DUD-593-on van egy rendes sofőr srác, aki jól tűri, ha fotózzák a gépét, őt ajánlanám, feltéve ha dolgozik... :-)) De DUD-926-on is érdeklődhetsz, ő igazán patent gép, nem hinném, hogy a gazdái rosszul vennék, ha kicsit dicsérgetnéd a szekeret fotózás alatt :-)
elsősorban csuklósra gondoltam. ritkán utazok busszal, trolis környéken lakom, de azt megfigyeltem, hogy a DUD-ok általában úgy néznek ki, mint ami épp' csak kigurult Mátyásföldről, és példálózni szeretnék velük, hogy hogyan is kell kinéznie egy rendesen karbantartott busznak
szép új kapaszkodók, ülések, padló. az egész busz tiszta, öröm rajta utazni.
Azért előtte jól nézd meg a sofőrt, nehogy úgy járj, mint én a Tedomot vezetővel (bajszos idősebb, szóló gázost vezet)... de említhetném a HYR-741 nagy darab sofőrjét is (ha még most is azt vezeti), aki nemrégiben épp név szerint lett bepanaszolva a TV fórumán... De ellenpéldaként említeném a LIF-760 vezetőit, vagy a HHS-637 szemüveges sofőrjét, ők tuti megengednék :)
Már hogyne lehetne... Ha meg nem, akkor szóljatok a Csáky u. 5-7. szám alatt, hogy lesz néhány ablakcsere, és onnantól, amit a Megrendelő kér. Ha kell, akár Bengáli bukóablakot, vagy Bhv lehúzhatót sátorlap-sötétítővel is igényelhettek rá, meg lesz oldva :-)))
Odamégy a sofőrhöz valamely belső végállomáson, ahol több időt áll a gép (Mars, Makkos, Tarján pl.) elmondod mit akarsz és megkérdezed, hogy lehetne-e fotózni. Tapasztalataim szerint meg fogja engedni. :)
Igen, azokon viszonylag nagy, főleg ha a Conectokon lévőhöz viszonyítjuk. De még ezek se elég nagyok, és nem elegek. (a nénis eset amit korábban írtam, pont az egyik KKT-s buszon történt Dugonics tér Centrum között, szóval a Volvokon se elég nagy)
Főleg, hogy a tetőkibúvót csak szellőző állásba lehet állítani(KDJ-KFA-KZR-LIF-LPK). Ventilációs lehetőség kizárva ha minden igaz? Több mint 1éves tapasztalatunk van, a LIF-es szériával.
A helyközis kocsikra lehetett volna/lehetne függönyt el helyezni!Pénz kérdése az egész.
Hogy ne, azon a zsebablakon épphogy bejön egy kis huzat, de érzékeltsége nem sok lesz, pláne, hogy a 3.-ik ajtót se kell sokszor használni. Egy szó mint száz, nem egy felemelő érzés lesz rajtuk majd utazni nyáron.
Ha már fől jött ez a klíma dolog, kíváncsi leszek nyáron meddig fogják bírni az emberek a KDJ-s Csitákban. Nekem a 90-90F-en elég volt pár megálló, majd megfulladtam, nemhogy még egy Szeged-Üllést végig ülni, vagy éppen más nagyobb távot. Érdekes lesz velük nyáron helyköziben dolgozni, az biztos...
Igen értelek, és pont ezért (mivel tudható volt, hogy nem lesz légkondi bennük) kellett volna nagyobb nyitható ablakokkal rendelni az új buszokat. (Persze ha egyáltalán lehetne nagyobbal, ezt nem tudom, nem ismerem a gyártók és a buszvázak lehetőségeit.) De mégse tették, és ezt nem értem viszont, hogy miért nem. Ha valaki tudna pontos magyarázatot adni, nagyon megköszönném, tényleg jó lenne tudni.
Azt viszont nem értem miért kéne Szegedben gondolkoznod, és azt sem, hogy jön ide, hogy honnan vesz buszokat a TV? Pusztán azért írtam Szegedet, mert az itteni buszokról volt szó. Nincs összehasonlítási alapom más városok alacsonypadlós buszaival, de ha más típusoknak esetleg jobb vagy rosszabb a szellőzése, az se segít nekünk szegedi utasoknak.
Azt is vedd bele, hogy a 260/280 az normálpadlós, tehát a padlószint alatt rengeteg fölöslegesnek tűnő tér van, ahol a levegő nyáron járhat és hűtheti a motort. A modern buszok motorsátrai egyszerűen katasztrofálisak. Nem tudják azt megoldani, hogy ne tüzeljen a nyári 40°C-ban a "doboz", ezzel is hozzájárulva a fülledt meleghez. Miért Szegedben kellene gondolkodnom? A TV az Szegedről vesz buszokat? Nem. Pl.: OFF debreceni solákban is sokkal jobban mozog a levegő, mint egy ARC-ban, vagy Merciben.
Én még mindig nem vagyok Szkt-s, de ezt te is jól tudod (911 meg ígyis-úgyis fikáz mindenkit, az Szkt-t ugyanúgy mint a Volánt... ezt is jól tudod xD) Annak meg inkább örülhetsz, hogy másba nem lehet belekötni, mert ez azt jelenti, hogy nincs más, mert jó a szolgáltatás... :) (mellesleg az Szkt-ba is ugyanúgy bele lehet kötni a légkondi miatt, mert kellene pl a 417-esekre, csak a különbség annyi, hogy azok nem újan érkeztek...) Az viszont sajnos a te Volán-elvakultságodat jelzi, hogy a légkondi említését arra fogod, h Szkt-sok vagyunk. De biztos az öreg néni is Szkt fan volt aki tavaly június elején rosszul lett a 83-ason az egyik LIF-en a meleg fülledt levegő miatt. Biztos... :S
Én tökéletesen megelégednék a NAGY nyitható/elhúzható ablakokkal is. Ezért is írtam, hogy nyáron jobban szeretek 260/280-assal utazni, mert azokon mozog a levegő. DE mutass nekem egy olyan alacsonypadlóst Szegeden, amiben nagy elhúzható ablakok vannak. Garantálom, hogy nem találsz. Pedig biztos lett volna rá lehetőség, hogy úgy rendeljék meg az új buszokat, de mégse tették. :S
Helyibe klíma? Ugyanmár... Ígyis veszteséges a helyi közlekedés, a klíma csak tovább drágítaná. Egy utas egy buszon átlagosan 10-15, maximum 20 percet tölt. Arra az időre kellene még tovább drágítani az így is drága közlekedést? Helyiben inkább a nagy ablakoknak kellene előnyben részesíteniük, nem a klímát. OFF Nyházán a Solarisokban légbefúvó/levegő keringető van, forgatja a busz utasterén belül a levegőt, ezzel elősegítve a hűvösebb érzést arra a pár megállóra.
A kevés nyitható ablakhoz annyi kérdésem lenne hogy pl a 417-eseken és (az általam kevésbé használt) 412-eseken miért szegecselik le azt a kevés ablakot hogy még véletlenül se lehessen szellőztetni? Vagy ha nem szegecs, akkor valami szerkezet amitől nem lehet kinyitni az ablakokat.
