Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.12.31 0 0 40163

Mannol motoröblítő az műszerolajhoz hasonló nem vízszerűen híg, más gyártótól amit használtam az inkább petróleumhoz volt hasonló víz hígságú volt talán Liqui M..

Előzmény: MortalWombat (40159)
csaveri Creative Commons License 2018.12.31 0 0 40162

Bocs !

Igazad van, félreértelmeztem. :(

Előzmény: M63FUN (40160)
M63FUN Creative Commons License 2018.12.31 0 0 40161

másikban petroleum / kerozin van kb 95%-ban, és csak 500 ft 1 adag (max 6 liter olajhoz elég).

milyen érdekes, az autószerelők is így mossák az alkatrészeket, gondolom ha a motoröblítő nem működik, akkor az alkatrészmosás is ilyen Gyurcsók humbug.....

Előzmény: MortalWombat (40159)
M63FUN Creative Commons License 2018.12.31 0 0 40160

vedd észre az iróniát. a topicban van olyan nézet, hogy ha a mérnök nem írta rá, akkor az tuti nem működhet........... (olyan meg eleve nincs, hogy egy mérnök téved.....)

Előzmény: csaveri (40157)
MortalWombat Creative Commons License 2018.12.31 0 0 40159

Most olvastam egy motoröblítő biztonsági adatlapját.

 

Összetevő megnevezése EKszám REACH regisztrációsszám CASszám Index-szám Tömeg % Osztályozás (1272/2008/EK)

Diesel gázolaj 270-676-1 Nem áll rendelkezésre adat 68476-34-6 649-227-00-2 60 – <70 Carc. 2 – H351

Kerozin (ásványolaj) 232-366-4 Nem áll rendelkezésre adat 8008-20-6 649-404-00-4 20 – <30 Asp. Tox. 1 – H304 Skin Irrit. 2 – H315

Párlatok (ásványolaj),hidrogénnel kezelt nehéznafténbázisú 265-155-0 Nem áll rendelkezésre adat 64742-52-5 649-465-00-7 5 – <10 - L megjegyzés

Alkánok, C10-20 -elágazó és lineáris - Nem áll rendelkezésre adat 928771-01-1 - 1 – <3 Asp. Tox. 1 – H304

Naftalin 202-049-5 Nem áll rendelkezésre adat 91-20-3 601-052-00-2 < 0,3 Carc. 2 – H351 Acute Tox. 4 – H302 Aquatic Acute 1 – H400 Aquatic Chronic 1 – H410

 

No comment, mindez 350 ml, és 1000.-Ft-ért.

Előzmény: Törölt nick (40156)
M63FUN Creative Commons License 2018.12.31 0 0 40158

igen, én öreg W123-as mercinél hallottam, hogy lekvár volt már az olaj benne, feltöltötték az egész motort gázolajjal,majd 1 hónapig bohóckodtak vele (tekergették a motort kézzel meló után) és kioldott minden szemetet. 

Előzmény: Törölt nick (40156)
csaveri Creative Commons License 2018.12.31 0 0 40157

Miért ne működhetne ?

Legfeljebb találgatsz hogy mikor elég már a használata. Aztán vagy összejön vagy nem, vagy okozott kárt vagy nem. A sósav is biztos kiviszi ;-)

Az kimondott erre a célra gyártott anyagoknál azért célszerű a használati utasítás betartása mert van olyan amelyik az anyagösszetétele és hatásmechanizmusa miatt csak akkor fejti ki igazán a hatását ha megteszel az autóval pár 10 vagy 100 km-t. Ha csak alapjáraton ketyeg vele a motor akkor csak pillogsz és szidod, hogy szar az egész mert semmit nem csinált.

Előzmény: M63FUN (40155)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.31 0 0 40156

Van olyan ismerős (öreg szaki) Ő olajcsere előtt 1L gázolajat önt a motorba avval megy 2-3 km-t és úgy cseréli le.

