Keresés

Részletes keresés

nagykunsági Creative Commons License 2016.08.27 0 0 84205

Ha brikett akkor nem lehet nedves mert szétesne. 

 

Az anyag jó, kérdés mennyibe kerül?

Előzmény: Trailm (84204)
Trailm Creative Commons License 2016.08.27 0 0 84204

Ilyen brikettet próbált már valaki ?

https://vegadeko.hu/bio-napraforg%C3%B3h%C3%A9j-brikett-9,5-kg-kand-naprabrik

Elég száraznak tűnt , könnyen törik .

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.27 0 0 84203

Én egyébként a búvárszivattyúval szemeztem, nagyon jó áron van, és készülőben van egy ciszternám, amibe 3 db IBC tartáy megy majd bele. De nem ismerem, nem tudom mit várhatók tőle. Bár azt kell mondjam eddig az Aldi-Lidl cuccokban eddig nem csalódtam túlzottan, általában azért a pénzért ár/minőség viszonylatban kiemelkedően jók a tapasztalataim. Vettem már lazúrt, egy rakás szerszámot, stb, mind beváltak.

Előzmény: tgwh8 (84202)
tgwh8 Creative Commons License 2016.08.26 0 0 84202

Amikor én vettem, besétáltam, kell-e nem-e, gondolkodtam, attól a naptól volt. Egy db volt, így elhoztam :D de ide kb. mindent így hoznak. Külső vinyó volt 18 ezerért, mire odaértem, lett 20 ezer, meg két-három darab, persze üvegszekrényben lezárva :D de az lehet aldis volt.

Volt amit nem is hoztak... a Kärcher-ekért meg csoportosan jöttek az osztrákok :D

Előzmény: Törölt nick (84201)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.25 0 0 84201

Dorogon ma láttam belőle vagy 20-30 darabot kb 2 órája.

Előzmény: mislenyi (84199)
t.zsolti Creative Commons License 2016.08.25 0 0 84200

a kollegámnak ilyesmi van csak junkers-ben

http://kotly.heureka.sk/?f=2

jól működik de jó kémény kell hozzá

Előzmény: ngyjns1 (84191)
mislenyi Creative Commons License 2016.08.24 0 0 84199

Bocs, elfelejtettem odaírni, most a Lidlben.

Előzmény: mislenyi (84198)
mislenyi Creative Commons License 2016.08.24 0 0 84198

Szolgálati közlemény:

Csütörtöktől akciós (3000) a nedvesség mérő. Nekem is ez a gyártmány van, 2 éve az Aldinál volt akciósan ennyi. 

kormi07 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 84197

Tegyél fel egy pár képet a kazánról, abból talán meg tudják szakérteni a topiclakók, meg tudni kéne hány tagból áll.

 

110 m2-re a 20 centi szigetelés(falra? födémre?), meg a 3 rétegű ablak komolynak számít,(hacsak nem az Északi-sarkról írsz), azzal határesetként elég lehet az ezres puffer, de inkább picit nagyobb kéne, vagy tovább tüzelsz a nagyon hideg napokon(10-15 nap évente).

 

Először a szigetelést csináld meg, utána fogod tudni a hőigényt, ahhoz lehet illeszteni a puffert, pufferhez(töltési idejéhez) a kazánt, kazánhoz a kéményt.

 

És legyen rengeteg pénzed rá:-))

 

Előzmény: S-Vectra -B (84190)
tgwh8 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 84196

Tudom, ezért kérdeztem. Azt válaszolta, hogy most már új a rendszer. Tehát a cumicunami esete nem áll fenn :D

Előzmény: gmkiev (84195)
gmkiev Creative Commons License 2016.08.24 0 0 84195

Egy "elbitangolt" fűtésrendszert soha nem javított még meg egy új kazán beépítése.

Előzmény: tgwh8 (84194)
tgwh8 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 84194

Akkor nem fogod megszívni a régi rossz rendszerrel ha új kazánt teszel be, ez is szempont :)

Esetleg még osztrák vagy német használt kétaknás kazánt, jó áron ha találsz, lehet megérné az is.

Előzmény: ngyjns1 (84191)
sankó36 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 84193

Szénre legjobb lenne valamilyen 2 aknás kazán, pl. B-steel. De a TJK-nak és a Csepreginek is van 2 aknás 

kazánja. Kifejezetten magas tűzterű és hosszú égésű kazán a Lignotherm, de az inkább fára van tervezve.

Érdemes lenne felhívni a gyártóját hátha van valami ötlete.

Vagy ott van még a Stropuva. Ez állítólag 24 órát is kibír szénnel ,de félmillánál kezdődik.

Vagy ott van még a Simplex,ha egyáltalán gyártják még .Ez szenes kazán volt.

