Ma utaztam LKZ-125-tel, és bizony megérte miatta Zalacsány felé kerülnöm :)
A szimpla hátsó ajtó csak a jéghegy csúcsa, a beltere tényleg egészen más, mint a korábbi Alfáknak. Nagyon kényelmes, valódi távolsági ülések (lábtartóval egyenesen tökéletes lenne, na de ne legyünk ennyire telhetetlenek:)), egyedi légbefúvók és olvasólámpák is vannak benne.
A kerékdobok kb. annyira lógnak be az utastérbe, az E95-ösökön, de mindez dobogó nélkül. Az üléseket úgy igazították, hogy a kerékdobok minél kevésbé legyenek zavaróak, ami - furcsa ezt modnanom egy Alfánál - átgondolt konstrukcióra utal. És az összeszerelési minőség is kifejezetten jónak tűnt, nem volt olyan érzésem, semmi zörgést, nyekergést nem tapasztaltam. Az utastér egyébként is meglepően csendes, minimális a beszűrődő motorzaj.
A váltó hangról ítélve automata vagy vmi félautomata lehet. A klíma Thermo King márkájú, a mellé dukáló dupla üvegezéssel, de nagy nyitható üvegfelületekkel. Ősszel-tavasszal jól fog ez jönni.
Az utastér egyébként nagyon esztétikus, sőt, talán az összes Zalás busz közül a legszebb.
Negatívumként a bántóan kicsi csomagtartót (ajtós oldalon csak 1 nyitható fedél van, de az is jóval alacsonyabb, a hasonló buszokon megszokottnál), és kalaptartót említhetném: utóbbi nagyon magasan van, így alig lehet rá valamit pakolni, és a rászerelt kapaszkodókat az alacsonyabb emberek csak nyújtózkodva tudják elérni. Ráadásul a kapaszkodók az ablakhoz is túl közel vannak, így a külső ülésen ülők intim közelségbe kényszerülnek az álló utasokkal...
Az üléselrendezés 14+6+6, ami igen nagy lábhelyet eredményez. (De lehet, hogy 7 sor meg már sok lenne, és valószínű a kerékdobok környéke se jönne ki ilyen szépen.) Távolsági buszhoz illően minden ülés menetirányban áll.
Szerintem nagyon jól eltalált busz lett ez az új Alfa, mindenkinek ajánlom, aki minőségi új magyar buszon akar utazni. :) EFU-351-et kenterbe veri :)
Az is "távolságibb" kivitelű? Lehet már tudni, melyik kocsit váltotta?
Elvileg 4 lesz belőlük összesen. Eddig LKZ-124 Egerszegre, LKZ-125 Keszthelyre került. Néhány hozzászólással lejjebb még azt is megtalálod, hogy melyik járatra :)
OFF Na, ennyire lehet megbízni a laikusokban... pedig két embert is megkérdeztem. Amelyikük utazott vele, egy dologban volt biztos: hogy fehér volt és háromszögek voltak az oldalán... de az ICE ment Keszthely felé, nem? (Elvégre egész héten ő volt a HUU helyett. Ma meg FKN-691.) Még szerencse, hogy a pihenőben jó buszra szállt vissza :))) ON
Tudna nekem valaki adni egy kis történeti összefoglalást, hogy az elmúlt 4-5 évben miként változott a főváros és a megye autóbusz összeköttetése? Gondolok a következőkre pl.: - menetidő rövidülések az M7-es hosszabbodásával - új expresszjáratok beindítása, korábbi rend megváltoztatása - évközbeni utasszám növekedés, emiatt másod-, harmad-, negyedrészek bevezetése
Ha már a telephelyenként FEB-839 és EFU-351 Vindornyafokon is volt hétvégén, amikor még gazdája,,,,,,,. De igazatok van most már ideje volt lecserélni EFU-351-et.
Az jó hogy megérkezett LKZ-125 és távolsági üléses vagy ugyanolyan mint KUZ-427? EFU-372-nél azért jobb álllapotban van EFU-351, azért még maradhatna egy kis ideig fregoli nem ártana néha eg-két távolsági járatra helyettesíti, ha éppen kellene.