Ezt te mondod. Pont azért vettem Mazda 6-ot, mert ezt ajánlották a legtöbben, többek között a szerelöm is azt ajánlotta, ha már ragaszkodok a dieselhez, akkor legyen Mazda vagy Honda :-)
A céges autónk egy Golf 1,9 TDI, nekem az sem tetszik, az új 1,6-oss Cr-t meg meg is vettem volna, de pont a motorja miatt nem tettem. Valami rettenetes milyen gyenge volt az a 110Le, jóval kevesebbnek éreztem mint a céges 105 paciját.
Erröl van szó. Van akinek fekszik a benzinesek karakterisztikája, van akinek nem.
Az elmult idöszakban két olyan bezinessel is mentem, ami meglepöen jó volt alacsony fordulaton is. Az egyik egy Volvo S40 2,4 benzin volt 140Le, a másik meg egy Audi A4 2,0 TFSI. Mindkettö 1200-tól ment, rázkódás és vibrálás nélkül. Kimondottan tetszettek.
"A Duster tetszik, hamarosan lesz új Logan is :-)"
Tegnap voltam kötelező szervizen, közben megnézegettem a sanderot, lodgyt, dustert.
Majd közöltem az értékesítővel, hogy leginkább egy négykerékmeghajtású lodgy-t szeretnék a sandero árában. :)
Nos, ez nem ment, de éppen jár valami személyes kedvezmény, kalkuláltattam mind a háromra. Ha éppen nem lennék nagycsomagtartóra kényszerülve, már jelentkeznék is a sanderora... Bár jelenleg olyan kereslet van rá, hogy kb négy hónap a várakozási idő rá.
Ott álljunk meg szvsz, hogy most a Mazda erősen félresikerült motorja alapján minősíted a dízeleket. Annál szinte csak az Accordé rosszabb ilyen szempontból, az összes többi jobb. Igen, a Renault kisdízele is.
Engem azért idegesített, amikor "csak" közlekedni akartam, h jobban kell pörgetni. A 900 ccm-es Kawa ZX is ilyen volt, annak 4000 volt az a határ fordulatszám, ami alatt csak rázkódott. Viszont 9000-től olyat húzott.. :-)
Ez biztosan igaz, de egy magas fordulatra hangolt benzines esetében nem kell eröltetni az alacsony fordulatokat, hisz van egy tág fordulatszámsáv, ahol jól megy és szép a hangja is.
Pl az MX-5 1500-tól szépen muzsikál és vibibrációmentesen, morgás nélkül emelhetö a fordulatszám, gyorsul. Mindeközben egyre jobban életre kel és a hangja is egyre szebb lesz.
Na ez hiányzik nekem a dieselekben, nem lenne baj, hogy 1500 alatt olyan nyers, ha fölötte más lenne....
Egyik Citroenem sem csinálta, amit vázolsz, de a Volvo sem csinálja. A Mazda, az igen, de azt csak akkor vezetem, ha apám valahol orvul beborozik és nem hajlandó hazavinni semmiféle sofőrszolgálat.:)
A sportos, magas fordulatra hangolt szívó benyások is ilyenek, ahol nincs változó vezérlés, h alul is éljen. Az MX-5 1500-ig ugyanezt csinálta magasabb fokozatban (4,5).
Nem értitek ti a Daciat, az egy autós thai-chi. :)
Viszont elfér benne egy Mathews Conquest 4 tokjában, és az a kevés 86 ló négy embert elvisz teljes felszereléssel egyhetes EB-re. Kinek mi fontos, ugye. :)
Igen, az az 5 hengeres volt a Touareg-ben is, az télleg nagyon rugalmas, 1200-nál is ráléphetsz a gázra 5-ben, s minden remegés nélkül szépen elkezd menni. Mondjuk húzni csak 1500 felett..