Tisztelt Fórumos Kollégák ! Idén is szervezésre kerül az év utolsó napján a már hagyományos kartali offroad túra. Teljesen ingyenes és csak egy öröm autózás lesz Nógrádban. Indulás reggel 9-fél 10 között a Kartal benzinkúttól, a táv hossza kb. 40-60 km. karcmentes light és közepesen nehéz terepen. Gyertek, ha ráértek, nincsen márkához, vagy jármúfajtához kötve semmi. 20-9779988 mobil
a probléma az, hogy ha én valamit jó hosszú távra előre betervezek amit nagyon szeretnék, akkor az általában (az esetek 100%-a !) úgy alakul, hogy nagyon sokáig minden rendben van. azután ahogy közeledik az idő, mondjuk 3-4 héttel előtte megjelennek az első jelek, hogy valami esetleg közbejöhet, elfog egy rossz érzés, ahogy múlik az idő egyre erősödik, és közvetlenül az előtte aztán beüt a mennykő. de nem ám valami apróság, valaki meggondolja magát, vagy ilyesmi, hanem minimum földrengés, cúnami, meg ilyesmi, amire egyáltalán nem vagyok hatással. de az is biztos, hogy ha nem jelentkeztem volna be legalább 6 hónappal előtte, akkor nem nem történik semmi. pölö ha valaki szerdán szól, hogy szombaton megyünk, akkor szombaton megyünk, és nincs gond.
szóval fűrőmester uram, rám ne számíts, mert én mától mindent megteszek, hogy ne juthassak el !
Nem teljesen mindegy, hogy melyik pozícióban volt kiegyensúlyozva. Ezek a rudak pörögnek rendesen, tudnak olyan vibrálást csinálni bizonyos fordulatszám tartományban, hogy az csuda, ilyenkor a kardánkeresztek is jobban kopnak.
Lehet,hogy a terhelés egyenletes lenne ha lenne de a szögsebessége semmiképpen sem!Ha fogtál már a kezedben ilyet és egy bizonyos szögben állítva forgatod akkor érezheted is!Ha egy digrammban ábrázolnánk egy ilyen csukló szögsebességét akkor gyors-lassú periódusok váltakoznának gyorsan,sinus hullám szerűen.Ezért kell belőle kettő egy tengelyre és kb. ugyanolyan szögben is illenék állniuk,hogy ezek a szög hibák kiegyenlítsék egymást.
Ha a két végén nem vonalban állnak a villák akkor a két csukló szögsebessége egymáshoz képest eltolódik!Legalábbis eddig azthittem!:-)
Arról nem is beszélve,hogy ezeknek a tengelyeknek a fordulatszáma elég nagy/mondjuk az elméleti max az kb.:4000 1/perc/ ezért ki is vannak egyensúlyozva!Ezért sem mindegy,hogy hogyan rakod össze ha szétszedted!
biztos hogy nincs tullihegve ez a dolog?szerintem a kardankereszt lenyege pont az, hogy minden allasszogben egyenletes legyen a terheles. ha lenne egy nut ami pozicionalna,akkor fontos lenne az osszeszereles, de ha egyforma fogak vannak rajta,akkor mindegy.
az pedig,hogy a gyarbol egyfelekeppen jottek ki,csupan annyit jelent, hogy az eloszerelesnel egy sablont hasznaltak,amibe mindig ugyanugy passzolnak az egyes reszek - aki mar volt gyarban,tudja mirol beszelek.
Tudom,láttam ezeket is!Azért írtam,hogy bár amiket én láttam mélőben azok mind ugyanúgy el vannak fordítva az elsők és hátsók is de ettől még lehet,hogy a tied vonalban volt!
Na ja,nagyjából hasonló sztory miatt van vonalban az az egy is amiről írtam!:-)
Viszont nem a szépség dominált hanem a tudás, miszerint annak pediglen egy vonalban kell lennie és a tulaj is szentül emlékezett,hogy márpedig az egy vonalban volt!
Én meg hittem neki,hogy jól emlékszik és különben is én is úgy tanultam,hogy vonalban kell lennie,pedig csak meg kellett volna nézni a hátsót, vagy az én autómat!:-)
Három P38 van a közelemben amik alatt volt szerencsém feküdni és tapogatni a kardánokat különböző okokból!Egyiknél sincsenek vonalban a kardán villák, és egy féleképpen mennek csak össze könnyen!
Vagyis az egyiknek az első kardánnál vonalban vannak de nem ez volt a gyári helyzet!:-)
csak 2 lehetőség van mert a két oldali villának ugyanúgy kell állnia...
Viszont mind a 2 helyzetben szarul ment össze.
A szépsége, hogy miután összement, már simán lehetett kézzel mozgatni.
Úgy vettem észre, hogy valami műgyanta bevonat volt a bordástengely részen felhordva. Szerintem ebbe a gyantás szarba kapott bele a hüvely egyik sarka és azért nem akart rácsúszni.
A kardánt húztad szét? Ha rossz szögbe rakod össze, akkor nagyon nehezen megy össze, meg kell keresni aut a pozíciót, ahol szépen belecsusszan a helyére a rügyni.