Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rönótália Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54066

Ugyanazzal az évjárattal és motorral keress clio-t sokkal szélesebb a választék mint a thaliához, nem tudom pontosan minek a javitására vagy kiváncsi de biztos, hogy nagyobb az esély, hogy clioként megtalálod.

 

Mészi:

Nem vagyok nagy szakértő, szóval ha rendellenes az olajcsapda, akkor azt miből állapítom meg, hogy kell kinéznie?

Előzmény: Géroff (54065)
Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54065

Ok. Köszi. Akkor keresgélek tovább. :)

Előzmény: Rönótália (54064)
Rönótália Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54064

Köszönöm, meg fogom nézni.

Géroff a ClioII-é is jó mert csak a csomagtartójuk különbözik a motortér felépítése elvileg stimmel.

Előzmény: Törölt nick (54062)
Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54063

De ha már doksikról van szó , nincs esetleg valami jó kis javítási vagy kezelési útmutató (szervizes féle) thalia-hoz amit a netről le lehet tölteni? Keresgélek itt széltébe-hosszába de csak Clio II-re vonatkozó akad, meg egyebek. Thalia-ra nem találtam.

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54062

Én megnézném a kartergáz visszavezető csövet ugyanis az is tud ilyesmi tünetet okozni, ha abban található olaj visszavezeto olajcsapda eldugul.

Előzmény: Rönótália (54057)
Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54061

Nem okoskodás képp, hanem csak azért , hogy én is megnéztem a kezelési útmutatót ebben azt írja, hogy: 

Automata sebváltó: Renaultmatic D3 Syn DEXRON III. Ez gondolom jó lehet a szervóba mivel ATF olaj megy bele.

De mondom én Castrol DEXRON III-at vettem.

Előzmény: Köhike (54059)
Rönótália Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54060

Kerekati! ne haragudj de félrevezettelek, rosszul irtam le, 1 teli tank mellett max jelzésről fél útig megy le a min jelzésig, tehát kb 2 teli tank mellett megy le a minimumig szóval jó az amit irtál csak nem 1000km-enként hanem 2000km-enként van az a durván 1 liter.

Köhike Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54059
Bár néhol azt írják visszafele a III-assal kiváltható. De a fene se tudja... Nemrég túrtam fel minden doksit, és II-est írnak hozzá.
Előzmény: Köhike (54058)
Köhike Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54058
A szervóolaj dexronII-es.
Előzmény: Géroff (54052)
Rönótália Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54057

Azt hallottam, hogy a turbó esetében füstölnie kéne mint az állat, de amugy tényleg megrázó, hogy két olajcsere között nem fogyott az olaj egy pár hónappal ezelőttig, most meg ezt csinálja. DE!

Van egy elméletem:

A turbó durván 2ezres fordulattól dolgozik (alatta nem?) és nem akkor füstöl kéken amikor a turbó dolgozik, hanem csak amíg nem üzemmeleg a gépezet utána kövér gáz esetén is csak minimális a füst és az is szép fekete dízelfüst. 

Előzmény: Törölt nick (54056)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54056

Ez az olajfogyasztás irreális, szerintem nagyon sok!!!

1000km alatt max-ról min-re. Saccolok, kb ~1 liter.

Ami 10 ezer km alatt 10 liter olaj????????  Mikor 10 ezres km olajcsere intervallum alatt 4-4.5 liter olajra volna szükség a cseréhez... 

Vazzzz...

 

Nem vagyok autószerelő, de kapásból a turbót azonnal megnézetném!!!

 

Nehogy úgy jár, hogy a turbo "felkapja" az olajat, aztán azon kapod magad, magától megy az autó, és nem bírod leállítani. Úgy füstől, mint ha kiégett volna az autó, és a motor szó szerint szétforog, míg nem darabokraszakad.

