Vigyázz. Ebben tettek egy pár csavarintást. Kezdve azzal, hogy a komfort elektronika esetünkben csak azt jelenti, hogy nem kell nyomvatartani a gombot az ablak felhúzásához, viszont kimondottan olyan gomb nincs az autóban, ami öntartásos módban egyszerre mind a négy ablakot felhúzná és a napfénytetőt is becsukná. Ráadásul a gombok is csak addig működnek, amíg levett gyújtásnál egyszer be nem csukod az ajtót. Egyetlen olyan "kapcsoló" van, ami mind a 4 ablakot és a napfénytetőt is egyszerre mozgatja és ezt az ajtózárral lehet aktiválni, de csak addig mozgatja az ablakokat és napfénytetőt - és csak zárás irányban - amíg elfordítva tartod a kulcsot. Ennek a kimenete a riasztó/központizár vezérlőből jön ki és közvetlenül ad testet az ablakemelő motoroknak. Az ablakemelő motorok csak addig működnek, amíg itt test van.
Az utólag beépített ablakemelő elektronika (amit linkeltem) magán a kapcsoláson lévő poti által beállított ideig ad ki testet erre a pontra.
Én akkoriban Valeo márkájút vettem, tehát elvileg gyári lámpák. Azért elvileg mert úgytudom a 2002ig legyártott vecikben a gyári valeo lámpa spanyol gyártmányú volt, ez viszont made in romania: hát válaszínüleg áthelyezték a gyártást, mert a minőségben nincs mire panaszkodnom, jól világít, és jó helyre is, tehát a beállítással nem volt semmi probléma. Leszámítva azt hogy műszakin mindig "újra beállítják" a lámpákat, és kb 5 métert világít előre. Elkeseritő...
Akkoriban még ezek is viszonylag kedvező árfekvésűek voltak (20ezer/darab). Mostanában úgy láttam már egy 10essel többér mennek, úgyhogy nem biztos, hogy a mai világban is megvenném 20ezer forint többlet költségér a "gyárit".
Egy harmadikat is vehettem volna ennyiért tartalékba anno. Csak kérdés melyik oldalit? :-)
Hali kösz a gyors választ,....Apropo emlitetted a Depo márkályu fényszórót , tegnap nézegettem neten arrol mi a vélemény,mert eléggé kedvező árfekvésü holmi.?
"Konkrétan B-s 1.7-es dízel motorral. A cél egy aránylag nagy, biztonságos és takarékos autó vásárlása lenne. Ezeknek mennyire felel meg? Mire kell figyelni vásárlásnál? Milyen típushibák vannak?"
Ennek tökéletesen megfelel. Klíma az mindenképpen legyen benne, ha esetleg nem ezt választod. Csak az az egy baj, hogy ritkaságszámba megy, főleg a klímás verzió, így nehéz jó állapotúhoz hozzájutni.
Hali köszi szépen az infót, esetleg valami olcsó márkát tudnál e ajánlani,ami azért elfogadható minőségü,mert angel eye s fényszórót gondoltam bele.Választ előre köszi .. Üdv..
Hello látom szeren vagy a vectrás dolgokban ezért egy kérdésem lenne remélem tudsz választ rá.A kérdésem az hogy B1 be jó e a B2 es lámpálya ami egyben van ,mert gondolkodok egy lámpacserében mert azok a lámpák jobban tetszenek amik egybe vannak mint a B2es lámpálya.Kszi a választ. Üdv...
Első autó vásárlása előtt állok és szóbakerültek a Vectrák is. Konkrétan B-s 1.7-es dízel motorral. A cél egy aránylag nagy, biztonságos és takarékos autó vásárlása lenne. Ezeknek mennyire felel meg? Mire kell figyelni vásárlásnál? Milyen típushibák vannak?
Majd egy hónapja lettem büszke tulajdonosa egy ezüst színű B2-es Vectraának. Nagyon meg vagyok vele elégedve, de mivel ugye már nem új autó kissebb hibái azért vannak.
Valaki esetleg ne tudna nekem küldeni B2-es szervízkönyvet? Mert amiket én találtam neten az szerintem mind a B1-eshez való. Ez abban is megnyilvánult már, hogy a biztosíték kiosztása sem ugyanaz a könyvben illetve a valóságban.
A maga az autó egyébként.
1999.12.28. -ai 1.8 CD sedan vátozat. X18XE
Digitklímával, nagy fedélzeti computerrel.
Aki pedig ilyen autó vásárlásán gondolkodik annak mindenféleképpen ajánlom az 1.8-ast, mivel ha nem eszeveszett módon közlekedsz vele akkor én már bioetanol-benzin keverékkel hoztam ki vele 6.2 l-es fogyasztást 100-110 körüli átlagtempóval.
Remélem tud segíteni valaki, amit előre is köszönök.
