Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.01.04 0 0 38064

nincs véletlenül valakinek vatera hozzáférése, hogy kapcsolatba lehessen lépni az eladóval? valahogy semmi kedvem csak azért regisztrálni, meg amúgy aszt mongya a vatera hogy hibás adatokat akarok beadni neki ...

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (38061)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.01.04 0 0 38061

köszönöm a választ.

szóval az első megfelelő - a weboldalon azt írják, hogy különböző hosszúságú keresztrúddal változik az ár is. mekkora a mérete a keresztrúdnak? le lehet viszonylag egyszerően berhelni róla?

 

a második nagyon tetszik, főleg hogy a terhelhetősége 100 kg. itt külön kell megvenni a keresztrudat, de nekem az úgyis  van, biztosan bele lehetne szabni. viszont ahogy megnéztem a talp felfogatását, a tiéd külső részének a talpa magasabban van, mint a belső rész alja. ez okés, mert a tartórész egy kis fejreállított L profil, és a belső-teherviselő talp az L függőleges szára mellé kerül. a másodiknál viszont úgy néz ki, mintha egy régi, hagyományos L alakú esőcsatornába ülne bele a teherviselő szár amit kívülről és alulról körbefog és tart a külső rész. ez viszont lehet hogy nem passzolna a P38-hoz?

de lehuztam az adatlapját, és mintha lehetne rajta állítani - ha igen akkor ez is megfelelő.

 

mindenesetre az elso link amit idekopiztam , a vateras, az mintha ötvözné mindkét verzió jó oldalát. igaz hogy lejárt már, de a képeket még meg lehet nézni - jól láttam, hogy a lába hasonlít ahhoz, amit elsőre linkeltél be? itt van még egyszer:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/kulso_autofelszereles/tetocsomagtarto_box/thule_tetocsomagtarto_tetoperemes_1841269844.html

 

 

Előzmény: futi_disco (38059)
pinguru Creative Commons License 2014.01.04 0 0 38060

Most azzal vergődök, hogy jön be a kipufogógáz az utastérbe, de fogalmam sincs hol. Elvileg a tűzfal egyben van, a kipufogó rendszer látszólag egyben van. Amit láttam, a turbó után van egy rezgésszigetelő acélrácsos elem, ami a motortér rezgését választja le a kipugogó csőről. Az egy kicsit kormos. Az szokott durván átereszteni?

futi_disco Creative Commons License 2014.01.04 0 0 38059

Nekem ez van:

http://www.csomagtartoszerviz.hu/Gombos-termekek/egy-csavaros-csomagtarto/Reszletes-termeklap.html

Tegnap hazahozott két lapraszerelt szekrényt, szóval működik.

 

Amiket linkeltél azok nagyon mások, nem hiszem hogy jók lennének.

 

Lehet hogy ez is jó:

http://www.thulearuhaz.hu/product/show/csomagtarto-tetotarto-esocsatorna/63/951-thule-autos-csomagtarto-talp-esocsatornas-tetotarto-rud-nelkul.html

 

csak először le kell mérni hogy a talp nem szélesebb-e mint a neki való hely a tetőn abban a nútban.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (38057)
pinguru Creative Commons License 2014.01.04 0 0 38058

A reptéren az a helyzet, hogy a takarítónéni is tudja, hogy mikor jön a Antonov, illetve a 747-es óriásJumbo hol szokott megállni, és mennyit tankol. Ez ilyen, ragad ránk ez massza :) 

 

Most látom, hogy a Hungarocontrol árulja. Még nem láttam ezt a gépet, nemrég a Brekivel voltam arrafelé, úgy néztek rám a portások, mintha valamilyen időutazó lennék valamilyen nagyon távoli múltból, vagy párhuzamos világból. Most VW Amarokkal nyomulnak, egészségükre. Érdemes megpróbválni egy fele összeget beajánlani nekik, hátha beveszik.

