Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Mondjuk szerintem nem hülyeség a hőszigetelés előtt elgondolkozni a hőcserélős szellőztetésen, és egy csomagban kivitelezni. Utána macerásabb.
Hogy megéri-e, az megintcsak sok paraméteres, függ a szellőztetési szokásoktól... de valakinek már csak a pollenszűrés miatt megéri, filtrációs hőveszteségtől függetlenül.
A HMV-t valóban elolvastam, onnan viszont felesleges a kombi kazán teljesen...
Egyebekben a számított 14kW hőigényből indultam ki, feltételezve, hogy az korrekt érték a maximális hőigényre, a klíménak megfelelő külső hőmérséklethez.
A radiátor teljesítményeket nem tudom, mivel nem tudom a pontos típusát, 1999-ben vásárolt, felszerelt Dunaferr acéllemez lapradiátorok. Gondolom akkoriban nem 50oC-os előremenővel terveztek.
Hőszigeteltetni egyenlőre nem tervezem, mivel régi ház, azt mondták akkor be kellene építeni egy automata szellőztető rendszert is ha nem tudom megoldani a rendszeres szellőztetést (kb 3-4 óránként 10 perc) Mivel általában napközben nem vagyunk otthon ez nem megoldható. Az sem 2 fillér.
Eddig úgy néz ki, hogy a Baxi mellett fogok dönteni, nagyon ajánlják itt a környékemen. Nincs rájuk panasz és jó a szervizhálózat. Nagyon dicsérik még itt a Bosh kazánokat.
Nos, az "úgyis leszabályoz" esetében az nem mindegy, mennyire. Az 5 - 7kW körüli minimum teljesítmény azért már kicsit sok (ha nem tervezel puffert valamiért) és sok kombi kazán kb. eddig tud lemodulálni... Kombi kazánból már a kb. 2.5-3 kW is már igen jó minimum teljesítménynek számít...
Amúgy ha van hely, lehet számolgatni, mennyi idő alatt hozza vissza az árát, ha fűtő kazánt veszel indirekt tárolónak. Kezdeti költségben persze drágább...
Nyilván a hirtelen felfűtésnek kicsit rosszabb a hatásfoka, de cserébe van tárolási veszteség is. Sokparaméteres a dolog.
(A belső tárolós kazánok meg egyelőre annyival drágábbak, hogy aligha hozzák be az árkülönbséget az élettartamuk alatt, ha nem drágul nagyot a gáz).
7 éve már csak kizárólag a vegyes kazánnal fűtöttem. Az utolsó évben mikor a gázzal fűtöttem (2011) 2800m3 gáz fogyott, ebben van főzés is de az elenyésző. Gáznál én sosem állogattam a szobatermosztátot fűtés elején beállítottam 23oC-ra és azon ment fűtés végéig.
Én biztos elgondolkoztam volna egy hőszivattyún, ekkora és ilyen hőigényű lakásban.
Én a savállót preferálom, nem tudom mi lenne a hátránya az aluval szemben.
Moduláció, minél kisebb annál jobb. Mivel kombi kazánban gondolkodsz, így marad a 24 Kw-os, de legalább 10%-ra tudjon lemodulálni. Mert különben állandóan kapcsolgatni fog, ami nagyon ront a hatásfokon.
Attól, hogy lemodulál, még az égés lehet tökéletes, most gondolj bele a gáztűzhelyt is le lehet venni takarékra, mégse megy tönkre az égőfej.
Üdv! Csak egy pár oldalt kéne vissza olvasnod, és mindjárt képbe kerülnél, mind kazán típus, mind hogy mire is kéne figyelned :) Én egyik kazánt sem favorizálnám, de a döntés mindig a tiéd !: )
A családi ház 100 négyzetméter normál 2,75m belmagassággal. Régi ház 50-es falakkal szigetelés nélkül, a nyílászárók szigeteltek. Radiátoros, rézcsőves fűtési rendszer egy vegyes kazánnal és egy Hőterm 29-es régi gázkazánnal amit cserélni szeretnék. Csak fűtő gázkazánban gondolkodok, mivel a hmv kiépítése sok rombolással járna így az marad villany.
Mekkora teljesítményű kazánt vegyek?
Számításokkal 14KW-os kazán jött ki nekem de a szerelő és a tervező is azt mondta kell a 24Kw-os "úgy is leszabályoz" mondta.
Döntsem el én, válasszak kazánt ő azt beépíti.
Szerintetek mekkora teljesítményű kazánt vegyek és melyik márka milyen típusokat részesítitek előnyben?
Én eddig hármat írtam fel magamnak:
-Immergas Victrix Tera 24 Plus
-Saunier Duval Thelia Condens AS 25-A
-Baxi Prime 1.24 ERP
Természetesen a szerelőre és a tervezőre hallgattam eddig és a 24KW-osokat nézegettem.
Köszönöm a hozzászólásokat és a válaszokat előre is.
Egy kis 53 m2 –es panellakásban kell a fűtésrendszert kiépíteni.
Úgy néz ki, sikerül kondenzációs kazánnal a fűtésrendszert, illetve melegvízellátását megoldani. Az aktuális jogszabályok miatt, már ez sem egy egyszerű kihívás!
