Tény hogy jobb lett volna 300 db új kocsit venni, de ezek a kocsik szerintem nem sokáig fognak futni, és így drága mulatság lesz utólag az üzlet.
Szeretném kiegészíteni egy történettel ezt a hozzászólást.
Múlt héten vasárnap nappalos főrendelkező voltam. A 205-ös számú vonat megállt az V. vágányon. Miután kezeltem a kijáratot a külsősöm felszólt nem tud indulni a vonat mert egy utas kiesett az álló vonatból. Pontosabban nem kiesett,hanem az álló kocsi ajtaja arcul csapta,de úgy hogy az üveg is kitört belőle. Az utast a mentők vitték el szerencsére az arca nem sérült komolyan megfigyelésre azért bennfogták.
Ha már kocsiknál tartunk: Szakértőktől kérdezném, hogy mi a gazdaságosabb? Kevés kocsival járatni egy vonatot ami eddig plusz 2-3 nem feltétlen jó kihasználtságú kocsit vitt, vagy bevállalni az utasok elégedetlenségét és hagyni jó pár kocsit munka nélkül rohadni a tárolókon. Azért kérdem ezt, mert az utóbbi 1-1,5 évben felgyorsult a vonatok megkurtitása bizonyos vonalakon, és tudomásom szerint nem jár osztatlan sikerrel a művelet.
1. akár semmihez, vagy normálisan megcsinálva Pest felé személyre 2. Személyvonattal eljutni Budapest-Baja közt, Illetve Sárbogárd-PEst térsége, 3 nem sokkal többe.
Régi Délis By nem került Békéscsabára. Olyan volt, közvetlenül a Flirt-korszakot megelőzően, hogy a 400-as pályaszámcsoportból, elsősorban Szegedről egy-két évre a Délibe került ez-az, de az ottani feladatok csökkenésével aztán visszakerültek az Alföldre. Meg kell még említeni azt a sok régi nyarat is, amikor szintén az alföldi By-ok "színe-java" vendégszerepelt két hónapig a Déiben.
Na ja, ezt már ca. 10 éve megmondtam, ha folytatódik a vasútírtás, akkor Pécsen már csak IC és vonatpótló busz lesz. :/ Sőt most már vonatpótló busz sem, mert azt is átvette a Volán.
Az lehet, hogy Te az 1-es vonalon jó 20-37-esekkel utaztál, de a halbik kiváltottak pl . a Balaton-parton 20-57-es és 20-17-es kohószökevényeket is (Budapest-Nagykanizsa, Pécs-Celldömölk vonatokon) és lehetővé tették az emberhez méltó utazást. Nyilván jobb lett volna vadonatúj 300 kocsit venni, de arra nem volt pénz.
Utaztam én a Balaton parton is, nem is keveset!
Szerintem Nagykanizsa korábbi kocsikészlete nem volt rossz állapotban, sőt Sm-hez képest kimondottan jó volt. Gondolk itt a 20-57, 19-37, 19-57, 20-37 (Bko) kocsikra.
Kanizsa kocsijaiban akkoriban még függönyök is voltak, amit nem sok más telepállomás kocsijainál tapasztaltam.
Tény hogy jobb lett volna 300 db új kocsit venni, de ezek a kocsik szerintem nem sokáig fognak futni, és így drága mulatság lesz utólag az üzlet.