Mannol motoröblítő az műszerolajhoz hasonló nem vízszerűen híg, más gyártótól amit használtam az inkább petróleumhoz volt hasonló víz hígságú volt talán Liqui M..
másikban petroleum / kerozin van kb 95%-ban, és csak 500 ft 1 adag (max 6 liter olajhoz elég).
milyen érdekes, az autószerelők is így mossák az alkatrészeket, gondolom ha a motoröblítő nem működik, akkor az alkatrészmosás is ilyen Gyurcsók humbug.....
vedd észre az iróniát. a topicban van olyan nézet, hogy ha a mérnök nem írta rá, akkor az tuti nem működhet........... (olyan meg eleve nincs, hogy egy mérnök téved.....)
igen, én öreg W123-as mercinél hallottam, hogy lekvár volt már az olaj benne, feltöltötték az egész motort gázolajjal,majd 1 hónapig bohóckodtak vele (tekergették a motort kézzel meló után) és kioldott minden szemetet.
Legfeljebb találgatsz hogy mikor elég már a használata. Aztán vagy összejön vagy nem, vagy okozott kárt vagy nem. A sósav is biztos kiviszi ;-)
Az kimondott erre a célra gyártott anyagoknál azért célszerű a használati utasítás betartása mert van olyan amelyik az anyagösszetétele és hatásmechanizmusa miatt csak akkor fejti ki igazán a hatását ha megteszel az autóval pár 10 vagy 100 km-t. Ha csak alapjáraton ketyeg vele a motor akkor csak pillogsz és szidod, hogy szar az egész mert semmit nem csinált.
Fékfolyadék az műxik. Alkalmaztam én is a frissen vásárolt használt dízelbe hidrotőke csattogásra.Beleöntés után az indítást követő 20 másodperc után már nem csattogott. 5 percet ment alapjáraton utána olajcsere. Azóta 120 E km-nél többet mentem vele gond nélkül. Minden 3. olajcserekor motorbelső tisztítót használok.
Az API SN, SM stb. kategóriákhoz hasonló, talán kicsit szigorúbb minimális követelményekkel. Csak benzines motorok számára használatos. Európán kívül forgalmazott járművek motorolaj követelményeit gyakran fogalmazzák meg ILSAC GF szerint.
Szerintem egy topikba belefér ha 15 nap csendjét (és nem a kokszot és olajat) kell feloldani valamivel. Talán egy kicsit ez is hozzátartozhat az olajos topikhoz.
(pld a rossz olaj / felhasználási mód következményének semlegesítése )
Más lenne a helyzet ha egy pörgő részbe csöppenne bele ez a téma.
De ha nem így van akkor majd az illetékesek korrigálnak ebben.
Lehet fokozni egy kis tüzhelytisztitó habbal (w5) sokmindenen segitett nekem is meg az ismerősök kokszos dolgain.(egr tiszt.főleg.) vagy szétszedett geos turbo takaritásban.
Urban legend még fékfolyadékos motormosást is emleget.Na ezt nem tenném én. És ti?
...tűzhelyek tisztítására elvileg létezett csodaszer, de igazából kérdőjeles volt a hatásuk.
A fogalmazásból ítélve ki sem lettek próbálva ? Így elég fura ám ítélkezni egy kemikáliáról. Itthon tucatnyi olyat van ami a sok éve kokszosodó serpenyők aljáról is viszonylag könnyedén eltávolítja a szennyeződést.
....de hogy szétszedés, áztatás, mechanikai közreműködés nélkül a motor belsőleg tisztítható legyen, szvsz ki van zárva.
Esküt ne tegyél rá ! :)
Viszont nagyon nem mindegy hogy a motorba milyen anyagot öntenek bele mert a siklócsapágyak anyaga vagy az alumínium vagy gumi alkatrészek nem biztos hogy hálásak lesznek értek ha nem megfelelő a cucc.
Sok évvel ezelőtt megtettem én is egy ilyen gázolajos áztatást több napig, majd indítózást gyertyák nélkül( V6-os Ford Taunuson). Hibátlanul működött a motor utána még évekig és akinek eladtam se panaszkodott, hogy baja lenne.
Én is teljesen Off leszek, ha az admin úgy látja, nyugodtan törölje!
Egyszer bejelzett az autóm, szokás szerint a EGR szelep ragadt meg. Kiszedtem, de nem volt otthon autószerelős tisztítószerem.
