Kicsit olvasgasd az Óramagazint,-ott Orosz Gábor elmagyarázza a laikusoknak,hogy mi a különbség 2824 és 2824 között,-ha egy Certinában vagy egy Breitlingben van! Le fog esni az állad!!!!!!!
Épp csak ez ott nem helytálló, hogy az ETA 2824 akkor is 2824 marad ha egy 100 dolláros szerkezet egy 300 dolláros elől-hátul zafíros acéttokos másodvonalbeli gyártó órájába kerül és akkor sem lesz több, ha épp egy elől-hátul zafíros 2000 dolláros Breitling Coltba. A 3000 dolláros IWC egyenesen szégyen a 2892 tokozással, szimpla átverés.
Semmi plusz nincs (járáspontosság, óraszerkezet megbízhatósága), csak a brand a különbség.
Marketing árazás.
A Rolex legalább tiszta lapokkal játszott Tudor=ETA.
"Jézusom urak, ezen problémázni egy olyan világban, ahol a Rolls, a Bentley, a Pagani igazából Skodát, Bosch-t, Contit, ZF-et stb. TOKOZ."
Na ott a pont! És még lehetne tovább is bontani :D A ZF hol önteti a váltó gearboxát? Braziliában. És hol kovácsoltatja a fogaskereket meg a tengelyekett? Mezőkövesden. És a bosch honnan szerzi az ólom lammelákat? Kínából. És a komutátort, meg a lüftert és a stb stb??? Nagyon hosszú sor lenne :D
"Ezerszer jobb valasztas egy megfelelo minosegu, presztizsu karora, mint egy szinte barmilyen auto"
Jobb választás? Mégis, MIRE?
Akkor légyszíves ajánlani nekem egy megfelelő minősegű, presztizsű karórát, ami a következő 3 év során kb. 250.000km-t kell engem és a munkaeszközeimet elszállítson az ügyfelekhez.
Biztosan jobb választás...
Az én hasonlatom arra vonatkozott, hogy az óraiparban ugyanúgy specializáció történik, mint az autóiparban. Generátort, váltót, futóművet, műszerfalat, ABS-t, ablaktörlő mechanikát nem gyárt a Merci, Audi, Ford, VW, Skoda stb. Veszik ezeket, ugyanonnan.
A Merci autót gyárt Kecskeméten? Dehogy. A belsőt a Magna, az ülést a JCI, az ajtót a Brose, a komplett elejét a HBPO és így tovább. A Merci ezeket belecsavarozza a tokba, amit ő gyárt :)
Tehát igazából az autógyárak nagy része is csak "tokozó".
Ugyanígy nem fog gyártani werket, számlapot, tokot, szíjat sem a "óragyártók" 99%-a. Marad pár független, kiemelkedő márka, de a többi ugyanúgy LEGO elemekből fog építkezni, ahogyan teszik az autógyárak. De még ezeknél is előfordulhat, hogy a végén a Pagani (=Patek) magbízza az AMG-t(=ETA) hogy tervezze és építse át neki az egyik motorját(=pl. dekoráljon és komplikáljon egy werket).
Ezerszer jobb valasztas egy megfelelo minosegu, presztizsu karora, mint egy szinte barmilyen auto. Az utobbin naponta tobb ezer, esetenkent tobb tizezer Ft-ot bukik az ember (csupan ertekvesztesben), es 40 ev mulva -- egy-ket kiveteltol eltekintve -- egy marek ertektelen rozsda lesz belole. Ehhez kepest erdemes megnezni, mennyiert mennek a hibatlan allapotu '50-es, '60-as evekbeli Speedmasterek, Daytonak, Submarinerek, Patekek...
