Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Géroff Creative Commons License 2013.10.14 0 0 53944

Pont ezt akartam én is feltenni az előbb. Egy csavart én is találtam ami a termosztát előtt elágazó  (a fűtőradiátor felé haladó)  gumicsövön  található, de én azt a csavart így utólag megmondom őszintén egy zárócsavarnak néztem. 

Ezek szerint akkor mégsem az? 

 

De van egy másik kérdésem is, légteleníteni nem lehet a hűtőn keresztül? Ott nincs semmi lehetőség? Továbbá még hogy a hűtővíz leeresztés nem történhet a főtöradiátor felől visszajövő csövön keresztűl? Elvileg az egész motorból ki lehetne vizet engedni, csak k.....a forró lenne?

 

 

Feltölteni , hogy kell ? Tagulási tartályon keresztül? Vagy máshonnan? Netalán a hűtőn keresztül bár nem tudnám, hogyan mert az egész rendszer zárt? 

Előzmény: DGabee85 (53938)
Köhike Creative Commons License 2013.10.14 0 0 53943
Megnéztem, és egyértelműen látszik hogy Bursaban készült. A típusazonosító mellett van a gyártási szám, nem az alvázszám mert az más, és annak a kezdőbetűje R ami Bursa.
Előzmény: Köhike (53941)
DGabee85 Creative Commons License 2013.10.14 0 0 53942

Köszi szépen! Igyekszem! :) De 9 éves!

Előzmény: Köhike (53940)
Köhike Creative Commons License 2013.10.14 0 0 53941
http://www.geocities.ws/renault_4/oval_plate.html
Előzmény: Köhike (53933)
Köhike Creative Commons License 2013.10.14 0 0 53940
Ja és ne törd le.
Előzmény: Köhike (53939)
Köhike Creative Commons License 2013.10.14 0 0 53939
Azon a vízcsövön, ami a termosztáttól megy a fűtőradiátorba.
Előzmény: DGabee85 (53938)
DGabee85 Creative Commons License 2013.10.14 0 0 53938

Megmondaná valaki, hogy az 1,4-es 8 szelepes (K7J700-ban), hol találom a hűtő rendszer légtelenítő csavarját? Köszönöm! Én néztem, de lehet vak vagyok, nem láttam meg sehol...

 

Köhike Creative Commons License 2013.10.14 0 0 53937
Szerintem sem lehet nagy eltérés, max ha mondjuk beszállítót váltanak. De akkor mindegyik jobb lesz vagy szarabb. Azt nem piacra cserélnek, hanem sorozatra.
Előzmény: jakuza80 (53936)
jakuza80 Creative Commons License 2013.10.14 0 0 53936

Talán a Clio II Campust.

Gyakorlatilag mindegy, mert ekkora különbség nincs a kocsik között. Talán azért érezni "jobbnak" a nyugatról behozott kocsikat néha, mert magasabb a felszereltségük, ezáltal jobbak az anyagok is. Pl nemrég vettem észre, hogy az én kocsimnak sötétebbek az üvegei, mint az itthoniaknak(nem fólia!). A motor meg főleg nem azért jobb, mert nyugatra készült, hanem mert több törődést kapott kint, jobb gázolajat, belevaló olajat(mi az a L. Molly??).

Előzmény: Köhike (53934)
Köhike Creative Commons License 2013.10.14 0 0 53935
A motorokat meg szintén egy gyárban csinálják. Mármint típus szerint. Pl az 1.6-os 16 szelepeseket mind a spanyoloknál rakják össze, onnan megy mindenfelé Renault-tól a Dacia-ig. Persze ettől lehet vannak olyan típusok amiket több helyen is raknak össze.
Előzmény: jakuza80 (53928)
Köhike Creative Commons License 2013.10.14 0 0 53934
Cliot azt hiszem a szlovéneknél is gyártottak. Meg talán a spanyoloknál is.
Előzmény: jakuza80 (53928)
Köhike Creative Commons License 2013.10.14 0 0 53933
Elvileg az alvázszám hordozza a gyártási helyet. Régebben legalábbis igy volt. Szóval könnyű pontot tenni a vita végére. Sőt az ovál táblán a régieken még az is rajta volt, hogy melyik országba rendelték.
Előzmény: jakuza80 (53928)
Rönótália Creative Commons License 2013.10.13 0 0 53932

Ez igazán hasznos tanács, köszi :))))))

Előzmény: Garfield007 (53931)
Garfield007 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 53931

:-))))))))))

Előzmény: Rönótália (53929)
Géroff Creative Commons License 2013.10.13 0 0 53930

Tudja valaki mi váltó kódja (jb3,..stb) a K7J700 -as tipusú thaliának (1.4 8v)?

