Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Bocs, mégegyszer elolvastam az előzőt, kombi kazán, és a fűtés fele megy ki a HMV melege. Akkor a radiátoron (vagy ami van) kell megnézni ugyanezt, vagyis hogy az előremenő vagy a visszatérő vezeték (vezetékben lévő idomok, ha szigetelt a cső) a melegebbek-e.
Nálam ugyanez volt a jelenség, hogy fűtés mellett melegítette a tárolót is (kikapcsolt HMV mellett). De azon túl minden más, a váltószelep a meleg oldalon van, a by-pass ágak a váltószelep mindkét kimenetéhez vezetnek. ez azért lényeges, mert nálam annak a kis túlnyomás szelepei voltak a bűnösök (trutyi és a beleragadt szemcsék kissé nyitva tartották). Sajátossága ennek a jelenségnek az volt, hogy a tárolót visszafelé áramló víz fűtötte fel kb 30 fokra. 2-3 hónapja írtam róla.
Annyit azért mindenféleképp érdemes megtenned, hogy mikor elindul a fűtés és a fals áramlás elkezdi felfűteni a tárolót megnézed, hogy a tároló csőkígyójának bemeneti vagy a kimeneti oldala-e a melegebb, csak kézzel érzékelve. Hátha mégis ilyesmi a jelenség, bár a lenti vázlat (ha pontos) alapján nem igen lehetséges.
Nekünk 3 kisgyerekkel elegendő a 150 liter. Amióta kondenzációs kazánunk van, pláne. Korábban éjszakai áramnál, ha legalább 3 kör fürdés, vagy 2 kör fürdés és nagy adag kézi mosogatás etc. volt, akkor el tudott fogyni.
Most kb. a kádas fürdés végére megvan a felfűtés (45 fokot állítottam be).
De arra emlékszem, hogy az érzékelőt csak alulról tudtam bedugni (nem túl mélyre) és így szinte állandóan "kérte" a meleget, mert ha valahol kiengedtem 10 liter melegvízet, máris hidegnek érezte a bojlert.
Amúgy akkor nem is kell(ene) a kombi kazán. A sima fűtő kazánok olcsóbbak? Gondolom abban kevesebb a hibalehetőség is. Mi ezeknek a gyenge pontjuk, a hőcserélő?
Jó lenne tudni, hogy pontosan milyen is az indirekt ..
Mekkora a hőcserélő felülete ?
Hova lehet rakni érzékelőt/jeladót... mert ugye nem kell az egész 200 liter felfűteni...lehet csak a felét IS...és akkor a kazánba IS "hidegebb" víz megy vissza...hmv üzemben is..
Jól hangzik! Az indirekt egy Hajdu, egy csőkígyós elektromos bojler (pontos típust most nem tudok), ha jól emlékszem 2400W-os fűtőszállal.
De kicsit túllőttem ezzel a 200 literrel szerintem. 3an vagyunk a családban és ez kicsit sok. Így meg nem biztos, hogy van értelme mindig ennyi vizet melegen tartani. Mennyire "terhelné" le a gázkazánt ez szerintetek? Így is elég lenne a 24kW-os?
Én hasonló megfontolásól elektromos pótfűtéses indirekt tárolót választottam... (Mondjuk benne volt az is, hogy kazáncsere előtt kb 1 évvel megadta magát a bojler és gazdaságosan nem lehetett javítani. Így nem gondolkodtam túl sokat, és már indirektet vettem.)
Én meghagytam a villanytbojlert, nem gazdaságossági szempontból, hanem komfort miatt. Továbbá, ha meghibásodik a kombi kazán, legalább melegvíz legyen.
ha már van egy 200 literes indirekted ( az milyen tipus és hány hőcserélős ?) ÉS a fatüzelés háttérbe szorul, akkor már miért nem csak sima fűtő kazán és az indirekttel meg melegvíz (gázzal) ?
- jelenleg vegyestűzelésű, 1000literes pufferes fűtéssel, ami egy 200 literes HMV-t is fűt (elektromos fűtésű is)
- nyílászárók újak
Ahogy számolgattam 24kW bőven megteszi
A kérdés, hogy megéri-e kombi kazánnal melegvízet előállítanom, vagy maradjon az egyre inkább (fa tüzelés sanszos, hogy háttérbe szorul) villamos fűtéssel üzemelő bojlerem?
Az O-gyűrűkre egy kis kenőanyag egyébként összeszereléskor nem árt, hogy ne gyűrd be, és ne daráld le őket mindjárt. Ha egy kis WD40-et fújsz az ujjadra, és azzal körbe kened, már bőven jó.
Ha kizárólag a kettő közül kell választani, egyértelműen a victrix a minimum teljesítmény miatt. Azért nézd meg az új aristonokat vagy az egyel régebbi sorozatú genus premium evo-t is.
Hogy nagyszüleimet idézzem: "Fingon csikót nem adnak" :-)
Egy fűtésrendszer átépítésénél nem hiszem, hogy pont a kazán az, amin spórolni kell, ha 30-40 000 ft különbséggel egy sokkal jobb eszközt is vehetsz, de ez csak az én véleményem.
A victrix nem rossz választás sokáig ez volt az én favoritom is. Egyébként csak ismételni tudom magam sokadjára is, kicsit olvass vissza, nem kell sokat, illetve használd a keresőt egyes kazántípusokra rákeresve.
Senki nem tudja rászánni az időt helyetted, hogy a Te igényeidnek megfelelő készüléket tudd kiválasztani.
Bármi egyéb ismeret nélkül egyetlen tanácsom van: Első alapelved vásárlásnál a minél kisebb minimum teljesítmény legyen.
Nem, ha a teljesítménye megvan, az alakja már szinte mindegy. Egy 120-as ablak alatt a 1600-as egysoros tényleg foglalja a helyet, oda 2 soros 800-as kell. Egy 180-as ablak alatt meg jobban mutat az egysoros 1600-as (pl nálunk is így van), ebben igaza van joevagyok68 olvtársnak.
Az már megint más kérdés, hogy mi elől foglalja a helyet :) Pl a csomagtartóban jobban elfér a kétsoros 800-as, mint az egysoros 1600-as. Mert ugyebár itt ugyanakkora teljesítményről van szó, tehát a kétsorosból fele olyan hosszú kell. Ha ugyanolyan hosszúról beszélünk, természetesen elhanyagolható, hogy egy vagy kétsoros helyfoglalás szempontjából. Bár a mai 4-500 ezer Ft/m2 építési áraknál akár 10000Ft-nyi helyet is megspórolhatunk egy egysoros radiátorral :)
1; add már meg légyszives az összes (unatkozó nyugdíjas) nicknevedet (párat már sikerült.. mezőföldi 2 , mariusi, stb.), hogy le tudjam piros X-elni mindet..
2; mennyivel is foglal több helyet, mint egy ugyan olyan magas és hosszú 2 illetve 3 soros ??