Tippek és tanácsok a Jáva, Szumátra, Kalimantan (indonéz Borneó), Sulawesi (Celebesz), Nusa Tenggara (Kis Szunda-szk), Maluku és Pápua (indonéz Új-Guinea) iránt érdeklődők számára. Mivel a csak Balira utazóknak már van egy régóta pezsgő téma, arról inkább oda érdemes írni!
Nem, nem vagy egyedül, énis nagyon szeretnék látni egy ilyet ;o)
Eddig még csak egy kis zöldet sikerült a Bakoban, ahogy az ösvény mellett feküdt szépen összetekeredve. Egy ilyen maga lenne a csúcs, még ha csak 3 méter is.
okt 12-20 között tervezzük Gili Air és Lombok utazásunkat. Balin ez a kitörni készülő vulkán veszélyezteti a helyzetet? Ha kitör gondolom Lombok is érintett lesz. Tud valaki pontosabbat? Köszönöm!
Mivel sok hasznos tanácsot találtam itt az indonéz utunk tervezésekor én is megosztok néhány tapasztalatot az országon belüli utazásról, amelyekről itt konkrétan még nem olvastam.
Az útvonal: Jakarta - Bromo - Ijen - Ubud - Gili Meno - Jogjakarta - Jakarta
Ha esetleg mással kapcsolatosan is lenne kérdés, szívesen válaszolok.
Taxi
Surabaya - Cemoro Lawang - 600.000 IDR volt a reptértől, kb 3 óra. Busszal terveztük, de mivel délutánra érkeztünk Surabayaba ezért jó választásnak bizonyult, kb fele annyiból jött volna ki viszont sokkal több idő, így még naplemente elött is meg tudtuk nézni a Bromot.
Jakarta - Grab appot használtuk, mivel az Uber nem talált autót. Olcsó és jó. Központból a reptérre 150.000 IDR. Taxizásra a mindenhol ismert Bluebirdöt használtuk, kérés nélkül indítják a taximetert, elégedett voltam velük. 3 km-es út, 25.000 IDR
Busz
Probolinggo - Banyuwangi - Az hittem fel vagyok készülve minden lehúzásra, de ami Probolinggoban van arra nem lehet. :) Röviden: 80.000 IDR volt az út, 200 km, 9 óra (!!!). Élménynek élmény, de nem ajánlom senkinek.
Gilimanuk - Mengwi - Privát kisbusz, más turistákkal osztozva, 150.000 IDR, mivel csak hatan voltunk, de valószínű itt is lehúztak. Viszont már este fél hét volt induláskor és legalább gyorsan odaértünk.
Robogó
Ijen - Banyuwangiból mentünk fel robogóval, W.L. írta h erőset béreljünk, főleg ha ketten vagyunk. Teljes mértékben igaza volt, mi egy közepes méretűvel mentünk fel, de néhány helyen igencsak küszködött. Egyszer egyikünknek le is kellett szállnia kb. 100 méteren.
Az út teljesen jó, simán bevállalható, egy óra alatt fel lehet érni. 65.000 IDR volt egy napra a kölcsönzés.
Borobodur, Prambanan - Egy nap alatt néztük meg mindkettőt. Jogjaból mentünk robogóval. 70.000 IDR/nap. Szerencsénk volt mert egy elég új és jó robogót találtunk (kb. 1000 km volt benne). Jól jött, mert elég gyors a forgalom, mivel jók az utak 60 km/h val simán lehet haladni elég sok helyen, viszont Jogjaban a forgalom brutális, nem csak sokan is vannak, de gyorsabban is kell menni, mint pl Ubudban.
Ubud - Két napra 100.000 IDR. Rizsteraszokra és közvetlen környék bejárására tökéletes. Napközben sok a dugó, de annyira h robogóval sem lehet haladni a városban.
Komp
Gili Meno - Számomra érthetetlen volt, hogy Ubudban az utazási irodában, nem tudták, h az Eka Jaya megy Gili Meno-ra. Igaz a szórólapjukon sincs rajta. A hajóállomáson simán ment minden, jeleztem h Menora megyünk és ennyi volt. A shuttle busz Ubudban vett fel és Kutan tett le, szóval 600.000 IDR-ért teljesen jó szolgáltatást adnak, kellemesen csalódtam, mert eléggé lehúzták őket angol oldalakon.
Néztünk,de kb. ugyan annyira jön ki összeségében mire Sorongba érünk a jegyek ára és akkor már egyszerűbb jakartába menni. Tudom,hogy nem egy költséghatékony utat tervezünk ezért kéne legalább a repjegyen spórolni 😀. Bár sztem ha ott lennén szűk 3hetet több szigeten laknánk a transzfereken kívül másra nem is nagyon költenénk, mivel ugye a szállás árba kaja is van igy az sztem nem vészes. Inkább az odajutás ,ezért is gondolom ha már ott vagyunk be kellene járni amit csak lehet nem kompinálni semmivel. Meg ugye a nemzeti park belépő se olcsó...ez megúszható még a lassú hajóval érkezve?
Raja Ampat,és jó lenne a Misooli részét is megnézni, olyan 2-3 hetünk lenne rá. De még csak tervezgetnék, repülőjegy nincs, hiába volt már qatar akció a tavalyihoz horror áron vannak a jegyek, kivárunk.