Előzmény: M63FUN (40155)
M63FUN Creative Commons License 2018.12.31 0 0 40155

ez kizárt dolog, mert nem mérnök találta ki, nem volt a fékfolyadék használati útmutatójában, tehát nem működhet !!!!   :)))

Előzmény: Törölt nick (40154)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.31 0 0 40154

Fékfolyadék az műxik. Alkalmaztam én is a frissen vásárolt használt dízelbe hidrotőke csattogásra.Beleöntés után az indítást követő 20 másodperc után már nem csattogott. 5 percet ment alapjáraton utána olajcsere. Azóta 120 E km-nél többet mentem vele gond nélkül. Minden 3. olajcserekor motorbelső tisztítót használok.

Előzmény: Törölt nick (40144)
csaveri Creative Commons License 2018.12.31 0 0 40153

Milyen célra készíthették ezt a terméket ?    És az autógyártó még a nevét is adta hozzá.

Előzmény: mantec (40152)
mantec Creative Commons License 2018.12.31 0 0 40152

T svedmalac!

 

"... nem megoldás erre ..."

Nem.

Erre sem.

Előzmény: svedmalac (40150)
csaveri Creative Commons License 2018.12.31 0 0 40151

...a motoröblítés (olajcsere előtt 10 perc alapjárattal) nem megoldás erre?

 

Ha arra gondolsz, hogy a motoröblítő folyadékkal akkor erre az a válasz, hogy  - Be kell tartani a használati utasítást !

Vannak öblítők amikkel alapjáraton bizonyos ideig járatni kell a motort és vannak olyanok amikkel menni kell bizonyos km mennyiséget.

 

 

 

 

 

Előzmény: svedmalac (40150)
svedmalac Creative Commons License 2018.12.31 0 0 40150

Ebbe a motor kokszos, tisztítós témába belekérdezve a motoröblítés (olajcsere előtt 10 perc alapjárattal) nem megoldás erre?

Vagy erre gondoltatok itt páran esetleg, csak nem neveztétek a nevén?

Bocsi, ha értetlenkedem...

40-0832-2 Creative Commons License 2018.12.30 0 0 40149
Előzmény: lapar (40146)
lapar Creative Commons License 2018.12.30 0 0 40148

Pont a Kiánál láttam, csak mivel az enyém dizel, nem nagyon foglalkoztam vele.

Köszi

Előzmény: 40-0832-2 (40147)
40-0832-2 Creative Commons License 2018.12.30 0 0 40147

Nem újabb, csak más.

Az API SN, SM stb. kategóriákhoz hasonló, talán kicsit szigorúbb minimális követelményekkel. Csak benzines motorok számára használatos. Európán kívül forgalmazott járművek motorolaj követelményeit gyakran fogalmazzák meg ILSAC GF szerint.

Előzmény: lapar (40146)
lapar Creative Commons License 2018.12.30 0 0 40146

erről jut eszembe, ez az ILSAC mijafsz?

Valami újabb, mint az ACEA?

Előzmény: 40-0832-2 (40136)
csaveri Creative Commons License 2018.12.30 0 0 40145

Szerintem egy topikba belefér ha 15 nap csendjét (és nem a kokszot és olajat) kell feloldani valamivel. Talán egy kicsit ez is hozzátartozhat az olajos topikhoz.

(pld a rossz olaj / felhasználási mód következményének semlegesítése )

Más lenne a helyzet ha egy pörgő részbe csöppenne bele ez a téma.

De ha nem így van akkor majd az illetékesek korrigálnak ebben.

 

Előzmény: Törölt nick (40144)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.30 0 0 40144

Ugy tünik,nem vesznek le minket.

 

Lehet fokozni egy kis tüzhelytisztitó habbal (w5) sokmindenen segitett nekem is meg az ismerősök kokszos dolgain.(egr tiszt.főleg.) vagy szétszedett geos turbo takaritásban.

 

Urban legend még fékfolyadékos motormosást is emleget.Na ezt nem tenném én. És ti?

csaveri Creative Commons License 2018.12.30 0 0 40143

Nagyon OFF !

