"a fehérvári DUD-812 és -813 1998-as gyártásúak, szerintem ekkor is kerültek a helyi állományba, de akkor felmerül, hogyan lehetséges, hogy a '96-ban gyártott, egy évre rá állományba vett egyik 283-as GBZ rendszámot kapott...!?"
Egyszerű: a GBZ nem kockarendszám. A 283-asra a szokással ellentétben, valószínűleg véletlenül került olyan - bár lehet, hogy eleve nem is kockának lett kialakítva rajta a hely hátul.
"Míg a többi '97-es szerzemény is az év első harmadában érkezett, és a DUD-689698 sorozatba került."
A DUD volt a fehérvári kockarendszám-mező. Nem mondom, hogy pontos sorrendben használták el a kombóit 1993 és 1999 között, de azt se, hogy az egész szét lett volna keveredve úgy, ahogy van. Kisebb kavarodások voltak csak, mint ez is.
"Persze hozzátehetem itt még azt is, hogy nem ismerem egészen pontosan, a rendszerváltozás körül mikor cserélték le a régi frsz.-okat az újakra"
Szinte azonnal, még 1990 végén. Ne feledd: ami akkor állományban volt a cégnél, az mind AOA rendszámot kapott, 201-től 574-ig. Akkor még nemigen volt kivétel: ilyen volt az AIJ-351 - 355, valamint az AOA-001 - 003 közötti rész. (Ezeknek a mai napig nem tudom a miértjét.)
"az mondjuk érdekes, hogy '85'89 közötti gyártmányok BPG-s rendszámúak, csakúgy, mint a '96-os (!) beszerzésű autók"
A BPG is fehérvári rendszámmező volt, és az első kiadások ugyebár meg is előzték a DUD-mezőt. Tény, hogy először csak használtan vett buszokra rakták rá, de aztán még később is maradt belőlük annyi, hogy új buszokra is kerülhessen (amelyek nemcsak Albásak lettek).
"Ellenben pl. '92-es gyártású kocsik meg már CCP betűsort kaptak"
Mert akkor meg épp az volt raktáron. De ott is főleg a használtak domináltak.
"tehát felvetődhet, hogy a rendszámkiadások nem abc-sorrendben történtek"
Dehogynem. Nem szigorú sorrendben, de sorrendben. Persze ha valamelyik kockamezőből lemaradás volt, az azért volt, mert azok eleve lassabban fogytak mindig is.
"vagy ezek a buszok még sokáig régi rendszámmal közlekedtek..."
A CCP az más tészta. Az eredetileg 89-es kocsi,de csak 92-ben lett az albáé. A BPG-806 meg exnémet, az meg 93-ban lett az albáé,holott 88-as kocsi. Ezzel is lehet magyarázni a dolgot...
Az "érdekesség kedvéért" szívesen várnánk a 'folyt. köv.' alapján beharangozott további képeket, és szerintem ezt nem csak a magam nevében mondom! "De akkor nem lesz több gyári kép..." Legyen!! :))
Hát az biztos. Gondold meg, Fehérváron csak a helyi üzemben az 1997-es évben 67 új Ikarus lett állományba véve, '98-ban 7. Ilyen ütemű beszerzések azóta sem, meg gondolom az előtt sem nagyon voltak.
Egyébként nem tudom, valaki járatos-e esetleg a frsz.-okkal kapcsolatos kis ellentmondások feloldásában, megfejtésében: például a fehérvári DUD-812 és -813 1998-as gyártásúak, szerintem ekkor is kerültek a helyi állományba, de akkor felmerül, hogyan lehetséges, hogy a '96-ban gyártott, egy évre rá állományba vett egyik 283-as GBZ rendszámot kapott...!? Míg a többi '97-es szerzemény is az év első harmadában érkezett, és a DUD-689698 sorozatba került. Persze hozzátehetem itt még azt is, hogy nem ismerem egészen pontosan, a rendszerváltozás körül mikor cserélték le a régi frsz.-okat az újakra, de az mondjuk érdekes, hogy '85'89 közötti gyártmányok BPG-s rendszámúak, csakúgy, mint a '96-os (!) beszerzésű autók. Ellenben pl. '92-es gyártású kocsik meg már CCP betűsort kaptak, tehát felvetődhet, hogy a rendszámkiadások nem abc-sorrenben történtek, vagy ezek a buszok még sokáig régi rendszámmal közlekedtek...(?)
A második fotó TRA395 topictárs által készített, és általa a honlapomra engedélyezetteten került feltöltésre, amit az oldalam képtárában fel is van tüntetve:
Rendben azért köszönöm a figyelmeztetést, tényleg csak az érdekesség kedvéért osztottam volna meg, nem minden napi képek. De akkor nem lesz több gyári kép...
A három 12 méteres jármű az a GSR-216218 lehet akkor minden bizonnyal, igaz? Hát nem tegnap voltak azok az évek sem, az biztos... Egyébként lehetséges, hogy a felvételen a hátsó két autóbusz '-216 és 217 lenne?
Azt én sem gondoltam, h ennyire hamar érkezik is..! :)
A DAB-okat is mint általában a szólókat elég random módon teszikveszik egyik feladatról a másikra, képletet v. szabályszerűséget nehéz megállapítani, de konkrétan az elmúlt hetekben tapasztalatak alapján ez a helyzet: Viszonylagosan álllandó rendszerességgel szerintem csak a KJR-752, KJR-753, KJR-756, KJR-759 jár, ez a fehérvári jelenlétük 12-es darabszámához képest tényleg elég halovány teljesítmény. Tartaléknak minősíthető azok közül, melyek szoktak közlekedni a KJR-754, KJR-758, KJR-761, KJR-762, KPZ-405. Néhány hete KPZ-405 elég megszokott résztvevő, KJR-754, -761 és -762 már kevésbé, -758 meg már inkább csak ritkábban van kint, mint gyakorta.
Az eltűnési verseny győztese nálam egyébként a KJR-757.
