Keresés

Részletes keresés

glashuette Creative Commons License 2013.09.13 0 0 149465

A kékített csavaroktól meg a gyöngyözéstől pont úgy lesz jobb az ETA szerkezet, mint a lakótelepeken látható Swiftek attól, hogy aluminiumküszöböt csavaroz rá a tulaj, meg sportkipufogót. Szánalmas már, hogy millió feletti órákban is zömében a 7750, 2892A2, stb. ketyeg. Kisker nagyker árrés, áfa, üzletbér és már kész is a kommersz műremek, mind ugyanaz, bármi is legyen a számlapon. A többi blabla maszlag meg ködfújás.

 

A mai egyedi szerkezeteket meg olyan áron adják, hogy azt fizetésből nem lehet megvenni.

Előzmény: python 357 (149463)
tomcat Creative Commons License 2013.09.13 0 0 149464

Pár éve pont a 2824 kapcsán veséztük ki a kérdést elég alaposan. Akkor a top grade werk ára volt 120-150 dollár körül.

Egy listaáron 400 EUR-os Camel Active divatórát sikerült akkor lőnöm ebayen kb. harmadáron top grade werkkel.

Egy rotor gravírozását vagy genfi csíkozását azért ne tekintsük már komoly kihívásnak - szerintem. A kékített csavar meg egyenesen vicc kategória, semmit nem ad hozzá az óraszerkezet pontosságához, megbízhatóságához, ráadásul gyakorlatilag pénzbe sem kerül.  Na jó, mondjuk csavaronként egy tized cent.

A COSC kérdésben ajánlom Mechanikus méréseit.

 

tomcat

Előzmény: python 357 (149458)
python 357 Creative Commons License 2013.09.13 0 0 149463

Igen,-4 változat van nem öt,-utána néztem!:)))

Más: Az én véleményen az,-hogy ha egy alkatrész jobb anyagból van, az alkatrészek össze vannak válogatva, esetleg fel vannak polírozva, rodiumozva,élre polírozva,diszítések vannak,genfi csíkozás,kékített csavarok,stb.,-az igenis minőségi külömbség!!!!

De részemről befejeztem,nem gond,-ha nem egyezik a véleményünk, elég unalnas lenne az életünk,ha mindenben mindenki egyet értene!!!!:))))

Előzmény: innovations (149461)
andfer Creative Commons License 2013.09.13 0 0 149462

Vásároltam egy Chronoss Szürke fém óraforgatót 1 óra számára.

Tetszetős kis készülék. Bekapcsolva szépen muzsikál.

Előzmény: Exebeche (149408)
innovations Creative Commons License 2013.09.13 0 0 149461

Orosz Gábort is kiragoztuk már ezerszer. Minden tiszteletem az övé, de mint azt tudjuk nem minden szava maga a szentírás. MInt ahogyan azt a jelen példa is mutatja. Vagy csak te idézed helytelenül.

Szóval száz szónak is egy a vége: jelentős különbségek pedig nincsenek. Bárhogyan is próbálod most ezt magyarázni. Az általad említett apró részletek pedig ebben az esetben jelentéktelenek.

Előzmény: python 357 (149459)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2013.09.13 0 0 149460

Sziasztok, még egy kérdésem lenne: az önfelhúzós órák mennyi hordást igényelnek naponta? Ha csak alkalmankként viselném, akkor vegyek inkább kézi felhúzósat, vagy kvarcot? És nem megy tönkre vagy nem áll be, ha nincs hordva, meg forgatva (mármint az önfelhúzós)? Köszi a láma kérdéseimre adott türelmes választ :-)

python 357 Creative Commons License 2013.09.13 0 0 149459

"OG"-vel kapcsolatban: Neki azért,-mint órásmester,-meglehetősen bejáratott "brandja" van!!!!!

Más:hogy is lehetne lényegi különbség,ha a werk tipus száma megegyezik a kérdéses márkáknál?

A különbségek a finom részletekben vannak,de ezt mindannyian tudjuk!!!!;)

Előzmény: innovations (149457)
python 357 Creative Commons License 2013.09.13 0 0 149458

Eltértünk kicsit a tárgyról!:))))

Én csak arra hívtam fel a figyelmet,hogy nem ugyanaz a minőségi osztály van egy olcsóbb kategóriában,-mint egy prémiumban!!!

