Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

rrroka 6 órája Creative Commons License 167293

Azt vágjátok, hogy beszédtesztel 90% pontossággal be lehet lőni az aerob-anaerob pulzustartomány határát, kb fél óra alatt, ingyen? :)

Spenót 6 órája Creative Commons License 167292

Még jó, hogy ezzel a pólófelajánlással megmentettem az életedet. :)

Az még királyabb, hogy a jövőbe láttál, mert a pólót csak utólag ajánlottam fel, ha jól emléxem. Legközelebb, ha ilyen állapotba kerülsz a lottószámokat hozd el inkább a jövőből, de ott pontosabban kell emlékezned, mert itt is csak 2 rekorddöntés volt kitűzve és nem 12.

Lehet, hogy az időugrás miatt nézték ki olyan xarul :) Kár, hogy nem volt rajtad GPS. Érdekelt volna, hogy az mit mutatott volna :)

Előzmény: pom-pom57 (167290)
Spenót 7 órája Creative Commons License 167291

Ez karaj. Amúgy a telefonos megoldásnak az is a buktatója, hogy sokféle GPS chip van a telókban és az antennájuk is más hatékonyságú. Erre jön, hogy a progik is máshogy működnek.

Nekem az előző telefonom Runtastickal a Margitszigeten 5.35 helyet 5.22-t mért. Ez nekem elfogadható.

 

Az újat még nem próbáltam ki, mert elkaptam valami óvodai ebolát. (éjszaka átjött a kisebbik a minap és hozzámbújt. Amikor odafordultam és megsimiztem, beletüsszentett egy óriásit a képembe. Köszi! :) )

Az EDZŐM szerint akkor fussak, ha egészséges vagyok. Emiatt most regenerálódom sajna...

 

Előzmény: Alg (167288)
pom-pom57 7 órája Creative Commons License 167290

Megtisztelő,hogy tőlem is érdeklődsz.Mint írtam én itt tényleg zöldfülű vagyok.És bevallom neked,hogy én voltam az a f@szfej aki mentőt hívott,miután egy szigetfutás alkalmával már fél órája feküdtem a földön.Igaz nem terveztem,hogy mentőért kiáltok,de miután a szervező(kiváló futó) nem tartotta normálisnak,hogy már 1/2 órája fekszem a betonon,megijedtem és ezért kértem őket,hogy akkor jöjjön fehér autó.Nagyon rendes volt a mentőstiszt.Tiszteletteljes kérésemre a vérnyomásom  hajlandó volt megmérni. Rendben volt.Nem kaptam semmilyen fajta kezelést.10 perc múlva hazamentem tömegközlekedéssel.Mindezt annak köszönhettem,hogy mentem a magam feje után annak ellenére,hogy itt mindenki óvva intett,hogy fejjel megyek a falnak,mer nincsenek alapok.Megnéztem a szigetérkép futópályát és nem láttam falat,viszont voltak alapok is ,nem is akármilyen,hanem  rekortán alap!!.Gondoltam mondjátok csak a magatokét,fal sincs,alap,meg van akkor biztos csak vicceltek Ezért adtam neki a kakaót rendesen.Nagy meleg volt,talán nem ittam elég vizet sem.Akkor még pulzusmérőm sem volt.Nem mintha nem szart@am volna Egyébként is már az utolsó km-ert delíriumban adtam elő,így fel sem fogtam volna mennyi is a pulzusom.  A célom a 25.18-as szigetcsúcsom megdöntése volt.És csak ennek megdöntése lebegett előttem,bár  a film is egyre kockásodott  már előttem.A beérkezésemkor,szédültem,hányingerem volt,rázott a hideg,és zsibbadt az egész testem.Azt hitem eltávozom az élők sorából.Végül is azt tartott életben,hogy "Spenót" kefirgombára (kapott tőlem kefirgombát) alapuló  őszinte  megbonthatatlan barátságunk tiszteletére megígérte,hogy kapok tőle egy "futóbolond" feliratú pólót,ha még egy év múlva is futok.Igaz, azzal  a szerény kikötéssel ,hogy addig "csak" pont egy tucatszor kell szigetcsúcsot  felállítanom.És  magasról lesz@rja,hogy hányszor kell  majd ezért mentőt hívnom .Egyébként is színjátéknak vette,hogy mentőt hívtam. Végül is  ez nagylelkű  póló felajánlási gesztusa, ilyen jó feltételek mellett az élők sorában tartott.Ilyen lehetősége csak egyszer adatik meg az ember életében,és nem halálában.Vagy nem?

