Keresés

Részletes keresés

Kismacs34 Creative Commons License 12 órája 0 0 173185

Igen ezt írtam is az előző hozzászólásomban hogy ezt majd akarom:

 

"Most akarok venni majd egy futócipőt, de előtte a spuri-ban kérek tanácsot, hogy nekem milyet ajánlanak."

Előzmény: Tompus999 (173182)
Jozsef Creative Commons License 12 órája 0 0 173184

Azért ez túlzás, és hol vagyok én az amatőr szaktekintélyétől, különesen fejbenfutás és exponenciális edzésterv témákban :)

 

Előzmény: amatőr (173175)
Jozsef Creative Commons License 12 órája 0 0 173183

Egyik sem. A félmaraton éppen edzéstervben szereplő 30km-s futások közé esett, akkor tényleg ennyi volt bennem. A maratonra pedig megvolt a rápihenés.

Előzmény: Mr. Long (173179)
Tompus999 Creative Commons License 12 órája 0 0 173182

Ettől függetlenül érdemes elmenni egy lábállásvizsgálatra a Spuriba vagy a Marathonmanbe, ez ingyenes, és nem kötelez cipővásárlásra.

Előzmény: Kismacs34 (173181)
Kismacs34 Creative Commons License 13 órája 0 0 173181

Köszi a tippet. :-)

Előzmény: Tompus999 (173180)
Tompus999 Creative Commons License 14 órája 0 0 173180

Maximum 20 ezret akarok szánni a cipellőre.

 

Akciókat érdemes figyelni. Illetve pl. Sauconynál már lehet kapni 20 alatt cipőket. Vagy Kalenjit.

Előzmény: Kismacs34 (173177)
Mr. Long Creative Commons License 14 órája 0 0 173179

Most vagy a felmaratont nem futtottad meg rendesen, vagy a teljesen futottad tul magad, mert fejlodesnek durva lenne 😀

Előzmény: Jozsef (173173)
rrroka Creative Commons License 14 órája 0 0 173178

ez nem ér! :)

Előzmény: Jozsef (173173)
Kismacs34 Creative Commons License 14 órája 0 0 173177

Szia Csempa!

 

Kihagytam egy-két napot amíg nem jött helyre a lábam. Ismét futottam tegnap az eddig rekordomat:

20 perc kocogás egyhuzamban, 2,46 km a táv, és 8:00 min/km es tempó.

Szóval azért is fájhatott a vádlim mert szombaton futópadon futottam vagy 20 percet egy régi adidas sportcipőben ami egyáltalán nem futócipő.

Az otthoni futásra használt cipőm egy alig használt decathlon-os sportcipő (szintén nem futócipő)

Most egyáltalán nem fáj a lábam.

Úgy érzem lassan de határozottan fejlődök a futásban. :-) 

Megmondom őszintén talán a bemelegítésre és a nyújtásra nem szántam elég időt. Ez hiba volt.

Tegnap már szépen csináltam a lépcsős, lábemelgetős bemelegítést és futás után a nyújtást is.

 

Futás közben azt hiszem leginkább középtalpra érkezem, néha sarokra de próbálok erre figyelni.

Most akarok venni majd egy futócipőt, de előtte a spuri-ban kérek tanácsot, hogy nekem milyet ajánlanak.

Maximum 20 ezret akarok szánni a cipellőre. 

Szerinted ennyiért kapok már olyat ami tényleg jó?

 

 

Előzmény: Csempa (173111)
Jozsef Creative Commons License 15 órája 0 0 173176

Már évek óta nem a terhelés, hanem a regeneráció oldaláról próbálom megfogni az edzéstervem felépítését. Mindig annyit edzél, amennyit a következő edzésig ki tudsz pihenni, pl. ha a vasárnapi hétvégi hosszút  mondjuk keddre nem tudod pihenni, addig nem érdemes a távot növelni.

Előzmény: Mr Long (173167)
amatőr Creative Commons License 15 órája 0 0 173175

Jozsef
...a te erőd és sebességed kivételes, ezt azért szögezzük le... :)

Előzmény: Jozsef (173173)
amatőr Creative Commons License 15 órája 0 0 173174

...növekvő terhelés, megalapozott edzésmunka... ezek a kedvenc területeim! :)

Bármennyire is éltem-élek az unortodox felkészülési módszerekkel,  hirtelen terheléssel, a napi két futást sosem vállalnám be.
Az a leggyilkosabb dolog ( a résztávozások mellett). Csakis sok év megalapozott terhelése után érdemes kipróbálni, de akkor is nagyon óvatosan, szerintem.

