Valszeg az EGR, ez tud pont ilyen tüneteket produkálni ha nem zár le rendesen. Nem kell ehhez vészmód sem: mint alább is említem, a korábbi változatnál a vezérlés még nem tudott róla, h baj van az EGR-rel (hibajelzést sem ad a műszerfal), de elerőtlenedik az is.
2005-ös 115le jtd motorú multiplánk a napokban azt a jelenséget produkálta, hogy kb 2órás állás után újra beindítva felvillant a sárga check engine lámpa és érezhetően erőtlenné vált. Az utazó tempót elérte 100km/h csak érezhetően erőtlenül hiába padlóztam ugyanúgy gyorsult mintha csak tojással a talpam alatt stílusba nyomnám a pedált egyébként rángatni nem rángatott alapjárat egyenletes volt. A feleségem párnappal ezelőtt azt tapasztalta hogy beindítás után alapjáraton nagyon büdös és kissé füstöl ez később megszünt ezzel egyidőben elég alacsony volt az üzemanyag szint bár nem tudom lehet e köze bármihoz is esetleg felkapott valami szmötyit a tankból. Most viszont nem volt különösebben büdös és nem füstölt szokatlanul csak nem ment elképzelhető lehet EGR hiba eltömődés és emiatt esetleg vészüzembe kapcsol azért lenne erőtlen?
korom és 1éb, elégett sz@rok nem valók a motor belsejébe
2005ös multipla ,nos,az kb. ugyanaz lehet, mint a 2005ös stilo
ezek alapján,mind2 oldalát vakold le az EGR-nek és a problémák egy része csak később fog jelentkezni
kipufogó gázok a kipufogóba valók, nem a szívó oldalra
oda tiszta(szűrt) levegő és üzemanyag megfelelő keveréke kell
a brüsszeli és egyéb idióták pedig kapják be
ha környezetet akarsz védeni, kocsikázz a lehető legkevesebbet
igy nem égetsz el annyi üzemanyagot, mintha mintha mindenhová (pl. wc-re is) járművel haladnál el
tehát a példa kedvéért , évi 30e helyett , csak 20at mész, 10e km üzemanyagát spórolod meg, ez sokkal több károsanyag kibocsátástól védi a Földet meg, mintha eur4 helyett eur6 kocsival járnál, szerintem
béke :-D
ui. örülök hogy megoldódott a gond (fémreszelék nem jó jel!!!)
Meglett a hiba! Az EGR szelep tengelye ragadt egy kicsit! Először levakoltam és jó lett csak ugye így világított a check lámpa! Leszedtem az EGR-t és jól kitakarítottam! Most jó az auto, de szereznem kell másik nyomásszabályzót a nagynyomású pumpába mert letörtem a szűrőjét! 😅
(Elöre elnézést a ékezetek miatt, de nem magyar billentyüzetem van)
Van egy 1,9 JTD 116 LE, 2005 Multiplám ami a következö jelenségeket produkálja:
- Korábban éreztem fix gáztartásnál, leginkább városi tempónál, hogy vannak pillanatnyi kihagyások a motor járásában. De annyira pillanatnyi, hogy lehet egy laikus észre sem venné.
- Múlt héten elkezdett rángatni, 1500 fölé nem ment a fordulat majd leállítottam és nem indult be utána.
- Megpróbáltuk kiolvasni 3 eszközzel is, de nem írt ki semmi hibát.
- A tankból érkezö üzemanyag nyomás megvan.
- Azt mondták, hogy a nagynyomású szivattyú hátulján lévö nyomásszabályzó szelepet vegyem ki, takarítsam el.
Betettük egy garázsba ahol mindig 8-10 fok körül van a hömérséklet, ott volt egy egész éjjel. Mielött nekiálltunk kiszedni ezt a szelepet megpróbáltam beindítani és be is indult. Kicsit köhögött, füstölt de járt miután kitisztultak a hengerek (valószínleg már tele volt voltak a hengerek locsolva gázolajjal) tudtam vele menni, nem rángatott.