Előzmény: Rönótália (54053)
Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54055

A motorral semmi gond. Egyedül a hűtőrendszer piszkálja a csőrömet. Ott sincs gond, csak 9 éves anyag van benne. 

Biztosan vannak lerakódások a rendszerbe amit ezek a csodaszerek lehet fel tudnának oldani. Ezért gondoltam az adalékokra. 

Előzmény: Köhike (54047)
Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54054

Olajcsere azér 1-2 évente volt a kocsin. A motrolajat leszámítva csak a többi húzta tovább a kelleténél a dolgot.

Előzmény: Géroff (54052)
Rönótália Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54053

Nem mondta senki, csak plusz információnak irtam (ezzel a módszerrel akartam biztos lenni benne, hogy jeladó hiba van), és következtetek, hogy a jeladó romlott el, amit multkor segitségel meg tudtam, hogy hol is találom :) már csak be kéne ruházni egy ujra és beszerelni.

Mivel nem mutatja a megtett utat 225ezren áll az óra és tele tankolásonként számolok durván 1000km-el igy azt tudom mondani, hogy egy teli tank mellé kb a max jelzéstől a min jelzésig lemegy az olaj. 10w40-est használok.

Előzmény: Törölt nick (54051)
Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54052

Fagyálóból 5 kg-nyit vettem kb 5000 ft-ért. Nem gyári. Ezt fogom kikeverni. De nem fogja 4 évig húzni. Egyrész már 1,5 éves és 3 évig használható csak fel. Bár ez így utólag lehet nem számottevő dolog. Valszeg legközelebb majd gyárival próbálokozok. 

 

Moror és váltóolajból Elf-et vette. Váltólajból kicsit több kell mint más kocsiknál, úgynéztem. Váltólaj cserére semmit sem írt a karbantartási füzet. 90000-100000 km-ként gyszer lehet, hogy meg lehet engedni. 

 

 

Fékfolyadékot márkakereskedéseb vettem. Nevét nem tudom, nincs . DOT 4-es. Ez itt a lényeg.

 

Szervoolajat Castrol-t ATF Dexron III-as. Utántöltöttem. Nem cserélem vagy cseréltetem egyenlőre.  Az olaj a 9 év alatt valahola szervoszivattyú körül szivárgott el (szívocsőnél, vagy a nyomócsőnél) mert olajos volt. Majd megnézetem szerelővel. 

 

  

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54051

Ufff...

Mondta valaki is, hogy az óracsoportban volna a hiba?  o_O  :S:S:S   Szerintem nem. :)

 

Erős olajfogyasztás mit jelent? Hány megtett km után hány liter?

Előzmény: Rönótália (54049)
Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54050

Nem most vettem. 2004-be újonan vettem a vasat (14. 8v), márka kereskedésbe, csak 9 évíg hanyagoltam a folyadék és egyéb alkatrészek cseréjét. Hiba volt. Igaz ment a kocsi és (lekopogom) sosem hagyott cserbe, de az a jobb ha ezeknek az alkatrészeknek a cserejét időszerűen a javaslatoknak megfelelően elvégzi az ember. Ennyit megérdemel.

Meg ráadásul nem mindent egyszerre kell cserélni. Szóval sorolhatnám. 

Előzmény: DGabee85 (54044)
Rönótália Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54049

Sziasztok.

Mi a javaslatotok erős olajfogyasztás ellen? (1.5 dCi 230ezer km)

Más:

Köszönöm a tippeket, de nem cseréltem se rádiót, se semmit a kocsiban. A sebesség mutató egyszer csak lefeküdt menet közben és nem volt hajlandó felkelni többet, ami azóta változott működésében, hogy hidegebb párás időben mutatja az első 4-5 kilómétert majd utána fekszik le. Rádugtunk a hamutál alatti csatlakozóra ilyen mérőt ami kiir minden adatot (ford. szám, km/h stb.) és a sebességet ott sem mutatta, szóval a hiba nem az óracsoportban keresendő, mert jelet sem küld ezek szerint. 