Amúgy ismét hanyatló korszakba léptem, a WizzAir motivációja lecsengett, nem futok (így a novemberi balatoni feles is ugrik, papírkutya vagyok a hidegben futásokhoz). :(

Előzmény: Mr Long (173168)
Jozsef Creative Commons License 15 órája 0 0 173173

2005. május 23-án kezdtem futni Hal Higdon 18 hetes kezdő maratoni edzéstervével, évtizedek óta nem futottam, legfeljebb futógépen kb. félóra futás ment alapból egyfolytában, alapedzettségem az átlagnál azért jobbnak mondható volt. Őszintén szólva, nem futni akartam, hanem maratont futni (aztán így maradtam :) ).  2005. 06.26-n Gatorade 10km 00:49:36, 2005.09.04. Nike félmaraton 21.1km 01:52:02, 2005.10.02. Plus Maraton 42,2km 03:38:10. Nem mondom, hogy követendő példa, de van ilyen is :)

 

Előzmény: rrroka (173171)
rrroka Creative Commons License 17 órája 0 0 173172

komplex kérdés, nem tudok rá válaszolni konkrétat. :) emeld ahogy érzed, akár többet is ha nincs semmi gond, de ha sérülés jön, abból is csak tanulunk, pár hónap csökkentett mód nem számít, ha 20-30 év futás a cél...

Előzmény: Mr Long (173167)
rrroka Creative Commons License 17 órája 0 1 173171

szerintem nem lehet, pláne nem simán. nagyon ideális körülmények között, odafigyelve, pulzuskontrollal és sok egyébröl lemondva persze meg lehet, de nem simán. egy fél év kell annak aki mondjuk megy 5 percesbe 21t, és álmából felébresztve is 2 órásat.

nincs hova sietni, 20-30 ÉV futásra kell készülnünk, nem pár év alatt kipipálni a távokat.

de tudom hogy te ezt tudod! :)

Előzmény: Spenót (173169)
Ogf_Soron Creative Commons License 18 órája 0 0 173170

Én is maratonra  kezdtem el már készülni most a Wizz Air után. Most már ez a cél. 

Gondoltam rá, hogy jövőre a Spar-on indulok, de szerintem felejtős. (A testébresztő 30-as viszont sima lenne.) Az az igazság, hogy a térdemnek ez sok volna, túl rövid időt hagynék a terhelés megszokására. Nekem ez a visszatartó erő. Amúgy szerintem simán fel tudnék készülni rá 1 év alatt, de szinte biztos, hogy lesérülnék. Irigyelem azokat, akiknek strapabíró ízületeik vannak. Anno a rossz cipő és a hirtelen edzésemeles megtette hatását, azóta vigyáznom kell. Mikor néhány éve elkezdtem futni, szerintem fél év után felmaratont futottam, azután game over. Térdízület gyulladás. Java része a szarul választott cipőnek köszönhető, mert akkor zöldfülűként nem tudtam, mi fán terem egy futóbolt, és így nen is nézték meg a lábamat. Ha valakinek vasból van az ízülete, még az is meglehet, hogy 1 év alatt sérülés nélkül sikerül a felkészülés egy maratonra. Csak ez sajnos nem én vagyok. Izmokkal, állóképességgel menne, mert alapjában véve rég túllennék a maratonon, ha akkor nincs baj, de gyengék az ízületek. 

 

Szóval ha valaki tudja, hogy sikerülhet, szerintem is hajrá. Csak ésszel kell csinálni. Ha fáj, akkor ne erőltesse. 

Előzmény: Spenót (173169)
Spenót Creative Commons License 19 órája 0 0 173169

Miert? Szerintem egy év alatt simán felkészülhet rá. 

Előzmény: rrroka (173160)
Mr Long Creative Commons License 30 órája 0 0 173168

Kozben beszeltem haverommal aki csabitott erre es az a koncepcio, hogy reggel futunk 14et, majd delutan hetet. Most akar visszajonni formaba, regebben ketszer lenzomta a felet 2 ora koruli idovel, de aztan jott jopar kilo tobb okbol kifolyolag es most megyek tamogatni.

Előzmény: viktor a takarító (173157)
Mr Long Creative Commons License 30 órája 0 0 173167

Akkor egy kis edzeselmeleti kerdes.

Mi a javasolt tavnoveles? A heti +10% es minden negyedik heten lazabbra fogason kivul?

Marha sok mindent olvasni, hala az internetnek, de nekem kb az jott le, hogy annyi ami meg jol esik es birunk teljesiteni. Tortenetbol eleg sokat olvasni a nullarol 6 ho alatt maraton es az elotte szepen vegigjarva a sor, 5,10,fm, majd par ev mulva a maraton. Illetve ez valami angol szokas lehet a felmaraton utan ultrazas kb 2 ev futassal.

Magambol kiindulva a kezdeti 4-5kmes munkaba menesemet feltornaztam ezen a heten 8.5re heti 500m hozzaadasaval. Ezt csinalom heti haromszor. Ez egy fix tortenette valik nekem, ezen felul erdemben a hetvegi futasommal tudok jatszani (plusz ezekbe belecsempeszni resztavokat). Meddig novelhetem a hetvegi hosszut? 