 

Tehát jól teszed,ha visszaveszed a pulzusszámot jelentősen,és lassabban futsz,hosszabb távot mint eddig.Ezzel megszerezve a kellő alapokat. Az más  kérdés,ha valaki sapkát ajánl  fel neked,ha még futsz egy év múlva is,végül is tényleg nincs a szigeten fal és van rekortán alap ,és különben sincs rajtad sapka. Gondolom valakinek minél több km van a lábában annál jobb az állóképessége.És biztos lehetsz benne,hogy ugyanazzal a pulzusszámmal ugyanannyi idő alatt,egyre hosszabb távot tudsz abszolválni.Én most kezdek megvilágosodni,és  én is ezt az utat járom.

 

Még csak május óta futok,ezért nincs tapasztalatom a téli futást illetően.Az biztos,hogy én sem megyek terembe,mert ott meg is őrülnék,hogy nem haladok előre,de még hátra sem.Azt mondják a szakemberek,hogy mínuszban nem tanácsos futkározni.Az erre vonatkozó  tanácsot a kollégáktól  érdemes megfogadni.Ők már futnak egy jó pár éve. Olvastam olyat,hogy  Pl. pamutban nem jó (vizes lesz) futni.Elhiszem ,de én meg tuti abban nyomom majd télen is,mert a nylont nem bírja a bőröm elviselni.

 

 

Előzmény: Feli99 (167280)
Alg 7 órája Creative Commons License 167289

Telefonnal egyszer próbáltam menni, de valami 25%-al mért többet az endo a valós távnál, szóval onnan kezdve nem sok értelme volt, inkább a túra-GPS-t vittem magammal, az 5m körüli pontosságot tud, és otthonról töltöttem fel a tracket.

 

Azért remélem valaki futni is jár, én hétfőn toltam egy 13km-t, bár nagyon nem volt kedvem, közben sem élveztem túlságosan (pedig általában 2-3km után megjön a kedvem), de végignyomtam kötelességtudatból - meg is látszik a tempóból, ugrál össze-vissza. Lehet ki kellene már aludni magam rendesen.

Alg 7 órája Creative Commons License 167288

Forerunner 620 elivleg tudja, bár ha nem talál wifit az edzés befejezése után bizonyos ideig, nem próbálkozik tovább és meg kell nyomni rajta egy gombot ha hazaérsz - mire leveszed az edzőcuccot fel is tölti.

Előzmény: Spenót (167287)
Spenót 7 órája Creative Commons License 167287

Van már olyan óra, ami minden külső behatás nélkül feltölti a netre az edzést?

Én pont azt szeretem a telefonban, hogy edzés után nem kell azzal tökölnöm, hogy ezt megtegye. Az sem érdekel igazán, hogy mobilnet vagy wifi kapcsolaton tölti föl.

Lehet, hogy az órák pontosabbak, mert mégiscsak egy célhardvernek készülnek, de nekem a teló emiatt jön be még akkor is, ha bumszli. Az új telóm meg aztán már tényleg necces ezügyben. Szélben alig merem elővenni, mert belekap :) (4,8-as)

Azt mondjuk nem lenne baj, ha tudnám, hogy milyen sűrűn veszi a mintát a pulzusmérőtől meg a GPS-től a Runtastic... Írtam is az ügyfélszolgálatnak. Rohadtul ki vagyok váncsi, hogy mit válaszolnak :)

Valszeg erősen a jövő zenéje, hogy ilyeneket is lehessen állítgatni rajta.

Előzmény: batman07 (167286)
batman07 7 órája Creative Commons License 167286

Én látom hasznát a pulzus mérésének. Ha kimegyek edzeni és az a szándékom, hogy egy adott pulzustartományban nyomjam végig az adott távot, akkor hasznos, hogy, ha tudom, hogy alakul a pulzusom. Bizonyos km után, mikor kezd fáradni a test, akkor nő a pulzus, viszont, ha ezt nem látom, akkor hajlamos vagyok csak az időt figyelni, hogy ugyan annyi körül legyenek a km-ek, időben. De szeretem azt is nézegetni, hogy bizonyos pulzuson, milyen időket futok, vagy fordítva.

De van, hogy öv nélkül megyek futni de ez ritka, csak az órát viszem.

 De persze ez csak az én véleményem.

Van barátom, aki a saját lélegzetéből saccolja meg, hogy milyen pulzuson fut. Ő azt mondja, hogy eléggé pontosan betudja lőni a pulzusát. Amit én kétlek, mert, egyszer sem mérte meg futás közben, nem tudom mihez hasonlítja. Otthon szokta méregetni.