És ebben közös az  egyetértés!!!!! Az,-hogy a brandot a top márkáknál meg kell fizetni,nos azt senki sem vitatja!De azért minőségben egy Breitling  Superócean Professionalt összemosni egy Certinával vagy egy Tissot-tal hiba volna!!!

 

Előzmény: Wreck Diver (149455)
innovations Creative Commons License 2013.09.13 0 0 149457

Teljesen mmindegy, hogy mit mond. Lényegi különbség igazán nincs.  Kiragoztuk már ezt itt többször is.. Marketing van és blabla. Állitom ezt a tapasztalataim tükrében és nem pedig annak függvényében, hogy OG mit maszatol az újságban.

Előzmény: python 357 (149451)
öccse Creative Commons License 2013.09.13 0 0 149456

Régeben egy korábbi Fábry Show-ban azt találta mondani, hogy az apjától örökölt egy IWC-t. Persze ő Schaffhausent mondott.

Előzmény: Exebeche (149447)
Wreck Diver Creative Commons License 2013.09.13 0 0 149455

Standard, elaboré, top, kronométer. Mi az ötödik?

Pl. épp a 7750 az, amit rengeteg top márka is használt-használ
( Panerai OPIII, Breitling stb. ), és nem is készül standard kivitelben...

 

http://riosshop.hu/spd/L0802/Steinhart-MARINE-Chronograph-Spezial-Edition-AZZUR

 

De nézd meg ezt: http://www.thomasgref.com/movement.htm

 

Ő a legmagasabb minőségi osztályt használja az 1200 dolláros óráiban.
És biztos vagyok benne, hogy van még ilyen bőven.

 

Alkatrészek anyagában csak a top és a kronométer tér el a többitől,

viszont ezek azonosak egymással. És ha egy óra hirdetésében glucydur,

nivarox és hasonló kifejezésekkel találkozol, akkor az már a top grade.

 

Tehát bármely gyártó COSC ETA werkje azonos lesz a másik gyártóével.
A Tissot ilyet 300 ezer környékén ad. Ami azért a negyede más gyártókénak...

 

A véleménnyel meg nem az a gond, hogy rendes, megbízható ember mondja.
Hanem az, hogy a VW kereskedőtől sosem fogod hallani, hogy Toyotát kéne venned,

ahogy a Rolls kereskedőtől sem, hogy vegyél inkább hetes BMW-t náluk tizedáron.
Tehát szakmai öngyilkosságot senki nem követ el sehol a kedvedért.

Előzmény: python 357 (149454)
python 357 Creative Commons License 2013.09.13 0 0 149454

Üdv!

Annyit tennék hozzá a postodhoz,hogy öt minőségi osztály létezik! Én arra reflektáltam,hogy tomcat szerint ugyanaz a werk van az alsóbb, és a prémium kategóriában is! Ez erős csúsztatás!!!! Orosz Gábor neve nekem garancia arra,amit ír,-hiszen személyesen ismerem,az óráimat 8-9 évig ő szervízelte anno!

Üdv:python

Előzmény: Wreck Diver (149453)
Wreck Diver Creative Commons License 2013.09.13 0 0 149453

1. Ez a stílus nem divat errefelé. Vagy a macskák megtanultak netezni.

2. Jótól várod, hogy kiteregesse a svájci óraipar "szennyesét", ha annak vesszük.


Az autó magazinban nem szeretnél cikket arról, miért jobb a bringa, mint a gépkocsi?

 

Az ETA és ETA közti különbség...
Több minőségi osztályban gyártanak. A minőségi osztályok árazása eltérő
( Megjegyzem, meglepődnél, hogy mennyivel. Nem olyan sokkal... ).

Aki megveszi a legfelsőt, az azt kapja. Más a billegő anyaga, esetleg a hajszálrugó,

plusz hattyúnyak, stb. Feliratozva, genfi csíkozva, ahogy kéri a megrendelő.

 

Az összes többi rizsa. Egyszerűen egyes márkák átugorják azt a pár millió

svájci franknyi fejlesztgetést, amit a másik - hasonló árfekvésben kapható - márka nem,

és elfelejtenek NEKED, a vevőnek szólni. Más kérdés, hogy ez gond-e vagy nem.