Előzmény: ngyjns1 (84191)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.24 0 0 84192

Az ajánlott kazánok kis vízterűek és kb. 50l-es tűzterük van.

Lemezkazán nagyobb tűzterű és víztartalmú.

Előzmény: ngyjns1 (84191)
ngyjns1 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 84191

A régi rendszer nem jól működött, de az új remélem már jól, ezért kérdezem: Üdv! Tönkrement a régi totya kazánom, 140 m2-et kellene befűtenem szénnel és fával. Meguntam a 20 percenkénti tűzrakást, tehát olyan kazánt keresek amelynek a tűztér függőleges mélysége legalább ötven cm, hogy alulra a szenet betöltve rá a vastagabb fát, majd gyújtóst felülről égessem lefelé az anyagokat. Hozzá kevésbé értők a VIADRUS U22 Basic 6 vagy a SIME Solida 7 kazánokat ajánlották zárt vagy nyílt rendszerbe. Szerintetek?

S-Vectra -B Creative Commons License 2016.08.23 0 0 84190

Sziasztok 

Nemrég kiköltöztem a panelből egy családiházba, és elég új nekem a vegyestüzelésű kazán technológia :-)

 

Egy 110nm es lakórészt kell befűtenem egy ismeretlen kazánnal (semmi jelölés nincs rajta, illetve a felső ajtón egy szavas van)

Honnan tudhatom meg hogy mekkora teljesítményű ez a kazán?

méretre talán 15 20 kW lehet, régi öntvény.

 

Megpróbálom ezt a telet ezzel, kihúzni, tapasztalatot gyűjteni,jövőre pedig lecserélni, plusz puffert betenni. Szigetelem is majd a házat , úgy számoltam hogy egy 25kW is elég lesz, bár ha nagyobb puffert teszek jó lehet egy 35ös is.

Ha túl méretezem akkor több, vagy nagyobb pufferral kompenzálhatom a kazán kilengéseit később?

 

Alap számításnak azt vettem hogy 300 légköbmétert fűtök, és mondjuk 40Wot számolok 1m3re , 20cm szigetelés lesz, új 3rétegű nyílászárók, 12db 1000l puffer, régi öntöttvas radiátorok

tgwh8 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 84189

Valami akkor ott nagyon nem működött jól, ha 20 percenként pakolni kellett.

Előzmény: ngyjns1 (84188)
ngyjns1 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 84188

Üdv! Tönkrement a régi totya kazánom, 140 m2-et kellene befűtenem szénnel és fával. Meguntam a 20 percenkénti tűzrakást, tehát olyan kazánt keresek amelynek a tűztér függőleges mélysége legalább ötven cm, hogy alulra a szenet betöltve rá a vastagabb fát, majd gyújtóst felülről égessem lefelé az anyagokat. Hozzá kevésbé értők a VIADRUS U22 Basic 6 vagy a SIME Solida 7 kazánokat ajánlották zárt vagy nyílt rendszerbe. Szerintetek?

Kapocska Creative Commons License 2016.08.23 0 0 84187

„Túl sok levegő okozhat gondot? Barometrikus ezt nem javítja?”

Ez is relatív.

Ha a barometrikus  0.2mbar-ra van állítva az az jelenti,hogy a kazán

max.teljesítményét is elviszi a kémény,ha eközben kevés a tüzelő

(teljesítmény) akkor a sok levegő a kéményen át kiviszi a meleget.

Csontszáraz nem lesz ősszel mert a fa higroszkópos anyag és a

levegő (ködös,párás) nedvességtartalmával akar kiegyenlítődni

a nedvességtartalma.

Előzmény: tgwh8 (84186)
tgwh8 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 84186

És akkor nekem sem lesz annyira tárva-nyitva :) remélem.

A barometrikus a vízszintes füstcsőbe van beépítve, pillangó van függőlegesen kazáncsonkra húzva, utána kanyar, barometrikus, majd még a szükséges távolság a kémény becsatlakozástól, ahogy a németek leírták.

Végül is tartja azt a hőfokot, csak van hogy kevés fát kell bepakolni, hogy ne legyen meleg.

Túl sok levegő okozhat gondot? Barometrikus ezt nem javítja?

Kéményben nincs kátrány, igaz sötétszürke, talán feketés, de ha végighúzom, akkor porszerű. Ami lefolyik víz, az meg összegyűlik az alján, és eltömíti a levezető csövet (átmérő max 1cm), ami magasabban van, mint a kémény alja :D azt is valami okoska találta ki... A kémény tetején van némi kátrány, az esővédőn, de gondolom az természetes, főleg ha ráesik valami csapadék.

Ha a tűztér nem fog visszakátrányosodni, akkor már csak a két táskáról kéne valahogy eltüntetni... de egy bizonyos mennyiség biztos hogy lefolyt róla a szép tiszta tűztér falára, látni lehetett.