 

A reptéren volt pár 90-es Defi, véletlenül rendelték őket, eredetileg Disco-rol tárgyaltak, de a beszerző véletlenül Defit írt a megrendelésre és konokul ragaszkodott hozzá. Aztán amikor kipróbálták őket, akkor kitört a botrány, Disco-t próbáltak ki, ami kényelmes, helyette kaptak Defit télen, minimális extrával. Folyamatos munkára (pálya felügyelet) kellett volna, azt nem nagy öröm egésznap abban abszolválni, így elkerült a polgári védelemhez, majd eladták, valamilyen rejtéjes módon. Megpróbáltam kinyomozni, hogy mennyiért ment el, de nem merték elárulni, félnek attól, hogy nagyra nyitom a pofámat :)

 

Biztos kevesebb lenne a szívás, de főként az átírással szívtam, a javításokat aránylag hamar abszolváltam, illetve van sok apróság, ami várólistás. Hideg van, nem szívesen babrálok a szabadban. Ahogy nézem a fényszoró helyből cserés, a csörlő hiányzik, gumi is cserés valamilyen búgóss MT-re, szóval el lehet ezekkel matatni. 

pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.01.04 0 0 38057

l8ma vagyok, segítség kéne.

 

csináltam egy tetőcsomagartót, mivel sikerült szereznem lábakat. most kipróbáltam, és nagyon nem tetszenek a lábak, tehát repülnek ( olyan ..., izék .., n, szóval nem kell ). most viszont lábak kellenének, estleg összekötő rúddal, de ha tudok rá eszkábálni, akkor nem feltétel.

 

melyik jó a P38-ra? én valahogy nem bírom felfogni ezeket a lábakat, látnom kéne, kezembe fogni, és felrakni, de addig valahogy nem megy.

 

ezek közül valamelyik megfelelő?

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/kulso_autofelszereles/tetocsomagtarto_box/thule_tetocsomagtarto_tetoperemes_1841269844.html

 

http://auto.bazos.sk/inzerat/32797216/stresne-nosice.php

 

http://auto.bazos.sk/inzerat/32510210/predam-stresne-nosice.php

 

http://auto.bazos.sk/inzerat/32885689/stresny-nosic-renault-laguna-1.php

 

 

 

fish70 Creative Commons License 2014.01.04 0 0 38056

Akik a reptér közelében dolgoznak, azok mind járatosak a repülésben, vagy mégsem?!

Gondolod, ugyan annyit szívnál vele, mint a mostanival?

f

Előzmény: pinguru (38055)
pinguru Creative Commons License 2014.01.04 0 0 38055

Ennyi pénzért én legalább három ilyet veszek, még marad is pénz, ami a felújításokra elkölthetek :) De hogy jön ide a repülés? 

Előzmény: fish70 (38054)
fish70 Creative Commons License 2014.01.04 0 0 38054

Pinguru!

 

Te annyira járatos vagy a repülésben, biztosan ismered ezt az autót! :-)

Láttad már?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/land_rover/defender/land_rover_defender_110_crew_2.5_td5-7485304

A fekete helyett ezt kellene megvenned, leteszel 4,5 misit és már meg is nyerted.

f

élijen Creative Commons License 2014.01.03 0 0 38053

egyenlőre az egyetlen vagyok, úgyhogy még ne szójjá be  :)

Előzmény: Johnny_Disco (38052)
Johnny_Disco Creative Commons License 2014.01.03 0 0 38052

Komolytalan kuncsaftok kíméljenek :)

Előzmény: élijen (38051)
élijen Creative Commons License 2014.01.03 0 0 38051

Szia Johnny, ökölfejbe való nyálka kéne, két szatyorral. Köszi

Előzmény: Johnny_Disco (38050)
Johnny_Disco Creative Commons License 2014.01.03 0 0 38050

Uraim, indul egy újabb kör Paddock-beszerzés, tessenek keresni. Jövő hét közepén legkésőbb szeretném leadni.