Rönótália Creative Commons License 2013.10.13 0 0 53929

100%-ra pontosan én sem tudom, annyit tudok, hogy bele van gravirozva az ablakaiba valami kódszám ami a többin nem volt és azt, hogy vezettem ezen kívül néhány ugyanilyen dci thalia-t és az összeset ugymond egyforma volt vezetni de az enyémtől különböztek. És ennek vannak apróbb eltérései kicsit más az ülés elhelyezkedése is mint a többibe, nincs annyira hátul és mélyen (ha beülök egy kocsiba az első, hogy teljesen hátra kell tolnom az ülést, hogy valamennyire elférjek) ezért is vettem észre például, hogy a többiben hátrébb és méllyebben ülök mint az enyémbe. És a menet közben érezhető dolgok mint a váltó és a pedálok kezelése és belül apróbb alkatrészek is különböznek a másik ugyanilyen paraméterű thalia-nkhoz képest. A lényeges különbség meg amit le is irtam, hogy nem szart be a motorja 5 számjegyű kilóméteróraállásnál ahogy a legtöbb szokott. Akiknek az autóit kipróbáltam lényegesen kevesebbet futott kocsiaik voltak mégis jóval kisebb komfortérzet volt azokat vezetni és a hangjuk is keserves volt és persze kivétel nélkül túl voltak már a tipikus magasnyomású problémán. Lehet, hogy az összeset a törökök csinálták és hülyeséget mondtam h ezt nem ők, de gondolom, hogy itt szinte mindenki tisztában van vele, hogy különböző minőségű alkatrészekből rakják össze a keletre és a nyugatra szánt darabokat. Teljes örömmel tölt el, hogy nekem nem kellett kicsengetnem ezt a kellemes összeget és zökkenőmentes volt a 130 ezer km amit én tettem meg a kocsival. A korábban említett másik thalia-nk 40ezer boldog kilóméterrel szolgált nekünk mikor teljesen meghalt a kis motorja 177 ezres óraállásnál 2 hete sikerült megszabadulni tőle.

De ez a nemrég kezdődött eszméletlen olajfogyasztás sajnos egyre jobban idegesít... :S

 

Előzmény: Törölt nick (53927)
jakuza80 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 53928

Én is így tudom, hogy minden Thalia Törökországban készült, a Cliok meg Franciaországban. Megánnál is talán a limó török, a többi francia.

Előzmény: Törölt nick (53927)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.13 0 0 53927

"hogy ez nem a török kéz által magyarországra szánt silányabb anyagból készült thalia, ezt franciaországra csinálták" És akkor ezt hol csinálták? Úgy tudom a törökök és az irániak csinálták az európába szánt példányokat, csak más néven futott a különböző piacokon, mint pl. clio symbol...

Előzmény: Rönótália (53925)
zsolo976 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 53926

Köszönöm a válaszod,konkrétan a hirdetésben szereplő felniről lenne szó,nem hibátlan,de szerintem ennyiért nem is kapnék nagyon szebbet :)

Előzmény: Törölt nick (53921)
Rönótália Creative Commons License 2013.10.13 0 0 53925

Megtaláltam, elég sok dolgot le kell szednem h hozzáférjek (be se fér a kezem), ugyhogy majd holnap :) Hozzátenném még az olajos problémámhoz, hogy ez nem a török kéz által magyarországra szánt silányabb anyagból készült thalia, ezt franciaországra csinálták, onnan hozta be előző és egyben első tulaja. Ennél nem jelentkezett motorikus hiba, mint a tipikus befecskendezős és többi dci hiba. Ennél ez az első rendellenes jelenség, hogy nekiállt olajat is fogyasztani. kb 225.000 km-nél. A 100 ezres szervize után vásároltam és eddig a kopó alkatrészeken kívül egyszer kellett felújítani a generátort és ennyi költsége volt.

