ellenben a pesti személyben azok mennek kezdetek óta, AByee-k meghrdetett 1.o. nélkül, közben meg nyafognak, hogy az 1-es vonalon lehet írni a kimaradt bolhás miatti igazolásokat... ..de jövőre egy siófoki személyben is 2x3 halbi lesz, az oda elégséges szóló FLIRT helyett pl. ...
Néztem a jövő évi menetrendet. Csapnivaló, mint eddig, egyáltalán nem utasbarát, illetve azoknak az utasoknak jó, akik eddig is használták a vasutat, mert ingyen vagy kedvezményesen utaztak, de én nem hiszem, hogy a buszok megszüntetésén túl több utas lesz. De legalább megoldódik az IC-kocsi hiány...még ha az az adófizetőknek nem lesz túl olcsó. Megszűnnek a Miskolc-Pécs IC-k "a menetrendszerű közlekedés biztosítása érdekében". Kérdésként felmerül azért, hogy fognak menetrendszerűen közlekedni Bp-Pécs, illetve Bp-Miskolc között. Én akárhányszor kimegyek a Keletibe, mindig ki van írva legalább 10 perc már az érkező vonatra. Persze szerintem emögött egészen más van. A kormány úgy döntött, hogy hatályba lépteti 1371/2007/EK utasjogi rendeletet. És mivel ha Pécsről bejön 10-15 perc késéssel, a Keletiből már 5-10 perc késéssel indul, Miskolcig meg még összeszed újabb 10-15 percet...és akkor a MÁV meg fizetheti a kártérítést... Ja, pláne, hogy sebesvonat lesz a Déli és Pécs között, meg Tubes-Somogy IC. 2011-ben meg engedve az utasok óhajának visszamegy minden dunántúli vonat a délibe, és akkor nincs csatlakozás, így a csatlakozás-mulasztásért sem kell majd kártérítést fizetni. És ezt úgy adják elő, hogy az utasjogokat mennyire tisztelik, holott nem alkalmas az infrastruktúra a rendelet alkalmazására. Előbb-utóbb pedig a ceglédi IC-csatlakozást is széttúrják, mert a kör-IC-k elég sokat késnek, és ott azért rendszeresen van csatlakozás-mulasztás. Kíváncsi leszek, hogy mennyivel fognak többen utazni Kecskemét és Dombóvár között az IR-kel. Bp-Lajosmizse között is hiába járnak desirók, mindig tök üresek.
ja, csak Kanizsán a hetékony fordák jegyében az állomány fele épp pihen, kiküszöbölve így a műhely esetleges trehányságát, hogy nem képes a javításokra...
Szerintem sokkal ésszerűbb lett volna, ha a 20-57-es alacsony pályaszámú 20-17-es és a 20-37-es lengyel kocsik emeltszintű fővizsgán estek volna át. Ez sokkal olcsóbb mint egy átépités vagy használt, az utasoknak szokatlan kocsi megvétele. Meg lehet nézni még most is milyen jól néznek ki a 20-06-os vagy a 20-30-as kocsijaink. Nem IC minőség, de nem is arra kell.
Biztos az 1-es vonal levegője teszi... :-) Azért az érdekes, hogy errefelé a kanizsai kocsikkal nincs ennyi gond, vagy legalábbis nem ilyen látványos, mint felétek.
Tegnap a 9407-es vonat tetemes késést (90'-et) kapott Győrben a német kocsik, meg a Keletis kalauzok trehánysága miatt!
Ugyanis nevezett kollégák kitalálták, hogy a 9409-ben lévő 2.-ik, 5.-ik, meg nem tudom hányadik kocsikat Győrben kisoroztatják, mert nem volt bennük sem fűtés, sem világítás!
Ez nem lett volna gond, csak kérdem én, milyen szerelvény átvételt végeztek a vonat kiindulási állomásán, ezek a problémák miért nem ott jelentkeztek?
A kocsik már Rajkán rosszak voltak, de érdekes módon Győrig elhozták a kollégák, majd kitalálták hogy Győrtől tovább nem viszik őket...persze ezt a balhét is biztosan megússzák majd.
Az utasok szaladgáltak össze-vissza, közben ugyanis indult volna már a 9209-es is, de az is kapott indulóban vagy negyed óra késést.
Na akkor a menetirányító elrendelte, hogy az utasok elmehessenek a Kálmán Imrével, mind a kb. 200-an, a két ülőhelyes kocsiba, ami már amúgy sem üresen jött.
Állhattak is Bp.-ig a folyosón, mint a heringek.
Előtte nap az érkező 9200-ás szerelvényének szétakasztása után derült ki, hogy az állva maradó stock komlett rossz, ezért vissza kellett zárni rá, és irány Sm.