Köszönöm az elismerő fél mondatot :) Nekem már egész jó rutinom van abban, hogy szinte észrevétlenül kamerázzak, ez majd idővel neked is kialakul. Pl. a legutóbbi HPR-217 videóm készítésekor a leghátsó üléssor melletti nemtomhogyhííjákdecsakc56banvan görbe kapaszkodóra támasztottam a kamerát, ahonnan az egész buszt be lehet látni, de magát a kamerát senki nem vette észre. A kamera és a kapaszkodócső között volt a mutatóujjam, hogy egy-egy kátyún vagy úthibán áthajtva a felvételen ne hallatszon egy mennydörgésszerű robaj ;) Vannak ilyen apró fogások.
Városi buszt én hétvégén, esetleg hétköznap kora esti órákban szeretek videózni, mert akkor nincsenek rajta sokan.
Csáó! Semmi felújitás mert a Siófoki 963 helyett van mert nincs másik kocsi. Utána lesz egy pár kocsi aminek lejár a műszakija (962, meg vagy másik két kocsi) Ha ezek lemennek akkor nagy valószinüséggel a KAZ megy "távolsági tartalékba" mert az kapja meg a GSG-t. Én ennyit tudok de nem 100% ez sem.
Ha egy google keresőt segítségül hívsz a beírás előtt, akkor 3 másodperc alatt kidobja boz-021 topictárs fotóalbumát, melyen írva vagyon hogy ez egy ex. BKV Előre SC busz volt.
Még ha Mórról is jött(egyébként Bokodon szokott a busz állni egy parkolóban, így valószínűleg Móron keresztül érkezett Paksra a kocsi), akkor sincs köze az Alba Volánhoz.
Azért köszi, de máskor kicsit körültekintőbben írj hozzászólást.
Ma egy szép IK 250-est láttam Pakson a rendszáma FKC-226-volt és ha jól láttam,akkor Mórról érkezett ide!Gondolom ismeritek ezt a kocsit,amiről látom,hogy 1991-es évjárat.
JMF-660 is elkészült , ma már ő volt a 13:00-ás Enyingi. DUD-608-is végre elkészült, ő ment ma fel 15:25-kor Fehérvárra. NAgyon furcsa a ferede csíkokkal.
Kérdésedre válaszul tájékoztatlak,hogy az inkriminált viszonylatszámot viselő járművel
-amely nagy valószínűséggel az LMF-370 volt- f. év február 20.-án,vasárnap reggel 9.20 magasságában találkoztam a Várkörút-Múzeum megállónál.Vélhetően utasszolgálatban volt,lévén a megállóból indult ki,bár azt,hogy ténylegesen utazott-e rajta valaki,nem tudnám megmondani.A kijelzőt figyeltem,nem az utasteret.Mindazonáltal a sarkon ráfordult a Mátyás király körútrac -hogy merre ment tovább,arról nincs információm.
A buszforduló ügyében feltett kérdésemre köszönöm a részletes tájékoztatást.
Az LPN-422-esről pedig annyit,hogy nem is annyira az esztlétiaki élmény zavar,amit ebben a formájában nyújt,inkább az,hogy nagyon látszik rajta a buherálás...az a kijelző egyszerűen nem odavaló.
Ami pedig az oldalsó viszonylatjelzését illeti...azt inkább nem kommentálom.
Más kérdés, mi történhetett vele du.-ra, amikor szintén a :20-as, belső végállomási indulású 24-es járatokon kellett volna dolgoznia, de GSR-172 pótolta őt... (vagy a tanksapkafedelet, meg főleg a morgást kell gyanúba kevernünk...?)
DUD-698-cal reggel találkoztam a Rákóczin lenyitott tanksapka fedéllel. gondoltam felhajtom de hátha szól a sofőr épp állt a megállóban. kicsit furán morgott
DUD-696 mára krachot jelentett, ITY-759-et így további bevethető csuklós hiányába a tartalék KCH-565-ös helyettesítette, persze ha szóló gép dolgozik csuklós fordán, az nem szokott túl nagy népszerűséget aratni az utasok körében..
elgondolkodtató viszont, mi lehet AOA-365-tel vagy JHZ-327-tel, mert már jó ideje le vannak állítva, de pl. GMY-398 is fehér holló ritkasággal van csak kint (konstans gondok vannak BSR-840-nel is, és azért DUD-689 sem mindig harcra kész)... vizualizálható, hogyha a szóló után a csuklós állomány is kezd kipurcanni, annak nem lesz jó vége....
Úgy tudom dolgozhat, nekem azt mondták nem ő volt a hibás, de dobhatnál egy e-mailt a pontosan, hogyan történt a baleset! Te ott voltál nem? HZT-963 helyett GSU van, azt mondta a vezére, hogy előreláthatólag két hónap múlva lesz kész a HZT-963. DUD-608 is akkorra várható, IDZ-423-nak is elég komoly karcolás van az oldalán nem tudom mi történt vele. Amúgy IDZ-423-as volt a 15:05-ös azzal jöttem.
Ma 14.40-kor műszaki hiba miatt állva maradt a Piac téren az FJZ-283 (párja továbbra is az LTP-303). Mentesítőnek a BHK-756 és a VID-314 érkezett, igaz addigra az utasok nagyja már megoldotta másként a hazajutást. 30 perccel a megállás után FJZ saját lábán hagyta el a helyszínt.
Végül a város két 435-ös Ikarusa, egymás mellett. Amióta az albás kocsit lefényezték, azóta szerettem volna egy ilyen képet. Sajnos közben egy autó érkezett a belső sávba, de ez van, eddig ilyen se sikerült.
Ma a JHZ-325 járt Budapesten. Talán a 10.20-kor felmenő lassújárat lehetett, de ez nem biztos. A siófoki járat idejében tért vissza, tovább pedig egy E95-ös ment, ami tegnap még EXN-799 volt. LLB-431 helyén még mindig AOA-524.
Elsősorban Tibinek üzenem, hogy ma ismét a KUG futott a 29-esen, 15.30-kor legalábbis az fordult ki a Csapó utcából. Hátha szerencséd lesz, az idő egész jó. :)
Látom valami lemaradt: "19982005 között a 15A vonalnak volt a külső végállomása."
