Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ata123 Creative Commons License 2021.02.24 0 0 48310

A kiolvasásnál a turbónyomás szenzor hibát dobta ki még nem tudni pontosan mi okozza ezt a hibát ha megoldódik akkor megosztom veletek a tanulságot.

Előzmény: Ata123 (48307)
Pityke71 Creative Commons License 2021.02.22 0 0 48309

Hahó!

Nekem légtömeg mérő hibánál csinálta ezt,hibaüzenet nem volt a műszerfalon.

Előzmény: Ata123 (48307)
Degeczi Creative Commons License 2021.02.22 0 0 48308

Valszeg az EGR, ez tud pont ilyen tüneteket produkálni ha nem zár le rendesen. Nem kell ehhez vészmód sem: mint alább is említem, a korábbi változatnál a vezérlés még nem tudott róla, h baj van az EGR-rel (hibajelzést sem ad a műszerfal), de elerőtlenedik az is.

Előzmény: Ata123 (48307)
Ata123 Creative Commons License 2021.02.22 0 0 48307

Sziasztok,

2005-ös 115le jtd motorú multiplánk a napokban azt a jelenséget produkálta, hogy kb 2órás állás után újra beindítva felvillant a sárga check engine lámpa és érezhetően erőtlenné vált. Az utazó tempót elérte 100km/h csak érezhetően erőtlenül hiába padlóztam ugyanúgy gyorsult mintha csak tojással a talpam alatt stílusba nyomnám a pedált egyébként rángatni nem rángatott alapjárat egyenletes volt. A feleségem párnappal ezelőtt azt tapasztalta hogy beindítás után alapjáraton nagyon büdös és kissé füstöl ez később megszünt ezzel egyidőben elég alacsony volt az üzemanyag szint bár nem tudom lehet e köze bármihoz is esetleg felkapott valami szmötyit a tankból. Most viszont nem volt különösebben büdös és nem füstölt szokatlanul csak nem ment elképzelhető lehet EGR hiba eltömődés és emiatt esetleg vészüzembe kapcsol azért lenne erőtlen?

Degeczi Creative Commons License 2021.02.21 0 0 48306

És a korábbi (még 2004-es gyártású) példányoknál még nem figyeli a vezérlés, ott simán le lehet falazni.

Előzmény: TudatLan (48305)
TudatLan Creative Commons License 2021.02.21 0 1 48305

szia

 

korom és 1éb, elégett sz@rok nem valók a motor belsejébe

2005ös multipla ,nos,az kb. ugyanaz lehet, mint a 2005ös stilo

ezek alapján,mind2 oldalát vakold le az EGR-nek és a problémák egy része csak később fog jelentkezni

 

kipufogó gázok a kipufogóba valók, nem a szívó oldalra

oda tiszta(szűrt) levegő és üzemanyag megfelelő keveréke kell

 

a brüsszeli és egyéb idióták pedig kapják be

 

ha környezetet akarsz védeni, kocsikázz a lehető legkevesebbet

 

igy nem égetsz el annyi üzemanyagot, mintha mintha mindenhová (pl. wc-re is) járművel haladnál el

tehát a példa kedvéért , évi 30e helyett , csak 20at mész, 10e km üzemanyagát spórolod meg, ez sokkal több károsanyag kibocsátástól védi a Földet meg, mintha eur4 helyett eur6 kocsival járnál, szerintem

 

béke :-D

 

ui. örülök hogy megoldódott a gond (fémreszelék nem jó jel!!!)

 

Előzmény: Zsoleszka1986 (48304)
Zsoleszka1986 Creative Commons License 2021.02.20 0 0 48304

Meglett a hiba! Az EGR szelep tengelye ragadt egy kicsit! Először levakoltam és jó lett csak ugye így világított a check lámpa! Leszedtem az EGR-t és jól kitakarítottam! Most jó az auto, de szereznem kell másik nyomásszabályzót a nagynyomású pumpába mert letörtem a szűrőjét! 😅

 

Köszi azért a tippet! 😉

Előzmény: TudatLan (48303)
TudatLan Creative Commons License 2021.02.19 0 0 48303

Gyorsba:

vedd ki a 4 porlasztót és méresd/vizsgáltasd be.

Ha átjutott a fémreszeléknek, akár,csak, 1 kis része is és adott a csúcsoknak, akkor,sanszos,hogy: helló négyporlasztó.....

 

Vannak még további 5letek, de nehéz távdiagnosztizálni.

 

4 porlasztó kiszerelése előtt, ÉLŐADATos diag mit mondott?????

 

Mondom: ÉLŐADATOS!

 

(ha pest megyei vagy, akkor, én, a börtön melletti bosch szervízt javallom. legalább is ismeretségi körben , velük van a legjobb tapasztalat)

Előzmény: Zsoleszka1986 (48302)
Zsoleszka1986 Creative Commons License 2021.02.17 0 0 48302

Sziasztok!