- De ha már azt mondták, hogy takarítsuk meg annak a szelepnek a szüröjét így kiszeretük, kitakarítottuk majd visszment. Voltak a kis szürön apró fémszilánkok. Ismét beindult az autó, hazamentem vele. Az apró kihagyások jelen voltak ugyanúgy, de egyáltálán nem rángatott és nem is füstölt.
- Úgy voltam vele, hogy akkor valószínüleg ezzel a szeleppel lesz akkor gond. De másnap beidítottam, elindultam vele és kb 500 méter után ismét jött a rángatás és a fordulat illetve teljesítményvesztés. Viszont alapjáraton gyönyörüen járt. Apró gázadásokkal fel tudtam tornázni a fordulatot 2-3 ezer körül, akkor kiengedtem kuplungot, kicsit toporzékolt majd megindult mintha semmi baja nem lenne. De amint megálltam egy keresztezödésben újra jött a rángatás és füstölés.
- Ismét jött a tipp, csípjem le annak a szelepnek a szüröjét és nézzem meg, hogy úgy jó lesz-e. Nyilván ha azzal megjavul akkor sürgösen rendeljem bele az újat mert nem véletlen van benne az a mikroszürö. Ez is megtörtént, de most már be sem indult az autó, csak ígérgetett.
- Ami még hasznos infó lehet, hogy megnéztük az üzemanyag szüröt(kb 20 ezer km van benne) és a házba ha lámpával belevilágítottam elvétve voltak benne apró "fémlapocskák".
- Ma pedig azt az infót kaptam, hogy valószínüleg az EGR szelep a rossz. Most már nem tudom eldönteni mi baja lehet. Még az EGR csövet levakolom, hátha de ezután minden ötletböl kifogytam.
Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi lehet a probléma?
Az ablakmosó rendszerről szeretnék kérdezni, talán ebben is hasonló van. Éppen hogy csörgedezik a folyadék a fúvókából (ilyenkor télen látni kellene), gondoltam megkeresem a membránt, cserélem vagy javítom, esetleg megnézném a csöveket hogy helyükön vannak-e de minden annyira be van zsúfolva... Ilyen apró hibával nem szeretnék napokat várni a szervízre időpontra, talán meg tudom szerelni. (?) Interneten nem sok videó van erről, mondhatni semmi, inkább más tipusok javításának leírásaiból következtetek arra hogy membrán hiba lehet.
Ez egy 2003.09-es kiadású Panda 169 tipus 1.1-es motorral.
Hogyan lehet kiszerelni a fúvókákat vagy az azokat tartó műanyag lemezt? Mennyire kell megbontani és hol a burkolatot?
Hátsó kerekek bedőlése: triviális 150-200e km futásteljesítmény között, kb. mindegyik multiplán, meg lett már ejtve, vagy ,ha még ,nem, akkor a gépezet 'hangosan kiabál érte '..... Mienken lett cserélve, mindkét oldal vissza lett hozva gyáriértékre a dőlés.
Kupplung: a mienk vonóhorgos (volt), amikor hozzánk került,(160-170e km volt benne) kb.?négy? éve, akkor, biztos-ami biztos,lett cserélve, komplett szerkezet. Lett volna még benne, érzésre, kb.2 év /30-40 ekm...de ha ez a családi autó(=anya ül fiXen a bal1ben), nos, akkor legyen már meg ez is. Meg lett kupplungozva. Kettős tömegűnek nem volt baja, most,kb. 70 ekmrel később, sincs érezhető nyűgje. Nyilván, nem 100%, már, majd ha megint le veszem a váltót,akkor , lesz ez is cserélve....vagy nem is lesz levéve a váltó....ki tudja ezt előre?
Olajcsere: mivel nyűgös dízel és sok(volt) a relative rövid táv, 2-3-5 kmek, nos, ezért minden 10e km-enként, olajcsere. (A nyűgöst,kizárólag egy régebbi szívóbenzinhez viszonyítva értem. A JTD-t kora legjobb dízelmotorjának tartom.) CSak jó minőségű összetevők, ezen nem spórolok: egyszerűbb és olcsóbb olajat meg szűrőt cserélni, mint csapágysort. Szerintem. 20ezrenként akkor cseréljen valaki olajat a jtd-n, ha csak hosszú utakat megy. De Multival autópályázni? Arra, inkább 6os váltó és 16V motor való, másik bódéban. Ez a kocsi, családi autó,90-110 km/h közötti poroszkálásra tervezve,inkább.