Ma is kisorozásra került már német kocsi, kiváncsi leszek, meddíg bírják, mikor fogynak el.
Amúgy meg vissza a jó öreg lengyel kocsikat, azok igaz hogy csak 120-asok, de működik rajtuk a wc, általában meleg van bennük, és jók a kerekeik, meg a fékjük is.
Ezeket a német kocsikat meg minél előbb Sújhely rendeltetési helyre!
Nekem úgy tűnt, hogy ha használom, nem zár rám. Halbin egyszer próbáltam azt hiszem. A Munténia román kocsijain többször is, mert az is volt, hogy rám akart zárni.
Nekem is nagyon tetszettek először, irigyeltem a Kanizsaiakat. Aztán a vezérlők is forgalomba álltak, azok mégjobban tetszettek. :) Rá pár hónapra megjelentek a 40-esen, és szinte naponta utazom velük. ˝Kicsit˝ megváltozott a véleményem...
Ez kegyetlen!!! Én egyszer Sárosdon láttam ilyet, hogy egy hölgy integetett a barátjának nyitott ajtón keresztül. A kalauz a táv-ajtózárat ráfordította, de az ajtó nem sípolt. A hölgy a vonat mások végébe ugrott...
És ezt az átlagutas tudja használni? Amúgy tudomásom szerint ez csak az ajtó reteszelés megszüntetése (amíg a kar el van fordítva, elég hangos sípoló hangot ad), tehát ugyanakkora erőre van szükség az ajtó kinyitásához.
Így igaz, én is úgy néztem őket anno a Déliben, mint valami kisebb fajta csodát.
Nem a világ legjobb vasúti kocsijai, de annál jobbak, amiket leváltottak, a problémáik pedig előre láthatóak voltak, azaz lehetett volna tenni valamit ez ügyben.
A GYSEV halbijairól miért nem hallani ennyi rosszat? Lehet, hogy azkat karbantartják?
"ez a karbantartási színvonal bármilyen járművet, akár újat is ugyanígy lerohasztana."
Ez sajnos így van. Emlékszem, hogy el voltam ámulva a halbiktól, amikor megjöttek: szépek voltak és tiszták. Napjainkra tökéletesen beleolvadtak a MÁV színvonalba.
Értem én, nem állíthatom azt, hogy ezek a kocsik megfelelnek a mai igényeknek, mert akkor hazudnék. A fűtés "szélsőségessége", az ülések, a pottyantós budi meg a magas padlószint korszerűtlen, kényelmetlen, típushiba. Megjegyzem, e hibák nagy része az összes többi öreg kocsinkánl is fennáll.
A szoruló ajtó, a kerékhiba és társai viszont üzemeltetési probléma, vasúthiba. El kell ismerned, hogy ez a karbantartási színvonal bármilyen járművet, akár újat is ugyanígy lerohasztana.
A - részben joggal - panaszkodó utas arcát viszont megnézném, ha az egész országban három-négyóránként vagy még ritkábban mennének a 3-4 kocsis gyorsvonatok, mert Sátoraljaújhely dolgozott volna, de a német kocsikat nem vették volna meg.
És ez a sok elhasználódott kocsi helyett (aminek az amortizációja gondolom az elmúlt néhány évben keletkezett) beszereztünk olyanokat amelyek kicsit tovább használhatóak utasbarátnak éppen nem nevezhetőek.
Sorolom:idősebb embereknek nem kis küzdelem felszállni rá,az ajtók életveszélyesek,az átjáróajtók vagy nyílnak vagy nem, ha nem jól bele kell kapaszkodni,nyáron szó szerint fulladoznak benn a forróságtól az utasok télen itt is igaz,hogy vagy megfagynak vagy megsülnek benne az ülések meg rohadt kényelmetlenek.
Nem, nem vagyok zseni,csak ezt látom tapasztalom nap mint nap mikor dolgozom.
Én is tartom a véleményem,ezeket a kocsikat bűn volt megvenni.
Azt nem értik meg a tisztelt huhogók, ideértve a sok zseni vasutast, hogy vagy ez a 300 kocsi, vagy semmi. Ismétlem, mostanra mindenképpen ki kellett volna dobni a sok 20-57-est, 20-17-est, 10-27-est.
Ekkora számban homogén járműállomány nincs eladó Európában, ebből a pénzből legfeljebb 60-80 darab új kocsit lehetett volna venni, és ismétlem, a kiváltott kocsipark egyszerűen alkalmatlan volt további foltozgatásra-főjavításra.
Tartom a véleményem, hogy egy alapszintű üzemeltetési kultúra megléte esetén ezek a kocsik nem problémásak.