Jól emlékszem hármasod van? Ha igen, szélvédő párásodás ellen szokott használni ha leveszed a konyhapultot és megnézed hogy a konyhapulton lévő szellőzőcsövek szivacstömitése milyen állapotú a műszerfal alatti fűtőboxcsonkokon. Ilyen idősen inkább már trolltakony mint szivacs. Szóval veszel valahol öntapadós szivacstömitést, kicseréled és voilá, volt pára nincs pára. Magyarázat végtelenül egyszerű. Nem a műszerfalboritás alá, hanem a szélvédőre megy majd a meleg levegő ráadásul erősebben mert nem tud szökni út közben. :-D
Meleget sztem csak melegebbnek érzed ahogy a kasznin belül változik az áramlás és jut oda is ahová addig kevesebb meleg jutott. Termosztátnak elég nagy lendületváltozás kellene a véletlen záráshoz nyitáshoz, mondjuk 70-ről álló IFA platóba dokkolás kb megteszi. :-) Némi hasonló érzésem fékezéskor szokott lenni ha nincsenek bent az ülések és a csomagtérroló és még a kaszni nem igazén meleg. Szóval ráfékezéskor csak úgy dűl előre a brutál hideg levegő a tehetetlensége miatt.
"Viszont még mindíg nem jön fel a tankból a szűrőig az üzemanyag. Tank takarítva, a tankban lévő szivattyú jó."
A két kijelentő mondat sajnos üti egymást annak fényében hogy irtad miszerint a csövezés átjárható, kipucolva..
Három dolog lehet:
1 - a csövek mégsem járhatóak át
2 - van a tankban tápszivattyú, de nincs kéziszivattyú ekkor szar az AC vagy nem kap testet/áramot
3 - nincs a tankban tápszivattyú, de van kéziszivattyú, ekkor ha nem kapja fel a naftát kézzel pumpálva, valahol falsot sziv a csövezés toldásainál, netán megrepedt a tankon belül a búvárcső.
3 1/2 - kiegészités az előzőhöz, ha kézzel pumpálva felkapja, de a kocsi leáll, majd újra felpumpálva indul, esetleg tovább pumpálva jár, akkor a magasnyomású nem szivja fel a cuccot, csere.
Ezen túl semmi más baja nem leht a gépnek feltéve hogy van benne nafta. :-)
Irj egy gyártási számot a jobb oldali oszlopon lévő plakettről a további találgatások helyett.
A hibák javitását pedig akkor ird le ha a saját szemeddel láttad hogy a cső tiszta és az AC pumpát hallottad zümmögni. Hogy a szerelő mit mond az egy dolog.
Ez most csak egy elméleti kérdés volt nem akarom piszkálni amíg komolyabban nem kell , amikor vettem háromszáz volt benne azóta (6 hónap) belement egy húszas minden gond nélkül úgyhogy gondolom nem kellene bolygatnom a motort amíg nincs baj vele , Ja hazudok volt három izzító gyertya hiba így az egész sor ki lett cserélve Úgyhogy egyenlőre csak VIVA Espace van ,.
Még sose figyeltem meg ezt. Lehet van benne pici levegő, vagy kanyarnál jobban átáramlik a víz, vagy a lendülettől lezár a termosztát egy pillanatra, stb... Próbálj ki egy másikat :).
Azért nem vettem pócvágent MERT AZ ILYET NEM CSINÁL! Nem a Transporter nem családi autó hanem élőállatszállitó kőmivesbrigádnak, nem a turán meg a szarán nem ellenfél mert kisebbek. Egyéb pócvágen? Erre kb meg szokott szűnni az ellenkezés.
A szopást arra értettem hogy egyszerűbb 10 olajcseréért elkérni 10xX óradijat mint az alatt a 10 óra alatt ugyanannyi pénzért megcsinálni valami komolyabb belenyúlást, amire az embernek nincs pénze de muszály megcsináltatni, ne újat vegyél bele négyet hanem újitsd fel a két legszarabbat, ultrahangos tisztitás minek drága, csináld valahogy másképp óccsóé és még basztat a delikvens ha valami garanciális gondja van mert belementél hogy óccsóé legyen megoldva és valami tönkrement. Csoda ha valaki inkább olajat meg fékbetétet cserél? Nem mindenki olyan mint mondjuk én, akinek ropog a közel húsz éves toronycsapágy és ezért ha már úgyis ott piszkál, drága pénzen kicseréli a teljes gólyalábat mert se a rugók se a gátló se a gumiágy nem mondhatók közel húsz évesen elsőértékűnek, bár még épp működnek. Van aki a futóműre költött összegemből komplett gurulóképes műszakis szuszogistiftet vesz... Mindenki másképp oldja meg az autózást, de a legtöbben igencsak túlvállalják magukat a lehetőségeikhez képest. Mostanság megy a sipitozás mindenfelé hogy megint öregszik az autópark, a régi kocsikat hordja be a magyar. Na igen, egyre többen jönnek rá hogy a modern technikát nincs pénzük rendbetenni és fenntartani. A régit meg Gyuszi bácsi a szomszéd garázsból is életben tartja olcsóért. Nálunk Espace károsultaknál ez fokozottan igaz a korukhoz képest komplikált verdákra.