Sajnos-nem sajnos a szegedi éghajlatnál (ami egyre jobban közelít a mediterránhoz...) az utastéri klíma igenis hangsúlyos utasbarát szolgáltatás az alacsonypadlós, alig nyitható ablakokkal rendelkező buszokon... És sajnos nyáron nem sokat segít rajtam, ha tiszta a busz, és az se ha alacsonypadlós és 10 évesnél fiatalabb, főleg akkor nem, ha fürödhetek újra, miután leszállok egy 20 perces buszozás után, mert úgy leizzadtam rajta, mint egy disznó... Nyáron kifejezetten örülök, ha inkább 260/280-as jön. Tudom veled elég sokat beszéltünk erről, épp ezért nem akarlak piszkálni se téged mert ennyire véded őket, se a volánt amiatt, mert önszántukból nem költenek utastéri klímára (mivel pénzügyileg tényleg elég sokba kerül... és mert egyébként jól ellátják a feladatot amit a város megrendelt és az 1-2 tahó sofőrtől -amilyen mellesleg minden közlekedési társaságnál van!- eltekintve én pl nagyon meg vagyok elégedve a volánnal), de abban egyetértek 911-gyel, hogy igenis fontos lenne a klíma. És ezt mint utas mondom, aki tapasztalja is, és hallja ahogy a többi utas is panaszkodik minden évben kb 5 hónapig... És tudom, hogy úgyse lesznek utastéri klímák beszerelve, és nem is tudunk ez ellen tenni, épp ezért nem is akarok vitázni senkivel róla. Az egyetlen dolog amit tehetünk, hogy reménykedhetünk (és ha itt lesz az ideje akkor remélem jelzik is jópáran az illetékeseknek és lesz lobbi az ügy iránt), hogy amikor legközelebb a város meghirdeti a vonalakat, feltételként szabja az utastéri klímát. És ezt igenis meg kell lépni, ha utasbarát-európai szolgáltatást szeretnénk, mivel a klíma hiánya kb olyan mintha télen nem lenne fűtés a buszokban, pedig az is alap dolog...
911: amíg ez nem jön el, addig teljesen felesleges újra és újra vitát indítani klímaügyben
Megszületett a 112. tiszás fotóm is, amivel a Tisza-galéria továbbra is sereghajtó a volános galériáim között a fotók darabszámát tekintve. Mondjuk egy ilyen okádékot elnézve el is megy a kedvem bárminemű Tisza-fotózástól. :))))
Tipikus 911, átment személyeskedőbe, ha már nincsenek érvei. Én se jöttem azzal szerintem, hogy a zöldségespult mellől ne akarjál szakérteni, így te se gyere hasonlókkal.
Az utasbarát szolgáltatás az pedig nem klímánál kezdődik. Rendszeresen takarított és tiszta járművek, pontosság, 10 éves átlagéletkor, ez mind megvan a Tiszánál, így szerintem megfelelő és utasbarát szolgáltatást biztosít. Ennyi.
Ezt a parttalan vitát meg fejezzük be, itt és most.
Szerintem álmodból felkelve is tudod erre a klíma kérdésre a választ. A TV nem jótékonysági intézmény hogy saját kontóra klímázzon.
Példa: Melyik boltba mész be?
1.: Ahol relatíve magasak az árak bunkók az eladók, és leszarjáűk ha valami problémád van.
2.: Ahol szintén magasak az árak, viszont normálisak az eladók, és minden kérdésedre válaszolnak, vagy teljesítik azokat.
Amit te jótékonységi intézmény címszó alatt említesz az valójában úgy hívják utasbarát szolgáltatás... Szerintem ilyen felfogással ne a közlekedésben helyezkedj el, mert nem fogsz nagy sikereket elérni...
Ha város akar, ad rá pénzt, ennyi. Az meg hogy a szeszkáté a kiégett/törött/gányolt buszaira rárak egy nem működő klímát a város pénzéből, az totál más dolog.
Képzeld klímát gyárilag is szoktak beszerelni... :-)
Imádom a különböző topicokat, igaz ez mindre nem csak erre... mindenről csak szépet és jót... pedig egy adott témában nem csak szép és jó van. Akik meg csak olyat akarnak hallani, azok csináljanak klubot vagy írják ki, hogy Imahely... :-/
Szerintem eszmefuttatásod a Tisza Volán illetékeseinél folytasd, mi nem tudjuk ezt a problémát orvosolni és nem tudunk ítéletet mondani az esetleges kenőpénzbalhé felett sem. Ennek ellenére szívesen fórumozunk ebben a topikban, szeretjük a kék-fehér járműveket és nem foglalkozunk a vezetés beszerzéspolitikájával, mert rovására menne a közlekedésbarát felfogásnak. A szegedi topikot már amúgy is többed magaddal átformáltátok szakértői fórummá, szerintem térj vissza és hirdesd ott az igédet, mert ide úgy látszik csak provokálni jársz. Köszöntük a látogatást. Viszontlátásra.
Már annyiszor leírtuk... Szerintem álmodból felkelve is tudod erre a klíma kérdésre a választ. A TV nem jótékonysági intézmény hogy saját kontóra klímázzon. Ha város akar, ad rá pénzt, ennyi. Az meg hogy a szeszkáté a kiégett/törött/gányolt buszaira rárak egy nem működő klímát a város pénzéből, az totál más dolog.
Egy szóval se mondtam, hogy attól jó... viszont azt be lehetne már látni, hogy egy ilyen éghajlatú országban egy utastéri klíma szerintem alapfelszereltség. Wgyébként villamosnál se a teljesen aélacsonypadlósat preferálom... az ilyen anyagcserefolyamat nevű villamosnál többre becsülök egy VarioLF3+-t. Nem teljesen alacsonypadlós, de masszív. Sok olyan nézet van, hogy ami nem alacsonypadlós teljesen az szar... erre a szintre azért nem süllyedek le. :-)
Hidd el hogy jobb a MErci, a Volvo bonyolultabb, és nem is jobb. Klímát meg nem ír elő a város, a Volán meg nem jótékonysági intézmény, a város még a gázüzemet sem támogatja, akkor miért fizetné meg a klímázás pluszköltségét? Ellenben rendelhették volna nagyobb nyitható ablakokkal, ha már klíma nincs, ez igaz.
A szokásos témához értünk vissza. Remélem ezek után még álmodban sem nevezed magad szakmainak, miután kvázi kijelentetted, hogy attól jó egy busz hogy van rajta klíma..
Ezt a TV rendelte így, hogy ne legyenek rajtuk klíma, ezért is van az, hogy itt szerelik fől a vezetőfülkei klímát, mert ezzel is spórolnak. Azért kíváncsi lennék, hogy mennyit.
Ez igaz... de ha már ilyen jó árúak, legalább egy rohadt utastéri klímát raktak volna rájuk.... hidd el akkor nem érdekelne ennyire... Magas szolgáltatói díjak, kevés szolgáltatás... az új jár,művekben igenis legyen klíma az utastérben. Lehet ez más tészta, de akkoris na. :-P
Oké, LEHET hogy így van. De ne állítsuk már be ezt a dolgot úgy, mintha az évszázad ügye lenne. Ilyen volt, van és lesz is. Mindenhol.. Elég csak az SZKT-ARC troli"tender"re gondolni, vagy éppen a "Központi tender"-re a helyközi buszoknál.. Nah de ne OFF-oljunk.
Mert ha volt akkor magadnak mondasz ellent... és ekkora tételeknél illik. Mindegyik esetben a legjobb ajánlatot nyújtó nyert a bizottság döntése alapján. Csak ott azért nyert a Volvo mert árubőség volt náluk, a Merci meg simliskedett... azért nem midnegy a dolog. Meg ugye azokba a zsebekbe vándorolt a zsuga (valamennyi része), akik bíráltak... szóval lehet hogy ők valami miatt úgy hozták ki, hogy a Merci nyújtsa a legjobbat.