Ha,az új tulaj, az első héten túl lesz a kocsival, nem akar majd kiszállni belőle a TSalád!
Szia! Attól függ mire akarod használni, motorikusan nincs velük gond, olajat ehet, de az inkább a 300+ -ra jellemző, az előző felsoroláson kívül még előfordulhat a hátsó kerekek bedőlése, az magával húzhat egy hátsóhíd cserét, aztán elfogyhat a kuplung, 100 ezrenként nem árt vezérműszíjcsere, olajcsere max 15 ezrenként, de amellett hogy tényleg kivisz a világból és vissza is hoz ilyen autó nincs tóbb és valószínű nem is lesz, mi használjuk kirándulós autónak, szerelő autónak, IKEA bútor hazacipelős autónak, néha még építkezési anyag szállító autónak is. Hálás, megszolgálja a törődést, de egy 16 éves autónak már jöhetnek elő olyan problémái amit nem tudsz előre bekalkulálni, de valóban "occó pézért" javítható. A Multipla egy nagyszerű konstrukció és azok a pillantások amiket kapsz, na az megfizethetetlen :) Üdv: P.
kb. minden le lett írva/kivesézve itt, pár év alatt....
olvass vissza és/vagy a szakkörös multiplán is....
röviden: rozsda - ha osztrák volt, akkor nagy baj is lehet
1.9 jtd, ha volt szervizelve rendesen, akkor most félidős: még 1X van benne 250e km....
5ös váltóból bír csöpögni az olaj
háccsóablak mosó csöve el bír törni
első szériás (a vicces=nemkomor belsős) kárpitok hamarabb fáradnak, mint a hamisitott (=stilo ) elejű, újabb multiplán
műanyagok öregszenek / törnek
maga a kocsi fillérekből fenntartható plusz a világból kimegy és vissza is jön
dízelnél, ha lightos a fűtés, első körben jó minőségű termosztát csere és varázsütésre megjön a meleg
stb...
konkrét kérdés?
ja még valami: rugótörés: gyárit nem igen kapni, bárdis stb.... utángyártott, 2-3-4 évente csere..... egy jonnesway rugóösszehúzó nem megfizethetetlen és onnantól magad cseréled ..kb. mint a légszűrőt
Tisztelt fórumozók! Elnézést kérek, hogy kívülállóként írok. Van ugyanis két darab, felesleges ülésem. Állítólag Fiat Unóba való. Sajnos az a topik jelenleg „nem él”. Ezért itt is felajánlom az üléseket: használhatók, apróbb hibával. Eger környékiek érdeklődését várom (nem vagyok gyakorlott ilyen nagy tárgyak postázásában).
Épp most akartam feltenni eladásra a garázsban lévő pont ilyen kormányművemet. A Multiplát tavasszal eladtuk, s ez a kormánymű úgy maradt rajtunk, hogy ezt bontottan de még nem olajszivárgásosan vettük, aztán amikor ez is elkezdett szivárogni akkor az eredetit újíttattam fel (itt Győrben, elfogadható áron), s ezt tettem félre.
Eladásra kínálok még első futómű rugót (párban) gólyalábbal kompletten (bontottan vettem Kecskemétről, tartalékba, de nem került sor a felhasználására).
Mindez Győrtől 10km-re Győrújbaráton található (árban megegyezünk majd, nem akarom tovább tartogatni ezeket a garázsban). Érdeklődni CSAK tel., fórumot ritkán olvasok: 30/2048-360.
Ma meg is hajtottam egy hónap után. Imádom. Novemberig ezt hajtom, utána kevés már a fűtés bele :)
Két hete az audiorendszert is "felújítottam". Vettem bele egy Sony srsxb22 bluetooth hangszórót, olyan kedvenczöld színűt. Arról szól a MinaCelentano. Perfetto.