SGN Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54048

Heló! Én megkockáztattam vezérléscserekor a gyári, rönyós alkatrészeket. 1.5 Dci nél nálam sem volt a vízpumpa alatt tömítés a pasztán kívül, ellenben a gyári vízpumpához adtak egy lemez tömítést aminek mindkét oldalán gumis, nem elkenődős paszta volt. Emlékem szerint három vékony csík volt a lemezen, de ezt már csak egy rönyós raktáros tudná megerősíteni! :-) A régit könnyű volt letakarítani az újat meg könnyű volt feltenni. Hali....

Előzmény: Köhike (54046)
Köhike Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54047
Semilyet. Jó olajat kell használni, és időben cserélni. Ha már úgy érzed valami adalék kell hozzá mert nem olyan a motor mint kellene, akkor már úgyis késő.
Előzmény: Géroff (54040)
Köhike Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54046
Az skf szerintem nem gyári beszállító vízpumpából, mert ahhoz jár egy fém tömítés, a gyári alatt meg csak paszta van.
Előzmény: Géroff (54039)
Mutual Friend Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54045

Tudom illetve illene. Minden bizonnyal en teljesen hanyagul kezelem ezeket a dolgokat de 11 évig nem volt lecserélve nekem.

 

3 évesen vettem a kocsit 16K kilóméterrel. 5 évnél volt 40K benne. Mondta a szerelő hogy ne marhuljak meg ennyi kilóméterrel nem dobunk ki meg nem kopott szíjat vizpumpával. Na a kkor agörgők meg a vizpumpa megmaradt a szekrénybe ami most került bele a kocsiba a 10 vagy 11 éves szerviznél. Gyújtógyergyát vettem a teszkóban olyan közepesen drágát azzal járok, a fékekhez meg soha nem kellett hozzányulni igaz én azt ritkán használom vagyis nem digitális a lábanm. ( 0 vagy 1)  

Előzmény: DGabee85 (54044)
DGabee85 Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54044
Lehet, de mi értelme? Kb. 4 évente azért tanácsos lecserélni a fagyállót. Ha most lecseréli egyben, akkor van utána 4 éve. A mostani ki tudja mikori benne... Gondolom most vette az autót, mert látom, hogy minden folyadékot, meg vezérléstbis cserélni akar. Így tisztább, ha cseréli most az egész fagyállót, aztán 4 évig hozzá se kell nyúlni.
Előzmény: Mutual Friend (54043)
Mutual Friend Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54043

.... és nem lehet kivenni belőle 1 litert és visszatenni -70 vagy akármekkora töménységü koncentrátumot?

Előzmény: DGabee85 (54035)
Mutual Friend Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54042

... vagy 100% felárért. :)

Előzmény: Géroff (54038)
DGabee85 Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54041
Passzolom. Plusz adalékot én nem jasználok. Egyedül injektor tisztító adalékot használok néha. Semmi egyéb.
Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54040

Még egy kérdés. Adalékokból milyet érdmes használni (hűtő,hirdotőke,motor,szervo), és hogyan? Egyáltalán

érdmes-e egy 9 éves 107.000 km-t futott kocsinál?  

 

Bár tudom, hogy erre van egy másik topic is. Majd azt is megnézem.

Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54039

Mármint az SKF meg a Valeo.

Előzmény: Géroff (54038)
Géroff Creative Commons License 2013.10.19 0 0 54038

Ezek "gyári" alaktrészek. Bár ettől én hülyét tudok kapni, mikor azt mondják, hogy azt vedd meg mert az gyári +1-2 ezer forint felárért.

 

 

Előzmény: DGabee85 (54037)
DGabee85 Creative Commons License 2013.10.19 0 0 54037
Én is, csak nem az Unixban, meg én Skf szíjat vettem, meg Valeo vízpumpát.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!