Ha elolvasod 2x-er 3x-or rá jössz, hogy ez egyáltalán nem hülyeség. Kíváncsi leszek ennek az ügynek a végére nagyon, remélem az adott Volán társaságokat nem rángatják meg ezért, bár ezek után ki tudja...
Jajjmár, azt a kicsinyke nem éppen feledhető tényt is tegyük már mellé, hogy csinált a Merci egy olcsó Citaro változatot a Közép-európai régió számára és ezért és ebből vett a Gemenc, Zala, Tisza, Békés. A PK-s beszerzésnek meg semmi köze ehhez, mert az még a régi szériás..
A német jogrend szerint, ha járműgyártó vagy, akkor a költségeid egy bizonyos százalékával egyáltalán nem kell elszámolnod. Tudom, intézményesített korrupció, de cserébe maffia sincs náluk. Lehet, hogy nem is akkora hülyeség ez?
Mivel rengeteg Volvo alvázas kocsija (E95-től, Drögmölleren át Alfákig) van a cégnek, így nem a helyi beszerzés miatt épült ki a Volvo szerviz. És az enyhe túlzás, hogy ráment volna a Volvóra a TV. Volt a 8 db 7700A, amiket olcsón kaptuk mivel túrtároltak voltak, a 3 db 7700 meg nem oszt, nem szoroz. A JAW és JOX beszerzés meg ugyancsak egy jó vételár miatt jött létre. Mivel a 25 darabos helyis csomagra a Merci adta a legjobb ajánlatot, így ők nyertek. Nem kell mindenbe belelátni valami szürke dolgot..
Amúgyis, a Volvo szerviz sincs már nagyon, építik (?) a külsős Volvo szerelőbázist majd, tehát az sem a Volánnál lesz (már most se?). És az hogy láttál egy KZR-es gépen leesett dekorelemet az egy nevetséges hiba, meghúzzák 2× a tartó és jó lesz. Ennyi.
Sztem ezt az Evobus komplett ügyfélkörére rá lehetne húzni, ha akarják. Kérdés, hogy van-e értelme, haszna, és a jó hírnév vélelme ehhez mit szól. Abban egyetértünk, hogy majd kiderül.
Nem éppen. Pár évvel ezelőtt a Volán igencsak berendezkedett egy nagy Volvoinvázióra, és a svéd gyártót preferálták folyamatosan. Én még olyat is hallottam anno, hogy gázos Volvo is szóba jöhet... és akkor egyszercsak jöttek a Conectok.... számomra érthetetlenül. A cég úgy tűnt elkötelezte magát... kiépített egy komplett szerelőbázist is a Volvoknak. Ezt magyarázza meg valaki... Nem hiszem, hogy olcsóbb a Mergák fenntartása, külső márkaszervízzel. Ami meg az értéket illeti... a KZR sorozat kezd szétesni... valamelyikben találkoztam már lehullott dekorelemmel... talán a 282-ben.
Az a baj ezzel, hogy Magyarországon eme ügy kapcsán, Szeged, erősen érintett. Majd kiderül, hogy lesz-e ennek érdemi tárgyalása. Nekem azért kicsit furcsa, hogy az Evobus elkezdett takarózni és a fejleményeket várja, hogy esetleg mik derülhetnek még ki.
Pedig jobb lesz ha értelmezed, mert nem semmi információs dolgokat takar a cikk. Innentől kezdve nem kérdéses a dolog, hogy az Evobus miért takarózik, és vár. Ezután kíváncsi leszek arra, hogy a TV mit fog ennek az ügyében lépni, persze hozzá kell még tenni, hogy érdemi tárgyalás lesz-e majd áprilisban. Mik fognak még ezek után kiderülni...
Topikleírás ide vagy oda, mi remekül megvagyunk itt a mi kis témáinkkal. Összejött egy csapat jóember, van miről társalogni. Mindenbe bele lehet kötni, most neked is sikerült, adok 1 pontot (nem 10-et)..
Akkor meg nem értem a problémádat. Különbben is, ez a topic szarrá van offolva a szegedi közösségi közlekedéssel, holott a topicleírás igencsak tiltja eme témát. Ha meg a 0 érdemi információt kritizálod, csak azt tudom mondani neked, hogy igen velős dolgok vannak abban a cikkben...
Az vicces, hogy 0 érdemi infót raksz be ide, de ha valamin lehet csámcsogni akkor megjelensz. Eltévesztetted a házszámot, menj vissza a zöld-fehérekhez! Köszi :)
Úgy gondoltam, hogy az autóbuszpályaudvarokra is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a telephelyekre. Magánterületnek nevezett hülyeség- az autóbuszpályaudvarok 100%-ban a Tisza Volán tulajdonában vannak és ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint a telephelyekre. Ne téveszen meg senkint az, hogy emberek ezrei fordulnak meg területükön naponta.
Szerinted az új emberek honnan tudják ezt ha ezek ÍRATLAN szabályok??? Én se tudtam. Meg szerintem a többi új ember se. Írjátok le őket vagy tájékoztassátok az újakat e-mailen keresztül. Akkor el lehet ezeket kerülni.
Pedig én már találkoztam telephelyen készült fotóval! Ezek szerint Volán dolgozóknak lehet fényképezni a bent zajló eseményeket. Én civilként egyszer ha bejutnék még az is lehet, hogy az X-aktás Murder ügynök nyomna a falhoz!
Vannak íratlan szabályok (telepes kép, mobilos fotó, előnytelen helyzet, stb.), amelyeket mi páran betartunk már évek óta. Az, hogy az új emberek nem veszik át őket, az nem minket minősít..
Miért baj az, hogy a telepen fényképezték le a felújjításra váró autóbuszt? Úgy tudom, hogy ez is hozzátartozik a társaság életéhez. A Tisza Volán nagyon büszke arra, hogy a dél-alföldi régióban ő végzi a legtöbb és minőségben is helyt álló felújjítást. Ezt már a nyilvánosság előtt is vállalta, írott és íratlan médiában egyaránt. Ez a fotó nem vet rossz fényt a cégre, sőt.
Változott? Üllésiről tudtam, azt vitte minden hétköznap 13:30-kor, de a Pusztamérgesit még nem hallottam. Reggel vannak a Sándorfalvi járatai, utánna egy 4 órás szünete, utána Sándorfalva megint, aztán Üllésre megy, majd pedig megint 2 Sándorfalva. Mikor van rá ideje?
Az új menetrendmódosítással kapcsolatban lenne egy kérdésem. Az 1510-es Szeged--Bük gy. f. vonal is változott olymódon, hogy mindegyik járat min. 5 percet áll Dunaföldváron, Solton viszont csak egyik-másik. Ez vajon miért lehet? Csatlakozás miatt? Amióta világ a világ, Solton volt a pihenő. Ráadásul az egyik D.földváron is és Solton is áll 10-10 percet.
Ami nem tetszett az üggyel kapcsolatban:
A Bakony Volán is megváltoztatta a menetrendet, erről természetesen csak a Tisza Volános menetrendből értesültem.
A Kkfháza--Csongrád és Kkfháza--Szentes járatok módosítása vajon miért nem szerepel a Kunság Volán weblapján?
Ez is mind odafigyelés kérdése, a múltkori esett is érdekes volt mikor vontatni kellett, azt is meg lehetett volna előzni. Na de mind1. A KDJ-357-ek változott a fordája, mert Üllést meg Pusztamérgest is csinál.
