellene lennie. Elég sokat tapogattam előtte mikor még a torlaszolásokat állítgattam És sokkal melegebb. Ölt 60 foknál, tehát biztos nem 60 fokosra fűtötte. Plusz a hőmérő ahogy elérte a 35 fokot kicsit több mint egy óra eltelt és nem mozdult semerre ezért gondolom hogy a kazán azt hitte hogy jól működik, bár se hibakódot nem írt se semmilyen rendellenességet utaló jelet nem tapasztaltam.

Előzmény: joevagyok68 (28301)
joevagyok68 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28302

Mérd (nézd meg gázórán) már majd meg, hogy 1 perc alatt mennyi gáz fogy !  (csak, hogy mekkora teljesítménnyel üzemel a kazán..)

Előzmény: Stefan_mark (28297)
joevagyok68 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28301

Pár óra ??

"de a radiátorok nem voltak olyan melegek"

HA padlófűtést  írt volna, nem problémáznék..  :-)

Előzmény: halaloszto (28299)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28300

A napi 20 óra üzemidő is durván sok. Ezek a rendszerek a levegő minőségét figyelik (tipikusan CO2 és páratartalom, esetleg még 1-2 paraméter). Egy jobb vezérlés még akár a napszakot is figyelembe veheti, télen inkább kora délután szellőztet, nyáron hajnalban stb -- máskor csak ha tényleg sok a CO2 vagy a pára...

Előzmény: Törölt nick (28298)
halaloszto Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28299

azt is jelentheti, hogy nagyon hideg a visszatérő, a szivattyú meg túl gyors. pár óra alatt el kellene érnie a 60at

Előzmény: Stefan_mark (28297)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28298

Nem tudom, hogy folyamatosan kell-e mennie a rendszernek, pont ezért számoltam napi 20 órával az üzemidőt. A linkelt rekuperátor legkisebb légszállítása 150 m3/h ami azt jelenti, hogy kb. 52 m3 hőtartalom "megy a levesbe"! Nem tudom, hogy ez forintosítva mekkora veszteség (órára-napra-hónapra-évre kivetítve), csak azt tudom (illetve csak sejtem), hogy nálunk még 5.2 m3 légcsere sincs, de mindegy is ... Kb. 20 éve élünk a házban, de a légcsere miatt még nem volt problémánk. :)

Előzmény: lala1961 (28296)
Stefan_mark Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28297

Sziasztok.

 

Nemrég beüzemeltünk egy dég kondenz kazánt, amit használtam vásároltam. Nem lakjuk még a házat ezért csak akkor kapcsoltam be ha dolgoztunk valamit. Most arra lettem figyelmes, hogy 60fokra állítottam a kazánt de a radiátorok nem voltak olyan melegek. Ráraktam egy hômérőt ami 35 fokot mutatott. Tehát szerintem biztos, hogy nem 60fokos volt a kilépő vízhőmérséklet. Találkozott már valaki ilyennel? Ez annak a jele hogy el vízkövesedett a hőcserélő és szavazni kéne? Előre is köszönöm!

lala1961 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28296

Üdv ! Lehet jó a matekod ha folyamatos üzemben mennének ezek a szellőzők,de szerintem órára lebontva töredék időt kell mennie ezeknek a gépeknek ,mert ha nem akkor valami nem Ok az házzal !:( Szerintem

Előzmény: Törölt nick (28295)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28295

Jó dolog a műanyag nyílászáró, de nem volna szabad lég tömörré tenni a lakóterünket, mert olyan problémákat okozunk vele ami addig nem volt. Van aki szándékosan lég tömörré teszi a lakóhelyét, amit hővisszanyerős szellőztetéssel kíván megoldani. Nem számoltam még utána, de szerintem gazdaságtalan megoldás, hiszen a szellőző rendszert ki kell építtetni, a szellőztető gépet meg kell venni, azt időközönként tisztíttatni, karban kell tartatni, bizonyos idő után javíttatni kell. A szellőztető gépek állítólag 65-70%-os hatásfokkal dolgoznak, de kérdés, hogy ezt milyen külső-belső hőmérsékletre értendő, mert -20 fokos külső és 23 fokos belső hőmérséklet esetén gyanítom, hogy ennek csupán a töredékét tudják. Egy "olcsóbb" rekuperátor áramfelvétele 0,51A ami, ha jól számolok 117 Wattot fogyaszt óránként. Ez 20 óra alatt 2,35 KW, 30 nap alatt 70,5 KW, 12 hónap alatt (hűtéskor is üzemel a rendszer) 846 KW amit, ha felszorzok 40 Ft-tal 33.840 Ft. Döntse el mindenki, hogy ez az összeg sok vagy kevés, de én másként nézem a hatásfokot. A rekuperátor bekapcsolásának pillanatától 30-35%-os veszteséggel cseréli a levegőt, plusz a fent leírt kiadások. Nálunk is műanyag nyílászárók vannak, de van ami (pl. bejárati ajtó) nem lég tömör zárású. Van egy padlásfeljáró amit szintén nem tettem lég tömörré, így hidegben van minimális (ami pont elég) légcsere. Főzéskor egy ablakot bukóra kinyitunk, hogy a kaja szag és a rengeteg pára ne halmozódjon fel, fűtés idényen kívül egy ablak mindig bukóra van nyitva. Sok félék vagyunk, sok féle képen is gondolkodunk, én maradok a természetes szellőzésnél. :) 

Előzmény: ÁsítóSárkány (28294)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28294

Stimmel.

