Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TDI.16V Creative Commons License 2011.03.16 0 0 12935

Teljesen igazad van. Nekem bejött ez a teljesítménynövekedés, s szerintem a fogyasztásom is kevesebb lesz. De ami igazán megnyugtat, az hogy nem kell attól félnem, hogy egyik nap egyszer csak nem indul a vas és a szerelő azt mondja adagoló csere:-)

 

Kíváncsian várom, hogy mennyibe áll meg ez a mutatvány s lesz e változás a teljesítményben.

Előzmény: kiskaldi! (12926)
AAAAAAAAAAAAAAA
otto16V1,6i Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12934

Nekem nem jött be a vegyes üzem. Tisztán nem próbáltam a lambdaszonda miatt riogattak meg még valami meghülyülést magyarázták.

Előzmény: Higany85 (12932)
otto16V1,6i Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12933

A rendszámból itélve magyarországi. megvannak a papírjai? Szervízkönyv gépkönyv, kódkártya rádió kezelési könyve szervizelési egyébb papirja? És az ismerős a legveszéjesebb, mert egy kis haszonért képes beválalni, hogy többet ne álj szóba vele. Te meg megbízol benne és ezt kihasználhatja úgyhogy vigyázz.

Előzmény: Higany85 (12927)
Higany85 Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12932

Köszönet mindenkinek az eddigi válaszokért, ha esteleg van még valamilyen tapasztalat szívesen olvasgatok! Ez lenne a 2. autóm, és mivel az elsőt nagyon elkapkodtam, most már tényleg utánajárok mindennek, és mivel sajna a főzéshez jobban értek viszek magammal szakértőt is a megtekintésre. :)

Lenne még egy olyan elképzelésem is, hogy bioetanolos átalakítót szerelteteknék be az ótóba... ezzel kapcsolatban van vélemény?

Előre is thx és jó8 mindenkinek!

ahegedus Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12931

Nekünk van F astránk és nekem B Vecim, ha összehasonlítom az alkatrész árakat az astra valamivel olcsóbb. Ez köszönhető a kettő közötti korkülönbségnek és a Veci egy magasabb kategória (alkatrészben is). Pl. a hátsó fékembe új betétek meg tárcsa szabályozás egy tizessel került többe, mint az astránál a dob szabályozás meg fékpofa.  De nem vészes a különbség. A motor terén meg semmi, mert az 1.6-os szerepelt mindkét típusban. Elektronikát tekintve a Vectrában vmivel nagyobb a hibalehetőség, de ha korábban odafigyeltek rá abból sem lehet nagy para. Ha az előző tulaj gányolós volt, akkor meg nézhetsz bármilyen kocsit, a megbízhatóság kérdéses.

Előzmény: Higany85 (12927)
lezli4ever Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12930

Help

Hali mindenkinek ,már az agybaj határán vagyok a kocsi miatt.Nos a már emlitett és irt problémám azaz a rángatás és a hengerkihagyás/traktorhang/,lasan ugylátszik kiderül hogy mi is csinlja.Tehát az injektorokhoz menő vezeték bent az injektor feletti csatornában ott a sok vezeték között,ott lehet kontakthiba vagy szakadás,mert ugy jöttem rá hogy ha megmozgattam a vezetékeket utánna rendesewn ment a motor.De aztán ismét megmozgattam finoman tehát semmi barbár mozdulat és utánna meg ujra szar minden ismét rosszul jár a motor.Kérlek bennetek segitsetek abban hogy hogyan lehet levenni azt a müanyag csatornát hogy hozzáférjek az injektor csatlakozokhoz hogy kontaktot tudjak javittani esetleg ha szakadás lenne valamelyik vezetékben akkor cserélni tudjam..

HELP

HELP

HELP

 

Vlad19 Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12929

Pedig elég sok futkározik belőlük, sőt, nagyon kedvelt autó a külföldről behozottak terén is. Amiket én megnézek az utakon azoknak jó 60-70%-a külföldről behozott, szóval nem G vagy H kezdőbetűvel indul a rendszáma :-) Alkatrész van hozzá, nem horror árban, nem merem megkockáztatni hogy F Astra árban minden, de ha tényleg jól volt tartva akkor nem fog rámenni a gatyád. Otthon is könnyedén bütykölhető, ha van hozzá egy kis érzéked. S nem utolsó sorban bontókban szintén találni hozzá cuccokat, szóval ne aggódj.

