buzi blogmotor megette, na szerencsére volt ctrl-c a küldés előtt....
az átépítéshez nem tudok érdemben hozzászólni, mivel az ennyire mélyreható sebészi műveletek nem az én asztalom. pár dologra azonban felhivnám a figyelmed.
a P38 sokkal (na jó, valamivel) nagyobb mint a disco. én a P38 után nagyon szűknek érzem, persze megszokható, de ez van.
ami a motorcserét illeti, a P38-ban mindent a becm irányit, nem kizárt hogy valahogy meg lehetne bütykölni, de szerintem nem érdemes.
forditott irányban meg nem valószinű hogy menne a motorcsere a V8 kivételével. és itt megint határozottan látszik a méretkülönbség: a benzines V8 a P38 motorterében szellősen elfér, a discoban meg olyan zsúfoltan van, hogy egy csavart nem tudsz leejteni benne, és szereléskor sem olyan könnyű hozzáférni.
a sorhatos bmw dizel meg szerintem valszeg be se férne a disco motorterébe.
én elfogult vagyok, mert el vagyok kényeztetve a P38-assal, ezért nekem a disco tényleg kicsi ( bocsika disco tulajok ;-) ), ezért én azt ajánlom, hogy ha kényelmes, egyszerű (haha) autót (bocsánat: Land Rovert) akarsz, akkor válassz egy dizel P38-at. ha parázol tőle, akkor dobd ki a légrugókat, spirálrugókat bele, kis emelés (vagy nagyobb), ugyanúgy mehetnek rá nagyobb kerekek mint a discora. a sok elektromos kütyü nagy részét (immobilizer, riasztó, stb ) ki lehet iktatni, és marad egy alapfunkciós P38.
ami olcsóbb mint a disco - ma már aprópénzért veszel, mert a rossz hire miatt mindig is ez volt a legolcsóbb LR (már a nagyjából egykorúak közül), ugyanúgy tuningolható mint a disco, az alkatrészek erre a tipusra még olcsók, és messze a legkényelmesebb.
ha viszont igazán jót akarsz, akkor egy benzines V8-at válassz, lehetőleg már atcsinálva peremes hüvelyekkel, gázt bele, és lesz egy nagyszerű Range-ed, ami a világ végére is elvisz.
mar tobb mint hat honapja "landrovertelen" vagyok...elvonasi tuneteimet nem igazan tudja kezelni az itt kulfoldon hirtelen vett OFF Hyundai suvnak csufolt valami...mondjuk dejavut egy kicsit okoz, mert ugyanugy daral a feltengelycsuklo, mint anno a disco-nak :)
Viszont meglepodtem, hogy rengeteg disco futkos itt az USA-ban, nem is gondoltam volna. Furcsa, hogy otthon viszonylag nagy autonak szamitanak, itt meg elvesznek a parkoloban a nagy mihaszna dogok kozott.
Par honap es megyek haza, mar torom a fejem, nezem a hirdeteseket, hogy mit is kellene venni.
Lehet, hogy most szentsegtorest kovetek el, de akkor is megkerdezem:
200 vagy 300 TDI disco alvazara P38 bodega ragyogyithato?
Jogilag nem igazan vagom a helyzetet, de mivel az alvazszam az alvazon van, ezert gondolom valami nem tipusazonos felepitmeny megjegyzessel KPM-es muszaki vizsgaval elvileg mehetne a dolog, nem?
2 eve is mikor discot kerestem a legnagyobb gond volt, hogy olyat talaljak, aminek nincs szetrohadva, osszeganyolva a bodeja, meg nezzen ki valahogy a belseje. Gondolom, azota se valtozott a piac sokat.
De akar visszafele is igaz a kerdes, hogy p38-ba belevarazsolhato egy 300tdi motor hajtaslanccal egyutt?
Ha valakit érdekel egy gyári telefontartó kettes Discoveryből, akkor szóljon, most pakolásztam a szekrénybe, nekem már biztosan nem fog kelleni. Nokia felirat virít rajta, de nem tudom mihez lehet jó konkrétan. Megvan a kihangosítója is, ami az anyósülés lábterében van.
Üdvözletem!Alakuló félben van egy ukrajnai túra amit február közepére tervezünk az alábbi program szerint.Örömmel töltene el, ha személyes részvételetekkel emelnétek az esemény fényét.Szerintem a tavalyi élményekre alapozva ennek is jónak kell lenni, szóval : hajrá!Kérdésekkel a fenti címre. A programot a következőképpen képzelem el:1. nap CsütörtökÉrkezés Ungvárra a Záhonyi határon, városnézés idegenveztővel, Utazás a szálláshelyre Viska (Viharos) településre Vacsora2.nap Dzsippes túra reggeli+ vacsora, a dzsippes túrát illetően a gazdával megbeszélni, hogy elkíséri-e Önöket vagy ajánlásra mennek, ezek már részlet kérdések.3.nap Dzsippes túra, reggeli+vacsora4.nap Utazás Munkácson és Beregszászon keresztül Magyarországra a beregsurányi határon közben ismerkedés a városkkal, ha van rá igény.Szállás félpanzióval 250hrn/fő/éj-a jelenlegi árfolyam szerint ez kb. 6700 ft.Az városi idegenvezetésre kb. 1000ft/óra díjat kell számolni.Várom kérdéseit és visszajelzését, a gyümölcsöző együttmüködés reményében.
Aha! Ez baró! A csapok engedik a fel-le mozgást, amit ... dobpergés ... csörlővel old meg! Ott van neki a szemes csavar!
Ha találnék kotrót, a felfüggesztést még tán én is össze tudnám dobni! Nu de addig még köll rendes első lökös, meg csörlő, meg .... szal az idei télen nem roverrel fogom az utcát pucceválni!
ennél többet már nem tudok vele foglalkozni. kehes, több kollégám is tréningezett már rajta nem tudjuk mi baja vagy karbi és jo lesz vagy eldobom a motort. milyen összeget képviselne a tiéd?
Működött. Szerintem pocsék, de létezik 1karburátoros is az talán jobb. Nekem 2 karbis cuccom van. Én inkább erölködnék az injektorral mint sem átszereljem, de te tudod.
hoppá, egyértelmű! a csapok engedik a függőleges mozgást, így tudja követni az úttest emelkedését-lejtését. de akkor valszeg nincs transzport állása - a tett helyszínén kell fel- meg leszerelni, asszem ....
itt van három kép egy eladó példányról, ez konkrétan Defenderre van. át lehet állítani jobb- ill. balcsapásra. így most elnézve a képeket, csak azt nem tudom , hogy a fel-le mozgatást hogy oldották meg.