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.03 0 0 38049

Csere darab nem lesz, mert kint vagyok Tirolban es tavaszig haza sem megyek, ergo marad a bevizsgalas,egyenlore! 

 

Koszonom az infokat!

 

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (38043)
fejes.i Creative Commons License 2014.01.02 0 0 38048

Egyelőre nem bírtam magam rászánni az eladás teljesen ésszerű lépésére :-(

 

Előzmény: TdiOxi (38047)
TdiOxi Creative Commons License 2014.01.02 0 0 38047

Na hálistennek, akkor megmarad a talicska?:)))

Előzmény: fejes.i (38044)
fejes.i Creative Commons License 2014.01.02 0 0 38046

Hát ezér kérdezem pont, mert szerintem ez nem normális...

 

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (38045)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.01.02 0 0 38045

szia, nekem nincs kottyanás.

Előzmény: fejes.i (38044)
fejes.i Creative Commons License 2014.01.02 0 0 38044

Üdv Mindenkinek 2014-ben!

 

P38-as kollégák,

van valakinek tapasztalata (motoros állítású) első ülés esetében, hogy a hosszanti sínekben csúszó rész felépítése milyen? Előre-hátra megy, az rendben lenne, de közben annyira lötyög, hogy az ülés úgyszólván előre-hátra dülöngél, kopogó hang kíséretében. 1 mm-ert is elérheti ez a kottyanás, ami ugye az erőkarok miatt a fejtámlánál ennek a többszöröse. Hüje, zavaró dolog: szóval esetleg szedett szét valaki ilyent?

 

A bal egyen újólag bekrepált ülésfűtést karácsonykor megjavítottam és most a visszarakásnál zavarni kezdett ez a kotyogás.

pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.01.02 0 0 38043

ha esetleg tesztelned egy cseredarabbal, vigyaz, mert az illeto is olyat kapott amire azt mondtak hogy jo, de hosszab volt az erzekeloje es ledaralta a veget a lendkerek neki - o ebbol jott ra hogy nem simmel ..... szoval lehet hogy van tobb fajta is

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (38042)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.01.02 0 0 38042

crankshaft position sensor vagy CKP sensor

 

a motor oldalan van , es a lendkerek fele van forditva az erzekeloje - majdnem hozzaer, es indukcios alapon figyeli a jelzest ami a lendkereken van es ebbol allapitja meg a fotengely poziciojat meg a fordulatat. 6 fo jelzes van a lendkereken, 60 foknyira egymastol, es plussz egy ami 20 ill. 40 foknyira van 2 fo jelzes kozott - ez jelzi a teljes fordulatot.

 

a dizelnel DDE -nek nevezik a rendszert ami a workshop manualban a Fuel system kereten belul van leirva.

Előzmény: Törölt nick (38041)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.02 0 0 38041

koszi Arpi,

 

es hol talalom azt a jeladot? esetleg mi a neve angolul az alkatresznek, ugy megtalalom a RAVE-ban!

 

 

 

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (38040)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.01.02 0 0 38040

BUEK!

 

pont egy ilyen problémája volt egy illetőnek karácsony előtt, szintén dizel P38, manuális, '98-as. Igazából a dolog többesélyes, bár a gyanú az elejétől valami kontakthibára utalt. Először csak döccenőknél volt tapasztalható, majd néhány hét alatt a dolog fokozatosan odáig fajult, hogy alig pár km-t tudott megtenni, és folyton leállt.

Sok minden át lett nézve , pl. testkábelok, stb. végül a főtengely jeladót próbálta kicserélni, amikor kiderült, hogy a jeladó csatija nem tökéletes. mivel a cserealkatrész épp nem passzolt amúgy sem, megtakaritotta alaposan a régit, és azóta minden rendben vele. :-)))

esetleg nézz szét ezen a tájékon te is.