Előzmény: Higany85 (12927)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12928

alkatrész? meg kevés van belőle?

Szerintem ha megszámolom, hogy itt Monoron (kis városka) hány darab van nem elég a 2 kezem :D. Alkatrészből dunát lehet rekeszteni. Nagyon sok bontóban van hozzá cucc és új alkatrészben is jó az ellátás. Jól szerelhető. Én személy szerint imádom pedig az enyém egy elhanyagotlabb darab és kell vele foglalkozni, de meghálálja a kicsike :)

Előzmény: Higany85 (12927)
Higany85 Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12927

 

Elvileg nagyon jól volt tartva!

Félek egy kicsit a tipustól mert nem nagyon ismerem, meg hát (lehet csak nem figyeltem) de nem sokat látok belőle szaladgálni. Egyébként G Astra Kombikat nézegettem de jött egy ismerős, akié volt a kocsi, és ő ajánlotta.

Alkatrészeket mennyire lehet szerezni hozzá? Mondjuk F Astra kombihoz viszonyítva.

Előzmény: otto16V1,6i (12920)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12926

Valljuk be őszintén. Az ember szereti a következmények nélkül szerzett lóerőket (értem itt teljesítméyn adó és a többi anyagi). Ha lenne sok pénzem faragnék én is a lovam motorján. Jobban szeretném ha nem 136 hanem legalább 170 paciló dobogna a motorháztető alatt :). Dehát bilibe lóg a kezem, mert a benzin egyre drágább és én sem kapok túl sokat így tanoncként.

 

A leömlős fejleményeket szépen lassan írogatom. Majd ha meglesz a platni lefényképezem és feldobom a képeket. Meg csinálok majd párat mikor heggesztjük össze. Bár csak ott tartana már a projekt :)

Előzmény: TDI.16V (12925)
TDI.16V Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12925

Én nagyon örülök neki, hogy így sikerült megoldani.Nem lett gyári az tény.Számomra sokkal jobb mint a gyári.Hogy lesz e vele gond?Még nem tudom,de így sokkal jobban jártam mint ha megint megveszem a gyári adagolót 2 évre:-)

 

Kíváncsian várom a fejleményeket a leömlővel kapcsolatban.

Előzmény: kiskaldi! (12922)
AAAAAAAAAAAAAAA
TDI.16V Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12924

Azt hiszem, hogy végül nem kapta meg a nagyobb adagoló elemeket. Mert nem tudja a szerelőm, hogy mennyit bír el a porlasztó csúcs. Így maradt a 10-es elem.

Annyira finoman nem lehet beállítani mint ahogy az elektromos tudja módosítani az értékeket,de azért itt is vannak lehetőségek.

Akkor ennyi erövel felesleges a chip-tuning.Itt is az értékeken állítanak.S nem egy helyről hallottam vissza hogy jobb és gazdaságosabb lett a motor.

Előzmény: MBman (12917)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12923

Akit érdekel a képen látható lámpa, vagy index valamelyike jelezzen, mert nagyon útban van és ha senkinek nem kell megy a lomiba seperc alatt. a balos lámpa kavicsos, a jobbod indexen pedig nincs gumi kéder. Az indexek nem párásodnak és nem töröttek. A jobbos fényszóró tökéletes.

kiskaldi! Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12922

szemét fórum. (vörösödő fej)...

Írtam egy regényt elküldöm nekem megjeleníti. később visszanézek nincs meg a bejegyzésem.... szomorodjon meg...

 

Csinálhatja bárki. Lehet az szakember vagy laikus aki csak más tanácsiból tudja összerakni akkor sem gyári. Mind1, mert legalább nem lesz vele próblémád (remélhetőleg) és tuningoltattad is a gépet :D.

 

A leömlőtől várható pluszt passzolom.

Egy emberről tudok aki megcsinálta ugyan ezt ő a következőt nyilatkozta. "Alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb lett felsőbb tartományban meg nőtt a teljesítmény."