Itt az a probléma, hogy a ventilátor érzékelőjénél tönkre ment valami és hol bekapcsolt a ventilátor hol nem. és ahogy idekerült helyközire állandóra állították a ventilátort, és folyton ment de nem ment 80 fok fölé a visz csak 65-70 fokos volt(fűtéshez tökéletesen jó volt mindig kellemes idő volt benne) de a gazdái lekapcsoltatták és most, hogy bejött a jó idő nem ment a ventilátor jó hogy meg rogyantotta a vizet.
Az a szép az egészben, hogy mióta helyközis kocsi többet van javításon mint mikor helyis volt. Gazdái sokat foglalkozhatnak vele, ha arra se képesek, hogy megnézzék hány fokon áll a víz.
A 294 nagyon jó lett. Első ajtónál az alsó lemezt elfelejtették megfújni! Bridgestone felírat csak úgy vírit a gépen:) Utastér jelenleg tiszta, nincs összefirkálva stb.
Számos változás a Tisza Volánnál távolsági és helyközi járatoknál április 1-től (pl. bekerül a menetrendbe a 47-es úton az Anno vendégló, kikerül a csongrád-bokrosi Kossuth tsz., helyette a MARS Kft-ig közlekednek a buszok:
Természetesen! A találkozóra várunk mindenkit, akit érdekel a Tisza Volán járműparkja (vagy netán maga a vállalat...) és/vagy a fórumot is nyomon követi.
a Tisza Volán Zrt. telephelyei, járművei és autóbuszállomásai szigorúan őrzött, védett és titkos objektumok, amelyekről fotót készíteni, csak neked lehet. De hogy bejuss ebbe az objektumba, ahhoz előbb meg kell törnöd a biztonsági rendszert!!! :)
Egyezzetek meg annyiban, hogy a Tisza Volán Zrt. telephelyei, járművei és autóbuszállomásai szigorúan őrzött, védett és titkos objektumok, amelyekről fotót készíteni, csak nekem lehet. Köszönöm :))
Nem a gyári tábláért járt volna "verés". Avval semmi gond. Pontosan idézek: " a sofőrök érzéseit lesz.rom" továbbá "a sofőröknek kuss a neve" Ezt Te mesélted be magadnak, hogy a tábla fényképezésért verés jár. Ne írjunk ilyeneket. Nem olvastad el figyelmesen amit írtam. Annak tudatában járt volna saller, amit a sofőrök érzéseiről gondolsz. Nézd jobb a békesség, lehet, hogy neked van igazad, lehet, hogy nem, lehet, hogy egyikönknek sem. Persze érthető kirohanásod, mert van olyan autóbuszvezető van, aki még akkor sem engedi meg a fotózást, ha megkérdezik, de ne általánosítsunk. Álszent banda-nem hiszem. Csupán a szavakat kell megválogatni és nem háborodik fel senki a fent leírtakon. Viszont ez már túl van tárgyalva, nem szeretnék vitatkozni.:)
Én úgy gondolom, hogy nyugodtan lefotózhatod saját célra, de a képet jó mélyen kell a merevlemez mélyén őrizni, ahogyan azt tetted/teszed is. Jobb a békesség. Ha a helyszínen nem szólnak azért, hogy műszaki mentést fotózol, akkor is jobb, ha nem kap publicitást.
Én is mindösszesen egyszer találkoztam rossz példával, a Csoki bácsi által is "ismert" gázos 280 sofőrjével, de ott se lett nagy gond, csak egy kis szóváltás..
Sokat fiatalodott a társaság. Az idősebb kollega valószínűleg már nyugdíjas. Ti tudhatjátok a legjobban az idősebbeknek nehezebb ezt megmagyarázni. A fiatalabbakat vagy nem érdekli, vagy mondom szívesen veszik.
Én is szoktam neten autóbuszokról képeket nézegetni. Az jól esik az embernek, hogy egy-két alkalommal a "saját" buszát is viszont látja a képernyőn. Perzse sokaknak ez nem öröm, de nekem az. Pedig nincs az a hűde gépem, de mindenkinek a sajátja a legjobb.
(amúgy vicces dolog, hogy a tiszás fotózásaim során 8 év alatt egyszer hívták rám a rendőröket, azt is Hmvhelyen. Egy öregebb kollega kikelt magából, mikor lefotóztam egy üresen parkoló IK415-öt, az egy másik dolog, hogy a rendőrök nem igazoltattak, hanem mosolyogtak és továbbmentek :)) ).
Sajnos a mai világ teli van sok rosszindulatú emberrel. Ez a baj. Én sem vagyok az a nagy öreg, de régen teljesen más volt minden. Sokan a rosszat látják mindenkiben. Nem is fog ez változni a közeljövőben pozitív irányba. Sok sikert kívánok az autóbuszok fotózásához. Belátom hülye ötlet lett volna lefotózni az ominózus esetet, de a képet én saját fogyasztásra szántam volna, hogy legyen mire visszaemlékezni majd jó pár év múlva.
Persze, a Tisza Volán fotózással kapcsolatos megítélése az egyik legjobb az országban, ezt a fotós kollégákkal szerintem kijelenthetjük. Pont ezért nem szerencsés kihasználni a kedvességet és olyan dolgokat is rögzíteni amik akár csak esetlegesen is árthatnak a cégnek, az összképnek.. :)
Persze vannak ilyen sofőrök is. Ebből a szempontból érthető miért is nem tetted meg. Én nem is azért írtam, hogy le kell volna fotóznod és felrakd az internetre. Jó lett volna elkérni és betteni az albumba. Vásárhelyen azért a gárda olyan, hogy nem hajtanak el senkit sőt sokan szívesen veszik.
Megválaszoltad magadnak a problémát: "Persze az utazóközönség [és a cégvezetés] ezt teljesen máshogy fogja fel.".. Nah éppen ezért nem szokás törött, selejtezett, vontatott, stb. buszt fotózni, ennyi. "PONT"
Nem kaptam fel a vizet, csak számtalanszor küldenek el a sofőrök a JQA-ámba, hogy milyen rosszindulatú szándékkal fotózok, illetve sokszor ha volánokhoz fordulok segítségért, nehezen kezdődik a kommunikáció, mert mindig arra hivatkoznak, hogy valaki a múltkoriban is feltette az internetre, hogy milyen sz?rok a buszaik.
Ennek a buszos rajongásnak volt egy szellemisége korábban, voltak íratlan szabályok, amikre úgy látom lassan szégyen hivatkozni...
Akkor pontosítanánk: 2010. április 17. (szombat) 15:00-kor tartanánk a találkozót a szegedi Boci Tejivóban (Somogyi utca - Zrínyi utca sarok). Ez tűnik a legalkalmasabb helyszínnek, és már adott otthont pár összejövetelnek.
Nem kértem, hogy vitatkozz velem. Nem tudom mért kell felkapni a vizet. Természetesen tiszteletben tartom "hitvallásodat", miszerint nem kívánod a Tisza Volán Zrt. rossz színekben feltüntetni. Sajnos a cég jó híre nem egy fotón múlik. PONT
Hát ha Te, úgy gondolod, hogy hátrányos szíved joga, de ne nem hinném, hogy egy autóbusz betolása az lenne, mert ha az lenne akkor meg sem lépték volna. Mióta mutat rossz képet egy vállalatról az, hogyha egy jármű meghibásodik. Ami elromolhat az sajnos el is fog romlani. Persze az utazóközönség ezt teljesen máshogy fogja fel.
Üzenném annak a srácnak, aki ma Hódmezővásárhely pályaudvaron fényképezte az autóbuszokat(sztem azokat fényképezte) és az 5004/116-os/11.40/ autóbuszjárattal utazott tovább Szegedre Pali bával, hogy lekaphatta volna azt a jelenetet, amikor az autóbuszvezetők betolták a csongrádi telephelyes C56-ost 11.35 tájékán:), ámbár nem biztos, hogy látta.Elképzelhető, hogy nem is fórumtag.
