Igen, a lengőkar! Meg a rugó is érdekelne. Cikkszámot már erre egyszer küldtél, de jó volna tudni, hogy melyik gyártó termékének verjem le az árszintjét. :-)
A jobb első spirálrugót és alsó támasztógömbfejet cseréltetnem kell. Azon gondolkozom, hogy ha már ennyire szét kell szedni, kicseréltetném a lengőkart.
Jól gondolom, hogy ha lengőkart veszek, akkor azon minden szerelék rajta van? (szilent, gömbfej) Ha így van, akkor kb +10 eFt-ból ki van ott minden cserélve.
Igen le, - sőt ha este lápánál álok és nem én vagyok az első akkor is :D - a példáid nem voltak teljesen jók, magam sem kerestem ezért ellen-oldaliakat
Hungary is a listájukon szerepel, de valahogy a szállítási díjban nem veszem észre, hogy figyelembe venné a választott országot. Közben megnéztem a szállítási feltételeket - csak SK és utánvét.
Egyébként - szerintem - jó áraik vannak, amit eddig rendeltem, 3 nap alatt itt volt.
(ha hagyon kell valami, akkor úgy tudok segíteni, hogy előre utalás HUF számlámra, majd DPD futárral tölem hozzátok)
Most ugrott be egy kérdés feléd, ha adok egy Renault Megane cikkszámot, szétnéznél a neten nálatok mennyiért lehetne venni, rendelni, szállítanak e Mo-ra stb. mert itthon drága több srácnak volt már gond vele.
Persze csak ha nem teher a számodra és van kedved is hozzá.
A zsaruknak nem kell mindenütt betartania KRESZ-t.
1.) Így egy 20-on valahány éves hüdeénvagyokazsaru a közeli völgyhídról 200 m-t ment lefelé a menyországba. Közben még magával sodort egy másik autót is 40-es házaspárral.
2.) Sziréna + villogó + letolatási módszer, veled szemben a te sávodban. a) 5 másodpercem volt, hogy félrerántsam a kormányt. b) ugyanott egy anyuka és a kislánya autójával ütközött frontálisan a "letolató módszer". Az anyuka és kicsi lánya kapott angyal-szárnyakat.
Amíg a kivételek csak saját magukat verik agyon, addig nincs semmi kifogásom....
A jog az ilyen, nem én találtam ki, bárkit megkérdezhetsz az ismeretségedben akit hozzáértőnek találsz-gondolsz, ez így van.
A mindent szabad, ami nem tilos így működik, sajnos nem érted, de talán hasznos volt erről beszélgetni - ellentétben azzal aki vitának gondolja mindezt -
Szerinted amit kifejezetten nem tesz kötelezővé a kresz, az meg van tiltva??? Ezt most úgy értsem, hogy amikor utazol mondjuk 200 km-t az országban, akkor az útba eső összes település bejáratánál lekapcsolod a világítást, majd a kijáratnál föl??
Mert ezek szerint, (vagyis szerinted) mivel nincs előírva a lakott területen nappal, jó látási viszonyok között a világítás kötelezettsége, akkor az egyenesen tilos?
Például ugye, járművel egy másik járművet általában meg szabad előzni. Ez tény. Ha viszont van érvényben valami korlátozás, (tábla, záróvonal, gyalog, vasút átjáró, szembe jövő, kanyar stb) akkor nem szabad.
Nem azért előzhetsz, mert kötelező megelőzni az előtted haladót, ha nem tiltja semmi, hanem azért mert tilalom hiányában szabad előzni. Nagy különbség.
Vannak esetek, amikor kötelező világítani. Egyéb esetben viszont szabad.
Ezért nem kapcsolod le a lámpát 3-4 percre, amikor átsuhansz egy falun. Mert nem kötelező, de szabad.
Viszont a nappali menetjelző fény szabványos kapcsolását szintén szabályozzák, csak nem a Kreszben, hanem abban a bizonyos KÖHÉM rendeletben. Ez meg a teljesség igénye nélkül azt írja, hogy a DRL-nek a gyújtás ráadásakor már világítania kell.
Figyelemmel erre a rendeletre és arra, hogy a Kreszben nincsen taxatíve felsorolva a nappal és lakott területen belüli kivilágítási kötelem, innentől fogva a lakott területen belüli DRL/vagy DPL és tompított abszolúte szabályos.
Egyébként én kb. 1985-óta mindig égetem a tompított fényszórót. Látni és látszani - vallom.
Egyébként az nem tiltjaa lak ter belüli világítást jó látási viszonyok mellett, tehát engedi.
""A mindent szabad, ami nem tilos" az igaz a polgári jogi és büntetőjogi jogviszonyban, de a közigazgatási jogban csak azt és csak úgy lehet tenni, amit és ahogy a jogszabály előírja."
Igen, 90 ezerrel vettem az autót, kb. egy héten belül vezértlést cseréltettem (márkaszerviz), aztán 105 ezer körül vittem (volna) köt. szervizbe az autót (másik márkaszerviz, mert az első időközben megszűnt), és ekkor lett csapágyas.
Mibe fáj, mivel jár egy vezérműszíj-szakadás? Írtam ott a srácnak, majd jelentkezik, gondolom.
Köszönöm neked is! Ezek szerint neked azután döglött meg a hkcs miután vezérlést cseréltek? Nézz már be kérlek a III-as fórumra, ott egy 3,5 éves 1.5 dCi 53000 km-nél vezérműszíj szakadást szenvedett el és Téged javasoltuk a tulajnak, hogy kérdezzen hogyan is volt a méltányossági javítás.
Nagyon köszönöm a részletes választ, nagyon bizakodó vagyok hogy rendben lesz az autó, mert apumnak tökéletes lesz arra amire neki kell. Igazság szerint a Grand is fölösleges neki mert a sima csomagtartója is elégséges kettőjüknek, az unokák pedig ismerik a II-es Scenicet belülről ha éppen úgy alakulna. :)
Amit írtál abban munkadíj nem volt gondolom, de a lényeg, hogy én is ezt mondtam neki, hogy erre számíthat nagyjából plusz költségre amit a vásárláskor kalkulálni kell.
Ha egy képet be tudnál vagy valaki betudna még rakni azt megköszönném, mert sosem szedtem még le 1.5 dCi burkolatot, hogy mi hol van (turbó, csatlakozás, folytószelep).
Ha megvesszük akkor előtte bevisszük márkaszervizbe, de mielőtt egy métert is megy megnézzük amit írtál.
Még egy kérdés, mivel nem tempomatos a kiszemelt vas, azt gondolom akár KoAn féle, akár rádió táv.adapteres vagy gyárira is fel lehet okosítani, utóbbi esetben kormány csere értelem szerűen, de sejtésem szerint ez ma már nem egy költség bontóból.