Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.21 0 0 54122

Jah... és kellene még egy rudazatos váltókulissza alsó gumiharang.

Na ilyet honnan fogok szerezni, fogalmam sincs...

Előzmény: Törölt nick (54120)
DGabee85 Creative Commons License 2013.10.21 0 0 54121

A fa eladó? :) :DD

Előzmény: Törölt nick (54118)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.21 0 0 54120

Nem, de a boxot majd kiszerelem.

És ha már kinnt van, valószínű teszek be egy új radiátort is, ne kelljen már mégegyszer szétszedni esetleg fél-egy év múlva.

Így is elég nagy szívás.

És ha már ezáltal a fagyálló is lent lesz, termosztát csere is kérdéses... mert nem tetszik a hűtővíz hőmérséklet "jelenség".

Hűvösebb időben nem nagyon akar annyira felmelegedni, ha lassú tempónál vagy álló helyben fel is melegszik, menet közben utána nagyon visszahűl, és nyáron meg túlzottan melegszik, és nehez hűl vissza. Ez a mutató állása nem szimpi, nem ilyen volt régen.

Olyan a szitu tisztára, mint ha a termosztát félig nyitott állásban megragadt volna, vagy nem tudom... Kiderül majd.

 

 

A legnagyobb szívás a kib@cott kormányoszlop. Hogy mi a rákért nem lehetett azt úgy tervezni, hogy ne kelljen kiszedni.

De ha már mégis, miért nem lehetett ezt is úgy csinálni, mint a clioII elektromosát, hogy ott a felső kis kardánkereszt is bontható, de itt ezen meg fix. Így a motortér felöl a kormányműnél kell bontani, és a tűzfalon lévő gumiharangot szívás ki-be húzni, hogy nem férni hozzá semmihez.

Ez olyan ótvar... és ezért a "tervezésért" valaki pénzt kapot.

 

Na lényeg, ha sikerül, bekerül még egy MeganeII/ScenicII féle elektromos (1000w) fűtőtest a boxba.

De hogy pontosan hogy és hova fér bele, ahhoz ki kell szedni a boxot. Úgy szeretném megoldani, hogy a fűtőtest későbbi cseréjéhez már ne kelljen szétszedni mindent, ugyan úgy kihúzható és cserélhető legyen. :)

 

Közben hogy le van szerelve minden, kipróbáltam és észrevettem, hogy a külső boxban a külsű-belső levegőállító zsalu is haldoklik. A zsalu ugye a kesztyűtartó mögött van. Azzal mi lesz nem tudom, mert ott is szívás a zsalumotor csere. Külső boxot ki kell szerelni és darabokra kell szedni hozzá, ahhoz meg a klímagázt kell leengedni, mert a csövek pont nem engednek annyit, hogy a box kiszedhető vagy kiforgatható legyen a helyéről.

 

Élljen a zseniális tervezés!! :))))

Előzmény: Köhike (54119)
Köhike Creative Commons License 2013.10.21 0 0 54119
Csak nem fűtőradiátor halál?
Előzmény: Törölt nick (54118)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.21 0 0 54118

Ma "kiesett" a műszerfal. :D

 

Géroff Creative Commons License 2013.10.21 0 0 54117

Köszönöm az doksikat, már nézem is. 

DGabee85 Creative Commons License 2013.10.21 0 0 54116
Köszi! Ha hazaérek, letöltöm!
Köhike Creative Commons License 2013.10.21 0 0 54115

Itt van a K7J-is. http://logan-renault.narod.ru/dialogys_pdf/MR388LOGAN1.pdf

Szintén 19-es fejezet.

Előzmény: Köhike (54114)
Köhike Creative Commons License 2013.10.21 0 0 54114

Igaz clio3-, de a kettesé is ugyanez az eljárás.

Előzmény: Köhike (54113)
Köhike Creative Commons License 2013.10.21 0 0 54113

http://philch.free.fr/clio/clio3/MR392CLIO1.pdf

19A fejezet. Én már nem magyarázok többet.

DGabee85 Creative Commons License 2013.10.21 0 0 54112
Mondjuk az engem is érdekelne, hogy a teljes vízkört hogyan cserélem hideg motornál? A termosztátról is leveszem a nagyvízkör felé tartó csövet és ott engedem el a vizet? A kicsiét meg a hűtőradiátor alján?
Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54111

Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54110

Nem ismétegetem a szavakat csak a fórum vacakol.

Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54109

Milyen alulra. Melyik csőre csatlakozik. 

 

 

Ami a termosztát előtt leválik a hengerfejről, még a termsoztát előtt (ezen van ez a légtelenítő csavar féle) , az befut a fűtőradiátorba. Gondolom ez egy nyomó cső féle és ezen áramlik a meleg víz a fűtőtestbe.

A fűtőradiátorból viszajőn egy cső (a zöld bilincses a képen) ami azon a csonkon találkozik arra a csőre amelyikre a hűtő radátor alső csöve (amit lengedéskor leszedek) , és amelyik visszavezeti  a hűtött vizet a motoba. A kiegyenlítő is ide csatlakozik rá. 