Pontos állománybavétellel tudlak még kiegészíteni, ha ez eddig még nem volt meg:
1981.05.06.
Selejtezés: 2002.február (itt nem tudok pontos napot)
Ha nem tévedek, akkor az alvázszáma a következő: 256.50V198162 (remélem, nem írtam hülyeséget). Ő volt a 323. Volán-tulajdonba került darab ebből a típusból.
A rendszámokon kívül én nem tudok többet erről a járgányról :-(
Hol járt milyen járatot csinált stb... Beszéltem a Tisza volánnál egy kedves emberrel de ezt az infót ő sem tudta hogy merre és hol járt. Kép is jó volna ha lenne a Tisza volános korszakából. Régi rendszámait azt mind tudtam de mást semmit sem.
Majd kiderül, de eléggé kicsi hely lesz szerintem a buszoknak a megfordulásra, valamivel nagyobb is lehetne, nem tudom, hogy a háromtengelyesek, hogyan és miképp tudnak majd megfordulni/ beállni itt. De legyünk csak pozitívabbak, ez a építés nem csúszik, és végre lesz egy "normálisabb" autóbusz állomása Sándorfalvának is.
Na egyre érdekesebb hírek, én tulajdonképpen ezt találtam ki (20-20A), Excelben már el is készítettem a menetrendeket. 20A nyomvonal: Lugas utca-Retek utca változatlanul a 20-as nyomvonalán a Honvéd térig IEA közlekedés rendszerint, csak csúcsidőben. A topictalin én is rajta vagyok :-).
Ha van valakinek ismerőse a Tisza Volán információnál, akkor innen üzenem, hogy ha sulipénteken 12:15-kor valaki megkérdezi, hogy mikor megy legközelebb busz Bajára, akkor ne azt válaszolják, hogy "12:25-kor a 2-es kocsiállásról, 12:30-kor az 1-esről (és gondolom azt is hozzáteszik, hogy menjen a 12:30-assal, mert az gyorsabb)".
Ugyanis az 5035/149 egy fantomjárat, gondolom a 2-es kocsiállásról 12:20 körül elcikázó "Szeged-Mórahalom-Ásotthalom" táblájú Alfa Regio akar az lenni, és utána a bácsos 12:30-as szintén a 2-es kocsiállásra áll be. Ugyanis a gyanútlan utas szépen ácsorgott az 1-es kocsiállásnál, és látta, hogy a 2-es kocsiállásról elmegy egy busz 12:30-kor (de ez őt nem zavarta, mert ő a 12:25-ösnek gondolta), de az 1-esre nem akar jönni semmi. Sajnos csak utólag szentségelt, hogy kimaradt a 12:30-as busz, így nem tudtam neki időben szólni, hogy a bácsosra kellett volna felszállnia.
Az lehet el tűnt egy ideje innen, szint úgy az ELR-569 is. CJN sofőre hol JAW-ot(általában Tarján decentrum, hétvégén látni Dorozsmán) vezetett hol BRN-t. Az ELR-569-es sofőr pedig CJN-356(vagy amit épp kiadnak ide) járkál!
Így első ránézésre tényleg úgy néz ki, mintha felújjították volna, de az elején még RT. felirat van és nem hiszem, hogy felújjítás után ezt raknák rá vissza! De az viszont tetszik rajta, hogy végre raktak rá dísztárcsát! :)
attól függ milyet akar ha simát akkor LIF ha fekete belsejűt akkor LPK :D de ha lehet LPK-536 és KDJ-355 ön maradjon logo me ha nem akkor tudom ki volt:D
Ez is a nálam szokásossá vált "Ez is jó volna, de úgyse lesz kedvem hozzá". OFF: Gondolom óriási áldás az jelenség hogy T. Martin.Kiss.18-nál kikapcsolták az internetet :) ON
A Volán részéről van már emberünk, tehát már csak az időpontot/helyszínt kell eldönteni. Aki akar jönni az legyen oly kedves és írjon egy mailt a publikus címemre, és akkor tudunk privátban időpontot és helyszínt választani.
A LIF-759 mint vissza térő. A baleset egy oldal üveg cserével is járt(sofőr oldali B tengelynél lévő, belülről nagyon látszik). Jobb oldala is sérült a balesetkor(ugyanúgy a B tengelynél)? Nekem úgy tűnt hogy ez totál nem Mercibe való üveg.(Ez volt kéznél(?), így olcsóbb(?)).
Csokibával merült fel az ötlet, hogy lehetne tartani egy Tisza Volán-os fórumtalálkozót. Mostanság elég sokan lettünk itt, és jó lenne megismerni az új embereket. Tarthatnánk például Szegeden, vagy egyéb javasolt helyszínen is, egy kiválasztott hétvégén.
Huh, totál igazatok van, és én se értek egyet az ilyen partizán buszra felmenős és gyári táblát alanyi jogon fotózós dolgokkal, de ne vitázzunk. Maradjon meg a Tisza a nyugalom szigete. Mindkét fél részéről.
Amúgy meg ez is olyan dolog, hogy egy szó, és fel is engednek. Ha vki elmagyarázza, hogy miért, mit, merre akar kezdeni egy VIN fotóval, akkor tuti megengedik neki, hogy lefotózza a gyári táblát..
Nem mondod! Azt gondoltam, hogy fényképezőgéppel! Na de mi a helyzet ha telefonnal csinálta. Az autóbusz-vezetők nem allergiásak az ilyen fényképezgetésekre?? Mert ismerek 1-2-őt aki elég fura dolgokat gondol. Egy példa: A HPD-082 sokkal gyorsabban képes menni mióta nincs rajta a dísztárcsa!-ezt az egyik vezetője mondta. Sajnos most a helyi járatokat gyorsítja valami hasonló tuning megoldással!! :)
Valóban így van, ahogy Galaxar írta. Az viszont kérdéses, hogy marad-e a DUD-272 a Scania felújításáig. Ez a dolog függőben van. Majd a vezetőség dönt. A KNS-059 ügye már a megoldás felé halad, de mint ahogy Erika említette az "Iveco Espana malmai lassan őrölnek", ennek az autónak a gyógyulására még várni kell, persze nem olyan sokat mint a testvéreiére.
A DUD-272 a kiesett KNS-059-et helyettesíti. A CKE-813 volt sokáig a helyettesítő busz de lejárt a műszakija. A DUD-272 csak addig lesz míg vissza nem tér a CKE-813. De Ikarusos jobban otthon van ebben a témában. Ő majd ad neked konkrét információkat. Én csak körvonalakban írogatok.
Azt látátok a videoban, hogy a HXG-926-ot a vonoszemnél próbálják megemelni, aminek meg is lett a következménye, holott a "vonószemek csak a kocsi üres állapotában történő vontatásra használhatók, max. 25 km/h sebességig egyenletes indítás és rángatás nélküli vontatás esetén." Persze ezt nem tudhatták.
Ikarusos, Galaxar! Rántsuk már be a féket! Ez a topik egyike volt azoknak a fórumoknak, ahol mindenféle balhézás mentesen zajlott a társalgás. Maradjon is így! Köszönjük!
Földeák, Székkutas stb. A mocija tényleg beteg. A GNX egyenlőre marad helykibe a nagyfelújjításig. Azután lehet, hogy átkerül helyközibe. Valóban nincs rájuk szükség helyijáratba, de az 595 legtöbbször helyközizik, mint most is.