Viszont a kütyüket szeretem. Mikor elkezdtem futni, azért futottam, hogy menjenek le a kilók és, hogy fittebb legyek. Úgy motiváltam, magam, hogy mindig vettem ezt azt magamnak, ami miatt kimentem futni. Ha már megvettem, használjam is. Régebben telefont hordtam magammal, de vettem  egy órát. Már telefont nem is viszek magammal.

barefootman 17 órája Creative Commons License 167285

Igy gondolom magam is. De, pszt a csendes többség kussoljon... :- )

Előzmény: Alg (167284)
Alg 17 órája Creative Commons License 167284

Fejtetőre van ez az egész állítva...

 

Én nem azt nézem hogy a netes okosságok szerint nekem milyen pulzussal kellene edzenem, hanem arra használom a kütyüt hogy belőjem magamnak az edzések alapján a különböző komfortzónákat és utána az alapján tudjak edzést/versenyt tervezni okosabban.

 

Ha végigtolok egy 15km-es edzést 160-as pulzussal úgy hogy a végén nem érzek semmi különöset, akkor gond nélkül nekimegyek a félmarcsinak 165-170-el. Ha 165-nél edzésen haldoklom, akkor nem fogok 170-es versenypulzuson menni csak mert a könyv azt írja.

 

Télen: ősszel szépen lassan hozzá lehet szokni a hűvösebb időhöz, mínusz 10-ig szerintem nem gond, csak vinni kell váltóruhát vagy háztól-házig futni, utána jól esik a forró fürdő. Vagy lehet túrázgatni, én pl. télen azt nagyon tudom élvezni. Hétvégente egy 40-50 km azért már gyalogolva is jó aerob alapozás.

Előzmény: sogormail (167282)
barefootman 17 órája Creative Commons License 167283

Van ilyen cikk, amit kérdezel: http://trekker.hu/terepfutas_tel.html a nyálkahártyát is hozzá lehet szoktatni, rendszerességgel/ állandó kintléttel a hideghez.

Előzmény: Feli99 (167280)
sogormail 18 órája Creative Commons License 167282

Pedig ha ennyire elter az "atlagostol" a pulzusod, akkor kellene igazan a meres, hogy meglegyenek a zonaid. En szamolt ertekek alapjan lassitottam, majd kiderult, hogy azt a zonat ugy 10-el kell emelnem. NAgyon nem mindegy..

Előzmény: Feli99 (167281)
Feli99 18 órája Creative Commons License 167281

Először is Neked is köszi a választ !

Engem most ez a magas pulzus valahogy mégsem nyugtat meg. Terheléses akármire egyelőre nem akarok elmenni. 

Visszaveszem a tempót és próbálok állóképességet javítani.

Edzéstervet kérek egy két ismerősömtől ( fél Ironman.t már megcsinálták, a maraton már többször )

Ha egy éven belül nem látok javulást kütyüvel mérve, akkor elfogadom a tényt, de abbahagyni nem fogom, csak ésszel egészségmegőrzésre koncentrálva folytatom a mozgást.

Annak tényleg nem látom értelmét, hogy mentő vigyen el.

Előzmény: Norka30 (167260)
Feli99 18 órája Creative Commons License 167280

Igazad lehet. 

Arra gondoltam, hogy hosszabbakat kell futnom majd a megfelelő pulzusszámon az állóképességem fejlesztéséhez, de ez a hidegebb időkben még nem tudom, hogy miként kivitelezhető. 5 és 10 fok között még talál-talán, de nulla alatt ?

De gondolom ehhez is vannak szabályok, tapasztalatok vagy menjek terembe futópadra ? Soha nem volt szimpi.

Azért köszi !

Előzmény: pom-pom57 (167247)
amatőr 18 órája Creative Commons License 167279

Csak fülelek, próbateszteket írok és nem futok.

pom-pom57 19 órája Creative Commons License 167278

Köszi,de nem kell megírnod,hogy írsz mailt,mert nekem automatikusan jelzi,ha kapok levelet.És tudod itt még a falnak is füle van. Nehogy még valaki azt gondolja,hogy mi azt  gondoljuk.

Előzmény: Spenót (167277)
Spenót 20 órája Creative Commons License 167277

Átlagosan 6km-esek voltak az edzéseim és ott 144-es volt az átlagpulzus. Ezt jelenti.

A többiről a levélben írtam.

Előzmény: pom-pom57 (167274)
Spenót 21 órája Creative Commons License 167276

Írok mailt...

Előzmény: pom-pom57 (167274)
pom-pom57 21 órája Creative Commons License 167275

Fogalmazzunk pontosabban Te buksz meg nem én. Mint  a regnáló szigetcsúcsod is ,a következő hivatalosan mért időben.Semmi sem tart örökké. Ne légy ilyen  kis naiv.

