Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Én egyébként a búvárszivattyúval szemeztem, nagyon jó áron van, és készülőben van egy ciszternám, amibe 3 db IBC tartáy megy majd bele. De nem ismerem, nem tudom mit várhatók tőle. Bár azt kell mondjam eddig az Aldi-Lidl cuccokban eddig nem csalódtam túlzottan, általában azért a pénzért ár/minőség viszonylatban kiemelkedően jók a tapasztalataim. Vettem már lazúrt, egy rakás szerszámot, stb, mind beváltak.
Amikor én vettem, besétáltam, kell-e nem-e, gondolkodtam, attól a naptól volt. Egy db volt, így elhoztam :D de ide kb. mindent így hoznak. Külső vinyó volt 18 ezerért, mire odaértem, lett 20 ezer, meg két-három darab, persze üvegszekrényben lezárva :D de az lehet aldis volt.
Volt amit nem is hoztak... a Kärcher-ekért meg csoportosan jöttek az osztrákok :D
Tegyél fel egy pár képet a kazánról, abból talán meg tudják szakérteni a topiclakók, meg tudni kéne hány tagból áll.
110 m2-re a 20 centi szigetelés(falra? födémre?), meg a 3 rétegű ablak komolynak számít,(hacsak nem az Északi-sarkról írsz), azzal határesetként elég lehet az ezres puffer, de inkább picit nagyobb kéne, vagy tovább tüzelsz a nagyon hideg napokon(10-15 nap évente).
Először a szigetelést csináld meg, utána fogod tudni a hőigényt, ahhoz lehet illeszteni a puffert, pufferhez(töltési idejéhez) a kazánt, kazánhoz a kéményt.
A régi rendszer nem jól működött, de az új remélem már jól, ezért kérdezem: Üdv! Tönkrement a régi totya kazánom, 140 m2-et kellene befűtenem szénnel és fával. Meguntam a 20 percenkénti tűzrakást, tehát olyan kazánt keresek amelynek a tűztér függőleges mélysége legalább ötven cm, hogy alulra a szenet betöltve rá a vastagabb fát, majd gyújtóst felülről égessem lefelé az anyagokat. Hozzá kevésbé értők aVIADRUS U22 Basic 6 vagy a SIME Solida 7 kazánokat ajánlották zárt vagy nyílt rendszerbe. Szerintetek?
Nemrég kiköltöztem a panelből egy családiházba, és elég új nekem a vegyestüzelésű kazán technológia :-)
Egy 110nm es lakórészt kell befűtenem egy ismeretlen kazánnal (semmi jelölés nincs rajta, illetve a felső ajtón egy szavas van)
Honnan tudhatom meg hogy mekkora teljesítményű ez a kazán?
méretre talán 15 20 kW lehet, régi öntvény.
Megpróbálom ezt a telet ezzel, kihúzni, tapasztalatot gyűjteni,jövőre pedig lecserélni, plusz puffert betenni. Szigetelem is majd a házat , úgy számoltam hogy egy 25kW is elég lesz, bár ha nagyobb puffert teszek jó lehet egy 35ös is.
Ha túl méretezem akkor több, vagy nagyobb pufferral kompenzálhatom a kazán kilengéseit később?
Alap számításnak azt vettem hogy 300 légköbmétert fűtök, és mondjuk 40Wot számolok 1m3re , 20cm szigetelés lesz, új 3rétegű nyílászárók, 12db 1000l puffer, régi öntöttvas radiátorok
Üdv! Tönkrement a régi totya kazánom, 140 m2-et kellene befűtenem szénnel és fával. Meguntam a 20 percenkénti tűzrakást, tehát olyan kazánt keresek amelynek a tűztér függőleges mélysége legalább ötven cm, hogy alulra a szenet betöltve rá a vastagabb fát, majd gyújtóst felülről égessem lefelé az anyagokat. Hozzá kevésbé értők aVIADRUS U22 Basic 6 vagy a SIME Solida 7 kazánokat ajánlották zárt vagy nyílt rendszerbe. Szerintetek?
És akkor nekem sem lesz annyira tárva-nyitva :) remélem.
A barometrikus a vízszintes füstcsőbe van beépítve, pillangó van függőlegesen kazáncsonkra húzva, utána kanyar, barometrikus, majd még a szükséges távolság a kémény becsatlakozástól, ahogy a németek leírták.
Végül is tartja azt a hőfokot, csak van hogy kevés fát kell bepakolni, hogy ne legyen meleg.
Túl sok levegő okozhat gondot? Barometrikus ezt nem javítja?
Kéményben nincs kátrány, igaz sötétszürke, talán feketés, de ha végighúzom, akkor porszerű. Ami lefolyik víz, az meg összegyűlik az alján, és eltömíti a levezető csövet (átmérő max 1cm), ami magasabban van, mint a kémény alja :D azt is valami okoska találta ki... A kémény tetején van némi kátrány, az esővédőn, de gondolom az természetes, főleg ha ráesik valami csapadék.
Ha a tűztér nem fog visszakátrányosodni, akkor már csak a két táskáról kéne valahogy eltüntetni... de egy bizonyos mennyiség biztos hogy lefolyt róla a szép tiszta tűztér falára, látni lehetett.
A vicc az, hogy a pár évtizedes tetőléc végein lehetett látni a vizet, pedig csak egy kicsit ázott meg... meg a több éves ágfán, azt meg nem hasogatod el sehogy sem. Több mint fele csontszáraz kell hogy legyen most már a tüzelőnek.