A vicc az, hogy a pár évtizedes tetőléc végein lehetett látni a vizet, pedig csak egy kicsit ázott meg... meg a több éves ágfán, azt meg nem hasogatod el sehogy sem. Több mint fele csontszáraz kell hogy legyen most már a tüzelőnek.

Előzmény: Kapocska (84185)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.23 0 0 84185

Nálam,ha van benne tüzelő akkor 1-3 fok eltéréssel tartja a beállított

hőfokot (állíthatom 60-ra 70-re 80-ra).

A barometrikus alacsonyabban van gondolom mint a kazán füstcső

bevezetés.

Ha igen akkor a kéményből visszafolyik a kátrány.

Ha tudod védd meg egy lemezzel v. tüzelj száraz fával helyesen.

Előzmény: tgwh8 (84184)
tgwh8 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 84184

És így elvileg 50-80°C között tartja? Megnézzük, és mi kellene hogy legyen a különbség a kettő között, a lánc hosszán kívül? :D

De ha lehűti és kátrányt kap a bar.kéményhuzatszabályzó, akkor eleve borul a súlyozása is. Vagy száraz fával nem lesz kátrányos?

Előzmény: Kapocska (84183)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.22 0 0 84183

A nem szinuszossal az a baj,hogy az aszinkronmotort nem szereti

meg a motor sem őt. De egyes ilyen kis teljesítményű motor ideig óráig

elmegy vele,ha már eltud indulni(próba).

Huzatszabályozót állítsd 50 fokra(csavarközép általában,ha függőlegesen van szerelve akkor az alsó skála

olvasható értelmesen,ha vízszintesen van szerelve akkor a felső) és ekkor legyen a kar

kb. vízszintesen, majd fűtsd  fel a kazánt 80 fokra a hőmérő szerint és tartsd ott, állítsd a

huzatszabályozót is 80-ra és a láncot úgy akaszd be,hogy zárva legyen a levegő

adagoló ajtó.

 A levegő is lehet hűtőközeg időnként,főleg a nitrogén része.:-)

Előzmény: tgwh8 (84182)
tgwh8 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 84182

Vagy netán úgy érted, hogy a lánc hossza jól van-e beállítva? Nekem azt mondták, jól megküldöm a kazánt, és ha eléri azt a hőmérsékletet, ami nekem már karcolja az idegrendszerem, ott lejjebb tekerem, hogy teljesen lezárjon. Innentől be van kalibrálva. De lehet rosszul tudom, mert mást elvileg az nem befolyásol, nem? Csak hogy mikor legyen lezárva, azt, hogy hány °C-on (két számsor van a tekerőn), lényegtelen beállítani ha jól sejtem. Tehát a lánc hosszának olyan nagy jelentősége ha jól tudom nincs, tehát jól van beállítva. VAGY tekerjem lejjebb, hogy pl. 70°C-on már lezárjon? Ha jól emlékszem, ilyen 10°C-os határon belül volt mindig a hőmérő, tehát 60°C alá nem esett a víz, kikapcsolt a szivattyú talán valamivel feljebb, és 72°C-on bekapcsolt, és ez mellett a láncos is ha lezár-kinyit, az is kb. 10°C-kal játszik.

Kátrány keletkezhet attól, hogy túl sok levegőt kap a kazán?

Előzmény: Kapocska (84180)
tgwh8 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 84181

Már megint... berometrikus helyett láncos kazánhuzatszabályzó, bocs. 

Na előről.

A barometrikus a max 0,2-n van. Lehet kellene rá még egy kis súly, mert elvileg a totyának 0,3mbar kell. Vagy 0,2, mert mindkettőt olvastam a hivatalos doksikban (le kéne mérni mindent, az alapján talán be tudnám lőni k vagy vs vagy melyik altípusnak felel meg). Kátrány azért volt rajt, mint a kémény tisztítóajtaján (az meg kinyílt meg elgörbült)...

 

,,Én inkább fordítva állítanám be...''

Olvtárs, már az is elképzelhetetlen, hogy teljesen lezárjon, max áramszünet esetén... lehet van jó szünetmentesem, majd megnézem milyen típus és jövök kérdezni. Egyébként ha nem színuszos, és évente van max egy áramszünet vagy annyi se, az tragédia? Oké, pont 4-5 órára ment el az áram akkor egyszer, egyébként nagyon ritkán van 20-30 perces, inkább pár másodpercesek vannak csak.

De azért mégis, az inkább több másodlagos levegő legyen mint kevesebb elv alapján, de még egyszer írom, pár cm mindig lesz alul.

