Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.12.09 0 0 27983

Az EC-k eddig üresek voltak?

 

De ha üresen fognak szaladgálni, akkor hány óránként kellene járniuk? Mi kéne a minőségi szolgáltatáshoz?

 

Csak nem Debrecen-Prága Railjet? :)

Előzmény: Excelsior84 (27981)
Nandesz2 Creative Commons License 2009.12.09 0 0 27982
Nem lesznek üresek.
Előzmény: Excelsior84 (27981)
Excelsior84 Creative Commons License 2009.12.09 0 0 27981
Engem az érdekelne, hogy vajon mibe kerül az az adófizetőknek, hogy 2 órás ütemben fognak üresen szaladgálni a railjetek?
rutthin Creative Commons License 2009.12.05 0 0 27980

Azért az érdekes, hogy errefelé a kanizsai kocsikkal nincs ennyi gond, vagy legalábbis nem ilyen látványos, mint felétek.

 

Igen, én is megfigyeltem, hogy a pécsi meg a kanizsai kocsikkal nincs annyi gond, mint a Sm.-i ekkel!

Nem tudom mitől van ez, ott jobb a fenntartás, vagy a jobb kocsikat kapták?

Mert azon kívül hogy azok tárcsafékesek, más különbséget nem igazán véltem felfedezni rajtuk.

Előzmény: r1232 (27966)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.05 0 0 27979
Amik erre járnak, a 3 kocsiból 2 az. De néha mindhárom. A Pécs-Bp személyen a vezérlő kivételével mind tárcsafékes.
Előzmény: M41 2180 (27975)
mcg Creative Commons License 2009.12.05 0 0 27978
ellenben a pesti személyben azok mennek kezdetek óta, AByee-k meghrdetett 1.o. nélkül, közben meg nyafognak, hogy az 1-es vonalon lehet írni a kimaradt bolhás miatti igazolásokat...
..de jövőre egy siófoki személyben is 2x3 halbi lesz, az oda elégséges szóló FLIRT helyett pl. ...
Előzmény: M41 2180 (27975)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.05 0 0 27977
" Honnan tudom letölteni a Békéscsabára érkező és a Békéscsabáról induló vonatok 2010-es menetrendjét? "

http://elvira.mav-start.hu/elvira2010.dll/xslms/af?i=254&d=09.12.22&mind=1&language=1&ed=4B17A76F
Előzmény: börzeman (27976)
börzeman Creative Commons License 2009.12.05 0 0 27976
Sziasztok!
Honnan tudom letölteni a Békéscsabára érkező és a Békéscsabáról induló vonatok 2010-es menetrendjét?
Üdv.
M41 2180 Creative Commons License 2009.12.05 0 0 27975
Azoknak a fele sem tárcsafékes. Csak hogy pontosítsunk.
Előzmény: vasutasadam (27970)
mcg Creative Commons License 2009.12.05 0 0 27974
Kör..:)))
Előzmény: Dénes Balázs (27973)
Dénes Balázs Creative Commons License 2009.12.05 0 0 27973
Átok? Milyen átok? Ősi? Átlós? :-))
Előzmény: mcg (27972)
mcg Creative Commons License 2009.12.05 0 0 27972
hűha...
...én mostanában alig átok késő pécsi, miskolci IC-t, pedig hidd el, elég sokat megfordulok a keletiben...
Előzmény: Excelsior84 (27971)
Excelsior84 Creative Commons License 2009.12.05 0 0 27971
Néztem a jövő évi menetrendet. Csapnivaló, mint eddig, egyáltalán nem utasbarát, illetve azoknak az utasoknak jó, akik eddig is használták a vasutat, mert ingyen vagy kedvezményesen utaztak, de én nem hiszem, hogy a buszok megszüntetésén túl több utas lesz.
De legalább megoldódik az IC-kocsi hiány...még ha az az adófizetőknek nem lesz túl olcsó.
Megszűnnek a Miskolc-Pécs IC-k "a menetrendszerű közlekedés biztosítása érdekében". Kérdésként felmerül azért, hogy fognak menetrendszerűen közlekedni Bp-Pécs, illetve Bp-Miskolc között. Én akárhányszor kimegyek a Keletibe, mindig ki van írva legalább 10 perc már az érkező vonatra. Persze szerintem emögött egészen más van. A kormány úgy döntött, hogy hatályba lépteti 1371/2007/EK utasjogi rendeletet. És mivel ha Pécsről bejön 10-15 perc késéssel, a Keletiből már 5-10 perc késéssel indul, Miskolcig meg még összeszed újabb 10-15 percet...és akkor a MÁV meg fizetheti a kártérítést...
Ja, pláne, hogy sebesvonat lesz a Déli és Pécs között, meg Tubes-Somogy IC.
2011-ben meg engedve az utasok óhajának visszamegy minden dunántúli vonat a délibe, és akkor nincs csatlakozás, így a csatlakozás-mulasztásért sem kell majd kártérítést fizetni.
És ezt úgy adják elő, hogy az utasjogokat mennyire tisztelik, holott nem alkalmas az infrastruktúra a rendelet alkalmazására. Előbb-utóbb pedig a ceglédi IC-csatlakozást is széttúrják, mert a kör-IC-k elég sokat késnek, és ott azért rendszeresen van csatlakozás-mulasztás.
Kíváncsi leszek, hogy mennyivel fognak többen utazni Kecskemét és Dombóvár között az IR-kel. Bp-Lajosmizse között is hiába járnak desirók, mindig tök üresek.
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.05 0 0 27970
Én is tökéletesen megvagyok a Pécsiekkel. :)
Főleg, hogy szinte mindegyik tárcsafékes. ;)
Előzmény: r1232 (27966)
Nandesz2 Creative Commons License 2009.12.04 0 0 27969
A kalauzok gyökérségét nem érdemes kommentálni, a halbik helyzetét meg sajnos ismerjük.