 

(Elöre elnézést a ékezetek miatt, de nem magyar billentyüzetem van)

 

Van egy 1,9 JTD 116 LE, 2005 Multiplám ami a következö jelenségeket produkálja:

- Korábban éreztem fix gáztartásnál, leginkább városi tempónál, hogy vannak pillanatnyi kihagyások a motor járásában. De annyira pillanatnyi, hogy lehet egy laikus észre sem venné.

- Múlt héten elkezdett rángatni, 1500 fölé nem ment a fordulat majd leállítottam és nem indult be utána.

- Megpróbáltuk kiolvasni 3 eszközzel is, de nem írt ki semmi hibát.

- A tankból érkezö üzemanyag nyomás megvan.

- Azt mondták, hogy a nagynyomású szivattyú hátulján lévö nyomásszabályzó szelepet vegyem ki, takarítsam el. 

Betettük egy garázsba ahol mindig 8-10 fok körül van a hömérséklet, ott volt egy egész éjjel. Mielött nekiálltunk kiszedni ezt a szelepet megpróbáltam beindítani és be is indult. Kicsit köhögött, füstölt de járt miután kitisztultak a hengerek (valószínleg már tele volt voltak a hengerek locsolva gázolajjal) tudtam vele menni, nem rángatott. 

- De ha már azt mondták, hogy takarítsuk meg annak a szelepnek a szüröjét így kiszeretük, kitakarítottuk majd visszment. Voltak a kis szürön apró fémszilánkok. Ismét beindult az autó, hazamentem vele. Az apró kihagyások jelen voltak ugyanúgy, de egyáltálán nem rángatott és nem is füstölt. 

- Úgy voltam vele, hogy akkor valószínüleg ezzel a szeleppel lesz akkor gond. De másnap beidítottam, elindultam vele és kb 500 méter után ismét jött a rángatás és a fordulat illetve teljesítményvesztés. Viszont alapjáraton gyönyörüen járt. Apró gázadásokkal fel tudtam tornázni a fordulatot 2-3 ezer körül, akkor kiengedtem kuplungot, kicsit toporzékolt majd megindult mintha semmi baja nem lenne. De amint megálltam egy keresztezödésben újra jött a rángatás és füstölés. 

- Ismét jött a tipp, csípjem le annak a szelepnek a szüröjét és nézzem meg, hogy úgy jó lesz-e. Nyilván ha azzal megjavul akkor sürgösen rendeljem bele az újat mert nem véletlen van benne az a mikroszürö. Ez is megtörtént, de most már be sem indult az autó, csak ígérgetett. 

- Ami még hasznos infó lehet, hogy megnéztük az üzemanyag szüröt(kb 20 ezer km van benne) és a házba ha lámpával belevilágítottam elvétve voltak benne apró "fémlapocskák". 

- Ma pedig azt az infót kaptam, hogy valószínüleg az EGR szelep a rossz. Most már nem tudom eldönteni mi baja lehet. Még az EGR csövet levakolom, hátha de ezután minden ötletböl kifogytam. 

 

Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi lehet a probléma? 

 

Elöre is köszönöm!

 

 

Lufi123 Creative Commons License 2021.01.29 0 0 48301

Sziasztok! Lejártak a cng tartályaim. Van tippetek, hogy honnan lehetne venni újat/olyat ami jó még pár évig?

aranyicsaba Creative Commons License 2021.01.26 0 0 48300

Nagyon köszönöm mindenkinek a sok jó tanácsot és információt. Csütörtökön megyek megnézem személyesen is az autót. 

Ha minden rendben és sikerül megegyezni, akkor remélhetőleg boldog Multipla tulaj leszel hamarosan. 

bojo Creative Commons License 2021.01.26 0 0 48299
Előzmény: bakterom (48298)
bakterom Creative Commons License 2021.01.25 0 0 48298

Üdv.! Fiat Panda fórum nincs sajnos... 

Az ablakmosó rendszerről szeretnék kérdezni, talán ebben is hasonló van. Éppen hogy csörgedezik a folyadék a fúvókából (ilyenkor télen látni kellene), gondoltam megkeresem a membránt, cserélem vagy javítom, esetleg megnézném a csöveket hogy helyükön vannak-e de minden annyira be van zsúfolva... Ilyen apró hibával nem szeretnék napokat várni a szervízre időpontra, talán meg tudom szerelni. (?)  Interneten nem sok videó van erről, mondhatni semmi, inkább más tipusok javításának leírásaiból következtetek arra hogy membrán hiba lehet.

Ez egy 2003.09-es kiadású Panda 169 tipus 1.1-es motorral.