A legegyszerubb kunyhok kajaval Raja Ampaton napi 300.000/fo arnal kezdodnek.
Tehat 2 fore 600. Es ez bambuszkunyho joreszt villany nelkul, benne egy matraccal a padlon.
A szigetek kozti transzfer 500.000 korul kezdodik, de egy kiandulas a szebb helyekre 2-10 millios hajoberlest jelent.
Mashol Indoneziaban 100-150.000-tol mar kaphattok egyszeru szobat ventillatorral, aggyal es talan sajat furdoszobaval is, kajat meg 10-20.000-tol. A kozlekedes a szigetek kozt pedig tobbnyire 100.000 alatt van pl Kozep-Malulun belul. Szoval tobbszoros szorzot jelent a kulonbseg.
Nagyon koszi! Most mar vannak opciok is. Lesz mit olvasni a kovetkezo hetekben. Azert Raja Ampatrol nem mondanek le ilyen konnyen. Milyen arakra lehet szamitani szallas (egyszerubb kunyho) es szigetek kozti utazas tekinteteben?
Raja Ampat a draga utice, mind szallas, mind a szigetek kozti utazas tekinteteben.
Tehat akkot most modositanam az ajanlast egy Java-Sulawesi-Maluku korre.
Javan a Yogya-Solo-Bromo utvonal utan repuljetek Surabayabol Makassarba, es toltsetek par napot (4-5) Tanatorajaban. Ez jo kombinacioja a szep termeszeti kornyezetnek es a kulonleges kulturanak. Utana Makassarbol repuljetek Ambonra es nezzetek meg magat Ambon es a Lease-szigeteket. A nepszeru Banda-szigeteket az ido szukossege miatt inkabb hagyjatok ki, bar ha kihagynatok a Sulawesi megallot (szrintem kar lenne), akkor beleferhetnenek.
Malukurol olvagasd honlapomat es wanbo blogjat.
Egy masik variacio lehetne Javarol Mnadoba repulni, par napot Eszak-Sulawesiben tolteni, onnan atugrani az eszak-Maluki Ternatera, megnezni azt es Tidoret par napban, majd onnan repulni Ambonra. Ez nemileg rohanosabb lenne, kevesebb kulturaval de valtozatosabb szigetekkel.olvasgass roluk, es donts magad!
Koszi a tippeket W.L. Közben megvettük a repjegyet. Végül a hosszabb verziót választottuk, így olcsóbb volt (165K) és több időnk lesz. Cserébe futnom kell majd pár kört a főnökkel:)
Dec13 este repülünk BP - Jakarta és jan 8 hajnalban indulunk vissza ugyanúgy Jakartából. Tehat ha az utazast kivonom belőle, akkor 24 full napunk lesz Indonéziában. A terv maradna az eredeti, Javán eltolteni az ut elso harmadát, aztán eszakabbra menni a szaraz evszak fele. Igy talan kenyelmesebben beleferne ket desztinacio is Javan kivul (Maluku? Sulawesi? Raja Ampat?). Fiatal par vagyunk, utazunk mindketten eleg sokat szoval birjuk a gyurodest, de nagy rohanast nem akarunk rendezni. W.L. Kozep Malukut es Raja Ampatot ajanlotta kevesebb idore, de rohanosan. Tetszett az otlet es igy talan kevesbe lenne rohanos. Lentebb olvastam hogy erre inkabb csak dragabb szallasok vannak. Ez is szamit, mezei hatizsakos arcok vagyunk, oda kell figyelni a budgetre is. Sajnos még nem vagyok jártas a kornyeken, hogy mit mivel erdemes kombinalni, hogy sokat lass, de praktikus es racionalis legyen az utazas. Ezekkel a kicsit ujabb paraméterekkel mit ajanlanatok, hogyan lenne erdemes felosztani az idot?
Köszi László! Nekem is Észak-Sulawesi volt az első jelöltem. Direkt járat Szingapúrból, sokféle látnivaló, szép tájak, top búvárkodás, kis tömeg, kellemes szállások - valahogy így képzelem el. Nem olyan tökéletes mint RA, de nem is olyan drága és macerás (babával). Bali pont csak a maláriamentesség miatt merült fel, de mégsem tud igazán szimpatikus lenni. Amúgy meg azt találtam, hogy Észak-Sulawesin ugyan van malária, de viszonylag kicsi a kockázat. (Én Közép-Afrikában töltöttem egy évet, ahhoz képest mindenképp.)
Észak-Sulawesin egyébként mit ajánlanál, címszavakban?
Esetleg más babás tipp É-Sulawesin és Balin kívül?
Ja, az nem gond. Gyerekkel a derékig érő víz tökéletes, mi meg szeretjük a korallzátonyt 😉Azt hittem annyira apály van, hogy kilométereket kell menni a vízig...
Rohanosan akar mindketto is beleferhet, 1-1 hetre, de kenyelmesebb csak az egyiket valasztani.
Ha megis mindketto, akkor osszekothetok Ambon-Sorong repulessel vagy talan a Seram-Misool hajoval.
Javan rovid idovel ne kezdj Jakartaban, henem repulj egyenesen Yogyaba, es utazz onnan Solon at a Bromohoz, aztan repulj Surabayabol Ambonra vagy Sorongba.
Sokan utaztak a forumrol mar arrafele az unnepek alatt.