Egyébként érdekes, milyen jól nyomon követhető a 15A fokozatos leípítése: '99-ben még minden nap közlekedett, munkanapokon pl. 55 járattal (oda és vissza); ez a szám a külső végállomás irányába 2000-től négy, 2002-től már csak három, 2003-tól pedig már csak egy; 2004-től már csak munkanapokon jár a Philips-hez menő, egyetlen megmaradt járata; 2007-től már csak munkaszüneti napok kivételével naponta közlekedik a három máig meglévő PhilipsCsapó u. viszonylatú járata; 2009-től pedig már csak munkanapokon. Rise and fall: egy autóbuszvonal emelkedése és bukása? Annyi biztos viszont, hogy a leállított járatok nagy része a 15-ös viszonylat menetrendébe épült bele. "Az anyag nem vész el, csak átalakul".. :P
Tavaly nyár végén és ősz elején egy S.V. SN12-ben, majd aztán egy DAB LPG-ben is találkoztam "17i" jelzésű táblákkal, melyeken csak a "KöfémSzedreskerti ln." felirat volt feltüntetve, egy irányban. Erősen elképzelhető tehát, hogy ez végeredményben a lakossági tiltakozásnak és aláírásgyűjtésnek lett a gyümölcse azaz hogy egy, a menetrendben nem feltüntetett, iskolabusz jellegű 17-es járatot a reggeli órákban visszaállítottak a korábbi, Liget sori szakaszára, hogy oda hozza a gyerekeket (/dolgozókat?) a Ráchegyről.
De hogy akkor vasárnap hogyan közlekedhetett "17I"...?? Ez engem is érdekelne részleteiben: pontosan mikor láttad a Várkörút Múzeum megállónál, illetőleg utasszolgálatban volt-e (tehát biztosan utaztak rajta éppen akkor)? Egyébiránt, a megállóhelyi menetrendi, indulási jegyzékekben sem szerepel ilyen viszonylat.
Ezzel amúgy korábban már foglalkoztam, továbbit különösebben azóta érdemileg nem tudok mondani [bis1one (9868)].
1993 szeptemberében avatták fel a Philips fehérvári gyárát, a buszfordulót ezt követően építették ki az egykori 15-ös (1998-ig)és 12A (2002-ig) számára. 1998200 között a 15A vonalnak volt a külső végállomása. Féreértés elkerülése végett itt megjegyezném, hogy 15A azóta már csak PhilipsCsapó u. viszonylatban közlekedik, a Sóstói Ipari Park felé 15-ös járatként jön ki, s így a Loranger előtt található fordulót használja, a Holland fasoron lévő tehát funkcióját vesztette.
Az LPN-422 nyilvánvalóan nem oly esztétikus így, mint többi exgenfi sorstársa, és nem is nyújt azonos színvonalú utastájékoztatást ekképpen. Azonban a székesfehérvári helyi közlekedésben otthonosan mozgók már tudják, "aki a kicsit nem becsüli..."
Szóval már ezeknek az apróságoknak is örülni kell: miniatűrben ugyan, de oldalra is ki van téve már egyfajta módon a viszonylatszáma; hátul is mutatja azt immáron a billenős EMKE kijelzője. "Ezt kell szeretni", de ha nem megy, nem kell erőltetni, viszont akkor is csak "ez van"!... :)
"17I".Mond ez valakinek valamit?Mert vasárnap a múzemi megállónál talaálkoztam az egyik Civissel,amely a kijelzőjén az alábbi feliratot viselte:
17I Könnyűfémmű-Szedreskerti ln.
Tud erről valaki valami bővebbet?
Más.
Fehérváron,a Philips után van egy betontömbökkel elzárt buszforduló.Tudja valaki,melyik viszonylat használta,és mettől-meddig?
Más.
LPN-422-re EMKE-kijelzőket buheráltak előre-hátra.Szerintem botrányosan néz így ki...Tudom,hogy nincs pénz LED-es kijelzőre,de ennél még kijelzők nélkül is jobb volt.Nem tudom,kinek volt ez az ötlete,de én többet nem engedném busz közlelébe....
Hát, most már nem KUG-320 van 29-esen.. :) Jelenleg úgy tűnik, KJR-762 került állandó jelleggel a feladatra, persze ki tudja meddig, talán csak ideig-óráig... (Amúgy KUG egész sokáig rótta a palotavárosi köröket.)
Lehet viszont találkozni Jancsáron egy régiúj ismerőssel! ;)
A harmadikhoz pedig csak annyi hozzáfűzést, hogy ITY-759 alkatrészre vár, cirka egy hétig nem lesz megtalálható legalább, helyettese ma DUD-696 volt. (..AV-utastájékoztatás rulez mint mindig.)
Remélem, annyira nem OFF téma: Ma este a fehérvári ipari parkba láttam érkezni egy talán Mercedes O580-as háromtengelyes Travergot. Sajnos rendszámot nem láttam, és ugyancsak ismeretlen számomra, hogy melyik gyárhoz érkezett. Tud valaki valamit erről, vagy egy ilyen buszról? Én ma láttam először.
(Ma közlekedhetett először így? Én nem láttam a napokban, s legalábbis nekem ma de. tűnt fel először..:)
A helyi állományban már teljes mértékben megszokottnak, hagyományosnak számító, billenő elemes EMKE kijelzőt kapott. Vélhető, hogy LED-es viszonylatjelző tábla beszerzésénél ekképp jóval takarékosabban jártak el.
Oldalt pedig egy jó néhány hete már kis papírcetliknek tűnő lapocskákból kirakott viszonylatjelzés látható. Persze csak relatíve közelről bír jelentéstartalommal, és magában elég nívós megoldás, no de a helyi közlekedéssel kapcsolatban ma már csak az a mondás alkalmazható: "jobb, mint a semmi".
Egyébiránt, ezt a '90-es években kifejlesztett típust gyártják még Szegeden..? Azt gondolná az ember, bő másfél évtized alatt egy ilyen ütemben fejlődő világban lecseng egy effajta termék... Bár, az meg, hogy valamelyik másik kocsiról tennék át őket, merőben valószínűtlennek tűnik számomra, tekintve, hogy azokon az autókon, amelyek ezt megelőzően utoljára kaptak CCP-500, AOA-328 , vadonatújnak látszottak. Kérdéses akkor viszont, az elromlottakat miért nem cserélik le: példának okáért DUD-697 vagy BSR-840 hátuljáról már le is lettek szerelve, de úgy általában, a legtöbb csuklósban a hátsók nem működnek. (!?)