Hogyan lehet kiszerelni a fúvókákat vagy az azokat tartó műanyag lemezt? Mennyire kell megbontani és hol a burkolatot? 

TudatLan Creative Commons License 2021.01.24 0 0 48297

Szia.

 

Hátsó kerekek bedőlése: triviális 150-200e km futásteljesítmény között, kb. mindegyik multiplán, meg lett már ejtve, vagy ,ha még ,nem, akkor a gépezet 'hangosan kiabál érte '..... Mienken lett cserélve, mindkét oldal vissza lett hozva gyáriértékre a dőlés.

 

Kupplung: a mienk vonóhorgos (volt), amikor hozzánk került,(160-170e km volt benne) kb.?négy? éve, akkor, biztos-ami biztos,lett cserélve, komplett szerkezet. Lett volna még benne, érzésre, kb.2 év /30-40 ekm...de ha ez a családi autó(=anya ül fiXen a bal1ben), nos, akkor legyen már meg ez is. Meg lett kupplungozva. Kettős tömegűnek nem volt baja, most,kb. 70 ekmrel később, sincs érezhető nyűgje. Nyilván, nem 100%, már, majd ha megint le veszem a váltót,akkor , lesz ez is cserélve....vagy nem is lesz levéve a váltó....ki tudja ezt előre?

 

Olajcsere: mivel nyűgös dízel és sok(volt) a relative rövid táv, 2-3-5 kmek, nos, ezért minden 10e km-enként, olajcsere. (A nyűgöst,kizárólag egy régebbi szívóbenzinhez viszonyítva értem. A JTD-t kora legjobb dízelmotorjának tartom.) CSak jó minőségű összetevők, ezen nem spórolok: egyszerűbb és olcsóbb olajat meg szűrőt cserélni, mint csapágysort. Szerintem. 20ezrenként akkor cseréljen valaki olajat a jtd-n, ha csak hosszú utakat megy. De Multival autópályázni? Arra, inkább 6os váltó és 16V motor való, másik bódéban. Ez a kocsi, családi autó,90-110 km/h közötti poroszkálásra tervezve,inkább.

 

Ha,az új tulaj, az első héten túl lesz a kocsival, nem akar majd kiszállni belőle a TSalád! 

:-))))

Előzmény: RM_Duck (48296)
RM_Duck Creative Commons License 2021.01.24 0 0 48296

Szia! Attól függ mire akarod használni, motorikusan nincs velük gond, olajat ehet, de az inkább a 300+ -ra jellemző, az előző felsoroláson kívül még előfordulhat a hátsó kerekek bedőlése, az magával húzhat egy hátsóhíd cserét, aztán elfogyhat a kuplung, 100 ezrenként nem árt vezérműszíjcsere, olajcsere max 15 ezrenként, de amellett hogy tényleg kivisz a világból és vissza is hoz ilyen autó nincs tóbb és valószínű nem is lesz, mi használjuk kirándulós autónak, szerelő autónak, IKEA bútor hazacipelős autónak, néha még építkezési anyag szállító autónak is. Hálás, megszolgálja a törődést, de egy 16 éves autónak már jöhetnek elő olyan problémái amit nem tudsz előre bekalkulálni, de valóban "occó pézért" javítható. A Multipla egy nagyszerű konstrukció és azok a pillantások amiket kapsz, na az megfizethetetlen :) Üdv: P.

Előzmény: Pityke71 (48294)
TudatLan Creative Commons License 2021.01.23 0 0 48295

Szia

kb. minden le lett írva/kivesézve itt, pár év alatt....

olvass vissza és/vagy a szakkörös multiplán is....

 

röviden: rozsda - ha osztrák volt, akkor nagy baj is lehet

1.9 jtd, ha volt szervizelve rendesen, akkor most félidős: még 1X van benne 250e km....

5ös váltóból bír csöpögni az olaj

háccsóablak mosó csöve el bír törni

első szériás (a vicces=nemkomor belsős) kárpitok hamarabb fáradnak, mint a hamisitott (=stilo ) elejű, újabb multiplán

 

műanyagok öregszenek / törnek

maga a kocsi fillérekből fenntartható plusz a világból kimegy és vissza is jön

dízelnél, ha lightos a fűtés, első körben jó minőségű termosztát csere és varázsütésre megjön a meleg

stb...

 

konkrét kérdés?

 

ja még valami: rugótörés: gyárit nem igen kapni, bárdis stb.... utángyártott, 2-3-4 évente csere..... egy jonnesway rugóösszehúzó nem megfizethetetlen és onnantól magad cseréled ..kb. mint a légszűrőt 

:-)))

Előzmény: aranyicsaba (48293)
Pityke71 Creative Commons License 2021.01.23 0 0 48294

Hahó!