...tűzhelyek tisztítására elvileg létezett csodaszer, de igazából kérdőjeles volt a hatásuk.

 

A fogalmazásból ítélve ki sem lettek próbálva ? Így elég fura ám ítélkezni egy kemikáliáról. Itthon tucatnyi olyat van ami a sok éve kokszosodó serpenyők aljáról is viszonylag könnyedén eltávolítja a szennyeződést.

 

....de hogy szétszedés, áztatás, mechanikai közreműködés nélkül a motor belsőleg tisztítható legyen, szvsz ki van zárva.

 

Esküt ne tegyél rá ! :)

 

Viszont nagyon nem mindegy hogy a motorba milyen anyagot öntenek bele mert a siklócsapágyak anyaga vagy az alumínium vagy gumi alkatrészek nem biztos hogy hálásak lesznek értek ha nem megfelelő a cucc.

Előzmény: Vadkeleti (40139)
Katana750 Creative Commons License 2018.12.30 0 0 40142

Sok évvel ezelőtt megtettem én is egy ilyen gázolajos áztatást több napig, majd indítózást gyertyák nélkül( V6-os Ford Taunuson). Hibátlanul működött a motor utána még évekig és akinek eladtam se panaszkodott, hogy baja lenne.  

Előzmény: MortalWombat (40140)
MortalWombat Creative Commons License 2018.12.30 0 0 40141

Javítás: (mondjuk én nem merném a jelenlegi autómnál megkockáztatni)

Előzmény: MortalWombat (40140)
MortalWombat Creative Commons License 2018.12.30 0 0 40140

Én is teljesen Off leszek, ha az admin úgy látja, nyugodtan törölje!

Egyszer bejelzett az autóm, szokás szerint a EGR szelep ragadt meg. Kiszedtem, de nem volt otthon autószerelős tisztítószerem.

Elkértem a nejem konyhai zsíroldóját. (Welldone). Három fújás, ömlött le minden szemét róla, egy perc múlva fémtiszta volt a szelep. Amit tudni kell róla, elég agresszív anyag, csak kesztyűben, szabad térben lehet használni, de bámulatos munkát végez.

 

Amit ki szeretnék ebből hozni: egy masszív, agresszív anyag csodákra képes. Kérdés az, hogy hogyan lehet bejuttatni a hengerbe, hogyan lehet eljuttatni a gyűrűkhöz.

Láttam már olyan videókat, ahol leengedik a motorolajat, és gázolajjal töltik fel a rendszert, majd lekötik a gyújtótrafót, és úgy indítóznak az autóval, hogy átmosson minden belülről. 
Nem tudom, ez mennyire hatásos, vagy mennyire nyírja a motort, de talán jobb, mint a szétszedéses tisztítás. (mondjuk én merném a jelenlegi autómnál megkockáztatni)

ON

Előzmény: Vadkeleti (40139)
Vadkeleti Creative Commons License 2018.12.30 0 0 40139

Teljesen Off leszek, ha az admin úgy látja, nyugodtan törölje!

Szóval 3 évig ausztriai szállodai konyhán dolgoztam mosogatóként. Az odaégett lábasok, grilles eszközök, tűzhelyek tisztítására elvileg létezett csodaszer, de igazából kérdőjeles volt a hatásuk. Valamit segített a mechanikai tisztítás, de az igazi az áztatás volt, ami langyos víz volt. Tudom, hogy az odaégett motorolajkoksz teljesen más összetevőkből áll, de hogy szétszedés, áztatás, mechanikai közreműködés nélkül a motor belsőleg tisztítható legyen, szvsz ki van zárva.

Kivéve a dióhéjazást, de az nem annyira a motor belseje. Sorry még egyszer az Off-ért.

Előzmény: M63FUN (40134)
gsis Creative Commons License 2018.12.28 0 0 40138

A feltöltési mennyiség 4,2 liter.