Előzmény: amatőr (167273)
pom-pom57 21 órája Creative Commons License 167274


"Márciusban és áprilisban, amikor újrakezdtem a futást 144-es átlagpulzussal 6 km-es volt az átlagos edzésem".

 

Ezt nem értem mi volt  6 km-es? Annyit futottál összesen egy nap? Vagy annyit futottál 144-es pulzussal?

 

Azért azt nehezen hiszem el,hogy akkor jobban regenerálódik a lábam,ha nem tartok futószüneti napot.Minden másnap elég nekem.Nem beszélve arról,hogy tenisz is van.Tegnap Pl. reggel 7-től 9-ig egyest játszottam és utána 8X900 méter.Lehet,megfogadom a tanácsod és holnap futok 12 km-t max 150-es pulzussal. Kíváncsi leszek az eredményre.E-mailben majd megírom neked,tudod itt a falnak is füle van.

Előzmény: Spenót (167261)
amatőr 21 órája Creative Commons License 167273

Szombati hendi: sajna kimarad, vizsga lesz helyette.

85% alatt megbuksz, 75%-85% közöttivel pótvizsgázhatsz, alatta nem.

Előzmény: pom-pom57 (167253)
zsuga 22 órája Creative Commons License 167272

Le style c'est l'homme.

Előzmény: barefootman (167241)
Spenót 23 órája Creative Commons License 167271

Ja, így már értem.

Előzmény: Alg (167270)
Alg 23 órája Creative Commons License 167270

ANT+ saját gyermek, BT nem az.

Előzmény: Spenót (167267)
barefootman 24 órája Creative Commons License 167269

tehát téves

Előzmény: bouquetk (167255)
Spenót 24 órája Creative Commons License 167268

Így már tökéletes :)

Velem nagyon ki lenne cseszve, ha ilyen magas pulzuson tudnék csak normálisabb sebességgel futni, mert a fülzúgásom miatt nem is tehetném. A Maffetone módszer ezért is jó nekem, mert tolja lefelé a pulzusomat. Nem tudom, hogy hol van a határ ebben számomra, de emiatt hajlok arra, hogy továbbra is többnyire ilyen alacsony pulzuson csináljam az edzéseimet.

Mondjuk, most volt néhány magasabb pulzuson előadott futásom és nem érzem, hogy rosszabb lenne a fülzúgás, de nem is nagyon kísérleteznék vele...

 

Érdekes lenne megnézni, hogy a Maffetone edzés hatására tényleg eltolódnak-e a zónák és mennyire. A Maf. könyvben biztos benne van, de a blablablabala közül nehéz kihámozni a fontos infókat. Kemény pénzt fizetnék egy olyan változatért, ami a lényeget tartalmazza. :)

Előzmény: Norka30 (167266)
Spenót 24 órája Creative Commons License 167267

"úgy néz ki bluetooth-hoz nem, érthető okokból"

 

Miért???

Előzmény: Alg (167262)
Norka30 24 órája Creative Commons License 167266

Bocsanat: normalis LEHET. :) Nem biztattam, csak leirtam a sajat peldamat.

Előzmény: Spenót (167263)
sogormail 24 órája Creative Commons License 167265

Pont forditva csinaltad, mint ahogy en is.:) Elobb kell a mert ertek es utana a kütyü. BAr a nagy atlagnak bejonnek a szamolt ertekek.

Nalam az anaerob hatarra 176-ot mertek. Az orak, appok szerint ez a zona nekem mar boven a piros, ahol ne edzek.

Előzmény: Norka30 (167260)
Spenót 24 órája Creative Commons License 167264

Én is Excelbe írogattam régen az edzéseket. Volt, hogy elfelejtettem. Most baromira tetszik az, hogy nem kell ezzel szórakozni. A telefon mindent rögzít és még a fotókat is megnézegethetem egy útvonalról a térképen, amikor futókirándulok. Az elágazásokról is szoktam ilyet csinálni, hogy megismerjem legközelebb a fontosabb irányváltásokat.

Lehet, hogy hülyeség az én béna szintemen, de szeretem látni a fejlődési görbéimet is. Azt is látni fogom, ha nem fejlődök és akkor legalább elgondolkodhatok az okokon.

 

Az nekem is előfordul, hogy elbambulok néha, ilyenkor beszól a telefon, hogy hoppá, pulzus zóna 1. (vagy 2).

A legutóbb a töksötét erdőben a kutyák ugatása közben viszont meglepett a szinte séta közben bemondott 5-ös pulzuszónával. Tényleg a torkomban dobogott akkor :)

Előzmény: sogormail (167259)