Mikor selejt lett a drága én az akkori kisrépa persze nem a típ. táblát szelektivizáltam, hanem a hátsó ajtóról az öntvény alu feketére festett fogantyút...
És ezt: Tip. lemez lehet, hogy nem is volt már benne...
410-es is műszakis. Na azért a 608 esete az hard. DUD-887 is tavaly szeptember elején készült el, akkor még sokáig 495 lesz a vendég Dégen. IDZ-nél betegség miatt volt másik sofőr. A 410 igen rossz állapotban van a motort nézve.
HOG-410 helyett DUD-383. IDZ-423-on Szabadhidvégi sofőr. DUD-887 helyett HIV-248 ment le Simontornyára (9:05-kor) és vissza. DUD-608 nem mostanában lesz kész, nagyfelújításon van, kb addíg fog tartani, mint DUD-887-é.
Vezetőség díjazhatná teljesítményedet és a hiányzókat felsorakoztathatná polírozott fényezéssel és kályhacsőezüstös felnikkel a felszabadulás emlékműnél jó napállásnál. XP
A GMY-398-at a ragasztószalag fogja össze, ma láttam. A BPG-676-tal már megint mi van? múlt héten még ő volt, most meg DUD-496 van. Valaki nem tud DUD-608 érkezéséről kb mikor kerül vissza?
FMH - Ülés helyett ácsorgás, zsúfoltság, késések és értetlenkedés: vajon miért kell ennek így lennie? Naponta százak ingáznak a fővárosba tömegközlekedési eszközökkel.
Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése megtárgyalta a helyi közforgalmú közlekedés normatív támogatására szóló igény benyújtására vonatkozó javaslatot és az alábbi határozatot hozta:
1. Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése nyilatkozik, miszerint a helyi közlekedés működtetéséhez, valamint fejlesztéséhez 2010. évben a szolgáltató Alba Volán Zrt. részére 260 millió Ft, azaz Kettőszázhatvanmillió forint összegű saját forrásból származó, vissza nem térítendő önkormányzati támogatással járult hozzá.
4. Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése nyilatkozik, miszerint a helyi közlekedés működtetéséhez, valamint fejlesztéséhez 2011. évben a szolgáltató Alba Volán Zrt. részére 110 millió Ft, azaz száztízmillió forint összegű saját forrásból származó, vissza nem térítendő önkormányzati támogatással járul hozzá.
KÖZLEKEDÉS, FORGALOMSZERVEZÉS
Kiemelt feladat a város közlekedésének, tömegközlekedésének áttekintése, a betervezett önkormányzati támogatások hatékony felhasználása érdekében. Helyi közlekedés támogatására 110 millió Ft, útnyilvántartás, ortofoto készítésére 16 millió Ft, közösségi közlekedés fejlesztésére a fent leírt hálózat és menetrend tervezési feladatokra - 15 millió Ft került elkülönítésre, a már jóváhagyott 2010. évi veszteségfinanszírozás mellett.
Cél, hogy a közösségi közlekedési szolgáltatás évi 110 millió Ft-os összegét, eddigi veszteségfinanszírozását minél előbb konkrét, pontosan paraméterezett szolgáltatás megrendeléséhez kapcsolódó díjra fordíthassa az Önkormányzat.
A múlt héten láttam így; hogy mi történt vele és pontosan mikor,.. ha erről valakinek kapacitásában áll megnyilatkozni, tegye :) ..én sajnos nem tudom, de szomorú és nemszép látvány...
Persze, én is mondhatnám, hogy pl. normál esetben Ikarus-okat ne nagyon keress hétvégén, dehát nemcsak a tartalékok beállásából, hanem tényleg a szinte randomszerű kiosztásból fakadóan mostanában inkább borulnak ezek a nagy "alapigazságok", mint nem...
Köszi szépen a választ! Akkor erre a hétre is marad az össze-vissza sétálgatás, hátha sikerül megint pár hiányzó rendszámot és valami érdekesebbet lefotóznom. :-)
Bárhol és bármerre. Amilyen az utóbbi években a kocsikiadás, szóló kerülhet csuklós fordára, csuklós szólóra(Inkább ez a valószínű, mivel kevés a hadrafogható szóló kocsi).
A honlapodon található képtár segítségével Székesfehérvár helyi állományát összeírtam. Ez alapján az Ikarusok közül már csak őket nem sikerült lefotóznom: a 2 db. IK 263-ast, HSX-426-ot, AOA-365-öt, DUD-695-öt, HIV-696-ot és JHZ-328-at.
JFX-355 eleje mikor lett megtörve? Gyönyörűen néz ki a képemen a szélvédő mögé hajított alig látható rendszámtáblája, aminek épp hogy látszik a teteje... :-/ :-(
(Nem tom, az érdekes-e, hogy őt meg a 11-esen fotóztam. :) )
Persze, alapból a KUG van a 29-es (midis) állandó feladaton. Érdekes viszont, hogy amikor egy autó nem dolgozik, akkor néha kiadják más fordára helyettesíteni. Így történt ez ma is az említett GMY-388-cal, de ez a szóban forgó SN12 is képes felbukkanni vasárnap tök random vonalon. Persze nem a "saját", 29-esen teljesítő sofőrjeivel.
És amikor ezt írod, pontosan melyik járatra gondolsz? :) ...Szóval ilyenkor vagy valami soronkívüli, extraordinális pótlásról, avagy rendes fordai kiváltásról van szó. Legalábbis szerintem szombaton sem lehet megoldani azt, hogy egy sofőr végigvigye az összes palotavárosi hurkot. :P
Hát ezt nehéz lenne megmondani, BSR-840 ugyanis tartalék, tehát alaphelyzetben nem is lett volna kiadva semmire. Erős sejtésem szerint ITY-760-at helyettesít(h)ette, valójában. Érdekes koincidencia, véletlen egybeeség, hogy én is ugyanazt a 9 órás járatpárt tapasztaltam tegnap, de 10:12-re már Szedreskertben volt, szóval akkor nem sokat teketóriázott azzal a 12-essel..:P
A héten viszont az Őrhalmi-szőlők környéke eléggé elkerült, tehát nem sokat tudok jelenteni még ez ügyben, hacsak azt nem, hogy ma délelőtt már ismét visszaállt a rend, és a Conecto közlekedett.