 

A termsoztáról  levezető vasatabb cső a hűtő radiátorhoz csatlakozik (felső cső), a vékonyabb cső meg a kiegyenlítőbe fut (visszavezető). 

Előzmény: Géroff (54108)
Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54108

Na szóval akkor szóval akkor feltöltéskor nyitott légtelenítő csavarral kezdek feltölteni?

 

Vagy esetelg, feltöltés közben kinyitom, járó motor melett és ha már jön a víz akkor elzárom.

 

Leenegéskor meg kinyitom, és elvileg további anyag távozna a rendszerből. Ezt a részét annyira nem értem.

 

Ha ki van nyitva a csavar , hogy tud mármi is kifolyn abból a csőből ami a termosztát előtt fut ki a fűtő radiátor felé.

A termsoztát ugye meg zárt állapotú , álló motor melett. Így a hűtő fele sem közlekedik a folyadék. 

Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54107

Ez a szar forum, már másodjára csinálja velem ma , hogy mikor beírok valamit és el akarom postázni, egyszerűen eltűnik az egész. Pedig írtam vagy fél oldalt. 

Köhike Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54106
Azon a gumicsövön van, ami a termosztátház fém részéről megy a fűtőradiátorra. Ha jól emlékszem az csatlakozik alulra.
Előzmény: Géroff (54094)
Köhike Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54105
A gyári leírás szerint azt a légtelenítő szelepet feltöltéskor kell kinyitni, és amikor megjelenik a hűtőfolyadék és már nem levegő jön akkor kell elzárni. Utána fel kell tölteni a kiegyenlítő tartályt, és a többi bent maradt levegőt már ki tudja maga is dolgozni. De ahogy már előttem is írták a légtelenítőt elég könnyű beletörni, szóval csak óvatosan.
Előzmény: Géroff (54104)
Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54104

Ez egy teljesen zárt rendszer szerintem. Légteleníteni csak a kiegyenlítő tartájon keresztül lehet,  mert én más csavart nem találtam. Egyszerű felépítésű. 

 

 

Csak találgatni tudok. Ezért érdekel minden info ami hasznos lehet. 

Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54103

Szerintem az nem légtelenítő, de aztán lehet.  

Próbálni még nem próbáltam ugyan légteleníteni.

 

 

Előzmény: Luck Skywalker (54102)
Luck Skywalker Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54102

Én is 1,5-nek néztem az előző kép alapján.Itt nincsen a termosztátháznál légtelenítő csak a csőben az a bizonyos csavar amiről beszéltek.

Előzmény: Géroff (54094)
Rönótália Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54101

A 3. sortól már mészinek szólt :)

Előzmény: Ruby75 (54100)
Ruby75 Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54100

Ok,értem.A jeladó tényleg jól el van dugva. :)

Én is innen kaptam segjtséget. :)

Előzmény: Rönótália (54099)
Rönótália Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54099

Ruby, én is azt írtam Géroffnak, hogy azt ne tekergesse hanem az általam és a link által is irt magyarázat alapján a kiegyenlítő tartálynál légtelenítsen :)

Van szerszámom meg minden, csak még nem szereltem ilyet de mindig sikerül megszerelnem amit elhatározok. A képet azért kértem mert a sebességmérő jeladót is elég sokáig kerestem volna, ha kerekati nem linkel róla képet, mert ott semmi kiindulási alapom nem volt, hogy hol keressem, de itt azért van :)

Ruby75 Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54098

Akkor nemtom.Lehet (a kép alapján biztos),hogy azon nincs.Nemtom,se félrevezetni se hülyeséget mondani nem szeretnék.Benzines Thalia-hoz nem volt még szerencsém.

Előzmény: Géroff (54097)
Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54097

Renault Thalia 1.4 8v K7J A 700 (benzines).

Előzmény: Ruby75 (54095)
Ruby75 Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54096

:)

Előzmény: Luck Skywalker (54091)
Ruby75 Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54095

Ez milyen moci?

Nekem 1.5 dCi-m van.Lehet,hogy a benzineseken pl. nincs.Nemtom.

Előzmény: Géroff (54094)
Géroff Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54094

Itt egy kép. Hol az fránya légtelenítő.

 

 

 

 

 

Az alumíniumrészre az a cső csatlakozikamin az a csavar van amit nem szabad tekergetni. Szerintem az egy záró csavar. Mert 90 foba elforgatható. A műanyag termosztát házra meg a tágulási tartály visszafolyó csöve csatlakozik (a vékonyabbik), illetve az a vastagbb cső ami (a képen nem látszik) ami a hűtű radiátor fele megy (felső cső a radiáton). 

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.20 0 0 54093

Egyszerű bontsz amig hozzá nem fész. 2 éve szedtem le nem emlészem miket is kell hozzá lebontani. Arany szabály az ami meghaladja képességeidet vagy nincs hozzá szerszámod ne piszkáld, károkozástól olcsóbb egy szerelő!

Előzmény: Rönótália (54088)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!