Előzmény: Törölt nick (38038)
TdiOxi Creative Commons License 2014.01.02 0 0 38039

BUÉK. Látod ez egy isteni jel, hogy kell bele az állófűtés és ne mlesz ilyen gond:))) de sajna nem tudok segíteni, mert a discom "ilyet nem tud" :)

Előzmény: Törölt nick (38038)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.02 0 0 38038

BUEK mindenk kedves forumosnak!

 

Otleteket varnek esetleg "tapasztalati" tanacsot: 

 

Kuplungolasnal, kivillan a check engine lampa es egy pillanatra leall a motor, de csak hidegen csinalja. Rant egyet az auto (mint amikor kifogy az uzemanyag), aztan hirtelen elkapja a ritmust es megy megint tovabb. Egyenlore csak hidegen csinalja, par kilometer megtetele utan, amikor mar megfelelo uzemi homerseklettel rendelkezik az auto, akkor nem tapasztalom!

 

Vajon mi a feszkes fene lehet ez?

 

elore is koszonom

 

(raneg rover P38, diesel)

Johnny_Disco Creative Commons License 2014.01.01 0 0 38037

BUÉK mindenkinek!
Tegnap sikeresen megjártuk a "lájtos örömautózás" Kartali túrát.
Egy kicsit erősebb volt a terep, mint sokan gondolták, de nagy baj nem történt.
Ez egy vegyes túra volt, rengeteg apró Suzuki, Toyoták, Nissan Patrol, Jeep-ek, Mitsubishi-k (volt egy mikrobusz is),
még egy Niva is volt, meg 3 quad.
5 db Land Rover volt, 4 Disco és Kompi a Sárival (RRC).
Egyedül Kompinak kellett a végén a kipufogódobot visszaragasztania,
ezzel szemben az egyik Jeep valami kardán problémával kiszállt, és az egyik quad meg úgy felborult,
hogy a két jobb oldali gumija lejött a felniről...legalábbis ezt hallottam a rádióban.
Összességében nagyon jó volt, pont kellő mennyiségű kihívás és sár az év utolsó napjára,
szóval ezer köszönet a szervezőknek és pláne Kompinak, aki most is az élen járt.
Pár fotó:

 

Egy rövid megállás.

 

Volt egy kis köd...

 

Ebédszünet.

 

Volt, aki plusz kihívást keresett, de végül lábon kijött.

 

Itt a mókus a saját lábát próbálja kiásni.

 

A Toyota persze végül mint a kockakuckrot, úgy húzta ki a Nivát meg a quad-ot.

 

Ez a kollega is majdnem a végéig bírta, és neki se difizár, se felező...

 

A kipufogó gyorsjavítása.

 

Hát egy kicsit sárosan értünk vissza az aszfaltra. A kötelet még ez elején feltettem, de talán pont ezért nem kellett. Pedig legutolsó autó voltam, AT-s gumival.

 

Előzmény: LRROV2 (38030)
pinguru Creative Commons License 2013.12.31 0 0 38036

Akkor te csak dolgozzál, mi itt bulizgatunk helyetted :)

Előzmény: fusti88 (38035)
fusti88 Creative Commons License 2013.12.31 0 0 38035

aludni? meg csak delutan 1 ora mult :)

Előzmény: Törölt nick (38034)
KezdőDisco Creative Commons License 2013.12.29 0 0 38033

Köszi, itt látszik az a jó kis dagonya is ami megfogott :)

Előzmény: tue-14 (38006)
pinguru Creative Commons License 2013.12.29 0 0 38032

Sziasztok

 

Mint ígértem, leírom a csörlőszerelésem tapasztalatait.

 

Kezdjük az elejéről,  adott Primatech (noname) kínai csörlő, ami istentudja mióta rajta van a járgányomon, nem én szereltem fel, fogalmam sincs a múltjáról. A tünet az volt, hogy nem lehetett kihúzni a kötelet, csak motoros csévéléssel, illetve eléggé kínlódva tekert.

