Szerintem ha megszámolom, hogy itt Monoron (kis városka) hány darab van nem elég a 2 kezem :D. Alkatrészből dunát lehet rekeszteni. Nagyon sok bontóban van hozzá cucc és új alkatrészben is jó az ellátás. Jól szerelhető. Én személy szerint imádom pedig az enyém egy elhanyagotlabb darab és kell vele foglalkozni, de meghálálja a kicsike :)
Félek egy kicsit a tipustól mert nem nagyon ismerem, meg hát (lehet csak nem figyeltem) de nem sokat látok belőle szaladgálni. Egyébként G Astra Kombikat nézegettem de jött egy ismerős, akié volt a kocsi, és ő ajánlotta.
Alkatrészeket mennyire lehet szerezni hozzá? Mondjuk F Astra kombihoz viszonyítva.
Valljuk be őszintén. Az ember szereti a következmények nélkül szerzett lóerőket (értem itt teljesítméyn adó és a többi anyagi). Ha lenne sok pénzem faragnék én is a lovam motorján. Jobban szeretném ha nem 136 hanem legalább 170 paciló dobogna a motorháztető alatt :). Dehát bilibe lóg a kezem, mert a benzin egyre drágább és én sem kapok túl sokat így tanoncként.
A leömlős fejleményeket szépen lassan írogatom. Majd ha meglesz a platni lefényképezem és feldobom a képeket. Meg csinálok majd párat mikor heggesztjük össze. Bár csak ott tartana már a projekt :)
Én nagyon örülök neki, hogy így sikerült megoldani.Nem lett gyári az tény.Számomra sokkal jobb mint a gyári.Hogy lesz e vele gond?Még nem tudom,de így sokkal jobban jártam mint ha megint megveszem a gyári adagolót 2 évre:-)
Kíváncsian várom a fejleményeket a leömlővel kapcsolatban.
Azt hiszem, hogy végül nem kapta meg a nagyobb adagoló elemeket. Mert nem tudja a szerelőm, hogy mennyit bír el a porlasztó csúcs. Így maradt a 10-es elem.
Annyira finoman nem lehet beállítani mint ahogy az elektromos tudja módosítani az értékeket,de azért itt is vannak lehetőségek.
Akkor ennyi erövel felesleges a chip-tuning.Itt is az értékeken állítanak.S nem egy helyről hallottam vissza hogy jobb és gazdaságosabb lett a motor.
Akit érdekel a képen látható lámpa, vagy index valamelyike jelezzen, mert nagyon útban van és ha senkinek nem kell megy a lomiba seperc alatt. a balos lámpa kavicsos, a jobbod indexen pedig nincs gumi kéder. Az indexek nem párásodnak és nem töröttek. A jobbos fényszóró tökéletes.
Írtam egy regényt elküldöm nekem megjeleníti. később visszanézek nincs meg a bejegyzésem.... szomorodjon meg...
Csinálhatja bárki. Lehet az szakember vagy laikus aki csak más tanácsiból tudja összerakni akkor sem gyári. Mind1, mert legalább nem lesz vele próblémád (remélhetőleg) és tuningoltattad is a gépet :D.
A leömlőtől várható pluszt passzolom.
Egy emberről tudok aki megcsinálta ugyan ezt ő a következőt nyilatkozta. "Alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb lett felsőbb tartományban meg nőtt a teljesítmény."
Kollegáim szerint ha a katalizátor házat is kiszedem (mert sanszos, hogy a káros örvények miatt, hogy üres a ház még jobban folytja a motort mintha a katalizátor benne lenne) akkor szerintük 10%is elérhető lenne. Én nem vagyok ennyire nagyravágyó. Ha kicsit is jobban fog tőle menni és eltünik a csühögő hang hidegen meg a vödör hang akkor már örülni fogok naggyon :D
Ha kész lesz szépen felpolírozom és feldobom. Már várom, mert ma is mikor meghajkurásztam kicsit lehúzott ablaknál hallva azt az okkádék vödör hangot szégyeltem magam...
Nincs több típushibája, szokásos betegsége, mint bármely más hasonló korú tipusnak. Inkább az számít, hogy amit kinéztél milyen állapotú. Mivel ez még B1-es a rozsdára nagyon figyelj.
Hiába csinálja bármilyen jó szerelő, sohasem lesz olyan, mint a gyári. Hasonló eset, mint amikor Trabantba, Barkasba négütemű motort raknak az eredeti váltó mellé. Sohasem lesz olyan jó, mint a gyári, elég ha van egy kis excentrictása a főtengelynek és a nyeles tengelynek, pár ezer km múlva szétküldi az egészet.
Csak itt jóval érzékenyebb szerkezetről van szó, az adagoló gyárilag hozzá van lőve a motorhoz, a porlasztókhoz. Azt még úgy ahogy be lehet állítani, hogy megfelelő időben kezdődjön a befecskendezés, de azt már nem, hogy mekkora nyomással és mennyi ideig történjen. Ezt egy másik mechanikus adagolóval nem lehet megcsinálni. Sohasem lesz optimális a porlasztási kép. Azt hiszem említetted, hogy nagyobb motor adagolója van bent. Az többet is tol neki. Ezért megy jobban. Nem biztos, hogy egészséges a motor többi részének.
