Valoszinuleg meglett a hiba, az injektor elektronikus vezerlesenek a kabele volt meglazulva es az okozta a kontakt hibat!
Le kellett bontani a beomlot es alatta a porlasztok es az izzitogyertgyak kozott van egy sok tuskes csatlakozo (olyan,mint a regi BMW-k komunikacios csatija), ami osszekoti a vezerlest es az adagolot! szoval az volt szetcsuszva, bar nem ertem ,hogy hogyan tortent mert eleg komoly a csatlakozo rendszerrel oldottak meg. Bajonett zaras es raadasul meg ra is kell tekerni a menetre a foglalatot. Na mindegy, a lenyeg hogy ez volt a hiba!
ki akarom cserelni az O2 szenzorokat, szamit hogy Bosch vagy NTK szenzorokat veszek? A ceg szerint, mind a ket fajta 100%-osan jo az autohoz. Az eredeti aruk az ugyanaz, de most mind a ketto le van arazva, de az NTK az 65%-ot ad, a Bosch meg csak 44%-et.
na most vegigolvastam a hozzaszolasokat, es nekem hasonlo nem volt. Csak a fogyasztas valtozott, de semmi mas. Pocc-re indult mindig az auto, igaz a nagy ut elott voltak gondok az inditassal, mert neha nem akart idulni, csak miutan lekotottem az aksit. Utana poccre indult, de ujboli leallitas utan mar nem indult ujra. Gondoltam lehet igy kell vegig autokaznom a 6600 km-t? Minden indulas elott fel a motorhazteto, le az aksi, vissza, es mar indul is a jaragy. Inkabb elvittem a Rover szervizbe, es ok is agyaltak egy kicsit, majd kjicsereltek mind a ket ECU szart motorvezerlo es riszato - asszem, es utana tokeletsen mukodott. Meg a taviranyito is megjavult.
Ez egy dízelnél nagyon érdekes volna, mivel a dízelmotorban nincs légtömegmérő, hiszen pillangószelep sincsen. Fojtás nélkül, kizárólag az üzemanyag mennyiségének változtatásával történik a teljesítmény (és fordulat) szabályozás.
lehet en irtam julius korul. Ugy emlekszem hogy felvetettem mint lehetoseget hogy miert lehet hogy a fogyasztas 3-4000 (legamagasabb pont 4347meter) meteres magassagban kevesebb (13 liter korul) volt mint miutan lementem majdnem tengerszintre (16 korul). Egy Jeep-es ismerosom mondta hogy az a jeepeknel 100% hogy igy van, marmint ez a "on-kalibralas" dolog. Aztan par het mulva miutan mar hazai vizeken autokaztam (1100 es 1300 meter kozott), a fogyasztas vissza allt megint 12-13 korulire.
Tudom, hogy balgaságnak hangzik, de a jómúltkorjában emlegette is valaki, hogy hegyi környezetben újra kell kalibrálja magát a légtömegmérő...ilyen gond nem lehet? Tengerszint feletti magasság, ritkább levegő? Nem értek hozzá, csak eszembe jutott...
ez nem a szokasos BMW mizeria. Hidegen melegen tokeletesen indult, miutan kijottem ide Tirolba egy ido utan kezdte ezt csinalni. Szuroket most csereltem mielott kijottem. Uzemanyagot kap, nem levegos a rendszer, legalabbis az adagoloig ,biztosan nem! Mar arra is gondoltam,hogy bekoszolodott a porlasztom! Az itteni tankolas utan kezdte csinalni.
A pocsom tele van mar! :) gyalogolhatok 4 km-et minden nap, raadasul most fog leszakadni egy nagyobb mennyisegu ho, es nem tudok a hegyekbe autozni!!! viszont jokat setalhatok. ilyen az en szerencsem! :)
Sajnos ez az inditasi mizeria sok BMW-nel fennall. En is kuzdok vele. Hot Start Fix a neve,kb 25-30 000 Ft. De sajna nem biztos,hogy meg fogja oldani. En levegosodesre gondolok. Ha beindul es felporgeted,akkor is leaal kis ido mulva? A klasszikus hiba a meleg indulaskor van. Az enyem hidegen bumm es beindul,de melegen koszorul. Nem celszeru rogton mindent,kulonosen adagolot elallitgatni,mert sose oldod meg a hibat,csak egy vegtelen kaoszba fullad az egesz. Eloszor atneznem az uzemanyag rendszert. Szuro,csovek stb. Ha mondjuk varsz a gyujtas raadasa utan fel percet es utana forgatod. Valtozik? Hidegek vannak. Izzitas megy?
motor ecu-t ,meg nem, mert kozben elojott egy masik problema ami egy piciket fontossabb!
Hidegen nem indul az autom, vagy ha beindul (nagynehezen) akkor is inog az alapjarat es egyszer csak leesik a fordulat, es megall. mintha nem menne az egyik-masik henger neha!