Előzmény: rrroka (173164)
Ermak Creative Commons License 1 napja 0 0 173166

Az edzések távja pedig jellemzően 10-15 km volt, esetleg mutatóba néhány 17-20 km-es.

Előzmény: Ermak (173165)
Ermak Creative Commons License 1 napja 0 0 173165

Teljesítménytúrával szerintem akárhány kilométerig felmehetsz - feltéve, hogy ha az ízületeid megfájdulnak, akkor nem erőlteted. Ugyanezt futás-gyaloglás kombinációval is csinálhatod, ha jólesik. Én a Kinizsi 100-ra szoktam futással edzeni, mindössze néhány hónapot, 100-300 km-t. A legjobb időm 14:45 - abban az évben kemény 70 (hetven!) km volt az edzés, és saccra a táv 40%-án kocogtam.

Előzmény: Mr. Long (173163)
rrroka Creative Commons License 1 napja 0 0 173164

szerintem ez elég gyors távnövelés, de persze ha tök jól mennek az edzések addig, meg nem lesz sérülésed, stb, akkor úgyis érezni fogod, h megy-e. meg a TT-n futás azért tényleg nem aszfaltos verseny :)

 

Előzmény: Mr. Long (173163)
Mr. Long Creative Commons License 1 napja 0 0 173163

Felelotlen kijelentest nem all modomban tenni ;)

Nem vonz az aszfalt a munkabajarason kivul, igy a terveim teljesitmenyturazasra vonatkoznak. Ott nyugisan nezegelodok, kocogok. Azert 35km-ig felmehetek? Egy ev mulvara kineztem egy ilyen tavot.

Előzmény: rrroka (173160)
Roger Preed Creative Commons License 1 napja 0 0 173162

Sportsérülés kérdés, hátha valaki találkozott hasonlóval:
Feleségem egy futás után panaszkodott sarokfájásra, ami futás után jött ki neki. Tompa fájdalom, ami pihentetésre elmúlik, majd futás után újra megjelenik.
Valaki találkozott már ilyennel? Cipő elvileg még jó állapotban van.

viktor a takarító Creative Commons License 1 napja 0 0 173161

Teljesen egyetértek, a maratont előzze meg pár év rendszeres futás és fejlődés :-)

Előzmény: rrroka (173160)
rrroka Creative Commons License 1 napja 0 0 173160

de még ne maratont tervezz jövőre, OK? :)

Előzmény: Mr. Long (173159)
Mr. Long Creative Commons License 1 napja 0 0 173159

Fejben felepitettem az egesz addigi utat, heti negy ftas, igaz az elosztas nem a legjobb, mert az egyik a hosszu elotti napon van es nem tudom atszervezni. Mult heten megvolt 36km ezalatt, a hosszu hetvegen 14km 7perces tempoval, Mar a jovo evet tervezem.

Előzmény: viktor a takarító (173157)
Mr. Long Creative Commons License 1 napja 0 0 173158

Morci leszek es megprobalom megegyszer utana. Velem nem szurnak ki holmi bisszal 😀

A tav trljesitese fontosabb szamomra, mint az ido, nekem nincs kulonbseg akozt, hogy 1:40, vagy 2:20 alatt van meg, a tav ugyanannyi.

Előzmény: rrroka (173156)
viktor a takarító Creative Commons License 1 napja 0 0 173157

Ha volt sport múltad, pl. bicaj vagy rendszeres (heti több) foci, kosár, lefutsz egyben 1,5 órát, akkor végül is miért ne. Csak ne a záróbusz legyőzése legyen a mérce, mert szerintem pszichikailag nagyon negatív, és egyáltalán. 

Nézzünk előre, tűzzünk ki egy célt, készüljünk rá heti min. 3 futással, kettőt egymás után a sorozatterhelés áldásos hatása miatt, a harmadik legyen hosszabb, aztán hajrá. Novemberig (Siófok) még van idő készülni.

De ha minden kötél szakad, akkor sem szégyen FM helyett 14 km-t futni vagy 10-t, ha valaki annyit bír. A lényeg, szerintem, hogy a végén ne csak a küzdelem és szenvedéssel célba zuhanás maradjon meg, hanem egy pozitív élmény, amit újra és újra át akarunk élni. 

Előzmény: Mr. Long (173154)
rrroka Creative Commons License 1 napja 0 0 173156

5 hónap után még nem lenne fontos FM-t futni az biztos. :) én sem szeretem a záróbuszos versenyzést, de van akit nem tör le ha kiszedik egy versenyből. nekem jobb érzés ha bőven benne vagyok a keretbe.

Előzmény: Mr. Long (173154)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!