Bejelentettem két esetet ma a jarokelo.hu-nA. Az egyik szórás volt, de nem síkosság mentesítés maradvány, hanem valami építési forgalom teleszórta a Clark Ádám körforgalmát sóderrel. Lassan egy hete így van, elég sodrós a külső íven kanyarodni nap mint nap.
A történelmi hűség kedvéért: voltunk Teleholdason, én országútival aszfalton, dhpage terepen fel-le. A Fenyőgyöngye felett két bátor őzikével találkoztam, az erdő szélétől egy pár méterre megállva nézelődtek.
Igen, ráfagyott. Ha előre tudom, hogy tud ilyet ez a szórás, lehet, inkább gyalog indultam volna haza vagy felteszem a vonatra a biciklit. Bár magán a hídon nem volt nehéz átjönni, csak a lehajtó volt izgalmas.
Az a szórt járdájú híd meglepett. Jöttem haza az ónos eső után, valami ropogott a kerekem alatt, gondoltam, hogy a síkossággátló. Aztán a híd lehajtója előtt megálltam (biztos, ami biztos alapon), letettem a lábam és akkor derült ki, hogy jégen jöttem eddig. A hídról gyalog, korlátba kapaszkodva, füvön/gazon biciklit tolva lehetett csak lejönni.
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
241. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2024. január 25. (csütörtök)
Időpont: 18:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Azt viszont utálom, ha hangoskodni kezd a lánc, ezért egy gyenge áttörlés után alkalmazom a felülolajozást. Ha nincs nagy locs-pocs, akkor egy ideig ez is jó. Tavasszal aztán jöhet a Brigéciol fürdő.
Úgy vettem észre, hogy ez a felülkenés is elég, nem eszi semmi a csapokat. Erre talán bizonyíték láncaim élettartama: 15-23 ezer km, cserélgetés nélkül. Igaz, terepre nem járok, de ilyenkor a városi környezet is elég durva (pl. átkelés a szórt járdájú ÚVH-n).
Igen, ez is egy mocsok hely. Egyszer jártam arra, vakartam is a fejemet, hogy hol lehet itt egyáltalán átmenni. Az OBI-hoz és Csepelre szoktam erre menni, az barátságosabb.
Mert attól még, hogy valós az igény egy kerékpáros átvezetésre, nem jelenti azt, hogy a kerékpárútként használt járda amúgy alkalmas a kerékpáros és gyalogos forgalom egyidejű lebonyolítására.
A Duna ismét feljön Bp-nél 500 centi fölé. Holnap 511 cm lesz. Talán azért nem takarították le Lupánál az erdei szakaszt, mert tudták, hogy ismét ellepi az iszap?
Csak a Dohány utcától ismerem/használom, ha a szigeten akarok keringeni.
A Dob utcától országútival éppen nyerhető a Király utca és az Oktogontól a Nyugatiig is teljesíthető egyben, ha... Ha nincs sok bringás és a Podmaniczky felé nem kanyarodik sok autó. A maradék, a Margit hídig már elég nyögvenyelős - buszok, kanyarodni kívánó autók. Két-három lámpa biztosan megfog azon a rövid szakaszon.
Én most visszanéztem egy Corvin-negyed - Nyugati útvonalamat a straván, hétszer kellett megállnom. A Baross utcánál meg kellett állni, utána a Blaháig ment egyben, ott is csak gurulni kellett, megállni nem, de a Wesselényi utcánál, a Dob utcánál, a Király utcánál, az Aradi utcánál, a Szondi utcánál és a Nyugatinál meg kellett állnom. Ehhez képest egy Szabadság híd - Margit híd útvonalon egyáltalán(!) nem kellett megállnom. Lehet, hogy a BME előtti szakasz annyira gáz, arrafelé régen jártam, de nem hiszem, hogy ennyivel...
2019. aug. 18.: egy holland bringást ütött el itt a 19-es villamos. Akkor már volt lámpa. Olyan szempontból tényleg értelmetlen, hogy lassú, én sem szoktam kivárni szinte sose, csak ha előttem valaki szabálykövető.
Túl ritka a villamos közlekedés ehhez képest, bár ott van egy gyalogos zebra is. De még így is rendszeresen látom, hogy a villamos megcsörget valakit, aki a piros+villamos ellenére slisszol át a síneken.
Azért nem megállónként van 3-4 lámpa, bár van olyan megállóköz, ahol biztosan van.
Reggel nem biciklizem erre, ha tenném, akkor én is a budai rakparton mennék. A műegyetem előtt is van egy horrorlámpa, ahol három lámpánál 3×60 másoddpercet kell állni délről észak felé, mert takkra akkor enged az n-1, amikor az n. piros lesz.
Délután/este pedig jóidőben nem fogok bohóckodni a rakparton.
Mindenki megy, ahol neki jó, és örülj neki, mert nem leszek ott sokadik bringásnak a kismillió andalgó turista mellé.
Az a minden 3-4. lámpa az kb. minden villamosmegálló. Amiből van vagy 10. Ezzel szemben a budai oldalon a Margit híd felől van egy (értelmetlen) lámpa a Csalogány utcánál (amit ennek megfelelően a közlekedők 99%-a figyelmen kívül hagy), a Batthyány után ki lehet menni a Fő utcára, a Várkert bazár előtt kell csak visszajönni a villamossíneken át, így a következő lámpa a Szabadság hídnál van és igazán kellemetlen csak a Gellért-hegy alatti szakasz (de reggel ott sem szoktak sokan lenni). A BME előtt régen jártam, de ha jól számolom, ott is csak három lámpa van és ha sok lenne a gyalog, akkor lehet a Műegyetem rakparton menni. Visszafelé simán lehet menni a Gellért rakparton, nem szokott piros lámpa lenni a Rudas előtt, utána meg nincs lámpa a Lánchíd utcában meg a Bem rakparton sem a Batthyány térig, onnan már használható a kerékpárút és onnan is csak két lámpa van hátra.