Körös Volán se különb. Egy példa, Orosháza-Budapest-Orosháza járat után van neki egy 10-es helyijárata. A GMY-357 (jó botos 260-as kocsika :-)), de még is Nagymágocsra meg Tótkomlósra is jár, a helyijáratos járatok mellett. A 4-es, 5-ös helyijáraton is láttam már mindet ami ott terem. De Békéscsabán is dettó ugyan ez a helyzet.
Akkor ezért mondták, hogy jönni fog Szegedre, vmit hallottam, hogy van neki helyközi járata, de én úgy tudtam, hogy egy Földeák és slussz-passz, de akkor ezek szerint még se. De miért nem a GNX-361-et rakják ki helyközibe, ő még botváltós ugye, vagy mikor legutóbb itt volt átalakították a váltóját?
Hasonló. Most is felújjítás alatt van egy Detroit Dieseles autó. Már a festés megtörtént, a kiszerelése folyik. Ha lesz rá lehetőségem tudom tanulmányozni a váltót.
A Dud-595-et sajnos már nem járnátok jól. Megártott neki az, hogy ide-oda dobálják. Továbbá az is, hogy sokat helyközizett, annak ellenére, hogy valójában helyijáratos állományban van és, hogy helyijáratos váltóval szerelt. Felújjítás után nagyon szép hangja volt, de most már beteg a drága. Ezzel minden elmondtam. Tényleg nincs értelme Vásárhely helyijáratban közlekedtetni, de mint említettem sokszor helyközizik is. Ő helyettesíti a háromtengelyeseket is. Egy ideig a Kns-059 helyett is dolgozott, de az utasok megelégelték. Adja Isten, hogy megkapjátok.
Annyival kiegészíteném még, hogy a váltó miatt történt az egész, és ezért szállt el. De nincs semmi meglepő ezen, tulajdonképpen ez teljes mértékben várható volt, a KDJ-355-ön se kell sok, hogy jelentkezzen ugyan ezen jelenség. Viszont érdekes, hogy a CJN-283-at tették be helyette, hol ott helyi kocsi nem pótolhatná az Algyői járatot, nem véletlenül járnak át a Mars térről a helyközi kocsik, mert nagyobb kiá-ál (kaja kiállás, stb.) ők ugorhatnak csak be. De mivel lovagló autó a CJN-283, gondolom ezért tették be, érdekes, hogy nem vmelyik csuklósat tették be, hol ott abból több van.
A KDJ-358 nak elfüstölt a turbója és nem lehetett beindítani a buszt mert a számítógép letiltotta. (bocs a kép minőségért csak etló volt nállam) Ő van kint hejette:
"Hárman könnyebben megsérültek a Tisza Volán menetrend szerint közlekedő autóbuszán, amikor Csávoly közelében egy kanyarban lecsúszott az útról és az oldalára borult csütörtök reggel - közölte a rendőrség az MTI-vel.
A Szeged és Siófok között közlekedő buszban tizenöten utaztak - mondta Mihályné Bornemisza Eleonóra. A busz nagyon erős oldalszelet kapott, ami befolyásolta a haladását, a busz vezetője nem tudta a csúszós, jeges úton tartani járművét - tette hozzá. Bács-Kiskun megyében a havazás miatt eddig tucatnyi kisebb, személyi sérülést nem okozó baleset történt."
Mindenfele bajban az EAG-ok. Eltűnőben a Volánbuszos példányok, az alacsonypadlós E94-ek típushibásak, és mostanság a balesetek is velük történnek meg (makói E94, most meg a 926)...
Nem tudjátok melyik Tiszás busz fordult árokba? A híradó előzetesbe láttam, de nem tudtam kivenni rendesen. :( Ha jól láttam valamelyik HXG-s vagy IRZ- VOLVO. Biztos forrásból tudom, hogy nem a HXG-923, mert az uton van H.szoboszloról Szegedre.
Az "E" megjelölést elsősorban azért vezették be, hogy jobban elkülönüljenek egymástól az Ikarus és az Ikarus EAG termékei. Ezenkívül természetesen vannak különbségek, de ezt Te is tudod. Van amelyik Rába vázas, van amelyik Scania, és még sorolhatnám, hogy hányféle altípus létezett/létezik még, amiben van valami különbség (üléselrendezés, motor, váltó, stb.), de ezek mind altípustól függenek.
Mi a különbség az E95-ös és a 395-ös között(kasztni, motor, alváz, ülések stb)? Például: egy FHT-s kocsi ill. egy GTE-s. Melyik az az év amikortól már csak E95-ös jött le a gyártó sorról?
Majd kiderül, hogy mi lesz vele, bízok benne hogy hozzánk kerül, mert Vásárhelyen már nem sok értelme van, hogy járjon. Lényeg, hogy tavasszal jönnie kell az biztos mert műszaki előtt áll. Van valakinek friss fotója az 595-ről?
Gondok vannak a generátorokkal is. A hátsó tengely sem kormányzott, ez sem szerencsés-A tehermentesítéssel is voltak bajok(szelep-drága mulatság). Ennek köszönhetően gyorsan lekopik a C tengelyről a gumi. A konstrukció nem a legjobb. Hiába a volvo alváz és a motor.
A Detroitosok Rába B235.80-400 alvázon, négyhengeres S50-es euro II (mint a nagy ellenfélnek a C56-nak). Úgy tudom a gyárból úgy jöttek ki, hogy 6 sebességes bowdenes váltójuk van, de mint már említettem ezeket lecserélik felújításkor.
A hpdsek Volvo motorosok, ezek már a ráncfelvart verziók. Úgy hiszem nem selejteztek le egyet sem. Lassan mindegyik átesik a nagy felújjításon, most a Detroit Dieselesek vannak soron. Úgy tudok nyilatkozni, természetesen felújjítás után persze jó állapotban vannak, de hát rajtuk is kikezdett az idő vasfoga. A szerkezetük lebontás után elég ramaty állapotban van. Volt alvázrepedt is.
De a DUD-271, JOX-722, mindíg is tiszta kocsik voltak itt legalábbis Algyőn, a KDJ-355 is ha nem naponta de 2 naponta tuti ki van takarítva A-tól Z-ig. Ha a KNS-t nem is takarítják oda kel menni a sofőrhöz és a szemére kell hányni hogy hogy lehet ennyire trehány hogy mocskos busszal jön az utasokért (és akkor még az is kint van, hogy Ügyeljünk a tisztságra) és ez innentől a sofőrnek is szól!!!!!!!!!!!!!
Hello Lenne egy pár kérdésem.Ha nem gond. 1.Ha jól olvastam akkor van nálatok Detroit motoros E95. Ezek milyenek és hány db van?? 2.HPDsek azok nem Volvo motorosok?? 3.Hány E95 van??Selejteztek már nálatok E95??Milyen állapotban vannak?? Előre is köszönöm szépen a válaszokat :)
Még annyi, hogy nem kell szeretni a buszt. De az a munkaeszköz. Az autószerelők se koszosan meg olajosan hagyják ott a műhelyt és a szerszámokat. Mennyivel jobb tiszta műhelyben kezdeni. Az utasok se magyaráznának ha tiszta buszra szállnának fel korán reggel.
De te legalább kimész hozzá! Én általában látom a mindszenti autókat. A DUD-nál mindig ott a gazdája. A KNS mondjuk 7 után végez iskolaszezonban meg hétvégén is mindig megy. De az iskola véget értével 6 körül végez a KNS. Akkor se seprűvel meg felmosóval vannak ott a sofőrök. Akkor se takarítják!