Előzmény: emts (40133)
csaveri Creative Commons License 2018.12.28 0 0 40137

számomra az lenne egy nagy kérdés, hogy ezen kokszlerakódások bontás nélkül vajon kimoshatók-e, vagy rendszeres tisztítással megelőzhetőek-e.

 

Igen sok esetben van lehetőség bontás nélkül is javítani a gyűrűleragadás, kokszosodás problémáját. (nem a közvetlen befecskendezésesek kokszosodásról beszélünk)  Pld. a Renault híres arról, hogy motorjai még 200-300ezer km után sem eszik meg a tízezrenként egy liter olajat és megfelelő olaj és karbantartás mellett nem jellemző a gyűrűleragadás de a gyártó ennek ellenére fejlesztetett kimondott motortér tisztításra is speciális anyagot. Gondolom más gyártónak is van ilyen saját vagy független anyaga.

 

Mondjuk ilyen eseteknél ne várjunk semmilyen hatást.

https://www.autonavigator.hu/wp-content/uploads/2015/01/133718_source.jpg

Előzmény: M63FUN (40134)
40-0832-2 Creative Commons License 2018.12.28 0 0 40136
Előzmény: emts (40133)
40-0832-2 Creative Commons License 2018.12.28 0 0 40135

Én csak azt mondom, hogy ezek a "Ford olajok"  tudnak azért fogyni, még jó motorokból is.

Ha jól tudom, nincs bennük alacsony olajszintre figyelmeztető jelzés. A felhasználók jó része meg nem tudja már, hogy hol a nívópálca, és miért van ott.

Szerintem, ha már a gyűrű beszorul a horonyba, csak mechanikusan lehet kitisztítani.

De azért ez nem akkora dráma.

A rendszeres tisztítás pedig a kellő időben elvégzett olajcsere.

A Fordoknál  sem kellene szentírásnak venni azt a 20 000 km.-t a benzines modelleknél, a nehéz lábúaknak főleg nem.

Előzmény: M63FUN (40134)
M63FUN Creative Commons License 2018.12.28 0 0 40134

mivel ezen probléma gyakorlatilag típushiba ezen motoroknál, akár mazda akár ford szerelte be, nekem kérdés, hogy ha a felhasználók 30-40% szembesül a problémával, akkor a felhasználó a hülye. vagy a tervező, aki nem számolt alapvető felhasználási profilokkal. számomra az lenne egy nagy kérdés, hogy ezen kokszlerakódások bontás nélkül vajon kimoshatók-e, vagy rendszeres tisztítással megelőzhetőek-e.

Előzmény: 40-0832-2 (40132)
emts Creative Commons License 2018.12.28 0 0 40133

Sziasztok, nem tudna segíteni valaki, hogy Lexus CT200H-ba milyen motorolajra van szükség és mennyi a feltöltési mennyiség? 2013-as modell az autó. Köszönöm szépen.

40-0832-2 Creative Commons License 2018.12.28 0 0 40132

"lám a mérnökök rengeteg sz@rt készítenek"

 

Én ezekben az esetekben vizsgálnám a felhasználót is: kérdéses, hogy hány esetben fordult elő, hogy a motorban pl. csak 1,-2 liter olaj volt, és úgy rótta a km-eket. A probléma indulhat innen is.

 

Kérdéses, hogy a lehúzó gyűrű előfeszítése csökkent-e az évek előre haladtával.

 

Azt viszont nem gondolnám, hogy egy 5w30 A5/B5  helyett használt 5W40 A3/B4 olaj gondot okozna, kiváltképp nem gyakori autópályás felhasználásban.

 

Nekem is van/volt szerencsém 2 elvileg olajzabáló  motorhoz, de érdekes módon egyik sem ette/eszi az olajat...