Pillangó az jelenleg magától csak akkor működik, ha hideg a kémény, ilyenkor a gravitáció becsukja :D egyébként kézzel állítottam, lassan neki kéne ugranom, a cuccok majdnem megvannak, össze kéne rakni a sestos-belimo párost. Annak csak annyi szerepe lenne, hogy próbálja 300°C alatt tartani a füsthőt. Kicsit vizes fával a 300°C pont jó érték volt, szárazabbal alacsonyabb volt nyerő, de lehet csak belemagyarázom. Száraz fával talán lejjebb is tudom szorítani, illetve tervezek betenni két füstterelő lemezt, az is lejjebb viszi elvileg valamennyivel. Tehát a sestos-belimo csak akadályozza hogy 300°C fölé menjen a füsthő, aztán nyithat is ki teljesen, mert puffer nincs, így max begyújtás meg plusz adag fa rárakása után magas a füsthő, de amikor már csillapodik az égés, akkor pillangó nélkül is volt hogy csak 180°C volt a füsthő, volt 120°C is egyszer-kétszer, azt nem értettem, szerintem picit vizesebb volt a fa - farakás hátulján ha emlékszel kb. 35%, elején meg 15%, illetve 4-5 évig egészben száradt gallyfa mint kiderült, mégsem száraz... -.

Előzmény: Kapocska (84180)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.22 0 0 84180

„hogy ha alul zárva van, felül még legyen egy kis hézag”

Én inkább fordítva állítanám be,mert ,ha nincs megfelelő égés

akkor a hideg levegő nem akar keveredni a még éghető fsg-vel

és ,ha keveredne is akkor együtt menne a kéménybe égés nélkül.

Kérdés: Jól van beállítva a barometrikusod?

Válasz???: Jól, mert 80-90°C körül zár.   ?

„hanem 3-4cm (alul,”

És közben a pillangó félig zárva? (v. nincs)

„Igaz, most már volt áramszünet, 100°C feletti víz meg sem kottyan a kazánnak, semmi hangja, lehet lejjebb tudom csúsztatni a barometrikust.”

Ezt sem értem.

A kazán és a rendszer kihűlését késleltetné,ha valami lezárná v. a láncost

v. a pillangót amikor leégés után a láncos nyit.

 

Előzmény: tgwh8 (84179)
tgwh8 Creative Commons License 2016.08.21 0 0 84179

Most azon gondolkodom, hogy nem fogja túlságosan lefolytani, mert külön is be tudom állítani a lánccal, hogy ha alul zárva van, felül még legyen egy kis hézag.

Jól, mert 80-90°C körül zár. Ugye az volt az alap, hogy nem szabad folytani, inkább több levegőt adjak neki, én meg adtam...

Azt is tanácsolták, hogy ne legyen a visszatérő alacsony, mert kátránygyár lesz. 60°C a visszatérő, de ehhez akkor kell indulnia a szivattyúnak, amikor a kazán teteje 72°C-os.

Szerintem így rendben van, a szivattyú úgyis 10°C-al alacsonyabb hőmérsékleten kapcsol ki, ahhoz képest mint amikor elindul.

1-2 cm-re akkor zár, ha már 80°C körül van a víz. Írtam többször hogy nekem nem pár mm hézag van alul, hanem 3-4cm (alul, tehát a legnagyobb rés, de gondolom ez evidens), de semmi reakció nem jött rá, hogy az sok lenne.

Igaz, most már volt áramszünet, 100°C feletti víz meg sem kottyan a kazánnak, semmi hangja, lehet lejjebb tudom csúsztatni a barometrikust.

 

Volt hogy fix 1cm-re állítottam, se több fa nem fogyott, se kevesebb, így úgy gondoltam, jól van beállítva. Barometrikus kéményhuzatszabályzó is van, lehet annak is van köze hozzá ;) bár olyan egetverő különbséget nem vettem észre, mert volt hogy lezártam egy hétre... akinek megér 17-18 ezret, tegye be, akinek nem, max erős szeles napokon lesz gondja. Vagy 200as kémény alatt már jobban számít, azt nem tudom.

Előzmény: Kapocska (84178)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.21 0 0 84178

„Most azon gondolkodom, hogy a töltőajtóra mégsem négyzetet vágok, és mégsem lánccal rögzítem

a huzatszabályzóhoz, mert esetleg túlságosan is lefojtja.”

Mihez képest mivel,hogy most semmi nincs.

Lehet állítható ütközőt is szerkeszteni oda ,ha szükséges.

Nekem 1-2cm már majdnem full gázon van.

Jól van beállítva a barometrikusod?

 

Előzmény: tgwh8 (84174)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.21 0 0 84177

Üdv!

Fűzzetek át a kazán alatt kötelet v. drótkötelet(görgővel esetleg).

Előzmény: Trailm (84176)
Trailm Creative Commons License 2016.08.21 0 0 84176

Sziasztok .

A viadrust a felső csőcsatlakozó nyílásokon átdugott csővel lehet emelni ? Nem fog károsodni a kazán ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!