ma a kocsin dolgoztam, többek között sikerült kicserélni a két hátsó légrugót (igazából nem volt semmi baja, de mivel szeptemberben a nagy bevásárlás kapcsán ezt is vettem, miért ne).
az apróság, ami miatt ezt a bejegyzést írom:
már jó ideje szemezgettem a hátsó ablaktörlővel mivel cserére érett volt, de mivel alapesetben el van rejtve az ablak felső pereme alá, 10 mp után mindig azzal zárult a dolog, hogy utána kéne néznem, hogyan lehet szervizállásba tenni, és majd kicserélem. na kérem: a P38 hátsó ablaktörlőjének nincs szervizállása. az a trükk sem működik ,hogy gyorsan kikapcsoljuk a gyújtást, kivesszük a kulcsot. a P38 ilyenkor szépen befejezi amit elkezdett, és az ablaktörlő szépen beáll vissza a perem alá. pedáns egy kocsi, mit mondjak.
a megoldás az, hogy be kell indítani a hátsó ablaktörlőt, és amikor pont függőlegesen áll, hirtelen kinyitni a hátsó ajtót.
az élet apró örömei.
(nem mellesleg pedig a gázszerelésnél a tartályból előre futó csöveket jobb oldalon a váz és a kaszni között húzták előre. ez természetesen ideális megoldás a gázt beszerelőnek, de kicsit problémás amikor a légrugót kell cserélni. a kaszni és a váz közötti résen keresztül kell ugyanis kivenni a légvezetéket meg a biztosító pöcköt is - amit így sikeresen elbarikádoztak nekem )
A közeljövőben tervezem kicserélni a hossztartók szilentjeit, hogy bogarásszam ki a régieket? Nyilván préssel, de min. mekkorát keressek? Vidéken csinálnám, mert itthon semmi lehetőség és a cimborámnak van. Vagy elég egy combosabb satu?
Az tökmindegy, attól hogy menet közben kirakod üresbe, még ugyanúgy forog minden mindenhol. Ha valami nincs kiegyensúlyozva, akkor rezonálni fog. Akár még a citromod is lehet.
Annyira, hogy szerintem értelmetlen dolog. Iszonyatos meló kiherélni a BECM-et, és minden mást, hogy helyette egy egyszerű relés vezérléssel újravezetékezd azt a nagyon sok elektromos extrát tartalmazó kasztnit. Több értelme van akkor már venni egy 92 körüli Classic Range-et, tökmindegy milyen motorral, abba két mozdulat beszerelni a 300tdi-t, az elektronikája is egyszerűbb, és szebben mutat egy szépen kiglancolt, restaurált Classic, mint egy akármilyen P38.
Ha van egy szép egybe p38-ad nem keverni kell egy discoval hanem kiszórni belőle az összes elektronikát. Megoldható! Adagoló bowdenes /ld. mandras / injektor helyett karburátor . Még a fűtés elektronika is kiváltható , persze dolog van vele, viszont "eredeti". No és persze az átépítés is hatalms feladat.
Szerintem szard le, mivel gyakorlatilag BÁRMI lehet, ami a hajtásban forog. Akár a kupplungtárcsában lévő rugóktól is lehet ilyen rezonancia, de dificsapágytól, menesztőtárcsáig, kardánkihajtás csapágyán keresztül tulajdonképpen akármitől.
Ha ,már P38.Nem csak az angolok használják terepen és a franciák hanem amerikai offroaderek is.Mint pl Lucky8,is remek videói vannak és nem tudom hogy de egy csomó TERRAFIRMA-s kiegészítője van a srácnak.
Hasonló rezonanciám nekem is van, de csak lassú kb 5-15km/órás tempónál. Eddig betudtam az MT-nek, de már AT-van fent és ezzel is ugyanaz. Sebességbe, és üresben gurulva is.
Nekünk van ilyen kettős tömegű lendítőkerék féleségünk?? Az esetleg??? (bár nem hinném,hogy lenne összefüggés)
Lassan az őrületbe kerget egy apró kis morgó, rezonálás, ami 60km/h alatt jelentkezik. Amikor elveszem a gázt és az autó elkezd lassulni, 60 és 50 között, van egy furi kis rezonancia. Gázadáskor, vagy fékezéskor megszűnik.
Kicseréltem a kerekeket, hátha a gumi csinálja.
Kicsit lógott a bal első kerék, kicseréltem a csapágyat.
Repedezett volt a Hardy tárcsa, kapott egy újat.
Volt egy apró kotyogása az első kardánnak, kicseréltem a keresztet is.
És még mindig csinálja. most már a féltengő csuklóra gyanakszom.
Igazad van, ott a pont. Annak, hogy az elektronika fekezgeti a kerekeket, nincs semmi koze ahhoz, hogy a visco ugyanazt megteszi, mint en a kezemmel, amikor zarom a kozponti difit. Az mas kerdes, hogy ki melyik kozponti zarat favorizalja. En a viscot kevesbe.
Atfogalmazom a dolgot. Irtozom mindentol, amiben elektronika van, mert parszor mar jartam porul, es nem kevesbe fajt. Es azt is tudjuk, hogy p38 pedig nem pont arrol hires, hogy soha nincs elektromos baja...
Viszont a maga a karosszeria gyonyoru, kivul belul. szerintem a mai napig az egyik legszebb terepjaro forma. En ezert ha meg lehetne oldani megtennem, hogy egy 300 tdi disco alvazra rateszek egy p38 bodet, es annyi elektronikat hagyok benne, hogy kicsit eltulozva, de csak vilagitson, dudaljon, meg futson.
Sajnos nem nagyon találok olyan oldalt, ahol mélyebben foglalkoznának a tipussal. Gondolom mire összegyűlik a lóvé a tuningra, már lehet is légrugót, fűtés szervó motorokat, szenzorokat, egyébb finomságokat vásárolni. Azért ha lesz több időm, és látványosan haladok az enyémmel akkor majd teszek fel képeket.
ilyen átalakításokról nincs valami oldal, ahol utána lehetne olvasni, hogy mit lehet vele csinálni? :D nálam is tervben van egy p38 a 300tdi disco helyett :D
most akkor elkezdhetnénk alkudozni, de hát nekem igazából bosch kéne ... :(
a Turneréknél is külön kezelik a kettőt, tehát valszeg nem felelne meg. gondolom az eleje, a vizpumpával meg olajszivattyúházzal más, meg esetleg pár apró, de lényeges részlet.