Előzmény: M63FUN (40131)
M63FUN Creative Commons License 2018.12.28 0 0 40131

szép napot mindenkinek !

a hosszú ünnepi csend után én dobnék követ a tóba:

ki mit szól ehhez, nyilván a szétszedés utáni dolgokra lennék kíváncsi

https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/12/21/eromero_ford_focus_2_0_duratec_2007/

nekem megint csak annyi jött le, hogy lám a mérnökök rengeteg sz@rt készítenek..............

oLayos Creative Commons License 2018.12.15 0 0 40130

Ácsi!

Nem Istenítem se Filtront, sem más márkát. Kb. 5 éve műhelyszinten 80%-ban Bosch-t használunk, de nem azért mert ebbe nem csúszik bele néha egy-egy selejt, hanem mert most ez került sorra.

 

Teszi a dolgát! Biztos, hogy egyik márka prémium, a másik esetleg professional és van médium szint is. Persze ezt ne a boltos döntse el, mert attól elkap a röhögés. Én is megválasztom a nekünk megfelelőnek tűnőt és ha összejön akkor nem váltogatunk.

 

A fékbe már nem mennék ebben a topikba bele, így is OFF szagú kicsit ...

Előzmény: Klaus-max (40129)
Klaus-max Creative Commons License 2018.12.15 0 0 40129

Azt tudom, hogy a gyári Ford szűrő teljesen azonos a Mann szűrővel. A papír színe, a szűrőn a számok ...minden teljesen egyforma. Hasonlítottam mellettük a Filtront, hát... valahogy a papír is meg az egész úgy összességében mintha (legalább is szemre) gyengébbnek tűnt volna a Mann-hoz képest. Hengst-hez, vagy Purfluxhoz hasonlítva már nem éreztem ezt. Nos végül is a Filtron a közép mezőnybe, a gazdaságos kategóriába tartozik, így nincs miért szidni. Abban a kategóriában/szinten nem rossz.

Mindenki maga dönti el, hogy mit tesz az autójába, melyik márkát választja. A minőségi prémiumból választ vagy az átlagos minőségűből.

Barátom járt úgy a MBW - jével, hogy tárcsafékbetét cserénél (rábeszélték) jó lesz az olcsóbb, nem sokkal volt olcsóbb, mint a gyári minőség. Nos a német  autópályán 180-nál amikor lassítani kellett, valahogy mintha gumiból lettek volna a fékek, olyan érzése volt hogy elkezdett "nyúlnia" (nem a legjobb szó á) az autó amikor nagyobb sebességről fékezett és nem úgy akart megállni, mint azt előtte megszokta. Miután hazajött, azonnal lecseréltette a fékbetéteket gyári minőségűre.

Előzmény: oLayos (40127)
oLayos Creative Commons License 2018.12.15 0 0 40128

solajszűrő helyesen olajszűrő ... és katt a képre!

Előzmény: oLayos (40127)
oLayos Creative Commons License 2018.12.15 0 0 40127

Attól hogy a Mann lett - ki tudja? - a beszállító attól még a group-hoz tartozó másikakra hajaz a jelenleg árult spin-on filter ...

 

... és oda tartoznak: https://www.mann-hummel.com/en/areas-of-expertise/product-brands/filtron-our-filters-for-vehicles/  ... no meg a Lengyel WIX is.

 

Hasonlts össze és nézz rá akár a MANN, akár a Mahle solajszűrőkre. Az üzlet, az üzlet!

Előzmény: Klaus-max (40126)
Klaus-max Creative Commons License 2018.12.15 0 0 40126

"...Egy sokak által lenézett Filtron is gyári beszállító volt az opelnél légszűrőben és olajszűrőben is, ha jó infókat szereztem itt..."

Csak volt gyári beszállító. 2011-ig. Utána már a MannFilter és a Mahle a gyári beszállítója az Opelnek. Vélhetően nem véletlenül váltottak beszállítói gyártót...

A Filtron a közép/átlag/gazdaságos :) minőség kategória.

Mahle/Mann/Hengst/Purflux/Knecht/Sofima pedig a prémium minőség,...de ezt véleményemet  már régebben is leírtam itt.