De! Amikor a menetirányítónak ilyen remek ötlete támad, nem mondja neki senki, hogy a jó édes anyáddal szórakozz?
Előzmény: rutthin (27965)
mcg Creative Commons License 2009.12.04 0 0 27968
ja, csak Kanizsán a hetékony fordák jegyében az állomány fele épp pihen, kiküszöbölve így a műhely esetleges trehányságát, hogy nem képes a javításokra...
Előzmény: r1232 (27966)
M41 2180 Creative Commons License 2009.12.04 0 0 27967
Szerintem sokkal ésszerűbb lett volna, ha a 20-57-es alacsony pályaszámú 20-17-es és a 20-37-es lengyel kocsik emeltszintű fővizsgán estek volna át. Ez sokkal olcsóbb mint egy átépités vagy használt, az utasoknak szokatlan kocsi megvétele. Meg lehet nézni még most is milyen jól néznek ki a 20-06-os vagy a 20-30-as kocsijaink. Nem IC minőség, de nem is arra kell.
Előzmény: amicus (27955)
r1232 Creative Commons License 2009.12.04 0 0 27966
Biztos az 1-es vonal levegője teszi... :-)
Azért az érdekes, hogy errefelé a kanizsai kocsikkal nincs ennyi gond, vagy legalábbis nem ilyen látványos, mint felétek.
Előzmény: rutthin (27965)
rutthin Creative Commons License 2009.12.04 0 0 27965

Német kocsikról...

 

Tegnap a 9407-es vonat tetemes késést (90'-et) kapott Győrben a német kocsik, meg a Keletis kalauzok trehánysága miatt!

Ugyanis nevezett kollégák kitalálták, hogy a 9409-ben lévő 2.-ik, 5.-ik, meg nem tudom hányadik kocsikat Győrben kisoroztatják, mert nem volt bennük sem fűtés, sem világítás!

Ez nem lett volna gond, csak kérdem én, milyen szerelvény átvételt végeztek a vonat kiindulási állomásán, ezek a problémák miért nem ott jelentkeztek?

A kocsik már Rajkán rosszak voltak, de érdekes módon Győrig elhozták a kollégák, majd kitalálták hogy Győrtől tovább nem viszik őket...persze ezt a balhét is biztosan megússzák majd.

Az utasok szaladgáltak össze-vissza, közben ugyanis indult volna már a 9209-es is, de az is kapott indulóban vagy negyed óra késést.

Na akkor a menetirányító elrendelte, hogy az utasok elmehessenek a Kálmán Imrével, mind a kb. 200-an, a két ülőhelyes kocsiba, ami már amúgy sem üresen jött.

Állhattak is Bp.-ig a folyosón, mint a heringek.

 

Előtte nap az érkező 9200-ás szerelvényének szétakasztása után derült ki, hogy az állva maradó stock komlett rossz, ezért vissza kellett zárni rá, és irány Sm.

 

Ma is kisorozásra került már német kocsi, kiváncsi leszek, meddíg bírják, mikor fogynak el.

Amúgy meg vissza a jó öreg lengyel kocsikat, azok igaz hogy csak 120-asok, de működik rajtuk a wc, általában meleg van bennük, és jók a kerekeik, meg a fékjük is.

 

Ezeket a német kocsikat meg minél előbb Sújhely rendeltetési helyre!

v_peti Creative Commons License 2009.12.04 0 0 27964
Nekem úgy tűnt, hogy ha használom, nem zár rám. Halbin egyszer próbáltam azt hiszem. A Munténia román kocsijain többször is, mert az is volt, hogy rám akart zárni.

