Ráadásul a Mazda 6 motorja sem ilyen. Vezettem párszor belföldi úton és Bp-Brüsszel viszonylatban is váltva a tulajjal. Ezek alapján, amelyik példány 3e rpm-nél látványosan kifogy a szuflából, azzal vmi nem kerek.
vezess.hu-ről idézve:
"Működés közben azonban minden korábbi kellemetlen viselkedést megbocsátjuk a motornak. A 136 lóerős gép ugyan alacsony fordulaton nem képes csodára, nyomatékszegénysége miatt könnyen le is fullasztható, de 2000-es fordulaton túl a csodával határos módon megindítja a Mazda6-ost.
Növelve a fordulatszámot, a gázpedált még erőteljesebben gyötörve sem akar kifogyni a szuflából és benzines társaihoz hasonló vehemenciával gyorsít előre. Nagyjából 4500-as fordulatig tart ki a lendület, ekkor a nyomatékgörbe hevesen lejteni kezd, az autó pedig lassulni. Ügyesen váltva könnyen ejthető a turbólyuk fölé a fordulatszám, így a lendület kézben tartható, a gyorsítás pedig folyamatos."
A 6. fokozat nálam gyakorlatilag 90-töl használható, de akkor is csak sebességtartásra. Ha gyorsítani akarok, nagyon morog és remeg még ott is.
1700-as fordulat a minimum, ahol már húz is és a hangja is "egészséges".
Nem az a bajom vele, hogy nem megy, hanem hogy csak 1700-3000 között elfogadható (a hang és a teljesítmény) és hogy olyan zabolátlan. Alul elötör a sok nyomaték, majd a fordulat növekedésével érezhetöen fogy az erö. Nekem úgy tetszik mint a benzineseknél. Alacsony fordulaton legyen szolíd, csendes, majd minél jobban forog annál erösebb legyen, menjen jól 2-6000-ig.
Meg ne legyen ez a gumin huzzák érzés...ha lenyomom a gázpedált, reagáljon, de ne másodpercek múlva.
Persze, füldugóval lehet forgatni a dieseleket is, az enyém is 5000 fölé forog. Csak 3000 fölött kibirhatatlan akusztikai érmény és igazán egyre gyengébbnek érzödik fölötte.
Mentem már erös diesellel is és benzinessel is, nem hiszem, hogy a 2,5 TDi annyira meglepne, legalábbis a motorteljesítménye biztosan nem.
Ha választanod kellene a CBF600 és a DCT-s NC között?
Egyébként nem akartam ilyen flamet generálni, egyszerűen az a véleményem, hogy az NC teljesítménye nem elég túrázni, tehát városi motor. Ha kétszer olyan erős lenne, még az automatát is meggondolnám.
Roadkill, hülye vagy. Nem szabad Afrikába menni, főleg nem ilyen körülmények között.
Pedig ez igaz a 2000ccm alatti 4 hengeresekre.
70 alatt be se lehet tenni 5be, ha gyorsitani kell, egyből visszakapcs.
Viszont van a cégnek olyan 5 hengeres csak már pd-s, T5, azt elfogadnám örökbe, az rugalmas, erős9 körül kér nyelezve, lazán viszi a 190et
Ha lenne annyi pénzed motorra, mint amibe a Crosstourer kerül akkor megvennéd, nem mást?
Próba nélkül is sejtem, hogy egy kis diesel BMW jó lehet egy sok fokozatú autómatával, de ha lenne pénzem BMW-re, akkor az kombi lenne, benzines és manuális....(föleg egy régebbi 6 hengeresre szivesen tennék szert)
Kíváncsi leszek, lesz e valaha ilyen autómata motorod, mert azt én simán elhiszem, hogy neked tetszik, de csak akkor hiszem el, hogy jobban tetszik mint egy váltós, ha majd olyannal is jársz:-)
"autok: mentel mar 6 v 8 sebesseges automata bmw-vel? eszmeletlen jok, a 8 sebessegessel szinte eszre sem veszed a valtast, mintha fokozatmentes lenne."
Sajnos nem, de írtam is, hogy rugalmatlan dieselek miatt oda megértem hogy autómata kell. Nekem sajnos sima váltós az autóm. Ugyan ezt az autót többet nem venném meg diesel motorral, de ha muszáj lenne, akkor inkább valami jó autómatával (ami nem nagyon van hozzá)
Az M5-röl meg annyit, hogy nem hiszem, hogy sima manuális váltóval ne széles vigyorral száltál volna ki belöle, vagy csak az autómata váltó miatt tetszett?
Igen, csak még össze kell szednem az életem kicsinyt, mert egy csomó cuccom Bissauban maradt a reptéren, nem tudom valaha megkerül-e. De képek előkerültek.
Az út az mindenképpen megérte. Azt sem mondom, hogy nem megyek vissza, de csak ha valamelyik ismerős/barát akar jönni akkor, és csak saját autóval.
Mikor Spanyolországban hajnal 4-kor huszonóra vezetés után előkapta a főnök a 4 autós konvojban "a" kerékkulcsot, a "best of tesco" kerékkulcsot azt hittem megüt a guta... Vagy inkább őt ütöm meg. És ez csak a kezdet volt...
Yup, ez így történüle. Hozzátenném támaszpont ide vagy oda, a katonasággal szemben 3-4x-es létszámfölényben voltunk ott. Annyiban részt vettem, hogy csúnyán néztem én is rájuk és jelzésképpen körbeálltuk őket, de mikor ez után is kötötték az ebet a karóhoz én leléptem. Szép dolog a bajtársiasság, de nem kívántam a helyi rendfenntartó erőkkel komolyabb konfrontációba kerülni (ami később persze meg is történt, így engedtek ki...már akit). Ennyiből jó volt ugye, hogy az autóhoz nekem semmi közöm: not my problem...
Neked tetszik, nekem nem. Szerintem szörnyü a hangja, nagyon gyenge 1700 alatt, de már 3000-töl ujra gyengül, igaz addig sem érdemes kihuzatni, hacsak nem ordit benn a rádio. Es még sokat is fogyaszt.
Az egyetlen előny valóban a nyomatèk....
A Xedos v6 motorjaval lenne az igazi!
Valójában, nem annak indult, de a vége tényleg az lett.
Az igazi vörös posztó itt nem is feltétlenül az NC (az végül is olyan, amilyen), hanem ha még ráadásul automata váltós is, na ebből van itt időnként csörte.
Leginkább, mert olyan személy kritizálja a legjobban, aki ab ovo nem hajlandó még kipróbálni sem, de a véleménye ettől függetlenül igen sommás :)))
De nincs ezzel semmi baj, személy szerint én igen jól szórakoztam a mai hozzászólásokon.
És maradok elégedett "Hairdresser bike" tulaj (by zold_I)
olyan 6 óra környékén végeztem a dolgaimmal, szétnéztem a fórumokon. Valamiért benéztem ide is - a fórum átalakításának "hála" amiatt az egy BUÉK postom miatt benn volt a topic a listában - , beleolvastam a mai napba és megerősítve láttam azon döntésemet, hogy miért nem járok ide tavaly augusztus óta...
Nam katasztrófa, nem bizony...:-)))))
Na, további munkasikereket..:-))), egy BUÉK-ra azért majd jók lesztek majd, ha megérem.