Vagy netán úgy érted, hogy a lánc hossza jól van-e beállítva? Nekem azt mondták, jól megküldöm a kazánt, és ha eléri azt a hőmérsékletet, ami nekem már karcolja az idegrendszerem, ott lejjebb tekerem, hogy teljesen lezárjon. Innentől be van kalibrálva. De lehet rosszul tudom, mert mást elvileg az nem befolyásol, nem? Csak hogy mikor legyen lezárva, azt, hogy hány °C-on (két számsor van a tekerőn), lényegtelen beállítani ha jól sejtem. Tehát a lánc hosszának olyan nagy jelentősége ha jól tudom nincs, tehát jól van beállítva. VAGY tekerjem lejjebb, hogy pl. 70°C-on már lezárjon? Ha jól emlékszem, ilyen 10°C-os határon belül volt mindig a hőmérő, tehát 60°C alá nem esett a víz, kikapcsolt a szivattyú talán valamivel feljebb, és 72°C-on bekapcsolt, és ez mellett a láncos is ha lezár-kinyit, az is kb. 10°C-kal játszik.
Kátrány keletkezhet attól, hogy túl sok levegőt kap a kazán?
Már megint... berometrikus helyett láncos kazánhuzatszabályzó, bocs.
Na előről.
A barometrikus a max 0,2-n van. Lehet kellene rá még egy kis súly, mert elvileg a totyának 0,3mbar kell. Vagy 0,2, mert mindkettőt olvastam a hivatalos doksikban (le kéne mérni mindent, az alapján talán be tudnám lőni k vagy vs vagy melyik altípusnak felel meg). Kátrány azért volt rajt, mint a kémény tisztítóajtaján (az meg kinyílt meg elgörbült)...
,,Én inkább fordítva állítanám be...''
Olvtárs, már az is elképzelhetetlen, hogy teljesen lezárjon, max áramszünet esetén... lehet van jó szünetmentesem, majd megnézem milyen típus és jövök kérdezni. Egyébként ha nem színuszos, és évente van max egy áramszünet vagy annyi se, az tragédia? Oké, pont 4-5 órára ment el az áram akkor egyszer, egyébként nagyon ritkán van 20-30 perces, inkább pár másodpercesek vannak csak.
De azért mégis, az inkább több másodlagos levegő legyen mint kevesebb elv alapján, de még egyszer írom, pár cm mindig lesz alul.
Pillangó az jelenleg magától csak akkor működik, ha hideg a kémény, ilyenkor a gravitáció becsukja :D egyébként kézzel állítottam, lassan neki kéne ugranom, a cuccok majdnem megvannak, össze kéne rakni a sestos-belimo párost. Annak csak annyi szerepe lenne, hogy próbálja 300°C alatt tartani a füsthőt. Kicsit vizes fával a 300°C pont jó érték volt, szárazabbal alacsonyabb volt nyerő, de lehet csak belemagyarázom. Száraz fával talán lejjebb is tudom szorítani, illetve tervezek betenni két füstterelő lemezt, az is lejjebb viszi elvileg valamennyivel. Tehát a sestos-belimo csak akadályozza hogy 300°C fölé menjen a füsthő, aztán nyithat is ki teljesen, mert puffer nincs, így max begyújtás meg plusz adag fa rárakása után magas a füsthő, de amikor már csillapodik az égés, akkor pillangó nélkül is volt hogy csak 180°C volt a füsthő, volt 120°C is egyszer-kétszer, azt nem értettem, szerintem picit vizesebb volt a fa - farakás hátulján ha emlékszel kb. 35%, elején meg 15%, illetve 4-5 évig egészben száradt gallyfa mint kiderült, mégsem száraz... -.
Most azon gondolkodom, hogy nem fogja túlságosan lefolytani, mert külön is be tudom állítani a lánccal, hogy ha alul zárva van, felül még legyen egy kis hézag.
Jól, mert 80-90°C körül zár. Ugye az volt az alap, hogy nem szabad folytani, inkább több levegőt adjak neki, én meg adtam...
Azt is tanácsolták, hogy ne legyen a visszatérő alacsony, mert kátránygyár lesz. 60°C a visszatérő, de ehhez akkor kell indulnia a szivattyúnak, amikor a kazán teteje 72°C-os.
Szerintem így rendben van, a szivattyú úgyis 10°C-al alacsonyabb hőmérsékleten kapcsol ki, ahhoz képest mint amikor elindul.
1-2 cm-re akkor zár, ha már 80°C körül van a víz. Írtam többször hogy nekem nem pár mm hézag van alul, hanem 3-4cm (alul, tehát a legnagyobb rés, de gondolom ez evidens), de semmi reakció nem jött rá, hogy az sok lenne.
Igaz, most már volt áramszünet, 100°C feletti víz meg sem kottyan a kazánnak, semmi hangja, lehet lejjebb tudom csúsztatni a barometrikust.
Volt hogy fix 1cm-re állítottam, se több fa nem fogyott, se kevesebb, így úgy gondoltam, jól van beállítva. Barometrikus kéményhuzatszabályzó is van, lehet annak is van köze hozzá ;) bár olyan egetverő különbséget nem vettem észre, mert volt hogy lezártam egy hétre... akinek megér 17-18 ezret, tegye be, akinek nem, max erős szeles napokon lesz gondja. Vagy 200as kémény alatt már jobban számít, azt nem tudom.