Kollegáim szerint ha a katalizátor házat is kiszedem (mert sanszos, hogy a káros örvények miatt, hogy üres a ház még jobban folytja a motort mintha a katalizátor benne lenne) akkor szerintük 10%is elérhető lenne. Én nem vagyok ennyire nagyravágyó. Ha kicsit is jobban fog tőle menni és eltünik a csühögő hang hidegen meg a vödör hang akkor már örülni fogok naggyon :D

 

Ha kész lesz szépen felpolírozom és feldobom. Már várom, mert ma is mikor meghajkurásztam kicsit lehúzott ablaknál hallva azt az okkádék vödör hangot szégyeltem magam...

Előzmény: TDI.16V (12916)
ahegedus Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12921

Nincs több típushibája, szokásos betegsége, mint bármely más hasonló korú tipusnak. Inkább az számít, hogy amit kinéztél milyen állapotú. Mivel ez még B1-es a rozsdára nagyon figyelj.

Előzmény: Higany85 (12919)
otto16V1,6i Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12920

Mármint 5 ajtósat? Képet linket tennél ide róla?

Előzmény: Higany85 (12919)
Higany85 Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12919

Üdv Mindenkinek!

 

Kinéztem magamnak egy 97 es évjáratú 1.6 16v B Vectra-t, ferdehátút.

Érdekelne a véleményetek, hogy megéri-e venni ezt a típust, valamint hogy mik szoktak lenni a hibái.

otto16V1,6i Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12918

http://www.sokauto.hu/index.php?page=katalogus&order=marka&dir=asc&topmarka=Suzuki&cond=marka='Suzuki' and marka='Suzuki'&from=41

Na kész röhely amikor azt mondják egy jó vectrára, hogy csak 1000.000 A Suzuki meg 1.100.000ft?

MBman Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12917

Hiába csinálja bármilyen jó szerelő, sohasem lesz olyan, mint a gyári. Hasonló eset, mint amikor Trabantba, Barkasba négütemű motort raknak az eredeti váltó mellé. Sohasem lesz olyan jó, mint a gyári, elég ha van egy kis excentrictása a főtengelynek és a nyeles tengelynek, pár ezer km múlva szétküldi az egészet.

Csak itt jóval érzékenyebb szerkezetről van szó, az adagoló gyárilag hozzá van lőve a motorhoz, a porlasztókhoz. Azt még úgy ahogy be lehet állítani, hogy megfelelő időben kezdődjön a befecskendezés, de azt már nem, hogy mekkora nyomással és mennyi ideig történjen. Ezt egy másik mechanikus adagolóval nem lehet megcsinálni. Sohasem lesz optimális a porlasztási kép. Azt hiszem említetted, hogy nagyobb motor adagolója van bent. Az többet is tol neki. Ezért megy jobban. Nem biztos, hogy egészséges a motor többi részének.

Előzmény: TDI.16V (12916)
TDI.16V Creative Commons License 2011.03.15 0 0 12916

Szerintem ha egy szakember csinál valami átalakítást a kocsin,az nem tákolás.S mivel így történt tudja mihez kell nyúlni.Ezért nem tart annyi ideig mint egy kezdő szerelőnek.És nem kell aggódnom hogy szétesik út közben valahogy.Amúgy bármikor vissza rakhatnám az elektromos adagolót.

 

A leömlőtől kb mennyi plusz nyomatékod, pacid lesz?

Előzmény: kiskaldi! (12910)
TDI.16V Creative Commons License 2011.03.14 0 0 12915

Sajnálom a fedit.De azért nem adom fel.Nem értem hogy akkor alapjáraton hogy tud mérni???

 

Most egy másik kocsit kaptam:-)Erősebb adagoló van rajta, így a nyomatékom nagyobb.

A turbóhoz nem lett hozzányulva.A zöld kártyán egyel jobb besorolást kapott:-)

Előzmény: MBman (12909)
AAAAAAAAAAAAAAA
ahegedus Creative Commons License 2011.03.14 0 0 12914

Tényleg nagyon jó áron adják. Komplett lánc cserén majd 50 ezret spórolnék ha most csináltatnám...

Előzmény: Nick_X14XE (12913)
Nick_X14XE Creative Commons License 2011.03.14 0 0 12913

Ha esetleg vkinek esedékes, gyári vezérlésakció a Csergőnél:

http://www.csergoe.hu/opel-vezerles-akcio

 

kiskaldi! Creative Commons License 2011.03.14 0 0 12912

Ha jól emlékszem Katonáék foglalkoznak ilyenekkel. Felújítják, sőt kérésre keményíteni illetve puhítani is tudnak rajta. Az árakkal nem vagyok tisztában, de olcsóbb mint az új ára.

