Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Carguy1 Creative Commons License 2018.04.08 0 0 92235

Mindent be lehet hozzá szerezni csak külön apránként!Ha minden igaz akkor klíma vezérlőt is cserélni kell majd!

Előzmény: N80 (92234)
N80 Creative Commons License 2018.04.08 0 0 92234

A cél ez lenne, de mivel jól belenyúltam a felszereltségbe, ugyanilyet bontáson találni ... hát mondjuk úgy, kevésbé valószínű (Bose).

Előzmény: Carguy1 (92233)
Carguy1 Creative Commons License 2018.04.07 0 0 92233

Szia!

 

MMI 2G rendszert akarod 3G-re átépíteni? :)

Vagy darabonként kell összeszedni mert tényleg ritka vagy esetleg nézni kéne egy törött bontásra várakozót és abból kiszedetni az egész rendszert!

Az utóbbi lenne a legjobb mert nem lehet cikszám/évjárat eltérés.

 

Előzmény: N80 (92231)
skt15 Creative Commons License 2018.04.07 0 0 92232

Hát mondjuk pont a hengerbevonat az, ami a legtöbbet bír egy autóban (persze megfelelő olaj/cserék mellett)

Előzmény: H__G (92229)
N80 Creative Commons License 2018.04.07 0 0 92231

Szevasztok!

 

Régen jártam erre. Lehet megint visszaszokok kicsit. 2006/4l q7 3.0 tdi.

Rögtön kérdezek is : hol lehet beszerezni egyben q7-hez 3g v 3g+ mmi-t? Ebay-en olyan ritka mint a nagyon :(

Q7 arckönyv csoportban már várok választ, de minél több az infó annál jobb :)

mica-r Creative Commons License 2018.04.07 0 0 92230

Ok-okozat: 

vékony dugattyúgyűrűk, alacsony dugattyúk (mint egy versenymotorban egy generációval ezelőtt), nagy csapszeg eltolás. Ezek együtt okozzák a hengerkopást szerintem. Plusz még alacsony fordulaton nyomatékosak ezek a motorok. 

Egyébként simán fel lehet fúrni ezeket a motorokat, csak hengerfal kezelés nélkül nem lesznek olyan tartósak. Sacc 100 000 km-t így is elmegy. 

Előzmény: H__G (92229)
H__G Creative Commons License 2018.04.07 0 0 92229

Én azt olvasgattam, hogy a (nemtudommilyen-)-"sil" (alusil, nicasil?) bevonatok kopnak le a hengerfalról, és akkor ugyan már tényleg nincs súrlódás :), ellenben kompresszió sem, olajzabálás viszont igen, így ilyenkor van az hogy kb gazdasági totálkár, mert a hengerfal felfúrása és újra bevonatolása szintén horror, nem is beszélve az új blokk áráról...

"Csak" a dugattyúk cseréje mondjuk olyan sor4 motorig azért nem olyan szörnyű árú, mint a fenti két verzió

Előzmény: mica-r (92228)
mica-r Creative Commons License 2018.04.07 0 0 92228

Dugattyú kérdés inkább

Előzmény: H__G (92226)
skt15 Creative Commons License 2018.04.07 0 0 92227

Ebben a tèmában szinte kizárólag kb. 1liter/10000km-ekről írtam; illetve a hajtott TFSI-knél 2 litert.

Sajnos ha fejreállok ezek nekem akkor is ennyit megesznek.

És több mint meglepő számomra ha másnak nem, nopláne a nagy számú mintám miatt.

Előzmény: Stetten (92225)
H__G Creative Commons License 2018.04.07 0 0 92226

Ahogy megindult a küzdelem a decikért és grammokért, úgy lettek egyre "kisebb súrlódásúak" a hengerfalak - és úgy kezdték egyre jobban csipegetni az olajat a motorok.

1-2 liter / 10e km ma már szinte jó értéknek számít... Sajnos.

A 30 ezres csereperiódust meg ugye csak max akkor tartjuk be, ha végig autópályán jobb sávban poroszkálva lanyha tavaszi estéken tettük meg az összes km-t..

 

Előzmény: Stetten (92225)
Stetten Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92225

Korábban 1-2 Litert írtál/10000Km. Az egy longlife periódus alatt 3-6Liter. Nekem ez továbbra is soknak tünik.

Előzmény: skt15 (92223)
skt15 Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92224

15-nél meg kapott egy olajcserét (egyébként nem szoktam, csak a rugalmas szerint, de most le lett cserélve); most kb. 19 van bent és kb. 3/4-ig van.

 

Előzmény: skt15 (92223)
skt15 Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92223

Sokat???