Ez egy elég elhagyatott fórum lett,a Facén van aktívabb.

A kérdésedre a válasz:állapotot veszel,nem évjáratot,nem kilómétert.

Előzmény: aranyicsaba (48293)
aranyicsaba Creative Commons License 2021.01.22 0 0 48293

Segítsetek!

 

Fiat Multipla 1.9 JTD Dynamic /2004

252e km-el

 

érdemes megvenni? Mik a tapasztalatok? Mire számítsak, ha megveszem? Mik a legáltalánosabb hibák amik előfordulhatnak?

 

Köszi

 

Csaba

RM_Duck Creative Commons License 2020.12.03 0 0 48292

Sziasztok!

Maradt két hátsó lengőkar felújítókészletem, originál állapotban, ha valakit érdekel írjon ide, részleteket megbeszéljük.

Helyileg Körmenden, de postázni tudom, ha kell.

 

Üdv

Pityke71 Creative Commons License 2020.11.26 0 0 48291

Hahó Urak!

Multipla 1.9 jtd generátort keresek,nem baj,ha hibás és nem is olyan sürgős.

Ha van valakinek,kérem jelezze!

Köszönettel:Pityke

M.Ince Creative Commons License 2020.11.25 0 0 48290

Tisztelt fórumozók! Elnézést kérek, hogy kívülállóként írok. Van ugyanis két darab, felesleges ülésem. Állítólag Fiat Unóba való. Sajnos az a topik jelenleg „nem él”. Ezért itt is felajánlom az üléseket: használhatók, apróbb hibával. Eger környékiek érdeklődését várom (nem vagyok gyakorlott ilyen nagy tárgyak postázásában).

bojo Creative Commons License 2020.11.02 0 0 48289

Először is a két szélsőt kell kivenni. Utánna hozzáférhető a középső is.

Előzmény: CsukiDogi (48284)
Csubakkka Creative Commons License 2020.11.02 0 0 48288

Mármint a bordás szíjat? Nincsenek síkban/megfelelő szögben a különböző görgők. Azzal kezdd, amit legutóbb cseréltek.

Előzmény: Orsós Gábor1229 (48285)
Csubakkka Creative Commons License 2020.11.02 0 0 48287

ne akard :) az pont nem az a könnyen kikapható fajta

Előzmény: CsukiDogi (48284)
Remete13 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 48286

Nem cseréltél előtte genetátort?

Előzmény: Orsós Gábor1229 (48285)
Orsós Gábor1229 Creative Commons License 2020.10.28 0 0 48285

Sziasztok.adott egy 1.9 jtd .letolja az ékszijat vajon mi lehet a baj?tud valaki tanácsot adni?

CsukiDogi Creative Commons License 2020.10.14 0 0 48284

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy hogyan tudjuk kivenni az első középső ülést?

Köszönöm válaszotokat!

Pityke71 Creative Commons License 2020.09.16 0 0 48283

Hahó!

Köszönöm,már megoldottam.

Előzmény: szg75 (48282)
szg75 Creative Commons License 2020.09.14 0 0 48282

Épp most akartam feltenni eladásra a garázsban lévő pont ilyen kormányművemet. A Multiplát tavasszal eladtuk, s ez a kormánymű úgy maradt rajtunk, hogy ezt bontottan de még nem olajszivárgásosan vettük, aztán amikor ez is elkezdett szivárogni akkor az eredetit újíttattam fel (itt Győrben, elfogadható áron), s ezt tettem félre.

 

Eladásra kínálok még első futómű rugót (párban) gólyalábbal kompletten (bontottan vettem Kecskemétről, tartalékba, de nem került sor a felhasználására).

 

Mindez Győrtől 10km-re Győrújbaráton található (árban megegyezünk majd, nem akarom tovább tartogatni ezeket a garázsban). Érdeklődni CSAK tel., fórumot ritkán olvasok: 30/2048-360.

 

Előzmény: Pityke71 (48280)
bombahoppa Creative Commons License 2020.08.28 0 0 48281

Ma meg is hajtottam egy hónap után. Imádom. Novemberig ezt hajtom, utána kevés már a fűtés bele :)

 

Két hete az audiorendszert is "felújítottam". Vettem bele egy Sony srsxb22 bluetooth hangszórót, olyan kedvenczöld színűt. Arról szól a MinaCelentano. Perfetto.

 

https://www.youtube.com/watch?v=XGcX5wopq3M

 

 

Ma telenyomtam LPG-vel is. Cirkálok ide-oda Nógrád és Pest megye határán. Bevillogtam egy ezüstnek, de nem tudta milyen szerzet vagyok.

 

A Multi/Focus/Caddy hármasból a Focus I-nek nem lesz maradása pár éven belül. A Multipla örök!

Előzmény: Pityke71 (48279)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!