Máskülönben, mintegy kéthetes betegszabadság után ma visszatért JIW-679 is, úgyhogy DUD-689 most szusszanhat egyet. ;)
Akkor GMY-388 meg ingázhatott rendesen, ha tegnap 9:45-kor a Jancsáron, 10:05-re meg már a Szedresben volt (mellesleg ugyanolyan "állapotban", elölhátul "00"-s kijelzéssel, oldalt "37"-es, mágnesszámokból:). Valószínűleg amúgy ekörül töltötte a pihenőidejét. Egyébként a héten vegyes feladatot végzett, ha jól emlékszem láttam pl. a 10-es (rendkívüli?) 14.20-as vagy a 32-es rendes 16.00-s kiváltásán.
Most szombat délelőtt pedig a tartalék DUD-697 helyettesítőjeként adták ki 24-es fordára, de így nem is a saját sofőrjei dolgoztak rajta, tehát ez egy más történet.
Csütörtökön délelőtt 10-és 11 óra között Mezőfalván keresztül vitték el a két volvót Székesfehérvárra. ITN-844 JKM-782 És ilyenkor még telefon sincs nálam h képet készítsek róluk :(
Egy félig-meddig OFF infó, de hátha van olyan fehérvári vagy ingázó utas, akit érint, és csak itt olvassa: az egykor Bp-zalaegerszegi járatokon szolgáló HKP-229 háromtengelyes volánbuszos Travergo a Bp - Szfvár - Veszprém vonalra került, néhány hete. Jelentős előrelépés a kisebb befogadóképességű Tourismok egyike helyett, az ingázók örülnek neki. ON Ha megoldódna a viszlós járműkérdés, és a hosszú albás Regiok (a KNR-ek) is a pesti vonalra kerülnének, már egész jól alakulna a helyhiányok orvoslása.
Ma HIY-427 északi part helyett a délin ment lassújáratban Pestre, a siófoki fordát pedig az EXN-799 csinálta. Kálozon az utóbbi időszakban KAZ-054 volt a sárbogárdi járaton KTX-245 helyett, a lajoskomáromi VID-321 maradt a siófoki fordában, két társa (302 és 309) pedig az egyéb sárbogárdi és a maradék siófoki járatokon fut, már hosszabb ideje. HPR-513-at viszont nem láttam szokásos esti "szálláshelyén", talán helyettesíti valami (?). A múlt héten a nevezett HPR pusztaszabolcsi fordulót is csinált. Ömlesztett infó-halmaz vége. :)
Csak azért tudtam ileny pontosan felidézni az időpontokat, mert megnéztem a képek adatait, hogy mikor készültek. :-D Viszont ezek szerint informálatlanul is sikerült különleges képeket készítenem a bolyongásom alatt. :-P
GMY-388-at 3/4 11-kor még a Janicsár utcai vá.-n fotóztam. Akkor még 37-es tábla volt benne, a kilejzője pedig 00-át írt.
Köszönöm szépen a gyors választ!! Nem is gondoltam volna, hogy ennyire pontosan fel tudod idézni, melyik hánykor készült/mikori járaton..;))
A 29-es "midis" vonalon csuklóst látni azért már-már egészen groteszk élmény, habár mostanság nem mondható éppenséggel ritkaságnak, kuriózumnak. Azon meg el lehet filózni, vajh' történhetett-e valami ekkor a KUG-320-szal... az első gondolat rendkívüli pótlás lenne, de ha jobban belegondolok, könnyen lehet, hogy rendes kiváltásról volt szó/van szó a 11.15-ös járaton.
A KIW-590 jelenléte a 12-es viszonylaton ellenben komolyan meglep(ett). Legjobb tudomásom szerint 37-esen kellett volna lennie, mint például tegnap, amikor a 15.00-s járatot ő végezte. A SzedreskertAuchan vonalon meg ITY-760-nak kellett volna futnia szerintem. Ez nálam inkább húz a 'rendkívüli eset, pótlás' kategóriába, itt mintha tényleg valami fordaborulás lett volna. Most persze felötlik bennem a BSR-840 "12"-es kijelzése, és a dolog így egyre gyanúsabb....
Gyors kérdéseim: a 12-esről (KIW-590) és a 29-esről (GMY-388) mikor készültek a képek a mai napon belül? :)
Illetve és lehet 'lokál-analfabéta' vagyok, de nem tudom biztosan belőni a 15-ös (CCP-500) felvétel helyszínét: legközelebbi tippem a Sóstói Ipari Park, talán Amerikai fasor/Holland fasor? Időpont: 14 órás műszakváltás..?
Annyit tudok mondani, hogy mintha mostanában olyat játszana, hogy "minden második héten közlekedik csak". Persze ez érdekes szisztéma. Ezen a héten abszolút nem találkoztam vele, vagy csak engem került el nagy ívben (?). Múlt héten arra a nyolcórás, hétköznapi feladatra volt kiadva, ami többek között a 13.10-es TejüzemAut.-áll. 13G-s és a 13.35-ös SZKGVasútáll. 37-es betétjáratot végzi. Két hete szintén nem volt kinn szerintem..
Valószínű. Igazából nem vagyok nagy relikviagyűjtő, szerintem át is engedtem volna a lehetőséget, feltéve, ha a következő talira elhozza, aki nyeri a licitet. :-)
A elmúlt hétekben a fvári helyi állományban AOA-365 és GMY-398 van leállítva, ill. LGK-879 volt, amit a tartalék DUD-697 helyettesített, valamint jelenleg JIW-679 helyett közlekedik a tart. DUD-689. Mostanában a DUD-696 nem sűrűn, JHZ-327 pedig szinte sosincs forgalomban.
Érdekes volt ma tapasztalni a BSR-840-et a Szedreskerti ln. decentrumban, amint lévén a fékberendezésével valami probléma egymás után rótta a köröket a garázsok körül fékpróba gyanánt, de a fékezésekkor a jármű minduntalan blokkolt (kézifékes fékezés-szerűen), végül nem sikerült "bejáratni", beállt a tárolóba, a sofőr betelefonált. Az elülső kijelzőjén mindenesetre "12"-es szám volt látható, habár nem tudom, melyik fordára adták ki a kocsit/mit kellett volna akkor éppen végeznie.