Rönótália Creative Commons License 2013.10.13 0 0 53924

Nekem a nem ABS-es fajta van, hát meg nem találtam volna, köszönöm, meg is nézem gyorsan :)

Akkor lehet, hogy megpróbálkozok bontottal. Csak félek, hogy az is fogja magát és nekiáll kopogni :S

Viszont ami komolyabban aggaszt újabban, az a hirtelen megnövekedett motorolaj égetés. Két olajcsere között nem csökkent az olaj szintje semmit. Az elmúlt 2-3 hónapban viszont olyan szinten nekiállt olajat használni, hogy félek, komoly baj lesz. Hideg motornál látható és szagolható is a kék olajfüst, ha kicsit túráztatom a motort. Elég rendszeresen kell rá töltenem is. 10W40-es liqui-molly-t használok, egyesek javasolták, míg mások ellenezték, hogy váltsak 15w40-es olajra. 230.000km-nél járok.

Előzmény: Törölt nick (53923)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.13 0 0 53923

Hali!

 

Ha nem ABS-es az autó, akkor a sebességjeladó a váltóban van, hátul, a differenciálmű felett, azon a részen, ahol a kétoldali féltengely "összetalálkozik".

A váltó tetején, majdnem függőlegesen felfelé áll.  Egy elektromos csatlakozó megy rá, és egy ezüst színű fémburkolat is rá van pattintva.

 

Nagyon nehezen látszik a motortérből és aknából egyaránt. De felülről jobb hozzáférni, nem kell akna hozzá.

 

A jeladót egy határozott muzdulattal felfelé ki lehet húzni a váltótból, csak ilyen bepattintós féle.

 

ABS-es autóknál általában az ABS számítógépe adja a sebességjelet a Multilex hálózaton keresztül, de ez akkor komolyabb probléma lenne.

 

 

Féltengelyt vehetsz szerintem bontottat is. Csak a ricnik száma stimmeljen. Van 21 (pl 48kw) és 23 (pl 60kw) ricnis.

Előzmény: Rönótália (53922)
Rönótália Creative Commons License 2013.10.13 0 0 53922

Sziasztok. 

2002. 1.5  dCi 230.000 km

1. Nem mutatja a haladási sebességet és ezáltal a megtett utat sem méri a kedves thalia-m. Jeladó problémára gyanakszok, de nem találom, hogy a motortérben pontosan hol is helyezkedik el. Akinek volt már dolga vele és tudja, kérem segítsen és magyarázza el nekem, hogy melyik is az az alkatrész.

2. Továbbá féltengely kopog. Horror árakon találtam hozzá ujonnan, vajon a bontottat érdemes megvenni belőle?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.13 0 0 53921

Az általad leírt méret jó!

 

Bár a hirdetésben nem írták a felni középfurat méretét (meg sem lepődöm, mert az ilyen hirdetések 99%-a hiányos leírással van meghirdetve), nem tudom konkrétan ezt akarod e megvenni, de ha a felni középfurat nagyobb, mint 60.1mm, akkor kelleni fog bele még 4db tehermentesítő gyűrű, ellenkező esetben nagyobb sebességnél lehet rázni, remegni fog. :)

Előzmény: zsolo976 (53920)
zsolo976 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 53920

Sziasztok!

Nemrég lettem thalia tulaj :) felni ügyben kérnék segítséget,nemnagyon értek hozzá.kinéztem egy alufelni garnitúrát,de nem tudok megfelelő infót találni a neten jó lenne e ez a méret...

4x100as 60as agyátmérő ET szám 38as.

http://aprod.hu/hirdetes/aez-alufelni-4x100-14-4mm-es-gumikkal-ID1cf0P.html

 

Tudnátok ebben segíteni,hogy ez jó lenne e rá,ha nem akkor milyen ET számút nézzek?mindenképpen 14-es kellene,mert a gumi már megvan hozzá.Előre isköszönöm.

tomkele Creative Commons License 2013.10.12 0 0 53919

Köszönöm a segítségedet , indítózásnál lehet hogy a sárga izzítás jelző égve maradt, de nem biztos.