Ha benyomod a kapcsolót a váltó mellett, akkor áramot kap a komfort elektronikán kévő relé, és működik az ablakemelő motor. A kapcsolón alig pár tized amper megy keresztül.
Ezért a B Vekihez gyártott ablakfelhúzó modulnak elegendő kiadni 2-3 mp-ig egy jelet, amivel ugyanazt a hatást éred el, mintha nyomva tartanád az ablakfelhúzó gombokatt 2-3 mp-ig. Az áramkor 2-3 mp múlva megszakad, de a komfort elektronika innen már felhúzza az ablakokat ütközésig.
Nemcsak ez a különbség. Az univerzális ablakemelőkhöz is jó, aminél a motor áramkörét kapcsolja, ami kb 15 Amper.
A B vekiben nem így van megoldva az eblakemelő. Hanem úgy, hogy hogy fix 12 V megy a motorokhoz az ajtóba, 30 A-es biztosítékkal biztosítva, amit nem szakít meg semmifelé kapcsoló. Ez mindig rajta van a motoron (egészen pontosan a komfort elektronikán)
Szerintem azon is 4 vezeték lesz. Esetleg 5, ha nagyon univerzális. Ha megnézed a rajzot, amit linkeltem, azon meg van jelölve minden. a riasztó/központizár vezérlésre (melyik vekiben mi van) két csati van dugva. Azok vanak leírva a rajzon is, hogy melyik lábra menő vezetékre kell rákötni a cuccost. Ez a kapcsolás kimondottan B vekihez készült, de az univerzálisak mások, mert van amelyik autóban testet kell adni a vezérlőszálnak, de van, amelyikben +12V-ot
űez a cucc lényegében annyit csinál, hogy ha a 28-as csati 10-es lábán megjelenik a +12V (mikor reteszeled az ajtót), akkor a 28-as csati 24-es lábát testre köti egy előre beállított ideig, és így húzza fel az ablakot. A másik két bekötés a kapcsolás tápja, de ezeket máshonnan is rá lehet kötni, csak nincs értelme, ha már úgy is ott van egyhelyen az egész.
Szinte mindegyik autóhifi, vagy tuning üzletben lehet venni univerzális ablakemelő modult, amit ha megfelelően kötsz be, akkor fel fogja húzni az ablakokat. Egy kis pénzért még be is szerelik. Én is ilyet vettem, be is állítottam, csak még nem kötöttem be. Nem értek annyira az elektronikához, hogy ilyen áramkört magam építsek össze :)
Egyébként ez a cucc annyit csinál, hogy 2-8 mp-ig ad ki jelet az ablakoknak záráskor, amíg azok felmennek.
Hát nemtudom. Lehet hogy nem egyről beszélünk de én 10 másodperc alatt pattintottam szét a kulcsomat, és vettem ki a kulcsomból a chipet, amit lefényképeztem, felraktam a honlapra. Ezután visszaraktam a chipet, és összepattintottam.
Ezt már sokadszorra csináltam meg, a kulcs mégis megúszta sértetlenül. És B1-es kulcsom, autóm van.
Gyuláskapcsolóm utángyártott és másik kulcs nyissa. az ajtót és az összes többit meg a gyári. én csak a gyujtáskulcsot hordom magamnál. ennyire bízok a kicsi kecskében :)
Az ultrahangos mozgásérzékelő is olcsó hozzá. Így merem állítani, hogy megfelelő az autó védettsége. Jöhet mindenki azzal, hogy ellophatatlan autó nincs. Igaz.
Punto 1.2 pajzs riasztó megmakkant és nem volt hajlandó kinyílni, nem reagált távirányítóra és szervizkapcsolóra sem. Motorháztetőt 20 alatt nyitottuk ki még az AC tiltása 1 MP. NEM KAMU! 1MP. Egy biztosíték helyére volt bedugva egy bizti amiből 2 szál vezeték jött ki. Be a 20ampis kis bizti a helyére és a kocsi indult...
Ez is tud újra élesedést automatikusan, ha nincs ajtó nyitva kikapcsolható és 3 időintervallumban állítható. Olyan funkció is van benne, hogy ha gyújtás levéve összes ajtó becsukva automatikusan bekapcsoljon vagy ne és ha be is kapcsol zárja is vagy csak beriassza és az idő... Ha gyújtáson van a kocsi és nyitod valamelyik ajtót 10x felvillan az elakadásjelző, persze kikapcsolható. Vak riasztás ki, bekapcsolása, riasztások száma után hányadikra ne érzékeljen pl az ütésérzékelőre vagy a mozgásérzékelőre oda verődő faág vagy bezárt zümi miatt.
Ja igen. az immo chip. B1-es kulcs szétkapása gyakorlatilag szinte egyenlő a halállal, mert össze van ragasztva a műanyag. Persze tökmind1, ha úgysem azt akarja használni az ember.