Egyesek szerint jól néz ki pár busz ködlámpával és helyzetjelzővel. Nem akarom bántani az illetékeseket de vakító a ködlámpa. Este pedig nem sokat látnak vele a sofőrök. Nappal még elmegy. De szabálytalan. Szerintem egy busz nem ködlámpával és helyzetjelzővel néz ki jól! Hanem ha nem ér benne térdig a kosz és a szemét. Úgy a legszebb egy busz ha tiszta. Nem csak optikai tuninggal, mint ez a ködlámpa+helyzetjelző őrület.
Egyszerű a válasz. Szereti a tiszta buszt/munkahelyet a gazdái meg úgy vannak vele, hogy kit érdekel. Én is mikor kimegyek hétvégén a 355 höz ha nem is 100% ossan kitakarítom de minimum kisöpröm már csak azért is ,hogy kinézze valahogy a járgány.
A HPD-knek a felsoroltakon kívül vannak más hibái is? A váltóhibán egyébként nem kell csodálkozni, hiszen vadállat sofőrök hajtják mindkét mákói HPD-t.
A másik baj az utasokkal van! A KNS-059 is ha visszakerül mindenki örül neki. De fogadni mernék, hogy panasz is lesz rá! A panasz pedig egyértelmű! Koszos lesz a busz. Azelőtt is az volt. Kivéve amikor a DUD-925 rendszámú buszon lévő fiatal srác dolgozott vele. Akkor a KNS is ragyogott. A fiatal srácnak se volt rá több ideje, hogy takarítson mint a két öregebbnek akik nem nagyon takarították. Pedig nem állandó sofőrje a a srác. Mégis kidúrta a koszból a KNS-t. Ő miért törődik más buszával?? Más a sajátjával sem. Kérdem én! Miért nem ilyenek kapnak jó buszt?? Akik megérdemlik. Mert a DUD is mindig tiszta. (kivéve ha szabadságon van a srác)
Szerintem egy buszt nem az anyagai határozzák meg. Sokat jelent az is, hogy milyen ember a "gazdája". A kordában tartott buszok nem is mennek gallyra úgy mint azok amivel nem nagyon törődnek Az az érdekes, hogy amikor egy nem nagyon gondozott busz (gazdája által nem tisztelt) tönkremegy akkor a gazda is nagyon szívja a fogát a buszáért! De szerintem utána se törődik vele többet.
Az Eagok is jók voltak a régi még a nem ráncfelvart szériáig. A háromtengelyes e95-ösökkel valóban sok baj van, főleg a váltójukkal, beázásokkal/utólag ráépített léglondi miatt/, ráadásul számtalan helyen rohadnak is. De már nekik sem kell sokáig várniuk a felújjításra. A 395 az ami tényleg egy időtálló széri. Sztem a Detrottal szereltek a legjobbak, bár a bowdenes váltó nem túl előnyős, de most már a felújításnál másfajta váltót kapnak. A Scania motorosak is jók. Csak ezeket kellett volna továbbfejleszteni.
Sztem azt mindenki tudja, hogy olyan időtálló buszok sosem lesznek mint a 200-as széria. Bárki bármit mond, nagyon nagy kár volt az Ikarust a padlóra küldeni. Sajnos külföldön is belátták azt, hogy a nagymúltú Ikarus és az EAG, és főként az Eag méltó ellenfele akár a Volvonak, akár a Scaniának. Bárki bármit mond ez tény.
Gondolom csak átnézték őket és felmérték a károkat. Gondolom azért ez a nagy hercehúrca, mert az Iveco sem örült meg, hogy a saját költségén javítsa meg a tiszásokat és még kitudja mennyit. Az albás kétajtós ugyanilyen tipusú már kész, igaz két év után. Innen látszik, hogy mennyire tiltakozik a javításuk ellen.
A nagy-műhelyben vagy az akkor tényleg biztató. Majd akkor aggódjunk ha a kis-műhelyben leszel! Végül meg majd egy papírdobozban valahol. Át ne szabjanak! A viccet félretéve jó lenne már újra a régi 3 tengelyes a kedves sofőrökkel! Mert szomorodnak a csuklóson rendesen!
Gondolom a gyárban csak mosolyogtak amikor sorra mennek befelé az ilyen típusú gépek. Ha nem papírból gyártották volna most akkor nem lenne baj egyikkel sem. De az árát gondolom felszámolták rendesen. Ha már az anyagot kispórolták belőle.
Hát nagyon remélem, hogy mihamarbb visszakerülök Hmvhelyre. A dolgok biztatóak és jóirányba haladnak. Legyen mindenki türelmes, az én javulásom biztos. Addig meg marad a szegedi dudos csuklós. Hidd el a probléma nem is olyan nagy mint gondolnád. A hibát nem az alváznál kell keresni, ugyhogy annyira nagy gond nincs, viszont e probléma javítása is több időt vesz igénybe. Mint Ikarusos említette már a nagyműhelyben vagyok.:)
Már mind a négy itthon van. Múlthéten jöttek meg. A "púpos" , a 083-as meg a makói elzárva várják a sorsukat a szegedi telephely egy elzárt szegletében. Ügyük előreltáthatólag elhúzodik. A vásárhelyi telephelyes pedig a nagyműhelyben van. Mint Erika/Erika56/ említette:" csak az ő gyógyulása biztos" a jelenállás szerint.
KNS-059 mondj valamit akkor te magadról! :) Mert a sok okos ilyenkor nincs sehol se! Vitatkozni azt tudnak egy busz színén! Minek vitték fel őket Pestre akkor ha most meg bent vannak a Volántelepen? Vagy a hurcolászástól meg fognak javulni maguktól?
Csá! Sztem teljes felújjítást kapott még 2007-ben. Új padló, motor felújjítva/le is van festve/, új gumiharang, belső oldalburkolók kicserélve, kapott futóműfelújjítást is. Az üléshuzatok is újak. Nem akarok vitatkozni, de nem hinném, hogy még többet rááldoznának.
Kapni fog megint, Ő nem olyat kapott akkor mint a jelenlévő Szegedi DUD-ok. 2-es szemlés volt akkor azért jött Szegedre és akkor is kapott egy részbeni felújítást. Olyan felújítást fog kapni, mint amit most kapott a DUD-594, és bízom benne, hogy maradni is fog :-).
Annyit lehet tudni, hogy nagy a perpatvar a gyártó cég és a TV között. Egyébként nem csodálom, hogy tanácstalanok a vezetők, ők se gondolták, hogy ez bekövetkezhet, hogy darabokra hullik egy alig pár éves busz. Pesten vannak amúgy (KNS-059 meg a KNR-997).
Az érthető, hogy nem javítják meg egyik percről a másikra. De a 395-ök bent állnak tartalékba. Miért kell a minőségen rontani?? Jelentős utazóközönség csökkenés is lehetne ebből. Szerintem jelentős image romboló megoldás csuklóssal helyettesíteni a buszt. A 395-re is annyi ember szállna fel szerintem mint a csuklósra. Nem feltétlen kell oda csuklós. Ha nem az lenne szerintem nem magyaráznának az utasok, hogy hideg meg büdös van a buszon. De az a baj, hogy nem én ülök ott bent az irodában. Az utasoknak meg sok közük nincs ehhez.