Egyebkent ha az autos parhuzamnal maradunk, ott a tokozas mint elv mondjuk maximum a motorra vonatkozhatna, az lehetne a "szerkezet" amit egy tokba (kasztniba) csomagolnak. A Rolls sajat V12-t hasznal a Phantomhoz, es tudtommal V12 BMW motort a Ghosthoz -- nem hiszem, hogy ez presztizsben oriasi problema lenne a Rolls vasarloknak. Megsem kinai vacak motor, es nem olyan, ami tul sok autoba kerulne beepitesre. A Pagani Mercedes-AMG V12-t hasznal, az se egy sz*r, es nem tucatmotor. A jobb Bentley-k is hasonlokepp mukodnek, nem azonos motorvalasztekuk sem a Skodaval, sem a VW-nel, es reszben az Audival sem. Mindazonaltal, az ETA tokozashoz hasonlo problemat vetne fel pl. egy 6 hengeres sima V6 Mercedes vagy VW, vagy sorhat BMW motor megjelenese a Rollsban, ez teny -- de ilyesmirol szo sincs.
Sem az ETA tokozással, sem az árképzéssel semmi baj. Legyen szó akár a Bedat & Co-ról, a Breitling-ről, akárkiről. Ez az ő dolguk. Én meg vásárlóként eldönthetem-e, megveszem, vagy sem.
Nem hinném, hogy bárhol a világon Vacheronokat dobálnának vissza a pultba,
mert - a Vacheronhoz képest - olcsó Jaeger ketyeg egy részükben. Jaegerként X dollár, Vacheronként X+Y dollár, és kész.
Persze épp kiírhatná mindenki, mit használ, akárcsak az olimpián ( ;-) ), de nem fogják. Ahogyan a Patek, a Vacheron és ezer más gyártó sem tette
már 100 évvel ezelőtt sem. Amúgy is, képzeld el: Számlap a Stern-től, mutatók innen,
werk onnan, gillosáló munka eminnen, kőfoglalás amonnan...
Az életben nem érnének a végére a legtöbb márkánál.
A Bedat-nál sem negatív előjel az ETA werk. Részemről biztosan nem,
mert igazi semmitmondó márka a számomra.
Egyszerűen tény, hogy az van benne, tény, hogy órás körökben
pont annyi a presztizse, mint a Tissot-nak, és saját bevallásuk szerint
kifejezetten női márka ( gondolom, ezért nincs női és férfi vonal ).
De legalább feltüntetik a katalógusban, hogy ETA szerkezet ketyeg benne, ezt az Omega például nem teszi meg, mág ha mindenki tudja is, hogy a SWATCH csoport tulajdonában egy alomból valók és az ETA a házi beszállító.
Persze ezzel mások sem dicsekednek, mert a Breitling (független) vagy akár a TAG Heuer (LVMH) esetében sem láttam, hogy utalnának a szerkezetek valódi (ETA) gyártójára.
Sőt, még a Richemont csoporton belül (Baume&Mercier, Cartier, IWC) is használnak ETA szerkezeteket.
Mindettől függetlenül nekem tetszik a csatolt óra.
Az óra külső részének a paramétereit megadták, ismertek. A szerkezet 8 3/4-es kis átmérőjű. Nagyobb női órákban inkább el tudnám képzelni. Az Eta mostanság nem nagyon szeret kiadni a swatch csoporton kívülre. Talán ezért nem tudták egy méretesebb szerkezettel ellátni. Problémát a szerkezet tokban rögzítésénél gondolnék, bár így látatlanban pontosan nem tudom megítélni. Az óra a kolléga által meghatározott kategóriába esik.
Az informális ára alapján jobbfajta órának gondolnám, de itt eddig még nem említette senki ezt a fajta órát. Vagy nem tartjátok jónak a svájci órák között? Ha valakinek lenne ilyen órája, annak örülnék, ha megosztaná a tapasztalatait velem.
Valahol olvastam, hogy a Seiko autokvarc órái és a Tissot autokvarc óraszekezete között van elektormos árammá átalakítás közötti különbség. El tudná mondani valaki, hogy mi?