 

Kb. 10000 km-enként 1 litert...

A januári kocsim is kapott már 1 litert (272-es TDI) 11000-nél talán. Tehát ez is kb. ugyanolyan, mint az eddigiek.

 

Előzmény: Stetten (92216)
Black7900 Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92222

Sziasztok!

 

Valakinek van ötlete erről:

 

Behalt az A3-asomban a központi zár. Megtudtam, hogy a központi zár pumpája vagy vákuum szivattyúja (nem tudom melyik ebben az esetben) szokott megdögleni.

 

Kiszereltem, szétkaptam. Minden tele volt szénporral. Gondolom a szénkefék megdöglöttek a motorban.

 

Megpróbáltam, rákötöttem 12V-ot. Nem megy, csak csattan, akksi töltő kiakad max áramfelvételen.

 

Mondom ok, veszek egy bontottat. Nagy nehezen találtam egy ugyanolyan számút ami állítólag kipróbált, jó.

 

Beraktam, semmi.

 

Van még valami tennivaló a cserén kívül? Valami ötlet?

 

Köszi!

Stetten Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92221

A kulcsszó a "kicsit". 

Előzmény: lezli72 (92218)
NML Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92220

"80%-ban városon kívül' = 80%-ban városon kívül

Előzmény: Törölt nick (92212)
mica-r Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92219

Pánik helyett el kellene vinni egy olyanhoz, aki ért VW Audi kocsikhoz. Van ilyenből elég sok. Talán amit az utolsó mondatban írtál, azok közt lesz a hiba oka.

Előzmény: doki1995 (92217)
lezli72 Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92218

Ha nagyon nyomják neki mindegyik eszi egy kicsit,még a 272-es 3.0 Tdi is.

Előzmény: Stetten (92216)
doki1995 Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92217

Légyszi segítsetek ötletelni. Nem tudom itt hogy megy ez, de akadt egy kis problémánk az Audival.

Történt, hogy kb egy hónapja, lehet van másfél is, vettünk egy használt Audi A3 1.9 dízel-t. Németországból lett behozatva, de minden szar franciául van hozzá (nem tudom érdemleges-e az info). Elviekben a kereskedő mielőtt megvettük 2 hónapig használta. (Ez lenne az egyik felmerülő kérdésem, hogy vannak-e olyan szarháziak, akik annak érdekében, hogy eladják az autót, fals infokat adnak meg? pl jól működik, semmi baja nincs..--> lehet-e valami ez ellen tenni?)

 A probléma vele, hogy egyik alkalommal, amikor indítottam volna, egyszerűen be sem indult, még "bebrummogott" de aztán KO, minden egyes alkalommal. (EZ A PÓTKULCCSAL történt!) Ezután be lett bikázva, működött is kb két hétig, majd megint ez volt a menet. Itt már a bikázás sem segített. Gyanakodtunk arra, hogy az aksival van a baj, ki lett cserélve, tehát maga az aksi nem hibás, mert úgysem működik. Annyi a lényeg, hogy ki lett cserélve, utána közvetlenül elindult, haza lett hozva, majd két óra múlva már megint nem indult el. (Amikor elindult az eredeti kulccsal jött, amikor nem indult, a másolttal). Ezután megnézték az elektromos dolgokat benne, de elvileg minden jó benne ilyen téren. Olvasgattam itt ott és processzor hibát írtak páran. Nem tudom érdemes márkaszervízhez elvinni beméretni?

 

Ja igen, és gondoltunk arra, hogy talán a kulcs-pótkulcs kombóval van a gebasz. Tehát a sztori ezzel az, hogy amikor vissza lett ide hozva a kocsi közvetlenül az aksi csere után, ugye működött, saját kerekein jött az eredeti kulccsal. Két óra múlva a másolt kulccsal (mivel az eredeti kulcs apumnál volt, mert ő ment érte) megpróbálkoztam elindítani, de nem működött, de olyan szinten, hogy még a központi zár sem. Ezután idejött apum, megpróbáltuk az eredeti kulccsal, a központi zár kinyílt, de be azzal sem indult. Megpróbáltuk, hogy levettük az aksiról a sarut, hagytuk állni egy jó 10 percet, hátha "elfelejti" a selejt kulcsot, de akkor sem működött. 

 

Szóval KÖNYÖRGÖM, valaki mentsen meg egy jó alátámasztott indokkal, ötlettel, kb 1 hetet ha használtuk az autót.......