Előzmény: D55 (27961)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.03 0 0 27963
Nekem is nagyon tetszettek először, irigyeltem a Kanizsaiakat. Aztán a vezérlők is forgalomba álltak, azok mégjobban tetszettek. :)
Rá pár hónapra megjelentek a 40-esen, és szinte naponta utazom velük. ˝Kicsit˝ megváltozott a véleményem...
Előzmény: Nandesz2 (27958)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.03 0 0 27962
Ez kegyetlen!!!
Én egyszer Sárosdon láttam ilyet, hogy egy hölgy integetett a barátjának nyitott ajtón keresztül. A kalauz a táv-ajtózárat ráfordította, de az ajtó nem sípolt. A hölgy a vonat mások végébe ugrott...
Előzmény: Svrend (27952)
D55 Creative Commons License 2009.12.02 0 0 27961
És ezt az átlagutas tudja használni? Amúgy tudomásom szerint ez csak az ajtó reteszelés megszüntetése (amíg a kar el van fordítva, elég hangos sípoló hangot ad), tehát ugyanakkora erőre van szükség az ajtó kinyitásához.
Előzmény: v_peti (27960)
v_peti Creative Commons License 2009.12.02 0 0 27960
Ott az a piros kar fent, ebben az esetben nagyon jól használható. Amelyiket sokat kell használni, azon már úgysincsen plomba.


Előzmény: Törölt nick (27956)
r1232 Creative Commons License 2009.12.02 0 0 27959
A GYSEV halbijairól miért nem hallani ennyi rosszat?

Vagy csak arrafelé nem szokás mindenért sírni.
Egy biztos, emlékeim szerint az ajtók ugyanolyan nehezen nyílnak...
Előzmény: Nandesz2 (27958)
Nandesz2 Creative Commons License 2009.12.02 0 0 27958
Így igaz, én is úgy néztem őket anno a Déliben, mint valami kisebb fajta csodát.

Nem a világ legjobb vasúti kocsijai, de annál jobbak, amiket leváltottak, a problémáik pedig előre láthatóak voltak, azaz lehetett volna tenni valamit ez ügyben.

A GYSEV halbijairól miért nem hallani ennyi rosszat? Lehet, hogy azkat karbantartják?
Előzmény: Carpy (27957)
Carpy Creative Commons License 2009.12.01 0 0 27957
"ez a karbantartási színvonal bármilyen járművet, akár újat is ugyanígy lerohasztana."

Ez sajnos így van.
Emlékszem, hogy el voltam ámulva a halbiktól, amikor megjöttek: szépek voltak és tiszták. Napjainkra tökéletesen beleolvadtak a MÁV színvonalba.
Előzmény: amicus (27955)
amicus Creative Commons License 2009.12.01 0 0 27955

Értem én, nem állíthatom azt, hogy ezek a kocsik megfelelnek a mai igényeknek, mert akkor hazudnék. A fűtés "szélsőségessége", az ülések, a pottyantós budi meg a magas padlószint korszerűtlen, kényelmetlen, típushiba. Megjegyzem, e hibák nagy része az összes többi öreg kocsinkánl is fennáll.

 

A szoruló ajtó, a kerékhiba és társai viszont üzemeltetési probléma, vasúthiba. El kell ismerned, hogy ez a karbantartási színvonal bármilyen járművet, akár újat is ugyanígy lerohasztana.

 

A - részben joggal - panaszkodó utas arcát viszont megnézném, ha az egész országban három-négyóránként vagy még ritkábban mennének a 3-4 kocsis gyorsvonatok, mert Sátoraljaújhely dolgozott volna, de a német kocsikat nem vették volna meg.

Előzmény: Svrend (27954)
Svrend Creative Commons License 2009.12.01 0 0 27954

 

És ez a sok elhasználódott kocsi helyett (aminek az amortizációja gondolom az elmúlt néhány évben keletkezett) beszereztünk olyanokat amelyek kicsit tovább használhatóak utasbarátnak éppen nem nevezhetőek.

Sorolom:idősebb embereknek nem kis küzdelem felszállni rá,az ajtók életveszélyesek,az átjáróajtók vagy nyílnak vagy nem, ha nem jól bele kell kapaszkodni,nyáron szó szerint fulladoznak benn a forróságtól az utasok télen itt is igaz,hogy vagy megfagynak vagy megsülnek benne az ülések meg rohadt kényelmetlenek.

Nem, nem vagyok zseni,csak ezt látom tapasztalom nap mint nap mikor dolgozom.

Én is tartom a véleményem,ezeket a kocsikat bűn volt megvenni.    

Előzmény: amicus (27953)
amicus Creative Commons License 2009.12.01 0 0 27953

Azt nem értik meg a tisztelt huhogók, ideértve a sok zseni vasutast, hogy vagy ez a 300 kocsi, vagy semmi. Ismétlem, mostanra mindenképpen ki kellett volna dobni a sok 20-57-est, 20-17-est, 10-27-est.

Ekkora számban homogén járműállomány nincs eladó Európában, ebből a pénzből legfeljebb 60-80 darab új kocsit lehetett volna venni, és ismétlem, a kiváltott kocsipark egyszerűen alkalmatlan volt további foltozgatásra-főjavításra.

 

Tartom a véleményem, hogy egy alapszintű üzemeltetési kultúra megléte esetén ezek a kocsik nem problémásak.

Előzmény: Svrend (27952)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!