Keresés

Részletes keresés

smoon Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5130
Az hol van, Celldömölkön? :)))
Előzmény: Dénes Balázs (5110)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5129
A tábla szerintem landolt a többi között, biztos időt akart spórolni a kolléga, bár lenne ideje a pályaudvaron is cserélni.
Előzmény: Törölt nick (5128)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5128
Nem kötekedni akartam. Ámbár nem tudom hol lehet a táblája, mert a szélvédőnél nem látszik.
Előzmény: Csoki bácsi (5126)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5127
Én gyakran kérek segítséget. Azt mondják nem szégyen, de sok emberben dolgozik a rosszindulat: "Nézd már a hülyegyerek még tolatni sem tud egyedül"-gondolják ezt ők.
Előzmény: Dénes Balázs (5125)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5126
Megnéztem, valóban Vásárhelyről jött.
Előzmény: Törölt nick (5121)
Dénes Balázs Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5125
Akkor a helyközi üzemet erősíted :-)
Egy kedves barátom (szintén helyközis) tolatott be az 5. kocsiállásnál lévő ferde parkolók egyik szabad helyére, és kérte az idősebb kollégát, segítsen már, figyelje, meddig tolhatja be a Classic farát... megkapta a választ: "Bubikám, ezt Neked kell érezned, Te voltál már nővel!" :-DDD
Előzmény: Törölt nick (5124)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5124
Általában igyekszem elkerülni, de előfordul, hogy nincs más választás. Van mikor megkérek mást, így egyszerűbb. Ha nincs akkor meg erőt veszek magamon és..
Havonta csak egy pár alkalom a csukizás. Ez tudom csupán a dolgok elodázása. Amíg meg nem kapjuk vissza a mi "hőn szeretett" 15 méteresünket, addig marad a 280-as.
Személy szerint én maradnék a jó öreg Detroitosomnál, de hát ezt nem én döntöm el.
Előzmény: Dénes Balázs (5122)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5123
Nekem úgy rémlik, hogy két napja, amikor az FKF-392 helyettesítette, akkor az éppen Sámsonból jött... De végülis mindegy.
Előzmény: Törölt nick (5121)
Dénes Balázs Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5122
Egy a lényeg, nem szabad a tolatástól félni. Még nem volt jogsim trolira, de a végállomásomon szinte minden hétköznapi szolgálatomban mozgatni kellett az ott kiálló csuklósokat, mert gyakran nem volt tartalékosom. Én ott tanultam meg tolatgatni, azon a szűk négy sávon. Nem olyan vészes, hidd el, csak gyakorolni kell, mert anélkül sohasem lesz tapasztalata senkinek sem :-)

(az öreg rókák pedig van, hogy kevésbé tudnak jól tolatni, mint az ifjú pejkók :-))
Előzmény: Törölt nick (5120)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5121
Végül is nem fontos, de csak Vásárhelyről jött, ha a gép két óra körül kattant. 13:15 kor indult. Aztán megy Sámsonra Vásárhelyről 15:15-kor "expresssssz" járatban. Na meg reggel csinál egy Tótkomlóst. Ez kell a szép felújított autóbusznak.
Új váltót is kapot, valami állat. A bowdeneset lecserélték joystikra.
Előzmény: Csoki bácsi (5119)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5120
Ez az én egyéni véleményem volt. Én jórészt szólóval autóbuszal rohangálok, s tán jobban is szeretem mint a csuklós autóbuszt, de a városi közlekedésben csak előnyeit tapasztaltam, ettől függetlenül neked is lehet igazad. Az viszont tény, hogy a szóló, 280-as, 400-as csuklós széria és a háromtengelyes teljesen máskép viselkedik.
Tolatásról meg annyit, hogy ha lehet inkább ne végezzünk hátramenetet. Én személyszerint meghagyom az öreg "rókáknak":).
Előzmény: Dénes Balázs (5114)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5119
Békéssámsonról jött járatban.
Előzmény: Tourismo (5116)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5118
Hallgatok, mint a sír :-DD
Előzmény: Dénes Balázs (5115)
Tourismo Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5117
Minden esetre köszönöm az észrevételedet/tapasztalatodat!
Előzmény: Törölt nick (5111)
Tourismo Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5116
Hoppá! Nagyon virít a gép!
Csak így beugrott egy kép készítésre a Mars térre:P? Vagy ment valamerre?Ha jól olvastam ki a képből akkor 14.00 körül készítetted.
Előzmény: Csoki bácsi (5106)
Dénes Balázs Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5115
Oké, Te tudod már, de hallgass róla!!! :-D
Előzmény: Csoki bácsi (5113)
Dénes Balázs Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5114
Minden összevetve talán jóval könnyebb elszaladgálni a városban egy csukival, min egy szólóval.
Ezzel vitatkoznék azért egy cseppet: szerintem minden szituáció- és helyzetfüggő. Vannak helyek, ahol a szólóval jobb lavírozni, vannak, ahol 280-assal és van, ahol 435-el. Vagy 15Tr-el :-)
Sokminden az ívsugártól, a rendelkezésre álló kanyarodási folyosótól, annak geometriájától függ.
Tolatáskor meg attól is, hogy az összekötőkarok, rudazatok, gömbcsuklók mennyire vannak kikopva, milyen a kormány holtjátéka, stb. :-)
Előzmény: Törölt nick (5111)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5113
Most már elmondtad... :-)))
Előzmény: Dénes Balázs (5110)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5112
Tudom nem tőlem kérdezted.
Előzmény: Tourismo (5104)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5111
Csatlakoznék Normann Trancerhez. Valóban így van. Meglepő, de jóval kisebb helyen elférnek mint a szólók. Venném példának a Classicot, van olyan hely ahol C56-osal nem lehet egy ívben, de csukival bőven meg lehet . Ahol a B tengely elmegy, ugyanott elmegy a C is(húzómotoros). Gondok a farsöprésnél keletkeznek. Vigyázni kell a kormánymozdulatokkal, mert padka mellől való elinduláskor hajlamos felkapni, ha hirtelen kiszedjük a kormányt, vagy kanyarodásnál, mikor a másik sávban áll mellettünk jármű, főleg, ha nagyméretű. A tolatás sem egyszerű, mivel a C tengely ellentétes irányba fordul az A-val, s ez kicsit furcsa főleg akkor, ha előtte olyan 3 tengelyest vezettél, melynek hátsó tengelye kormányzott. A tolómotoros esetében jóval egyszerűbbek a dolgok, s a farsöpréssel sem kell annyira vigyázni, csak annyira mint egy szólónál. Minden összevetve talán jóval könnyebb elszaladgálni a városban egy csukival, min egy szólóval. A pótkocsi inkább előny mint hátrány. Csak figyelni kell.
Előzmény: Tourismo (5104)
Dénes Balázs Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5110
Akkor mélyen hallgassak arról, hogy hontuccai trolis indítóként anno vezettem a végállomáson az ABU-355-öt, meg a BRN-965, sőt az ACC-921-et is? :-)))
Előzmény: Csoki bácsi (5106)
Normann Trancer Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5109
Majd kifejtjük ezt topik talin, hátha megvilágosodsz majd :-).
Előzmény: verval (5107)
verval Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5108
Nagyon szexi lett!
Előzmény: Csoki bácsi (5106)
verval Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5107
(Azért ilyet még viccből se írjunk le, hogy valaki D-s jogsi nélkül, TV-os buszt vezet.)