Elég felkapott téma lett az E94F típusú 3 tengelyes tiszás autóbuszok. Engem nagyon érdekelne, hogy akkor most mi is van mind a 4-gyel? Az volt, hogy felújítják őket ha már gyári hibásak nem? Akkor miért van Szegeden mind a 4? Nem tud senki se egy értelmes magyarázatot adni róluk? Mert a vezetők se tudnak onnan az irodából. Kiadogatják a legjobb csuklósokat a KNS-059 helyett. A Biztos Útitárs nem nagyon erőlteti meg magát. De én elvinném a vezetőket egy körre a CKE-813-sal vagy éppen amit kiírnak.
A minap azt az infót kaptuk, hogy az összes tehát mind a négy E94F tipusú 3 tengelyes tiszás autóbusz visszaérkezet a Tisza Volán Zrt. telephelyére. Korábban az az infó látott napvilágot, hogy felvitték őket Mátyásföldre. Arra lennék kíváncsi, ha esetleg tud valaki konkrétumokat, hogy valóban Pesten voltak és hazahozták őket, vagy egyáltalán fent sem voltak? Egy autó esetében pedig elég nagy procedúra fel le cipelni, gondolok itt a 059-re, mert végül is nem járóképtelen, de akkor is. Ezért azt hiszem a pesti út nem fedi a valóságot., vagy mégis? Hallottam azt is, hogy 3 van itthon, de melyik 3, és ho la 4. Ha esetleg valaki tud valamit, és ha van ideje, kérem ossza meg velünk információit.
Nem nagyon utaztam vásárhelyi helyi járaton, de látszatra tényleg felesleges a csuklós oda. Főleg, hogy mindkét gép fiatal, a DUD mellé még jó állapotú is.
Nekem is, az a baj, hogy annyiszor volt már róla szó, hogy maradna stb. Múltkor is mikor itt volt (1,5 éve kb.), akkor is az volt, hogy itt marad. De most olyan infók vannak, hogy felesleges a csuklóst járatni Vásárhelyen. Így is a mostani menetrend ritkítás óta, az 595 az 1-esen meg a 16-ason jár osztott fordában. Hétvégén ha jól tudom nem is dolgozik az 488 meg az 513 miatt, a GNX-361 szintúgy.
A GNX-361 nekem megvan olyan színben is. 2003-ban még olyan volt a busz színe. Azért nem teszem fel mert a kép nem az enyém. Én is csak találtam. Tavaszutca 2003 van a képre írva.
Végülis, mi már lefotóztuk őket orosz exportos színnel, itt az új fotótéma, a gyönyörű (Melyik volt az első "új kék" gép? A DUD-927?) világoskék Tiszás fény.
A három orosz piacra szánt gép volt a király ebből a szempontból, de sajnos nem sikerült fenntartani azt az állapotot, a flotta egysége előbbre való, mint a mi fényképezőgépünk... :-P
hát nem emlékszem a helyi életére de vonyít mint állat 20 km/h ig szaggat és loma nem is kicsit ( a 358 is ) a két körforgalom közt épp hogy eléri a 60-at.
ez itt épp fordítva van. a 355 1 igen mocskos kocsi volt látszott a fülke tetején hogy benne cigiztek sárga volt az egész. De most már tiszta járgány :D
Sajnos a DUD-925 is egy olyan busz, amely csak addig marad tiszta és jó állapotú, amíg jelenlegi gazdájánál marad. Azután biztos az enyészeté lesz. Ez a buszok sorsa sajnálatos módon.
bocs a két hszért. még hogy a DUD-925 tiszta járgány 1 x utaztam vele Szentesre esküszöm enni lehetett volna a padlóról ez már nem csak tisztaság sokkal több annál. Minden le van takarítva úgy mind Algyőn az FJU-310 en. Bár Algyőn nem nagyon éri meg takarítani max söpreni kell. mert 1 kanyar után megint tiszta taknyos zsepi az egész utastér,rica, csokipapír, kajamaradék. Itt Algyőn az emberek nem is érdemlik meg a Citarokat, majd mikor egy rozoga 280 jönne akkor meg csak húznák a szájukat h mien fos buszt hoztak ide. (tisztelet a kivételnek) de én addigis takarítom a 355 ha fene fenét eszik akkor is:D
hát a 19:15 ös járatról nem tudok semmi de 12:45 kor biztos a JOX-722 volt a KDJ-358 helyett (hát volt 1 kis dezsavű érzésem hazafelé fater régi buszával) A KDJ-355 a háttérben pedig igen kisegítő járat az iskolásokat viszi a Radnay utcától az Önkormányzatig (Algyőn ugyanis szokásuk a helyijáratozás a lakosoknak)
Azért van megülve, mert hétvégén sosem dolgozik az autó. Nem akarok okoskodni, de lehet, hogy tévedek, de a kaszni nem a légrugótartó bakon támaszkodik meg? Az abroncs még leeresztett légrugóval sem érhet bele a kaszniba és az oldalsó lemezekbe sem. Legalábbis én így tapasztaltam.
A forda a 6 órási Félegyháza-Szentes járattal kezd, és 16:30-as Szentes-Félegyházával megy "haza", közben Szentes környékén kolbászol. Amúgy sztem Félegyházán a Kunság Volán telephelyén alszik. Régen ezt egy félegyházi sofőr csinálta, de most nincs ilyen pilótája a Tiszának, szóval ezért kell Csongrádról/Szentesről átutazni a sofőrnek.
Csak annyi, ha le enged(itt pedig valamelyest le van engedve) a légrugó akkor a gumin támaszkodik a kaszni:(!
Amúgy totál jó kép lett:)
Ha már itt vagyok tudsz olyan képet készíteni, ami olyan mint az első csak ködfényszóró, tompított, távolsági is be van kapcsolva(nem túl sötétben)! Úgy nagyon vagány lenne a gépezet!!
Miért baj az ha el van fordítva a kormány?? Amúgy a buszt szeretik. Csak a fotó kedvéért lett így beállítva. Ritka az olyan tiszta busz, mint a DUD-925.
Ez tényleg igy van, hogy a Szentesiek egyik busza Félegyházán alszik és úgy utaznak rá a soförök Szentesről. A kavarás, fő oka a km sporolás, mert ha nincs igény a járatra este és reggel, most ugye több járat van Budapestre ezen a vonalon járnak azok is, igy kb 30 km a Szentes-Félegyháza távolság napi 60km megmarad a Volának.
Ez a félegyházi dolog teljesen érthetetlen, mert ott van Szentes és Csongrád is. Ha igaz a sofőrtéma, amit Ygor írt, akkor az már tényleg a kavarás netovábbja...
Szentesi üzemegységnek van Kiskunfélegyházán kintalvós kocsija, de hogy a LLE-633-e az azt nem tudom megerősiteni. És a Félegyházi buszpályaudvaron parkól, reggel 6 órakór indúl járatba a Szentesre és 17:30 körül végez.
Ezek az 'extrább' helyek szerintem a Kistelek üzemegység megszüntetésével jöttek. Ha lenne most is a megye északi részén egy telep, akkor a szomszédos megyék helyett ott tárolnának ezek a gépek.
Nekem is lenne még egy kintalvós kocsim, az LLE-633 Kiskunfélegyházán alszik (bár ha jól tudom, a sofőr már csongrádi és busszal utazik oda és haza is).
Volántól meg kell tudakolni, hogy van-e még raktáron nekik valami el nem ajándékozott könyv. Ha nincs, akkor marad a várakozás, hogy valahol lesz eladó példány...
Tényleg régen jártam arra.Akkor Gádorosra mentem a KBK-842-vel.Neki Szentes után kb. 2km-re eldurrant a bal első légrugó,hát szólt szépet.Vissza mentünk,és a KNR-990-volt a mentesítő kocsi.