Viszont, most ki kellene választani a megfelelő kazánt a feladatra! Kombi kazánra gondoltam, mert sajnos egy indirekt tárolónak már nincs hely.
Nagyon sok infót lehet olvasni a neten, nehéz kiszűrni belőle a megfelelőt. A gyártók honlapját elolvasva, természetesen mindig az ő termékük a legtökéletesebb.
Nagyjából 300.000 – 350.000 Ft-ot tudok a kazánra költeni.
Szempontok, amik fontosak lennének:
- Hőcserélő (fűtés) tartós, megbízható legyen
Sajnos eddig még nem sikerült eldönteni melyik a jobb a saválló vagy az alu. Mindkettőnek van előnye és hátránya.
- Hőcserélő (melegvíz) megfelelő méretű legyen ahhoz, hogy használat közben a víz hőmérséklete ne ingadozzon.
- Modulációnál már abszolút nem tudom mi a megfelelő!
Egyes gyártók azt írják az a jó, ha nagyon le tud szabályozni az eszköz, mert akkor folyamatosan megy, a másik gyártó szerint, ez butaság, mert ha nagyon leszabályoz, akkor már nem tökéletes az égés és ettől megy tönkre az égőfej. Akkor most mi a jó??!!
- És természetesem nagyon fontos szempont a megbízhatóság, szervízellátottság!
Kérném szépen, azoknak a segítségét, akiknek már van tapasztalata a témában, illetve akik megfelelő technikai tudással rendelkeznek!
Kondis kazánnál első körben a minimum teljesítményt nézd, ne a maximumot, ez legyen a lehető legkisebb. 2,5 kW környékén már jó lehet, DE.
Nem ismert a ház hőigénye, mert ugye a kazánt a házhoz kell venned, nem a kazánhoz a házat.
Szükséged lenne egy jó épületgépészre, aki csinál egy részletes hőigény számítást, ami alapján tudsz kazánt választani.
Ha kizárólag kombi kazán jön szóba, akkor teljesítményben nincs sok lehetőséged, marad a 24 kW. Ez esetben sem mellékes egy jó épületgépész, ha a fűtésköröket is cseréled,
lehetőség szerint felületfűtésre. Padló, mennyezet / födém, falak. A cél a minél alacsonyabb előremenő hőmérséklet, ezt pedig csak jól méretezett felületfűtéssel tudod elérni.
+1:
Minden energetikai korszerűsítést hőszigeteléssel kezdj, mert szerintem az el sem használt energia a legolcsóbb. Ha a viszonylag nagy energiaigényű, szigeteletlen házra méretezteted a fűtésrendszert,
utána leszigeteled a házat, lehet, hogy túl nagy lesz a kazán.
Olvasd attila0325 küzdelmét, jól beleásta magát a témába.
Na ja, tényleg. Akkor maradok az eddigi márkánál és nem kell fekete... (ujjösszedörzsölgetősszmájli) Kösz a fáradozást, az esetemben úgy tűnik megérte:) Leborulósszmájlinakisittahelye
Üdv ! Kössz választ,de valahol olvastam teljesen vezetékmentes opciót ,csak nem tudom melyik típus ,vagy az már lehet rádiós frekis kell hogy legyen !:) Csak azért érdeklődök ,mert nekem mindenképp vezetékmentes kell hogy legyen (most is az van https://www.siemensbolt.hu/szobatermosztatok/16979-siemens-rev24rf-set-radiofrekvencias-nyomogombos-szobatermosztat.html),a termosztát optimális helye miatt, meg mert nem nagyon szeretem a vezetékek ide-oda nem rejtett vezetését !:) Lehet megmarad ez a termosztát ,mert ez is szuper,de ezt még átgondolom !:) De ha már így irkálok ,a kb 1400m3 -es gáz fogyasztás + kb 1 havi vegyes fűtéses szezon nem nagyon indokolja az újabb fejlesztést ,ráadásul elköltözött a kisebb fiam is így a tetőteret következő szezonba csak korlátozottan kell fűtsem (közlekedő/fürdő) !:) Soha meg nem térülő beruházásnak tűnik a kondis rendszer !:)
A katalógus szerint van bent egy 3,7V / 500 mAh Li-Ion akku, ami a BridgeNet buszon keresztül töltődik. A kazán és a termosztát között nem vezeték nélküli az összeköttetés, hanem vezetékes.
A sensys is madzaggal van a kazánra kötve. A sensys net az két doboz, az egyik maga a sensys, a másik pedig egy internetes gateway.
A két eszköz egymástól függetlenül is üzemelhet, tehát nem csak együtt telepíthető. Mindkettő eszköz a BUS-ra csatlakozik, de lehetséges olyan összeállítás is, hogy a gateway a BUS-ra van kötve,
a szobában meg megmarad a hagyományos on/off termosztát. (Csak nem sok értelmét látom)
A sensys-ben nincs akku, a BUS madzagon kapja a tápellátást.
Üdv !"Cube S net termosztát ",nem vagyok képben ,de ennek az áramellátása mivel/hogyan történik ? Teljesen vezeték mentes konfiguráció ez a a termosztát a kazánnal ? Vagy Sensey termosztátból van-e teljes vezetékmentes opció?:) Te már beljebb ástad magad a témába talán van infód ezekről is !:)