 

mikor elindult a kocsi, utána lehúzta a csatlakozót és ugyanazt írta ki mint elsőre, ezért mondta biztos az  volt a hiba.

 

Megpróbálom a cikszámmal, nem tudom bontottal érdemes e foglalkozni, az enyémben most van 140.000 km.

 

Még egyszer köszi.

 

 

Előzmény: Törölt nick (53918)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.12 0 0 53918

Lehetséges...

 

Főleg, ha "DF117 Elosztó nyomásérzékelő köre" volt a tárolt hibakód. És ezen belül lehet szakadás, zárlat, vagy érték eltérési hiba.

 

Viszont Sárga és/vagy Piros lámpának égve kellett volna maradni, amikor nem indult.

(K9K-700, 702, 704, 706, 710, 712 motor és 04, 08, 10, 14, 18, 20 VDIAG szoftver esetében elvileg egyszerre mindkettőnek)

 

Mivel azt írtad, nem maradt égve lámpa...

a csatlakozóját is lehúzta és visszadugta, lehetséges esetleg még kontakhiba is a csatlakozójánál...?

De ez nem pont egyértelmű, mert azt írtad:

"...lehúzta kiütötte de visszajött a hiba lehúzta a nyomásérzékelő csatlakozóját majd megkocogtatta és utánna jó let..."

 

Így nem tudni pontosan, hogy csatlakozó birizgálás után, vagy kocogtatás után "javult meg". (és hát ugye az írás szerint nem lehúzott csatival törlök hibakódot, de szerintem ezt csak elírtad)  És jó lett volna tudni a pontos hibkódot is. :)

 

Drága cucc, hogy csak "találomra" vásárolgasson ilyet bárki is.

De ha mégis kell, általában együtt van az elosztóval, de szerintem külön is kapható. Talán bontottat szerválni netről, más hirdetőtől, bontóból...stb.

De ha kell cikkszáma: 8200584032

 

Majd írj, ha esetleg megint megáll, vagy gáz van, vagy veszel, cserélsz, bármi, kíváncsi vagyok. :)

Előzmény: tomkele (53916)
tomkele Creative Commons License 2013.10.12 0 0 53917

Tegnap este óta többhelyen is néztem de se az Unix, se Bárdi nál nem találok, lehet hogy nem nyomásérzékelő a neve?

Előzmény: 9934 (53915)
tomkele Creative Commons License 2013.10.12 0 0 53916

Szia!

előzmények:

- kedden 1500 - 2000 fordulat kisgáznál kb.: fél másodperc megtorpanást lehetett érezni, alapjárat rendben.

 

- csütörtök reggel feleségem ment vele dolgozni, elmondása szerint alapjárat hidegen ingadozott, 1500 - 2000 fordulat közt meg megtorpant, 30 kilómétert ment a munkahelyére, este nem indult , othagyta.

 

- péntek reggel elmentem érte: felnyitom a motorháztetőt látszatra semmi baj, gázolaj kézipumpa nyomható , viszi az anyagot. izzítok , indítok hajt de semmi , lámpák elalszanak de nem robbant füst nincs. 2 szer próbálom majd huzatva haza,

 

- szerelő este nézi meg 20 órakor hív hogy jön a kocsival , elmondása szerint azt írta ki hogy ......... nem tudom pontosan, lehúzta kiütötte de visszajött a hiba lehúzta a nyomásérzékelő csatlakozóját majd megkocogtatta és utánna jó lett. Azt monta jó lenne venni bele egy másikat mert ez így nem tuti, bármikor újra kezdheti. ma keveset mendtem vele csak pár kilómétert , de úgytünt minden rendben van.

Előzmény: Törölt nick (53914)
9934 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 53915

Üdvözletem!igy kezdtem én is,nyomásérzékelő,vagy eloszto sensor?(egyszerre cserélendő).Unix,Bárdi,stb nem kis tétel

Előzmény: tomkele (53913)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!