A DAB-ok és az SN12-k derekasan helyt állnak (jellemzően -752,-753,-754,-756,-762,KPZ jár, és elvétve -759,-761; illetve -522,-560,-562,-563,-565,-566,KUG közlekedik, s olykor még -521,-564 tehát lényegében majdnem az összes).
Nem mindegyik tökéletes azonban. Csak a tegnapi napon a KCH-566 két ízbeni "lerobbanását" is volt alkalmam megtapasztalni egyszer szolgálaton kívüli menetben a Piac téren az út közepén, másodszor a du.-i 31-es kiváltó járaton a Király sor elején, szintén hasonló forgalmi akadályt képezve. Számomra, mint kívülállónak, úgy tűnt, az autóbusz rendszere valamiért letiltott, s így a sofőrje nem tudta elindítani. Telefonálás és többszöri próbálkozás után aztán egy negyed óra elteltével mindkét esetben sikerült a vezetőjének beindítani a buszt. Ha valaki esetleg közelebbi infókkal rendelkezik vagy érti, mi történik ilyenkor ezekkel a szóló Volvókkal, azt kíváncsian várnám.. :)
A DUD-813 és GSR-216 úgyszintén hősiesen szolgálnak (előbbi most éppen /szerdaszombat/ 31-es, utóbbi a hétköznapi 20-as osztott). A 260-assal azonban ma történt valami, a déli járatát a vez. tart. ITY-758-nak kellett levinnie. Egy csuklós busz beállása ilyenkor mindig szokatlan látvány szólós feladaton alig néhány nyugdíjas egy ehhez képest hatalmas utastérben... Aztán később felgyógyult a -813, és ő folytatta ;)
Köszönöm. :) Az adonyi lehet, hogy volt, nem emlékeztem tegnap este biztosan. Csak keresgélem gyorsan a kért paraméterek alapján. :)
Amúgy nekem meg a 317-esről nincs egy normális felvételem, amióta átfényezték. Amikor a 6-os úti kép készült, akkor láttam a 317-et is, az adonyi okmányiroda előtt parkolt. Na, ott aztán betakart minden (fák, autók, gyalogosok...)
"Ami az intelligens utastájékoztatót illeti, azt a Dózsa mozinál lévő megállóba telepítik. Itt nagyobb a távolsági forgalom, valamint ez központibb helyen van, mint a Béke tér. Fontos kiemelni, hogy az említett nyomkövető berendezések csak a helyközi buszokon lesznek, a helyijáratokon nem."
Hogy is van ez? Távolsági-Helyközi-Helyi, gondolom a fenti 3 mondatban távolsági=helyközi értelmezést kell használni.
A helyközi járatok döntő hányada nem érinti a Dózsa mozit, így azokról nem lesz tájékoztatás, amelyek érintik, azok meg mind alvállalkozósak (kivéve: Mélykút). A helyből induló távolságiak 2 perc alatt érnek a Dózsához, itt nagy késés nem lehet. Az újvárosba érkező újvárosi kocsikról csak leszállás van, azok késését legfeljebb azok láthatják, akik várnak valakit. A társvállalatok kocsijait egyelőre nem építik be a rendszerbe, mert ahhoz kellenek a GPS jeladók. Eléggé foghíjasnak tűnik a megoldás, de legalább az első lépés meglesz. Csak aztán legyen folytatás is!
Ilyen csatlakozásokra kíváncsi lennék Dunaújvárosban is. A helyközi járatok a Béke téren, az átmenő távolságiak a Dózsa mozinál állnak meg, és persze mindkettő messze a vasútállomástól. Jó, ha a járatok 5%-a között van közvetlen helyszíni átszállási lehetőség, a maradék 95 %-ban helyijáratozhatsz akkor is, ha a városban egyébként semmi dolgod nem lenne. Első lépésként ezt kellene összehozni, utána jöhet az időbeli hangolás.
(Egy-egy átolvasás, vagy az adott szövegszerkesztő helyesírás ellenőrzőjének a végiggfuttatása nem ártana a cikkeknek néha-néha...)
Hamarosan megújulhat a jegykiadó rendszer és az utastájékoztatás is az Alba Volánnál. A közlekedési vállalat mintegy négyszáz millió forintnyi vissza nem térítendő támogatást nyert el az Európai Uniótól. A korszerűvé váló közösségi közlekedéstől azt várják a cég vezetői, hogy valóban alternatívává nőjön a buszozás, és versenytársa lehessen az egyéni, autós közlekedésnek.
- A Budai-Zombori megállóba mi szükség van rá? Olyan nagy utasforgalma van netán? A többi(Aut.áll, Királysor, III. Béla kir. tér) teljesen okés, nagy forgalmú helyközi megállóhelyek.
Az összes társvolán járatát is ki fogja jelezni, vagy "jómagyarmódi" szerint csak az Albás járatokat? Mert akkor nagyon meg fogja érni...
Az utolsó bekezdés viszont valóságos gyöngyszem.
Eddig meg volt kötve mindenkinek a keze, tiltották, üldözték, vasra verték, aki csak gondolati szintre is eljutott volna ebben?
Székesfehérvár - Több, az utasok kényelmét szolgáló újdonsággal is előrukkol az Alba Volán annak a pályázatnak köszönhetően, melyen a cég csaknem négyszáz millió forintot nyert.
Amúgy meg is zavarodtam ám, amikor ki lett fehérítve ez a két kotla, mert axittem, hogy a standard zöld csíkos fényezést buzerálták át - ergo elfeledkeztem róla, hogy nekem ezek már le voltak fotózva, és ráadásul a hárombetűs cég arculatával. :))))
Örülök neki,hogy ez a vélemény a tipusról.Üzemeltetést tekintve is hasonló a helyzet.Angliába jártunk a másik (DJC627) buszunkal,nagyon megbízhatóan üzemelt.Nem lóerőbajnok,de én megszerettem.