Egyéni választás kérdése.

Csak nem kell bedőlni a "mi még hatszor szétszedjük,

és egyre jobban rakjuk össze, mint az ETA, és ettől más dimenzióba lép a werk" műsornak.

Tessék, egy példa, mennyire tuningolják a milliós árú órában az ETA werket.
Még a perlage-t se mindig csinálják meg, csak ott ahol kilátszik a felülete a hidak alatt.
Ehhez képest az Oris haute horlogerie, mert berak plusz egy csapágykövet a rugóházhoz...

 

Előzmény: python 357 (149451)
WiZARD Creative Commons License 2013.09.12 0 0 149452

Kérdés, hogy mi a garancia arra, hogy 40 év múlva is megmarad az értékük...

 

Mellesleg meg lehet nézni mennyiért mennek hibátlan állapotú '50-es '60-as évek beli Mustangok, Corvettek, stb ;)

Előzmény: Fiery (149441)
python 357 Creative Commons License 2013.09.12 0 0 149451

Látszik,hogy nem vagy képben cicus!

Kicsit olvasgasd az Óramagazint,-ott Orosz Gábor elmagyarázza a laikusoknak,hogy mi a különbség 2824 és 2824 között,-ha egy Certinában vagy egy Breitlingben van! Le fog esni az állad!!!!!!!

Előzmény: tomcat (149449)
innovations Creative Commons License 2013.09.12 0 0 149450

"A Rolex legalább tiszta lapokkal játszott Tudor=ETA."

Nem mintha ez valami sokat változtatna a dolgok állásán mert, hogy átlagban 3000 euro környékén adják ők is.

 

Előzmény: tomcat (149449)
tomcat Creative Commons License 2013.09.12 0 0 149449

Épp csak ez ott nem helytálló, hogy az ETA 2824 akkor is 2824 marad ha egy 100 dolláros szerkezet egy 300 dolláros elől-hátul zafíros acéttokos másodvonalbeli gyártó órájába kerül és akkor sem lesz több, ha épp egy elől-hátul zafíros 2000 dolláros Breitling Coltba. A 3000 dolláros IWC egyenesen szégyen a 2892 tokozással, szimpla átverés.

Semmi plusz nincs (járáspontosság, óraszerkezet megbízhatósága), csak a brand a különbség.

Marketing árazás.

A Rolex legalább tiszta lapokkal játszott Tudor=ETA.

 

tomcat

Előzmény: Szepy2884 (149448)
Szepy2884 Creative Commons License 2013.09.12 0 0 149448

"Jézusom urak, ezen problémázni egy olyan világban, ahol a Rolls, a Bentley, a Pagani igazából Skodát, Bosch-t, Contit, ZF-et stb. TOKOZ."

 

Na ott a pont! És még lehetne tovább is bontani :D A ZF hol önteti a váltó gearboxát? Braziliában. És hol kovácsoltatja a fogaskereket meg a tengelyekett? Mezőkövesden. És a bosch honnan szerzi az ólom lammelákat? Kínából. És a komutátort, meg a lüftert és a stb stb??? Nagyon hosszú sor lenne :D

Előzmény: Pitylogós (149440)
Exebeche Creative Commons License 2013.09.12 0 0 149447

Éppen megy a Fábry Show az m1-en és az egyik mozdulatánál elcsíptem egy pillantásra az óráját.

Ő is valamilyen régi vágású, a 6 óránál kis segédszámlapos darabot visel.

Esetleg tudja valaki, hogy milyen óra lehet? Nagyon elegáns.

Én valamilyen art-deco szépségnek néztem. Létezhet, hogy mondjuk egy Omega 30T2 a werk?

Bár lehet akár DOXA vagy Marvin is, vagy akármi... :-)

 

Wreck Diver Creative Commons License 2013.09.12 0 0 149446

Valóban nem tudni már, ki kivel van...

Ezért is érdekelnek jobban a régi órák.

Nincs marketingfertőzés, és mindenféle cégcsoporti, márkaközi stratégia.

 

Lehet, hogy anno volt, de az már a múlté. 

Maradnak a szép porcelán számlapok, és a gyönyörű szerkezetek...

 

"Szerintem az órás iparágban nem lehet teljesen független óragyártó brandként/cégként boldogulni..."