Viszonylag tipikus történet, hogy a fürdésből és/vagy teregetésből eredő párí a régi, egyáltalán nem légtömör nyílászáró körüli réseken távonzni tudott, de a nyílászárócsere után már nem tud. Aztán a leghidegebb felület[ek] (tipikusan külső sarok, vagy ha valahol gyenge a szigetelés) elkezd[enek] penészedni...

Előzmény: Törölt nick (28292)
joevagyok68 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 28293

"majd rakatok"

 

Azt Te is fel tudod rakni..

Tán egy 32-es velláskulcs kell csak hozzá...

Előzmény: 9:3 (28291)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.04 0 0 28292

" A harmatpont az a hőmérséklet, amikor egy felületen bizonyos mértékű relatív páratartalom és helyiség-hőmérséklet mellett lecsapódik a pára. Ha például egy lakásban 60%-os a relatív páratartalom, és 21 fok a hőmérséklet, akkor egy 12,9 foknál hidegebb felületen lecsapódik a pára (itt tudod kikalkulálni a harmatpontot.) Az állandó nedves felületet pedig ki fogják használni az egyébként a levegőben állandóan jelen lévő spórák (a koncentráció az, ami nem mindegy). A penész szempontjából ugyanis a lényeg a nedves felület: ha valamiért állandóan vizes egy felület (például csőtörés, fürdőszoba), akkor persze ott is előjön." 

Előzmény: ÁsítóSárkány (28290)
9:3 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 28291

csak termofej nincs, majd rakatok

 

köszi, kipróbálom, bár lehet, hogy lassan teljesen le lehet kapcsolni a fűtést :)

Előzmény: joevagyok68 (28285)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.04.04 0 0 28290

Ami a penészedést illeti, annak a nem túl magas páratartalom segít...
Konkrétan a szigetelés a légtömör nyílászárókkal van, hogy gondot okoz, ha nem szellőztetnek eleget, meg nem használnak páraelszívót.
Hőszigetelés mellett leginkább talán a hőcserélős szellőztetőknek van értelme...

Előzmény: Törölt nick (28289)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.04 0 0 28289

"és mennyire érezni a különbséget a járólapos helyeken és a lamináltas szobákban?"

nemigazán értem a kérdést. Attól félsz, hogy hideg lesz a laminált padlós szobákban? Van direkt padlófűtés alá pakolható alátétfólia, ami jobban átengedi a meleget.

Legutóbb olyat is láttam, hogy betonozás nélküli padlófűtés a melegburkolat alá, tapasztalatom ezzel a rendszerrel nincs, de érdekes alternatíva, de mindenképp keress valakit, akinek már van ilyen kiépítve, és érdemes benézni alá, penészedik e ez. a betonosnál nem hiszem, hogy jobb, de egyszerűbb a kivitelezés

 

"A padlófűtés jobban gátolja a penészedést is, nem? "

A penészesedésen nem hiszem, hogy sokat segítene, azon a szigetelés segít. Abban az esetben segít esetleg, hogy nem fűtöd fel 24 fokra, így nem lesz akkora hőmérséklet különbség a levegő és a fal között, ezért nehezebben csapódik le a pára. A penész úgy keletkezik, hogy bent meleg van, a falaid hidegek, arra lecsapódik a pára, azon meg megtelepszik a gomba. Erre semmilyen fűtés nem megoldás, csak a normális, hőhídmentes szigetelés, ÉS szellőztetés. (belülről szigetelni tilos!). Érdemes beszerezned egy páratartalom mérőt, segít eldönteni, mikor kéne már nagyon szellőztetni.

 

 

Mindenképp érdemes meglátogatni valakit, akinek van (bár már nincsenek hidegek), tapasztalatot cserélni (nameg meg kell kérdezni, nehogy vegyes kazánból 70 fokkal küldje meg :) )

Árakról nem tudok nyilatkozni. Ahol most lakom, ott fater építette ki, a házban, amit vettem, ott meg már benne volt.

 

Előzmény: Prézlivagány (28261)
lala1961 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 28288

Üdv ! Hát jó lenne ismerni a mostani rendszered ,hogy azt miért is nem lehet normálisan üzemeltetni ,ha van hozzá jó termosztát és külső hőmérséklet érzékelő !?!:) Termosztát a leghidegebb helységben van ? Kazán beállítása megfelelő (szerintem nem)?:(

Ha mégis hozzá nyúlsz ,akkor ahogy Joe is írta, kb egy 300 l -es agyonszigetelt puffere volna szükséged, 1 szivattyúval 1Vta szeleppel (padlóra való 20-45 c fok közöttit) ,és a lakásköri(puffer szivattyú) szivattyút kösd össze a termosztátoddal ,ami innentől kezdve nem kazánt kapcsolgatja hanem a puffer szivattyút szoba hőmérséklet alapján !

A kond. kazánt kazánt 4 csöves hidrováltós megoldással kösd össze (kazán előre/vissza és lakás előre/vissza)!Remélem érthető!:)

Előzmény: Gábor Őry (28286)
kb100 Creative Commons License 2018.04.04 -1 0 28287

Lehet megvolt, lehet, hogy, csak mint erdekesseg, komment nelkul:

https://www.vgfszaklap.hu/lapszamok/2016/oktober/4146-gyartoi-allasfoglalasok

 

Gábor Őry Creative Commons License 2018.04.04 0 0 28286

Ezért mondtam hogy a vezérlés is kérdés :)

Működhet e a multifunkciós vezérlővel vagy a zona managerrel, vagy kellene hozzá egy külön termosztát ami vezérli a szivattyút. Azt tudom hogy a sensys képes 3 zónát vezérelni csak nem tudom mi kell hozzá és csak azzal menne e. Remélem ismeri ezeket, többet tud mondani.

Előzmény: joevagyok68 (28284)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!