Elkértem a nejem konyhai zsíroldóját. (Welldone). Három fújás, ömlött le minden szemét róla, egy perc múlva fémtiszta volt a szelep. Amit tudni kell róla, elég agresszív anyag, csak kesztyűben, szabad térben lehet használni, de bámulatos munkát végez.
Amit ki szeretnék ebből hozni: egy masszív, agresszív anyag csodákra képes. Kérdés az, hogy hogyan lehet bejuttatni a hengerbe, hogyan lehet eljuttatni a gyűrűkhöz.
Láttam már olyan videókat, ahol leengedik a motorolajat, és gázolajjal töltik fel a rendszert, majd lekötik a gyújtótrafót, és úgy indítóznak az autóval, hogy átmosson minden belülről. Nem tudom, ez mennyire hatásos, vagy mennyire nyírja a motort, de talán jobb, mint a szétszedéses tisztítás. (mondjuk én merném a jelenlegi autómnál megkockáztatni)
Teljesen Off leszek, ha az admin úgy látja, nyugodtan törölje!
Szóval 3 évig ausztriai szállodai konyhán dolgoztam mosogatóként. Az odaégett lábasok, grilles eszközök, tűzhelyek tisztítására elvileg létezett csodaszer, de igazából kérdőjeles volt a hatásuk. Valamit segített a mechanikai tisztítás, de az igazi az áztatás volt, ami langyos víz volt. Tudom, hogy az odaégett motorolajkoksz teljesen más összetevőkből áll, de hogy szétszedés, áztatás, mechanikai közreműködés nélkül a motor belsőleg tisztítható legyen, szvsz ki van zárva.
Kivéve a dióhéjazást, de az nem annyira a motor belseje. Sorry még egyszer az Off-ért.
számomra az lenne egy nagy kérdés, hogy ezen kokszlerakódások bontás nélkül vajon kimoshatók-e, vagy rendszeres tisztítással megelőzhetőek-e.
Igen sok esetben van lehetőség bontás nélkül is javítani a gyűrűleragadás, kokszosodás problémáját. (nem a közvetlen befecskendezésesek kokszosodásról beszélünk) Pld. a Renault híres arról, hogy motorjai még 200-300ezer km után sem eszik meg a tízezrenként egy liter olajat és megfelelő olaj és karbantartás mellett nem jellemző a gyűrűleragadás de a gyártó ennek ellenére fejlesztetett kimondott motortér tisztításra is speciális anyagot. Gondolom más gyártónak is van ilyen saját vagy független anyaga.
Mondjuk ilyen eseteknél ne várjunk semmilyen hatást.
Én csak azt mondom, hogy ezek a "Ford olajok" tudnak azért fogyni, még jó motorokból is.
Ha jól tudom, nincs bennük alacsony olajszintre figyelmeztető jelzés. A felhasználók jó része meg nem tudja már, hogy hol a nívópálca, és miért van ott.
Szerintem, ha már a gyűrű beszorul a horonyba, csak mechanikusan lehet kitisztítani.
De azért ez nem akkora dráma.
A rendszeres tisztítás pedig a kellő időben elvégzett olajcsere.
A Fordoknál sem kellene szentírásnak venni azt a 20 000 km.-t a benzines modelleknél, a nehéz lábúaknak főleg nem.
mivel ezen probléma gyakorlatilag típushiba ezen motoroknál, akár mazda akár ford szerelte be, nekem kérdés, hogy ha a felhasználók 30-40% szembesül a problémával, akkor a felhasználó a hülye. vagy a tervező, aki nem számolt alapvető felhasználási profilokkal. számomra az lenne egy nagy kérdés, hogy ezen kokszlerakódások bontás nélkül vajon kimoshatók-e, vagy rendszeres tisztítással megelőzhetőek-e.
Sziasztok, nem tudna segíteni valaki, hogy Lexus CT200H-ba milyen motorolajra van szükség és mennyi a feltöltési mennyiség? 2013-as modell az autó. Köszönöm szépen.
Én ezekben az esetekben vizsgálnám a felhasználót is: kérdéses, hogy hány esetben fordult elő, hogy a motorban pl. csak 1,-2 liter olaj volt, és úgy rótta a km-eket. A probléma indulhat innen is.
Kérdéses, hogy a lehúzó gyűrű előfeszítése csökkent-e az évek előre haladtával.
