Ugyanazzal az évjárattal és motorral keress clio-t sokkal szélesebb a választék mint a thaliához, nem tudom pontosan minek a javitására vagy kiváncsi de biztos, hogy nagyobb az esély, hogy clioként megtalálod.
Mészi:
Nem vagyok nagy szakértő, szóval ha rendellenes az olajcsapda, akkor azt miből állapítom meg, hogy kell kinéznie?
De ha már doksikról van szó , nincs esetleg valami jó kis javítási vagy kezelési útmutató (szervizes féle) thalia-hoz amit a netről le lehet tölteni? Keresgélek itt széltébe-hosszába de csak Clio II-re vonatkozó akad, meg egyebek. Thalia-ra nem találtam.
Kerekati! ne haragudj de félrevezettelek, rosszul irtam le, 1 teli tank mellett max jelzésről fél útig megy le a min jelzésig, tehát kb 2 teli tank mellett megy le a minimumig szóval jó az amit irtál csak nem 1000km-enként hanem 2000km-enként van az a durván 1 liter.
Azt hallottam, hogy a turbó esetében füstölnie kéne mint az állat, de amugy tényleg megrázó, hogy két olajcsere között nem fogyott az olaj egy pár hónappal ezelőttig, most meg ezt csinálja. DE!
Van egy elméletem:
A turbó durván 2ezres fordulattól dolgozik (alatta nem?) és nem akkor füstöl kéken amikor a turbó dolgozik, hanem csak amíg nem üzemmeleg a gépezet utána kövér gáz esetén is csak minimális a füst és az is szép fekete dízelfüst.
Ez az olajfogyasztás irreális, szerintem nagyon sok!!!
1000km alatt max-ról min-re. Saccolok, kb ~1 liter.
Ami 10 ezer km alatt 10 liter olaj???????? Mikor 10 ezres km olajcsere intervallum alatt 4-4.5 liter olajra volna szükség a cseréhez...
Vazzzz...
Nem vagyok autószerelő, de kapásból a turbót azonnal megnézetném!!!
Nehogy úgy jár, hogy a turbo "felkapja" az olajat, aztán azon kapod magad, magától megy az autó, és nem bírod leállítani. Úgy füstől, mint ha kiégett volna az autó, és a motor szó szerint szétforog, míg nem darabokraszakad.
Nem mondta senki, csak plusz információnak irtam (ezzel a módszerrel akartam biztos lenni benne, hogy jeladó hiba van), és következtetek, hogy a jeladó romlott el, amit multkor segitségel meg tudtam, hogy hol is találom :) már csak be kéne ruházni egy ujra és beszerelni.
Mivel nem mutatja a megtett utat 225ezren áll az óra és tele tankolásonként számolok durván 1000km-el igy azt tudom mondani, hogy egy teli tank mellé kb a max jelzéstől a min jelzésig lemegy az olaj. 10w40-est használok.
Fagyálóból 5 kg-nyit vettem kb 5000 ft-ért. Nem gyári. Ezt fogom kikeverni. De nem fogja 4 évig húzni. Egyrész már 1,5 éves és 3 évig használható csak fel. Bár ez így utólag lehet nem számottevő dolog. Valszeg legközelebb majd gyárival próbálokozok.
Moror és váltóolajból Elf-et vette. Váltólajból kicsit több kell mint más kocsiknál, úgynéztem. Váltólaj cserére semmit sem írt a karbantartási füzet. 90000-100000 km-ként gyszer lehet, hogy meg lehet engedni.
Fékfolyadékot márkakereskedéseb vettem. Nevét nem tudom, nincs . DOT 4-es. Ez itt a lényeg.
Szervoolajat Castrol-t ATF Dexron III-as. Utántöltöttem. Nem cserélem vagy cseréltetem egyenlőre. Az olaj a 9 év alatt valahola szervoszivattyú körül szivárgott el (szívocsőnél, vagy a nyomócsőnél) mert olajos volt. Majd megnézetem szerelővel.
Nem most vettem. 2004-be újonan vettem a vasat (14. 8v), márka kereskedésbe, csak 9 évíg hanyagoltam a folyadék és egyéb alkatrészek cseréjét. Hiba volt. Igaz ment a kocsi és (lekopogom) sosem hagyott cserbe, de az a jobb ha ezeknek az alkatrészeknek a cserejét időszerűen a javaslatoknak megfelelően elvégzi az ember. Ennyit megérdemel.
Meg ráadásul nem mindent egyszerre kell cserélni. Szóval sorolhatnám.
Mi a javaslatotok erős olajfogyasztás ellen? (1.5 dCi 230ezer km)
Más:
Köszönöm a tippeket, de nem cseréltem se rádiót, se semmit a kocsiban. A sebesség mutató egyszer csak lefeküdt menet közben és nem volt hajlandó felkelni többet, ami azóta változott működésében, hogy hidegebb párás időben mutatja az első 4-5 kilómétert majd utána fekszik le. Rádugtunk a hamutál alatti csatlakozóra ilyen mérőt ami kiir minden adatot (ford. szám, km/h stb.) és a sebességet ott sem mutatta, szóval a hiba nem az óracsoportban keresendő, mert jelet sem küld ezek szerint.
Heló! Én megkockáztattam vezérléscserekor a gyári, rönyós alkatrészeket. 1.5 Dci nél nálam sem volt a vízpumpa alatt tömítés a pasztán kívül, ellenben a gyári vízpumpához adtak egy lemez tömítést aminek mindkét oldalán gumis, nem elkenődős paszta volt. Emlékem szerint három vékony csík volt a lemezen, de ezt már csak egy rönyós raktáros tudná megerősíteni! :-) A régit könnyű volt letakarítani az újat meg könnyű volt feltenni. Hali....
Semilyet. Jó olajat kell használni, és időben cserélni. Ha már úgy érzed valami adalék kell hozzá mert nem olyan a motor mint kellene, akkor már úgyis késő.
Tudom illetve illene. Minden bizonnyal en teljesen hanyagul kezelem ezeket a dolgokat de 11 évig nem volt lecserélve nekem.
3 évesen vettem a kocsit 16K kilóméterrel. 5 évnél volt 40K benne. Mondta a szerelő hogy ne marhuljak meg ennyi kilóméterrel nem dobunk ki meg nem kopott szíjat vizpumpával. Na a kkor agörgők meg a vizpumpa megmaradt a szekrénybe ami most került bele a kocsiba a 10 vagy 11 éves szerviznél. Gyújtógyergyát vettem a teszkóban olyan közepesen drágát azzal járok, a fékekhez meg soha nem kellett hozzányulni igaz én azt ritkán használom vagyis nem digitális a lábanm. ( 0 vagy 1)
Lehet, de mi értelme? Kb. 4 évente azért tanácsos lecserélni a fagyállót. Ha most lecseréli egyben, akkor van utána 4 éve. A mostani ki tudja mikori benne... Gondolom most vette az autót, mert látom, hogy minden folyadékot, meg vezérléstbis cserélni akar. Így tisztább, ha cseréli most az egész fagyállót, aztán 4 évig hozzá se kell nyúlni.