Tehát összegzés:

-Átbaszhatta-e a fejünket a kereskedő? (Előtte már ismerősök vásároltak tőle autót és nem volt gond vele)

-Érdemes-e elvinni márkaszervízbe bemérettetni? Ha igen ezek kb milyen árban dolgoznak? (csak azért hogy bemérettessük)

 

Ezt mutatja... A SAFE jelentheti, a kulcsos szarságot, hogy nem ismeri a kulcsot fel és valami inmovilizer, vagy biztonsági cucc bekapcsol és leblokkolja? Erre ötletek?

Stetten Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92216

Nem tudom Te miket fogtál ki, de valahogy a dieselesek nem nagyon írkálják hogy töltögetik az olajat. Föleg ilyen sokat. Nekem eddig egytelen egy autómban sem volt olaj a csomagtartóban szükség esetére.

Előzmény: skt15 (92210)
mica-r Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92215

Pedig én idősebb vagyok!

Igyál többet, vagy kevesebbet :-)

Előzmény: Törölt nick (92214)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92214

36 évesen olvasni nem tudni, az is derék. Azt hiszem ma már nem szólok hozzá.

Előzmény: mica-r (92213)
mica-r Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92213

20%

Előzmény: Törölt nick (92212)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92212

80% várossal 30 ezres csereperiódus az derék.

Előzmény: NML (92211)
NML Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92211

A polémiához (saját tapasztalatként) annyit tennék hozzá, hogy Passat 2.0 PD TDI, 2006-os évjárat, 370.000 km, a 30 ezres olajcsere-periódusok közt kb. 2 litert töltök bele. (Finoman járok vele, állófűtés van, 80%-ban városon kívül használom.)

 

Ui.: Az állófűtést csak azért írtam, mert az autónak hidegindítása a 12 év alatt eddig nem igazán volt, azaz vélhetően jobb állapotban lehet, mint egy mindig dermedt motorolajjal induló autó.

skt15 Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92210

50-nél több új autóról beszélünk (és nem csak VAG)!!!

Ebből 3db volt a 2,0 TFSI és saccper 8-10 db a 2,0 PD

A többi 1,4 szívó, 1,6 szívó, 1,4TFSI, 1,8TFSI, 1,9PD, 2,0CR, 3,0 TFSI, 3,0 TDI

 

És ugye többféle évjárat, többféle motorgeneráció 20+ év...

Ugye szerinted is mind az 50+nál kifogtam azokat ami nekem ette, másnak meg nem???? :-)

Előzmény: Stetten (92209)
Stetten Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92209

Vannak ám gyárilag szar motorok, lásd TFSI meg 2.0PDTDI... Te tudod miket vettél.

Az hogy lehet hogy nekem  meg egyik dieselben sem kellett utántöltögetni? Mindegyikben pont annyi gázolaj szivárgott bele mint amennyi olajat megevett?

Ha nekem is 6 liter elfogyna és pótlódna gázolajból, a csereperiódus végére csak olajos gázolaj lenne motorolaj helyett. A sógorom rs-5-öse az ette az olajat, ott 1000km után nézegetni/töltögetni kellett (4.2 FSI).

Előzmény: skt15 (92208)
skt15 Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92208

Ezekszerint az én összes eddigi (rengeteg) új autómnak nem voltak rendben a motorjai...

Aha... 

Előzmény: Stetten (92206)
a8lang Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92207

Hát pedig de, minden v8 benzines audi ami eddig volt az a huszonpár darab ette az olajat, ebből 1 0km volt a mostani 5e km-rel került hozzám, és volt régen több is ami pár tízezer km-rel, tehát a hibás sokat futott darabok kilőve.

Ezt mondd a 2.0L PD tulajoknak akik 2-3e km-enként töltenek 1L-t rá, és már a szalonból úgy engedik el az autót új korában hogy külön felhívták a figyelmet rá és mellékeltek egy szépen becsomagolt 1L olajat. 

Használattól is nagyon függ. Nálam a D3 10e km-enként kért 1L-t, ugye 180-200-as utazó, a mostani tulajnál meg 15-18ezer vagy még többet elmegy rátöltés nélkül. Ő nem nézegeti a nívót, hanem felhívott hogy mi az a kanna meg a sípolás. Én is sípolásnál töltöttem rá ennél az autónál, alsó nívó felett kicsivel. 130-140-nél nem ment többet vele soha az új tulaj.

Előzmény: Stetten (92206)
Stetten Creative Commons License 2018.04.06 0 0 92206

Ez szintén egy hibás müködés, tehát nem a motor sajátossága hogy folyik az üzemanyag a motorolajba. Ha egy motornak minden eleme rendben van, nem ehet meg annyi olajat hogy perióduson belül töltögetni kelljen.

Előzmény: a8lang (92205)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!