Az álámíniumot a fémgyűjtők lálykolják. Sokkal szebben hangzik a "króm", még a műanyag fémszínűre festett elemeknél is. A hangzás emel egy kicsit az "értékén". Egyébként teljesen igazad van.
Így is van, KCH-562 ha jól emlékszem tavaly ősz elején jelent meg Fehérvár helyiben, és rövid idő elteltével a 42-es fix feladaton állandósult. Ez alól csak a szervizes napok/hetek voltak kivételek, amikor valamelyik másik SN12 (legtöbbször talán KCH-563), DAB (pl. KJR-762) vagy éppen JHZ-327 helyettesítette.
Egyébként, ha már itt tartunk, én úgy látom, hogy jelenleg az összes exberlini kocsi kint van, és szerintem most viszonylag azért van egy pár működőképes gép az LPG-sek közül is (752, 753, 754, 756, KPZ).
Makettostomi --> Valami úton-módon súgd már meg lécci hogy mit kell keresnie Dínóbá'nak JKM-782ért cserében :)) Én is nagyon nézelődök, de még egy távcső is kevés lenne... :D
KCH-562 a másik kettő SN12-vel(amik időközben Mór helyiben futkosnak) Dunában helyközi forgalomban dolgoztak(azért a ferde sraff), Fehérváron a helyi üzemhez került.
A variálás az tuti. :) Egyedül az LTP-304 az, amelyik első napja után elkerült Dunaújvárosba, és azóta egyszer sem láttam itt, cserébe 303 nem nagyon járt le innen oda.
Tibi is írta, hogy a 303 most a Denso-s járatot csinálja. (6, 14 és 22 órás váltások, de szokott még 8 és 18 óra körül is futni egy-egy kört.) Én ma az öreghegyin láttam. Ami viszont még vasárnap tűnt fel, hogy a VT a telepen a feladatkörnek megfelelően tárolhatja a csuklósokat, a 303 ugyanis az FJZ mellett pihent, azon az oldalsó betonszakaszon, ahol régen is parkoltak a szerződéses járati csuklósok (EZZ, FJZ, stb.). Az alvállalkozós gépek a garázs oldalában, azzal párhuzamosan vagy arra merőlegesen pihennek, ezekre ferdén állnak a még rendszám nélküli MAN-ok. Ezért is lepett meg, hogy a zöld csíkos csuklós mellett állt a BKV-színű. :) Tibi másnap írta, hogy beállt a 303 a szerződéses járatra, így talán azért is parkolt a "zöldek között". Ez a bekezdés csak az én megállapításom / feltételezésem, egyáltalán nem biztos, hogy így van, csak ez tűnt fel.
Egyébként pont ma a 303 mögött állt be a Rákóczi Ált. Isk. előtti megállóba az LLT-063 (amint írtad, a 26A mellékjáratán), így a két VT-s csuklós egyszerre cserélt utasokat.
Más: helyi 42-es járaton múlt hét végén és a mostani hét közepén is többször láttam a KCH-562, helyközi Volvot.
(És mielőtt bárki azt gondolná, ez ritka kivételek egyike, ki kell ábrándítsam e tévhitből, a felvétel nagyon is valósághű, egy mindennapi, életképi jelenetet örökít meg sokat látott városunk utcáiról.)
Nos, akkor viszont egészségesen variálja a VT a helyibe kiadott kocsikat. Ma ugyanis meg már LLT-062 volt a 26A főjárat, LLT-063 a mellékjárata, s LTP-355 pedig a 26-os. Kíváncsi vagyok, vajon ténylegesen az LTP-303 "kiválása" okán került-e be újabb gépezet a helyi üzembe.
Mindenesetre, a BKV-színterv szerint fényezett csuklóst ¼ és ½ 2 között lehet látni a Széchenyi I. úton kifelé haladva a Sóstói Ipari Park irányába, este pedig kb. fél órával a du.-i műszakot követően szokott feltűnni legalábbis számomra..:) Csala felől jövet a Videoton környékén (a Béla útBerényi út szakaszán), valószínűsíthetően a telepére tartván.
Reggel JHZ-325 vitte a 7.45-öst Fehérvárra, pedig 887-nek kellett volna jönnie ( de Ő most ment fel 15.30-kor). Úgy hallottam GSR-rel gondok vannak. Tegnap elszállt rajta a fűtés és füst jött be az utastérbe.MÁS: GPR-566 ismét forgalomban van.
Hmm... Nálunk a 20 perces követési táv a legsűrűbb, pedig itt kicsit kényelmetlenebb gyalogolni, kb 17 km hosszú a város, és még a városon belül is nagyon sok a beépítetlen terület.
A csákvári buszoknak nem kell indulási idő elött 10percel be állni.
Menet időt nem tartják fényég után érbe aza a busz fehérvárra ami 14:51kor van itt Zámolyon. Az egyik sofőr végig telefonálja az utat és csak 50km/h val megy végig Zámoly és Székesfehérvár között ez azért mert egy nőt kell felvenni9 a petőfi iskolánál amerre nincs is utvonala. Kérem valaki világosítson fel ezzel kapcsolatba.
Én hétfőn tapasztaltam először a városban, akkor a 26A váltós fordáján futkározott (hajnali 4-től este 10-ig, :20/:25/:30/:35-ös decentrumi indulás). Keddre már viszont biztosan más feladatra küld(het)ték ki, mert estére az LTP-355 járt a vonalon.
KNR-768 (3-tengelyes Regio) tegnap eltávozott Martonvásárról - egy vontató segítségével.
Ma FKB-956 (Ik 365) különjárati csodagépét dobta be helyette Viszló. Mivel ez 4 méterrel rövidebb amannál, férőhely-problémát gyanítok: ma du. 25 perc késéssel érkezett Fehérvárról. (ebben a járatban azelőtt rásegítő kocsi volt Velencétől, amíg nem 3-tengelyes járta)
Egyébként még mindig sorakozik kb. 9 ugyanilyen fényezésű busz a telepen; amennyire kívülről láttam, még rendszám nélkül. Nem tudom, ezúttal hány kapott rendszámot és került ki a forgalomba, ma csak ezt az egyet láttam. OFF Mindig, mikor az LTP-355 jött szembe, lenéztem, hátha mégis más a rendszáma. Ma először bejött. :) ON
Na. ETX-266 második napja közlekedik Fehérvár és Bodajk között. KMC-176 elhagyta a rendszámtábláját, rajzolt van helyette. AAI-560-at továbbra is látom. KJR-760 helyett KUG-320 mászkál még egy ideig. És megint kezdenek fogyni az utcákról a DAB-ok... Hirtelen ennyi.