Pár fordulókör átmérő adat:
Ikarus 260 21 m
Ikarus 280 22,5 m
Ikarus 415 22 m
Ikarus 435 24 m
Ikarus 412 24 m
Ikarus 417 23,5 m
Volvo 7700A 24 m
Előzmény: Normann Trancer (5105)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5106
Mielőtt nagyon belemerülnénk, megkérném a Tisztelt Topictársakat, ne írja be senki se azt, hogy melyik buszt vezette feketén, megelőzvén minden lehetséges következményt! Minden bizonnyal fentről is olvassák...

Ehelyett inkább a felújított JAF-682-t mutatnám meg azoknak, akik még nem találkoztak vele:
jaf682
Normann Trancer Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5105
Az a legszebb az egészben, hogy ez csak számodra hülyeség, pedig oltárira nem hülyeség.
Nem vagyok sofőr én se, de szerencsére adott már helyzet, hogy tudtam már vezetni buszokat.
Csuklóssal azért könnyebb, tök mind1, hogy hosszú, mert tudsz vele kis ívben is fordulni míg szólóval ez teljes mértékben lehetetlen, mert hátulja egyből padkáz, vagy táblát visz.
Én is csak lestem először mikor ezt tapasztaltam, hogy héé, nem is kell annyira alá tekerni a kormányt ahhoz, hogy befordulj egy adott ívben.
Lényeg, hogy nagyon sokat számítanak a tengelyek, pont ezért is könnyebb a csuklóssal fordulni.
Próbáld ki Te is, tele vagy ismerősökkel szerintem ez nem lenne lehetetlen dolog, jó persze most már ez a GPS-es dolog közbe szól, ezért is volt jó a régi környezet.
Előzmény: verval (5102)
Tourismo Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5104
Az Úr netán vezetett már csuklós buszt?

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=99176183&t=9174511

Az újoncok szólót kapnak mindig! Típus vizsga meg kb. 3 hónap után(függ attól ki mennyit vezetett már más nagyobb járművel).Valaki kifejezetten szereti a szóló kocsit.

Írd le tapasztalataidat engem érdekel(ne egy 3 tengelyesét).
Előzmény: KNS-059 (5099)
Galaxar Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5103
Szerintem ne azon veszekedjünk, hogy mivel könnyebb fordulni!!
Csuklós vagy nem csuklós vagyis szólóval.
Inkább vesszünk össze egy busz színén!
Erre már volt példa és a hagyományt tovább kell építeni! :)
verval Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5102
Én ezzel azt mondtam, hogy szerintem hülyeség hogy csuklóssal könnyebb fordulni.
Előzmény: KNS-059 (5099)
Algyői Creative Commons License 2010.04.08 0 0 5101
én kb. 4 éves korom óta tudom , hogy az ikarus 280-as hátulja 1 métert ki leng forduláskor mert fater el olvasta nekem. :D(csak nem tudtam akkoriba mit kezdeni e fontos infóval)
nem tudom honann veszi hogy könyebb de ő tudja neki biztos az:D
Előzmény: KNS-059 (5099)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!