Előzmény: Nick_X14XE (12911)
Nick_X14XE Creative Commons License 2011.03.14 0 0 12911

A gyári árát kérdezted már? A sima abból sem olyan vészes.

Ha mégis, akkor marad a felújítás, vki dícsérte itt.

Előzmény: szalaiistvan (12901)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12910

Szerintem most örül mint majom a farkának, hogy végre jó a kocsi és megy mint a rakéta. Vizsgát meglehet játszani úgy is.

 

Az már más kérdés, hogy én akkor sem álltam volna neki így átalakítani ha megvan minden felszerelésem és anyagom hozzá. Számomra ez tákolás. Lehet, hogy szakszerűen ki van vitelezve, de akkor is... Ha a motor élettartamán nem is csökent szerelésnél vissza adja a szívásokkal...

 

Én is szívok a hengerenkénti leömlővel, mert úgy akarom megcsinálni, hogy teljes mértékben úgy funkcionáljon mint a gyári öntvény. A legtöbb szívás a szekunderlevegő befúbó miatt van, de ha van a kocsiban akkor benne is marad és be lesz kötve :D.

A platnin megvannak már a kipufogó nyílások, meg körvonalakban kivágva 15ös lemezből (baráti áron anyaggal együtt kivágták vízsugarassal 10ezerért :D). Az esztergájos még kimarja a szekunder levegő vájatokat és kész(kb még 5 ezer lesz ezen munka). Fel kell heggeszteni a csöveket rá és mehet fel :D. Ha minden a terveim szerinte alakul 25ből lesz egy hengerenkénti leömlőm ami ugyan úgy funkcionál mint a gyári és reményeim szerint dob is a gépen. Az már hab a tortán, hogy itt nem kell paráznom, hogy újra elreped az a rohadt öntvény.

Előzmény: MBman (12909)
MBman Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12909

Ezeket az adatokat az adagoló elektronikája szolgáltatja. Ezt ti kiiktattátok, így látatlanban azt mondom, teljesen esélytelen működésbe hozni a gyári fedélzeti computert úgy, hogy korrekt adatokat mutasson. Az még szerencse, hogy a turbo nem változó geometriás, mert annak vezérlésével is baj lenne így.

 

"még csak annyit hogy nem gyengén megy:-))Nagyon élvezem."

Gondolom a szerelőd adott neki egy kis többlet üzemanyagot, hogy jobban menjen a gép :) Mellé egy kis turbo nyomás emelés:) Ez az egész műtét felért egy kis tuninggal. Amivel még meggyűlhet a bajod, az a zöldkártya, mert az Euro3-nak megfelelő füstölést nem fogja tudni, az biztos :)

Előzmény: TDI.16V (12907)
TDI.16V Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12908

Szia

 

Nézz körbe a gacing-bazáron vagy a vaterán.

Előzmény: bolyongo77 (12906)
TDI.16V Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12907

Alapjáraton mér.De ha gázt adok lenullázódik.

Éllentétben minden mással.Ha ketyek a szerkezet a fedi egy nagy F betüt ír.

Sajna ebböl az adatból mér mindent.Igy most mentem  ma 180km-métert s az átlagom 2.3l/100km:-) s az elfogyeaztott gázolaj 0.5liter

Jelenleg semmit nem ér a nagy fedélzetim:-(Megoldás kéne rá.

 

A pedál maradt.csak a elektronika lett kiszerelve.(Amugy az is elfért volna csak ha már kikellett szedni a pedált azt is kikapta a szerelőm) Még a kasznit sem kellet megfurni.Volt egy ledugozott lyuk a tüzfalon.Kissebb lett a gáz út.Más külömbséget nem észlelk.Ja még csak annyit hogy nem gyengén megy:-))Nagyon élvezem.

Előzmény: MBman (12905)
bolyongo77 Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12906

Sziasztok , tudnátok segíteni, szép állapotú tetőkárpitot keresek 2000 évj  kombi b2 vectrába, felül tárolórekesz a két napellenző közt és lámpák a két hátsó kapaszkodóban.

06 70 371 85 86

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!