Mikori kép? Lehet hinni az exif fájlnak, miszerint tegnap 16.18? Mert az azt jelentené, hogy a soproninak adott másodrészt, ami újdonság lenne számomra :-)
Nem csak hogy dupla ,de sötétített hővédő üvegezése is van. Ha valakinek lesz szerencséje este utazni vele, akkor az megtapasztalhatja azt az "elegásns szalon" hangulatot, amit a kék és zöld hangulatfények eredményeznek. A váltója egy autómata 12 sebességes váltó, ami egy joystick-al akár kézzel is kapcsolható fel-le bizonyos üzemmódban.
A középső közlekedő folyósó már első ránézésre különösen széles!
Jah és a 125-ben van óra? Mert a 124ben van vmi olyasmi de csak "STOP" feliratot tud. Én először azt hittem h alaphelyzetben óra de nem mutat semmit ha nincs megnyomva a leszállásjelző...
Érdekes, a 124-en szimpla üvegezés van (legalábbis annak néztem). Viszont a kalaptartó igen idétlen főleg h a légkondinál nincs is... (érthetetlen okból)...
"Az üléseket úgy igazították, hogy a kerékdobok minél kevésbé legyenek zavaróak,"
Azért 7 ülésnek való helyen 6-ot nem nehéz úgy igazítani, hogy jó legyen. :)
Az 52 hely elég kevés egy 13,5 méteres buszhoz képest, példéul a GXG-ben 12 méteren van 14 sor, ami még épphogy elviselhető. Azért legalább 15öt illett volna egy ekkora buszba beszerelni. Nameg a hátsó ajtót előbbre (vagy hátrébb) kellett volna vinni, akkor elfért volna még egy sor előtte (vagy mögötte).
Nade ne legyünk telhetetlenek, végre valami pozitívum az alfáéktól :)
Ma utaztam LKZ-125-tel, és bizony megérte miatta Zalacsány felé kerülnöm :)
A szimpla hátsó ajtó csak a jéghegy csúcsa, a beltere tényleg egészen más, mint a korábbi Alfáknak. Nagyon kényelmes, valódi távolsági ülések (lábtartóval egyenesen tökéletes lenne, na de ne legyünk ennyire telhetetlenek:)), egyedi légbefúvók és olvasólámpák is vannak benne.
A kerékdobok kb. annyira lógnak be az utastérbe, az E95-ösökön, de mindez dobogó nélkül. Az üléseket úgy igazították, hogy a kerékdobok minél kevésbé legyenek zavaróak, ami - furcsa ezt modnanom egy Alfánál - átgondolt konstrukcióra utal. És az összeszerelési minőség is kifejezetten jónak tűnt, nem volt olyan érzésem, semmi zörgést, nyekergést nem tapasztaltam. Az utastér egyébként is meglepően csendes, minimális a beszűrődő motorzaj.
A váltó hangról ítélve automata vagy vmi félautomata lehet. A klíma Thermo King márkájú, a mellé dukáló dupla üvegezéssel, de nagy nyitható üvegfelületekkel. Ősszel-tavasszal jól fog ez jönni.
Az utastér egyébként nagyon esztétikus, sőt, talán az összes Zalás busz közül a legszebb.
Negatívumként a bántóan kicsi csomagtartót (ajtós oldalon csak 1 nyitható fedél van, de az is jóval alacsonyabb, a hasonló buszokon megszokottnál), és kalaptartót említhetném: utóbbi nagyon magasan van, így alig lehet rá valamit pakolni, és a rászerelt kapaszkodókat az alacsonyabb emberek csak nyújtózkodva tudják elérni. Ráadásul a kapaszkodók az ablakhoz is túl közel vannak, így a külső ülésen ülők intim közelségbe kényszerülnek az álló utasokkal...
Az üléselrendezés 14+6+6, ami igen nagy lábhelyet eredményez. (De lehet, hogy 7 sor meg már sok lenne, és valószínű a kerékdobok környéke se jönne ki ilyen szépen.) Távolsági buszhoz illően minden ülés menetirányban áll.
Szerintem nagyon jól eltalált busz lett ez az új Alfa, mindenkinek ajánlom, aki minőségi új magyar buszon akar utazni. :) EFU-351-et kenterbe veri :)
Az is "távolságibb" kivitelű? Lehet már tudni, melyik kocsit váltotta?
Elvileg 4 lesz belőlük összesen. Eddig LKZ-124 Egerszegre, LKZ-125 Keszthelyre került. Néhány hozzászólással lejjebb még azt is megtalálod, hogy melyik járatra :)