 

Lehet. Az egyik módja, hogy Becsei Áron módjára magad készítesz mindent,

és exkluzív, néhány tíz vagy száz darabot készítesz és értékesítesz, elképesztő

technikai megoldásokkal, komplikációkkal tarkított darabokból.


A legnagyobb márkák is ilyen-olyan tulajdonban vannak, és akiket ez zavar,

mert egyedire költené a temérdek pénzét ( vagy csak élvezi, hogy végre valamire várnia kell.. ),

azokat a független órások kiszolgálják.

 

Előzmény: Exebeche (149442)
Szepy2884 Creative Commons License 2013.09.12 0 0 149445

Elnézést előbb kérdeztem mint gondolkodtam volna :)

 

A gugli a barátom volt most is :D

Előzmény: Szepy2884 (149444)
Szepy2884 Creative Commons License 2013.09.12 0 0 149444

Automatic movement SW200, Swiss Made

 

Mindent értek a fenti mondatból, csak az nem mond semmit hogy SW200. Milyen szerkezet, mit érdemes róla tudni?

Pitylogós Creative Commons License 2013.09.12 0 0 149443

"Ezerszer jobb valasztas egy megfelelo minosegu, presztizsu karora, mint egy szinte barmilyen auto"

 

Jobb választás? Mégis, MIRE?

 

Akkor légyszíves ajánlani nekem egy megfelelő minősegű, presztizsű karórát, ami a következő 3 év során kb. 250.000km-t kell engem és a munkaeszközeimet elszállítson az ügyfelekhez.

 

Biztosan jobb választás...

 

Az én hasonlatom arra vonatkozott, hogy az óraiparban ugyanúgy specializáció történik, mint az autóiparban. Generátort, váltót, futóművet, műszerfalat, ABS-t, ablaktörlő mechanikát nem gyárt a Merci, Audi, Ford, VW, Skoda stb. Veszik ezeket, ugyanonnan.

 

A Merci autót gyárt Kecskeméten? Dehogy. A belsőt a Magna, az ülést a JCI, az ajtót a Brose, a komplett elejét a HBPO és így tovább. A Merci ezeket belecsavarozza a tokba, amit ő gyárt :)

 

Tehát igazából az autógyárak nagy része is csak "tokozó".

 

Ugyanígy nem fog gyártani werket, számlapot, tokot, szíjat sem a "óragyártók" 99%-a. Marad pár független, kiemelkedő márka, de a többi ugyanúgy LEGO elemekből fog építkezni, ahogyan teszik az autógyárak. De még ezeknél is előfordulhat, hogy a végén a Pagani (=Patek) magbízza az AMG-t(=ETA) hogy tervezze és építse át neki az egyik motorját(=pl. dekoráljon és komplikáljon egy werket).

Előzmény: Fiery (149441)
Exebeche Creative Commons License 2013.09.12 0 0 149442

Abszolút egyetértek veled mindenben, hiszen ilyen értelemben talán még a legismertebb manufaktúrák is vásárolnak ez-azt külsős cégektől.

Bár amennyire én tudom, egyre fogynak az iparágban a független gyártók. Akik csak tehetik, felvásárolják a beszállítóikat.

Talán az sem véletlen, hogy giga-mega üzleti cégcsoportokba, konszernekbe tömörülnek a gyártók.

Szerintem az órás iparágban nem lehet teljesen független óragyártó brandként/cégként boldogulni...

Elég csak a bőr szíjakra gondolni :-)))

 

Sőt, ebben az értelemben jó volt az autóipari hasonlat is...

Henry Ford gyára anno teljesen független volt mindenkitől, a vasérctől a kaucsuk ültevényig minden egy kézben, nála öszpontosult.

A mai kor autóipara ugyanígy már nem lenne életképes, nyereséges...

Előzmény: Wreck Diver (149439)
Fiery Creative Commons License 2013.09.12 0 0 149441

Ezerszer jobb valasztas egy megfelelo minosegu, presztizsu karora, mint egy szinte barmilyen auto. Az utobbin naponta tobb ezer, esetenkent tobb tizezer Ft-ot bukik az ember (csupan ertekvesztesben), es 40 ev mulva -- egy-ket kiveteltol eltekintve -- egy marek ertektelen rozsda lesz belole. Ehhez kepest erdemes megnezni, mennyiert mennek a hibatlan allapotu '50-es, '60-as evekbeli Speedmasterek, Daytonak, Submarinerek, Patekek...