 

 

Szétszedtem a csörlőt, természetesen minden rögzítőcsavar be volt rohadva, így mindent flexelni kellett, beleértve a kereszttartó rudat is. Az aluminium öntvény olyan szinten összeragadt az acél csavarokkal, hogy semmilyen módszerrel nem lehetett kicsalogatni, próbálkoztam mindenféle kütyűvel, meg oldószerrel, de végül maradt a flex és az oszlopos fúró. Az is eszembe jutott, hogy veszek új öntvényeket, de semmilyen alkatrészt nem találtam ehhez a csörlőhöz.

 

 

A hajtóművet szétszedve örömmel konstatáltam, hogy semmilyen szennyeződés nem jutott be a fogaskerekekhez, viszont láthatóvá vált, hogy milyen übergagyi zsírral kenték be a fogaskerekeket, vélhetően a gyárban.

 

 

Szétszedtem a motort is, ott is minden rendben volt.

 

 

Az állórész tiszta, a kefék nincsenek elkopva

 

 

A forgórész pedig szintén rendben.

 

 

A villany oldallal sok probléma nem volt, ezért elkezdtem a hajtómű kitakarítását. A képen látható, hogy mennyire telenyomták ezzel a trutyival a mechanikát, gyakorlatilag össze voltak ragadva a fogaskerekek. Nyáron még elment, de télen megdermedt a zsír és megfogta a szerkezetet.

 

 

 

Gázolajjal kimostam a szerkezetet, irdatlan mennyiségű zsírt szedtem ki, viszont a fogaskerekek felszabadultak, ezután úgy peregtek, hogy öröm volt hallgatni.

 

 

Sok helyen kerestem kereszt tartó rudat, végül egy esztergályossal csináltattam tömör acélrúdból, ez biztos hogy bírja majd egy jó darabig (középen az eredeti cső).

 

 

A kereszttartókat elvittem galvanizálni, illetve szereztem rozsdamentes csavarokat a felfogatáshoz, ezek vélhetően nem fognak összerohadni semmivel.

 

 

Elkezdtem a hajtómű összepakolását, WD40-el kitakarítottam a gázolaj maradékokat, illetve bekentem a fogaskerekeket lítiumos zsírral vékonyan, nem kell sok, ekkora mennyiségnél is vidáman pörögnek a kerekek. A hajtóműházat belülről először molibdén diszulfid porral kentem be, majd vékonyan molibdénes lítium zsírral.

 

 

Összerakás előtt kitakarítottam a rozsdát az öntvényből, összerakásnál figyelni kell az öntvényben lévő nutokra, ahhoz kell illeszkedjen a kábel dob. Egy darabig szenvedtem, míg rájöttem a kombinációra.

 

 

Szóval összeállt, most nem fókuszáltam a vizuális élményre, egy kicsit megcsiszolgattam, oszt pont.

 

 

Miután összeraktam azt tapasztaltam, hogy kicsit javult a helyzet, de még mindig nehezen pörgött a dob. Később feltűnt, hogy a dob pereme egy kicsit ferdén fekszik be a hajtóműházba. Valószínűleg a flexeléskor lejött egy milliméter az öntvényből, vagy eleve rossz volt a méretezés, ezért beraktam a kereszttartó és az öntvény közé egy-egy alátétet.

 

 

Ezután már szépen pörgött a dob, a fiam is ki tudta húzni, mehetett a visszaszerelés.

 

 

Természetesen egyedül nehezen ment volna a meló, szerencsére a fiam megjelent segíteni.

 

 

Ha valaki neki szeretne állni a csörlőjének a karbantartásának, usgyi neki, nem nagy mágia. Arra kel figyelni, hogy leszerelés előtt a le kell választani a kábeleket az akksiró, különben lesz nagy tűzijáték.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!