Igen, van ez a járat, ma indult. Enyingről indul 14:45-kor Dégig megy és nem megy be Mátyásdombra. Enyingi kocsik csinálják, és üresbe megy vissza Enyingre.
Helyi tanuló bérletet csak nappalis hallgató vehet. Levelező nem. A diákon fel van tüntetve, hogy levelező tagozat, amit szoktak nézni ellenőrzéskor. Nem érdemes vele megbukni.
Kedves D 20 úr. Ön is közlekedik a vasmű főkapu felé? Esteleg ott is dolgozol? Ha igen akkor kíváncsi vagyok h melyik részen. Dobj egy e-mail h merre is pontosan.
Állítólag holnaptól új járat indul Enying-Dég vonalon. A járat 14.45-kor indul Enyingről és Dégig megy gondolom a 14.05-ös rásegítő járata lenne. De ezt csakúgy hallottam. Van aki érdemleges infoval rendelkezik erről?
Ráchegyi lakossági fórumról szóló cikkben van szó erről:
A Szabadkai utcában lakik a hölgy, aki a buszközlekedés optimalizálását kérné akár körjáratokkal , hogy az Öreghegyről is közvetlenül lehessen eljutni például az Alcoa-hoz. Most van folyamatban egy új hálózat tervezése, ebben már megpróbálják a hiányzó kapcsolatokat is megteremteni az érintett területek között. A város szerkezete nem teszi lehetővé, hogy minden városrészből minden városrészbe közvetlen járatok menjenek. Átszállásokkal mindenképpen számolni kell, ám a járatok összehangolásával az utazási idő rövidülhet."
OFF Ne is mondd, el se hiszem, hogy így jártunk Kulcson. :( ON A 318 régebben sokat járt arra, mostanában 444 volt többet.
Más: Fehérváron nem a helyi csuklósok szuper hetét éljük. Ma 18.30-kor a flottaszínű Ik.435-ös hasalt el a Várkörúti megállóban. Kiment érte a vontató, aztán emelgették, nézegették, tovább nem láttam. A 24-es vagy a 25-ös vonalon lehetett.
Este 22.40-kor Bicskére AAI-560 ment, gondolom az LLB-431 helyett. Utóbbi a héten még rendesen közlekedett.
HIV-248 3/4 3 óta egy centit se mozdult... A 15.00-áson HIY helyett EWS-934, a 15.50-es palotait nem FKS vitte, mert javított, legkorábban a 19.05-ösön lesz. A 16.30-as bicskein AAI-560 volt.
Akkor lehet, hogy a 065 érkezett a 062 helyett. És akkor a 062 volt a 26A-n, csak én már a 26-os idejében láttam az álló kocsit. Azt már nem tudom, de lehet, hogy a 062 saját lábán ment el. A 355-tel kapcsolatban tévedtem, Volvik is írta, hogy látta korábban.
Amennyire a héten eddig tapasztaltam, 062, 063 és 355 voltak kint. Habár a lerobbanásról nem tudtam, ma este feltűnt, hogy 26A-n a 065-öt láttam. (Továbbá, a 062 hétfőn azt hiszem 26A-n volt, tegnap viszont lehet, hogy 26-oson.)
Hát még szerencse, hogy csak midi- vagy kisbusz közlekedhet a palotavárosi hurokvonalon. Még egy Ik. 260 sem fér el a lakótelepi szűk utcákban, kanyarokban (nemhogy egy SN12 vagy egy DAB LPG, hogy egy 280-asról már ne is beszéljünk...:))
Szinte minden kocsi forgalomban van mostanság. Talán 492 van csak a telepen.? 885 tán még most sem ok. Du-n láttam a vezérét a bogárdi kocsival ment, mint utas a telep felé.
Köszönöm. Nem kevés egy kicsit a kálozi vonalra a CLY?
Más: Mai Veszprém - Bp albás járaton Tourismo ment fel Pestre.
Helyiben pedig 14.00 körül lerobbant az egyik csuklós Volvo a Horvát István u. - Széchenyi u. kereszteződésben, nem kis dugót okozva. Elől állt a lámpánál, így a vontató pedig belógott a kereszteződésbe. A kijelzőn egy villás kulcs villogott. :) Nem sokkal később, 15.00 körül az LLT-062 hervadt meg a Mátyás király körút - Schwabis Gmünd u. kereszteződésben. (Ha akkor történt, mikor láttam, akkor a 26-os vonalon lehetett.) Itt csak az elakadásjelző villogott, nem volt csinos kijelző. Ez a busz is elől állt, így nem lehetett mellőle látni a lámpát, itt is volt egy kis torlódás. Nem tudom, mi helyettesítette, de kint volt az LTP-355 a 26-oson, kb. 15 perc késéssel, így erre gyanakszom.
Lehet h így koszosan jobb látni. Így a képeken nem lehet látni h hány helyen van össze- vissza nyomva horpasztva. Épp tegnap néztem a Béke téren h szinte minden részén gányolva van már meg össze vissza van horpadva. Egyesek ezek szerint nem nézik a tükröket fordulásnál. Úgy vannak vele h az eleje elfér azt a hátulja meg majd csinál magának helyet. De ez a stílus meg is látszik szinte minden tartalék kocsin... :(
Tegnap éppen a 428 volt fent Pesten, 15.00-kor az jött vissza. Ma láttam egy Ik.256-ost is kintalvósban Kálozon, de az valószínű, hogy az egyik Connectot helyettesíti. Fél 3 körül is áthaladt Tácon, ekkor pedig a pesti busz Pesten volt elvileg. :) Rendszámot nem láttam, túl sötét volt.
Nem akarok mélyen tisztelt rószaszín lelkivilágú topictárs hölgybe belekötni, de kevesebb mint egy óra alatt 10 hosszászóláson át elbeszélgetsz magaddal ... kicsit nyugi má' :D