Már amiatt mivel tegnap láttam egy román Logan taxin ilyen acélt. Néztem is, hogy mi a picsa ugyanaz a mintája mint a H-hoz tartozónak. Közbe meg 4x100as volt ha jól láttam 16osba. Le akartam fényképezni, de nem messze volt a tulaj és inkább nem erőltettem. Bár hülyeség volt akkor is fényképezni kellett volna :/
Én nem láttam, persze ez nem jelenti azt, hogy nincs is. Viszont egyéb gyártók esetén még kisebb az esély, hogy osztókörre, csavarszámra, középfuratra, ne adj isten még ET számra is egyező felnit találj.
Általában ezt együtt adják a dísztárcsával, ha használtan veszed, ennek dísztárcsája más felnikhez használhatatlan.
Astra H-n kívül Zafira B, Vectra B, ezeken biztos. De lehet, hogy Corsa D-is, nézd meg, hátha van. És akkor szerencséd van, mert a Corsa D 4x100-as 56,6-os agymérettel rendelkezik, így ha van ilyen felni, akkor az jó a G Astrára is.
Pedig jól néznek ki. Meg nem a megszokott lukas acélfelni. Nem mondom, hogy nem proli, de akkor is bejön. Én nem tennék rá dísztárcsát még azért is dobjam ki a pénzt? Felesleges.
De viszont viszont azt mondod, hogy az Astra társaival. Akkor van más autókon is ilyen acél?
Még mindig nem értem, miért vagy oda ezekért az acélokért. Ezek olcsósított alufelnik tulajdonképpen, a hozzá való dísztárcsákkal együtt használandók, amivel alufelni hatásuk van:
A H Astra és társaival jöttek be a divatba, aki nem akarta megfizetni az alufelnit, az rendelhette ilyennel az új kocsiját, sőt lehet, hogy amihez 16"-os felni járt, azt alapáron ezzel adták.
Ezeknek a külső felülete még annyira sincs megmunkálva, mint a hagyományos acéloké, számok, jelek vannak beütve a küllőkbe. Dísztárcsa nélkül ez nagyon bután néz ki, kb mint egy taligakerék.
Dísztárcsával együtt viszont nagyon jó alufelni utánzat, mégpedig annyira jó, újkorában, amíg nem feszegették le egyszer-kétszer, addig csak úgy derül ki, hogy ez valójában dísztárcsa, hogyha meg van kopogtatva.
Ez a változó szelepvezérlés alkatrésze, ez a szelep szabályozza a vezérműkerékben lévő elfokoló rotor állásszögét! Válaszolva a kérdésedre: 1/nem, semmi köze a lambda szondához 2/ ha kiveszed a blokkból a torx csavarral, akkor igen olajos, mivel ez egy olaj mennyiség vezérlő szelep, de ha nem veszed ki, csak az elektromos csatlakozót húzod szét, akkor természetesen nem lehet olajos!
Sziasztok segítséget kérnék egy csatlakozóval kapcsolatban. a Mellékelt képen a csatlakozó pirossal az ahhoz tartozó kábel elhelyezkedése sárgával jelölt.
Kíváncsi lennék, hogy ennek köze van a lambda szondához és hogy valaki találkozott olyannal , hogy ez a kis dugasz állandóan olajos belülről?
Látszik, hogy mennyire masszív a karosszériája a H Astrának, nagysebességű frontális ütközésnél eltűnt az autó eleje, de az utastér teljesen ép, az ajtók pedig nyithatóak. Egy ügyes karosszéria lakatos ezt az autót még bőven talpra álltja.
A Focus 1-esről ugyanez nem mondható el, nemcsak az eleje törött gallyra, hanem összeroncsolódott az utastér, úgy kellett kivágni belőle a vezetőt.
Nagyjából az Astra H / Zafira B / Vectra C modellekig az utcai opelek kétféle futóművel léteztek. A gyengébbek 4x100/56,6 -os, az erősebbek pedig 5x110/60-as középfurattal. Az ET számokban nagy szórás volt, de legalább az osztókör, csavarszám és az agyméret megegyezett. Az 5 csavar nem csak úgyviccból kellett, hanem mert 4 nem biztosított elegendő erőt a kerék felfogatásához adott tömeg gyorsításához, illetve lassításához. Az 5 csavaros futóműhöz nagyobb fékek is jártak, nagyobb tömeg stb, egyszerűen felesleges volt annakidején a kiseb motorokhoz.
Az Astra J-től kezdve aztán "elszabadult pokol", már mindenféle felnik vannak, szinte egyik sem jó a másik helyett.
Mér nem tökre vad? :D Én amúgy matt bronzra fújnám. A hátsónál még hagyján az eléggé befele ,, süllyed" az első viszont jól néz ki a sárvédő pereméhez viszonyítva. De akkor ehhez a szetthez nem kell nyomtáv szélesítő ami jó mer nem is szeretnék.