 

Egyebkent ha az autos parhuzamnal maradunk, ott a tokozas mint elv mondjuk maximum a motorra vonatkozhatna, az lehetne a "szerkezet" amit egy tokba (kasztniba) csomagolnak. A Rolls sajat V12-t hasznal a Phantomhoz, es tudtommal V12 BMW motort a Ghosthoz -- nem hiszem, hogy ez presztizsben oriasi problema lenne a Rolls vasarloknak. Megsem kinai vacak motor, es nem olyan, ami tul sok autoba kerulne beepitesre. A Pagani Mercedes-AMG V12-t hasznal, az se egy sz*r, es nem tucatmotor. A jobb Bentley-k is hasonlokepp mukodnek, nem azonos motorvalasztekuk sem a Skodaval, sem a VW-nel, es reszben az Audival sem. Mindazonaltal, az ETA tokozashoz hasonlo problemat vetne fel pl. egy 6 hengeres sima V6 Mercedes vagy VW, vagy sorhat BMW motor megjelenese a Rollsban, ez teny -- de ilyesmirol szo sincs.

Előzmény: Pitylogós (149440)
Pitylogós Creative Commons License 2013.09.12 0 0 149440

Jézusom urak, ezen problémázni egy olyan világban, ahol a Rolls, a Bentley, a Pagani igazából Skodát, Bosch-t, Contit, ZF-et stb. TOKOZ.

Előzmény: Wreck Diver (149439)
Wreck Diver Creative Commons License 2013.09.12 0 0 149439

Sem az ETA tokozással, sem az árképzéssel semmi baj.
Legyen szó akár a Bedat & Co-ról, a Breitling-ről, akárkiről.
Ez az ő dolguk. Én meg vásárlóként eldönthetem-e, megveszem, vagy sem.

 

Nem hinném, hogy bárhol a világon Vacheronokat dobálnának vissza a pultba,

mert - a Vacheronhoz képest - olcsó Jaeger ketyeg egy részükben.
Jaegerként X dollár, Vacheronként X+Y dollár, és kész.

 

Persze épp kiírhatná mindenki, mit használ, akárcsak az olimpián ( ;-) ),
de nem fogják. Ahogyan a Patek, a Vacheron és ezer más gyártó sem tette

már 100 évvel ezelőtt sem. Amúgy is, képzeld el: Számlap a Stern-től, mutatók innen,

werk onnan, gillosáló munka eminnen, kőfoglalás amonnan...

Az életben nem érnének a végére a legtöbb márkánál.

 

A Bedat-nál sem negatív előjel az ETA werk. Részemről biztosan nem,

mert igazi semmitmondó márka a számomra.

Egyszerűen tény, hogy az van benne, tény, hogy órás körökben

pont annyi a presztizse, mint a Tissot-nak, és saját bevallásuk szerint

kifejezetten női márka ( gondolom, ezért nincs női és férfi vonal ).

 

 



 

 

Előzmény: Exebeche (149437)
phranxinatra Creative Commons License 2013.09.11 0 0 149438

Eskü, hogy nem játszottam semmit, de innentől B-vel kapcsolatban meg se mukkanok. Bocs mindenkitől az offért.

Előzmény: B7J (149429)
Exebeche Creative Commons License 2013.09.11 0 0 149437

De legalább feltüntetik a katalógusban, hogy ETA szerkezet ketyeg benne, ezt az Omega például nem teszi meg, mág ha mindenki tudja is, hogy a SWATCH csoport tulajdonában egy alomból valók és az ETA a házi beszállító.

Persze ezzel mások sem dicsekednek, mert a Breitling (független) vagy akár a TAG Heuer (LVMH) esetében sem láttam, hogy utalnának a szerkezetek valódi (ETA) gyártójára.

Sőt, még a Richemont csoporton belül (Baume&Mercier, Cartier, IWC) is használnak ETA szerkezeteket.

 

Mindettől függetlenül nekem tetszik a csatolt óra.

Előzmény: Wreck Diver (149433)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.11 0 0 149436

Köszönöm nektek, meggyöztetek!

Előzmény: Franek-52 (149435)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!