Na igen. Én a cégest úgy választottam ki, hogy két szerelőhöz mentem volna, akik két különböző autóra specializálódtak. Ezek közül vettük az egyike típust, így van hozzáértő szerelőm. Az Espace-hoz nekem is keresgélnek kellett, de szerencsére találtam (csak Renault szerelő). Bár ő is megkérdezte, mikor a tréler begurult hozzá, hogy biztos akarom-e, de mikor elkezdte, már ő nem akarta, hogy mást vegyek. Azt mondta, örök élet + 1 nap. Ez másfél éve volt, eddig azt kell mondjam, hibátlan. Idén lesz az áámerikai törvények szerint is nagykorú. :D
Azért beírhatnád néha, hogy amiket tanácsoltunk, megcsináltad-e, és mi lett a vége. Ha elindul, légyszi írd meg, mi volt a baja.
A relés dolgot megnéztétek? Olyan sok helyen nem tud elveszni a dolog. Azt írtad, hogy van kézi pumpád is, ugye? Ha igen, a kettő egyszerre nem nagyon létezett sztem. A kézipumpa hol van? Szűrő előtt/után?
Ha adsz áramot a szivattyúnak, megy? Ha a szűrőről lehúzod a csövet, feljön oda az üzemanyag? A tankról amikor leszedtétek a csövet, próbáltatok belefújni, hogy egyáltalán átfújható-e? MErt ha át lett takarítva, akkor ugye az is át lett?
Egy cső van a pumpa meg a szűrő között. Nem egy űrtechnika, hogy a szerelő ne tudja letesztelni...
A párásodás az állítómotor hibájára utal, a meleg levegő meg a fizikára. mozog a levegő az autóban, hátul az autón van egy lifegő valamit, ami kanyarban jobban kinyílhat, így megnyílik a levegő útja. Akinek nyitható tetőablakos autója van, tudja, mennyit számít.
Sziasztok , szerintetek mi lehet a gépsárkány baja ? Ha bemegyek egy erősebb kanyarba mondjuk egy körforgalomnál sokkal melegebb levegő jön be addig megy a szokásos de ekkor szinte duplája meleg levegő jön be egy kis ideig ráadásul a bal oldala a szélvédőnek folyamatosan párásodik , a kiegyenlítőben a szint állandó Köszi a segítséget
Azért annak a szerelőnek is a jó édes anyukája térde kalácsát, akinek most jut eszébe, hogy ott fémforgácsot látott... Mit gondolt, az ott úgy jó?? Pofám leszakad...
Ezeken túl vagyunk, mert dugulásra gyanakodtunk, ennek folytán minden át lett pucolva. Viszont még mindíg nem jön fel a tankból a szűrőig az üzemanyag. Tank takarítva, a tankban lévő szivattyú jó.
Ha azért kellett nagynyomásút cserélni, mert szétforgácsolt mindent, miközben beszart, akkor az összes porlasztót, az összes csövet, a tankot, és a gázolajszűrőt is át kell mosni, mert a darabkák tönkretesznek mindent, akár az új nagynyomásút is.
Az előző szerelő aki lecserélte a nagynyomású szivattyút, ma mondta, h. mikor levette a szivattyút mintha látott volna ott némi fémforgácsot, de nem biztos benne. Lehetséges? Az önindító gyönyörűen tekeri a motrot, de a kocsi nem indul. Nem kap üzemanyagot még mindíg.
Ma rádugtam megint a clipet, minden vezérlőt lát olvas kivétel a légzsákét, ha a kijelzőegységnél nézem akkor aktív a kapcsolat de gondolom ez csak a beprogramozott állapotra vonatkozik. Ott látok még olyat, hogy gyújtás bakapcsoláskor 3mp-ig világit, ez lenne az a jel amiről írtál és ki kellene mérnem.
Előkeresem a rajzot és hétvégén szétborítom, utána járok a dolognak már nagyon idegesít a sipákolás.
Tegnap 380 km volt végig 3 csíkon, lehet csak a szint volt alacsony. A szerelőm sajnos nem tudja a hétvégén megcsinálni a kerékcsapágy cserét, úgyhogy szorítok a kis kecskének, hogy azt az ~1200 km-t bírja még ki jövő hét szombatig. Kellemetlen lenne, ha valahol megadná magát. Lógni még nem lóg, de hangja az már elég morgós.
Nem a szimmering ereszt hanem a tövébe volt tömítetlen... A szilveszteri műtét után a régi harang adta meg magát, aztán az új nem illeszkedett jól de most már kikentem szigorúan kulimááájszal! Igaz originál VW kék gyári pasztával, remélem nem vesznek össze...