Egyébként  a Filtron olajszűrő két autónkban is rosszul "viselkedett" (de ezt is írtam már előbb...). Boltban rábeszéltek, vegyem mert olcsóbb  de ugyan az a minőség...Hát nem az volt.  Alig van különbség (árban) a Filtron és egy fentebb felsoroltak közüli prémium szűrő között...

Előzmény: Törölt nick (40121)
technoid34 Creative Commons License 2018.12.15 0 0 40125

Ha biztosan lehet tudni, hogy melyik gyártó melyik típusa a gyári, akkor nincs kockázat.

Én viszont ezt nem tudom, így nem kockáztatok. Márkaszervizben veszem meg a gyárit.

 

Előzmény: Törölt nick (40123)
mica-r Creative Commons License 2018.12.14 0 0 40124

Nem tudhatod, hogy ugyanaz vagy nem.

Előzmény: Törölt nick (40123)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.14 0 0 40123

Ugyanaz, mivel a Filtron volt a gyári beszállító. Csak ugye harmad annyiért is meg lehetett venni Filtron márkanév alatt. De ugye mindenhol így van minden autógyárnál.

Előzmény: mica-r (40122)
mica-r Creative Commons License 2018.12.14 0 0 40122

Ugyanarra az olajszűrőre? Vagy hasonlóra?

Előzmény: Törölt nick (40121)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.14 0 0 40121

Egy sokak által lenézett Filtron is gyári beszállító volt az opelnél légszűrőben és olajszűrőben is, ha jó infókat szereztem itt. Akkor most ha Filtron van ráfestve ugyanarra az olajszűrőre akkor az gagyi, ha GM, akkor meg überbrutál gyári?

Előzmény: technoid34 (40120)
technoid34 Creative Commons License 2018.12.14 0 0 40120

A gyári szűrő megvásárlásával az ilyen kockázatok megspórolhatók...

Előzmény: Törölt nick (40119)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.14 0 0 40119

Van hogy az utángyártott szűrőben nincs benne a szelep ami az olaj visszafolyását gátolja. Lehetett simán téves cikkszámú rendelés. Meg lehet valóban rossz minőségű esetleg hibás szűrő is.

Előzmény: technoid34 (40118)
technoid34 Creative Commons License 2018.12.14 0 0 40118

Nem oszt nem szoroz?

Akkor miért aludt el csak 4-5 mp-cel az indítás után az olajlámpa egy korábbi autómon?

Gyári szűrővel kb. 1 mp-en belül elaludt, egy utángyártott szűrővel csak 4-5 mp múltán. Márkára sajnos nem emlékszem.

(Azóta csak gyári szűrőket használok.)

Előzmény: trakeszv6 (40117)
trakeszv6 Creative Commons License 2018.12.14 -1 0 40117

Szerintem ezt a szürő témát tullihegitek, egy átlagos autónál,átlagos felhasználónál évente cseréli az olajat és szürőt,ha az autóba megfelelő szürőt rak az ember az teszi a dolgát ,egy év mulva ugyis kicseréli...az meg hogy utángyártott, eredeti egy mechanikai alkatrésznél nem ozt -nem szoroz.....he.he.

mantec Creative Commons License 2018.12.14 0 0 40116

T Benhur63!

 

"... mik a butaságok ..."

 

A lektor az egy szakma.

Ha hiteles, érvényes tudást akarnak venni, megtehetik.

Előzmény: BenHur63 (40115)
BenHur63 Creative Commons License 2018.12.14 0 0 40115

Az idelátogatók nagy része sem tribológus... viszont a wikipédiát használja. Akkor lécci irjátok meg hogy mik a butaságok benne.

Előzmény: ekowob (40114)
ekowob Creative Commons License 2018.12.12 0 1 40114

Nincs baj a Wikipediával, de erre a cikkre tényleg alaposan rá kéne nézni.
Tribológiáról még csak nem is hallott aki ezt írta.

Előzmény: mantec (40113)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!