Vettem a 2000/12 havi Xsara SX-t három hónapja. Eddig nem volt gondom vele, de ma este az autót a távirányítójával nem sikerült kinyitni. Kulccsal sikerült, de a riasztó megszólalt és nem tudom kikapcsolni. Akkusaru levételre elhallgat, de visszarakás után azonnal megszólal újra. Tudnátok segíteni, hol és hogyan lehetne lekapcsolni a riasztót?
A távirányító nyákján GT482 felirat szerepel, de nem találtam hozzá leírást. Sztem az elem sem merült le, mert a pánik gomb megnyomásánál villog LED a távkapcsolón, csak a riasztó+központi zár gombjára nem csinál semmit.
Sziasztok.Xsara II. 1.4 HDI Break-om van. Két hete hátsó híd felújítást végeztettem(Fóti út), a végsőkig húztam a dolgot , a jobb hátsó kerék elérte az alvázat. Ma pedig bal első lengéscsillapító rugó törésem lett. Ezektől eltekintve meg vagyok vele elégedve. A rugó cserével kapcsolatban kérdezném. Tudok helyben egy szintén Xsara Break-ot amit bomtanak, és a rugókat meg venném belőle, csak az éppenséggel 1,4 benzines. Karoszéria, alváz ugyan az, még a szín is, csak azt nem tudom hogy a rugók teherbírása is egyforma lehet e.
Köszi.Akkora itt a választék,hogy elveszek benne.Teljesen laikus vagyok ezért szívesen venném,ha konkrét márkákat tudnál ajánlani,amik már beválltak.Gyertyából NGK,vagy Bosch?Vezérműszíjból Continental,Dayco,Gates,SKF?Fékbetétből szintén melyiket?
Az 1-es az egy fém rúd, azon nincs szimmering! (miért lenne szimmering váltó tolórúdon???) Van rajta egy hengeres rész, ebben van az A jelű fordító kar gumi "gömbje". Ez valójában nem gömb, a felülete le van munkálva, így elvileg 4 ponton érintkezhet a henger belső falával.
DE! Ha ez kopott, amiatt nem lesz nehéz a váltókar! Amit most vettem VTS-t, azon pl nem is volt egyáltalán ott az a gömb, a váltókar előre-hátra bizonytalan volt, de nem volt egyáltalán kemény!!!
De azt a golyót lehet pótolni, nekem édesapám esztergált helyére egy másikat valamilyen fajta műanyagból (ne kérdezd, mire odaértem már készen volt), és tökéletes lett. Persze megvolt hozzá a sablon.
Pont az A alkatrész az egyébként, aminek a módosításával NAGYON jó érzésű, rövid váltót (mármint váltást, váltókart, értetitek :) ) lehet csinálni a Xsara-ba!
Hogy milyet? Anno Magyar Lacinak is mi csináltuk a Kronos Replica VTS-be, sajnos azóta már nem nála van és nagyon leharcolták az autót :(
Van itthon 2db TRW, amit megvettem, de nem lett felhasználva. Ennél szerintem nem kell jobb. Ha esetleg érdekel, akkor már jöhetsz is érte és 9ezerért átadom a két darabot.
Tanácsot kérnék tőletek egy 2003-as 1.6 16V SX ügyében.Vezérműszíj,gyertya és hátsó fékbetét cserét kellene csinálni.Melyik márkákat tudnátok ajánlani,vezérműszíjnál érdemesebb-e készletet venni illetve hol érdemes nézelődni?
Az előző tuldajdonos 1-2 helyen lehúzta a festéket az első lökhárítón, és a hátsó ajtón. (kb 2x2 cm részem, nem vészes) Érdemes megpróbálni kijavítani a különböző boltokban kapható javító filccel /lakkal? Ha igen, mire figyeljek oda?
Megvolt a nyomásszabályozó tisztítás ééés.... TÖKÉLY!! Nem búg végre a szivattyú!! :)
Viszont 2 deci benzin elfolyt, ha valaki csinálja, tegyen alá edényt...
Felkerültek Mijoka kerekei, amit ezúton is köszönök szépen mégegyszer!
Valamint: eladóvá váltak a gyári 15-ös lemezfelnijeim (mind a 4!), a gyári dísztárcsákkal együtt. A tárcsák elég szépek, kicsit persze karcosak, de simán vállalhatók. A gumik régik, cserések! Nem tudom mennyit érhet, aki az egészért ad egy 10est, viheti! :)
Olyan segítséget szeretnék kérni, hogy a váltóm nekem is kemény mármint nehezen veszi a sebességi fokozatokat, a kuplung cserélve lett szerelő ismerősöm azt mondta miután megnézte, hogy szerinte az 1-es alkatrész és az "A" alkatrész találkozásánál található szimering és fej kotyog laza. szimeringet nem lehet belerendelni? vagy csak 1-es alkatrésszel eggyütt lehet rendelni? minden megoldás érdekel!
...feküdj alá ... a váltókar alsó végég van egy csap azt szét szeded megcsiszolod, megzsírozod , összerakod ...aztán követve a váltóig a kis gömbfejeket megtisztítod , megzsírozod .... és örülsz hogy magad megcsináltad ... :-))
Bal alsó talpas csere előtt állok a xsara II. autómmal ( 2004 , 14.benzin , 5 a.). A kínálat elég bő az alkatrész fronton. Szerintetek melyik gyártót válasszam? Normál használat , évi kb 10000.km futás , főleg városban (Debrecen-állandó felásott utak ).
Lehet, hogy csak a fékbetét van berohadva. Ez a rendszerű fék hajlamos erre. Fékbetéteket kellene kivenni, megnézni a nyereg könnyen mozog-e, és a betétek nyereggel érintkező felületeit megcsiszolni, majd rézpasztával bekenni.