Azt viszont nem gondolnám, hogy egy 5w30 A5/B5 helyett használt 5W40 A3/B4 olaj gondot okozna, kiváltképp nem gyakori autópályás felhasználásban.
Nekem is van/volt szerencsém 2 elvileg olajzabáló motorhoz, de érdekes módon egyik sem ette/eszi az olajat...
Nem Istenítem se Filtront, sem más márkát. Kb. 5 éve műhelyszinten 80%-ban Bosch-t használunk, de nem azért mert ebbe nem csúszik bele néha egy-egy selejt, hanem mert most ez került sorra.
Teszi a dolgát! Biztos, hogy egyik márka prémium, a másik esetleg professional és van médium szint is. Persze ezt ne a boltos döntse el, mert attól elkap a röhögés. Én is megválasztom a nekünk megfelelőnek tűnőt és ha összejön akkor nem váltogatunk.
A fékbe már nem mennék ebben a topikba bele, így is OFF szagú kicsit ...
Azt tudom, hogy a gyári Ford szűrő teljesen azonos a Mann szűrővel. A papír színe, a szűrőn a számok ...minden teljesen egyforma. Hasonlítottam mellettük a Filtront, hát... valahogy a papír is meg az egész úgy összességében mintha (legalább is szemre) gyengébbnek tűnt volna a Mann-hoz képest. Hengst-hez, vagy Purfluxhoz hasonlítva már nem éreztem ezt. Nos végül is a Filtron a közép mezőnybe, a gazdaságos kategóriába tartozik, így nincs miért szidni. Abban a kategóriában/szinten nem rossz.
Mindenki maga dönti el, hogy mit tesz az autójába, melyik márkát választja. A minőségi prémiumból választ vagy az átlagos minőségűből.
Barátom járt úgy a MBW - jével, hogy tárcsafékbetét cserénél (rábeszélték) jó lesz az olcsóbb, nem sokkal volt olcsóbb, mint a gyári minőség. Nos a német autópályán 180-nál amikor lassítani kellett, valahogy mintha gumiból lettek volna a fékek, olyan érzése volt hogy elkezdett "nyúlnia" (nem a legjobb szó á) az autó amikor nagyobb sebességről fékezett és nem úgy akart megállni, mint azt előtte megszokta. Miután hazajött, azonnal lecseréltette a fékbetéteket gyári minőségűre.
"...Egy sokak által lenézett Filtron is gyári beszállító volt az opelnél légszűrőben és olajszűrőben is, ha jó infókat szereztem itt..."
Csak volt gyári beszállító. 2011-ig. Utána már a MannFilter és a Mahle a gyári beszállítója az Opelnek. Vélhetően nem véletlenül váltottak beszállítói gyártót...
A Filtron a közép/átlag/gazdaságos :) minőség kategória.
Mahle/Mann/Hengst/Purflux/Knecht/Sofima pedig a prémium minőség,...de ezt véleményemet már régebben is leírtam itt.
Egyébként a Filtron olajszűrő két autónkban is rosszul "viselkedett" (de ezt is írtam már előbb...). Boltban rábeszéltek, vegyem mert olcsóbb de ugyan az a minőség...Hát nem az volt. Alig van különbség (árban) a Filtron és egy fentebb felsoroltak közüli prémium szűrő között...
Ugyanaz, mivel a Filtron volt a gyári beszállító. Csak ugye harmad annyiért is meg lehetett venni Filtron márkanév alatt. De ugye mindenhol így van minden autógyárnál.
Egy sokak által lenézett Filtron is gyári beszállító volt az opelnél légszűrőben és olajszűrőben is, ha jó infókat szereztem itt. Akkor most ha Filtron van ráfestve ugyanarra az olajszűrőre akkor az gagyi, ha GM, akkor meg überbrutál gyári?
Van hogy az utángyártott szűrőben nincs benne a szelep ami az olaj visszafolyását gátolja. Lehetett simán téves cikkszámú rendelés. Meg lehet valóban rossz minőségű esetleg hibás szűrő is.
Szerintem ezt a szürő témát tullihegitek, egy átlagos autónál,átlagos felhasználónál évente cseréli az olajat és szürőt,ha az autóba megfelelő szürőt rak az ember az teszi a dolgát ,egy év mulva ugyis kicseréli...az meg hogy utángyártott, eredeti egy mechanikai alkatrésznél nem ozt -nem szoroz.....he.he.