Szerintem ha egy szakember csinál valami átalakítást a kocsin,az nem tákolás.S mivel így történt tudja mihez kell nyúlni.Ezért nem tart annyi ideig mint egy kezdő szerelőnek.És nem kell aggódnom hogy szétesik út közben valahogy.Amúgy bármikor vissza rakhatnám az elektromos adagolót.
A leömlőtől kb mennyi plusz nyomatékod, pacid lesz?
Ha jól emlékszem Katonáék foglalkoznak ilyenekkel. Felújítják, sőt kérésre keményíteni illetve puhítani is tudnak rajta. Az árakkal nem vagyok tisztában, de olcsóbb mint az új ára.
Szerintem most örül mint majom a farkának, hogy végre jó a kocsi és megy mint a rakéta. Vizsgát meglehet játszani úgy is.
Az már más kérdés, hogy én akkor sem álltam volna neki így átalakítani ha megvan minden felszerelésem és anyagom hozzá. Számomra ez tákolás. Lehet, hogy szakszerűen ki van vitelezve, de akkor is... Ha a motor élettartamán nem is csökent szerelésnél vissza adja a szívásokkal...
Én is szívok a hengerenkénti leömlővel, mert úgy akarom megcsinálni, hogy teljes mértékben úgy funkcionáljon mint a gyári öntvény. A legtöbb szívás a szekunderlevegő befúbó miatt van, de ha van a kocsiban akkor benne is marad és be lesz kötve :D.
A platnin megvannak már a kipufogó nyílások, meg körvonalakban kivágva 15ös lemezből (baráti áron anyaggal együtt kivágták vízsugarassal 10ezerért :D). Az esztergájos még kimarja a szekunder levegő vájatokat és kész(kb még 5 ezer lesz ezen munka). Fel kell heggeszteni a csöveket rá és mehet fel :D. Ha minden a terveim szerinte alakul 25ből lesz egy hengerenkénti leömlőm ami ugyan úgy funkcionál mint a gyári és reményeim szerint dob is a gépen. Az már hab a tortán, hogy itt nem kell paráznom, hogy újra elreped az a rohadt öntvény.
Ezeket az adatokat az adagoló elektronikája szolgáltatja. Ezt ti kiiktattátok, így látatlanban azt mondom, teljesen esélytelen működésbe hozni a gyári fedélzeti computert úgy, hogy korrekt adatokat mutasson. Az még szerencse, hogy a turbo nem változó geometriás, mert annak vezérlésével is baj lenne így.
"még csak annyit hogy nem gyengén megy:-))Nagyon élvezem."
Gondolom a szerelőd adott neki egy kis többlet üzemanyagot, hogy jobban menjen a gép :) Mellé egy kis turbo nyomás emelés:) Ez az egész műtét felért egy kis tuninggal. Amivel még meggyűlhet a bajod, az a zöldkártya, mert az Euro3-nak megfelelő füstölést nem fogja tudni, az biztos :)
Éllentétben minden mással.Ha ketyek a szerkezet a fedi egy nagy F betüt ír.
Sajna ebböl az adatból mér mindent.Igy most mentem ma 180km-métert s az átlagom 2.3l/100km:-) s az elfogyeaztott gázolaj 0.5liter
Jelenleg semmit nem ér a nagy fedélzetim:-(Megoldás kéne rá.
A pedál maradt.csak a elektronika lett kiszerelve.(Amugy az is elfért volna csak ha már kikellett szedni a pedált azt is kikapta a szerelőm) Még a kasznit sem kellet megfurni.Volt egy ledugozott lyuk a tüzfalon.Kissebb lett a gáz út.Más külömbséget nem észlelk.Ja még csak annyit hogy nem gyengén megy:-))Nagyon élvezem.
Sziasztok , tudnátok segíteni, szép állapotú tetőkárpitot keresek 2000 évj kombi b2 vectrába, felül tárolórekesz a két napellenző közt és lámpák a két hátsó kapaszkodóban.
Mér is, vagy csak mutat valamit? :) A kettő nem ugyanaz :)
Fogyasztás mérést elméletlieg meg lehet oldani valamiféle átfolyásmérővel is, lehetséges, hogy az alapjáratit, amikor liter/órát mutat így oldották meg.
Egyébként, a gázpedált is cserélnetek kellett bowdenesre, igaz?
Ha jól tudom akkor a vezérlő komputer kimenő információiból számolja ki a fogyasztási adatokat mégpedig a befecskendezési időkből számol, hogy mennyi ideig tart a befecskendező szelep nyitva!
Sajnos ez valami erősített változat, nem a sima, abból a gázosat meg is hozták 17 ért a párt, viszont nem jó bele, mert nagyobb a rugó tányér is meg maga a gátló is, 6cm vastag :( A gm szám alaján csak sachs ot találtunk, se bilstein, se lip, se hq semmi. Ha végkép nem lesz, akkor kell vennem bontott kombi rugót, meg hozzá felső tányért , akkor lesz jó hozzá a sima :( első és lehet utolsó kombi autóm...
Segítséget, tippet szeretnék kérni, 2001 es 1.8 as kombi vectrához keresek hátsó lengés csillapítót emészthető áron, nem tudom mit tud ami benne van- volt, ne mszintszabályzós vagy ilyesmi, de egy féle utángyári Sachs oh hoz rá, semmi mást 126000ft / db áron :(