Na épp ezért kellett volna pár centi, szélesség 5, hossz még 5-10 centi, csomitér +50+80 liter (mindez azért, nehogy új padlólemez kelljen...), és ekkor igazi konkurense lenne Fabia-Corsa-206-207 stb mert ténylegesen is elmenne családinak. Külföldön is ezekkel lenne egálban. Nincsenek illúzióim hogy most ez olcsó lesz. És ne felejtsük, ha kicsi kell, ott a Splash meg az Alto. Most lett volna ideje nagyot alkotni, hát sajnálom. Gondolom nem vagyok egyedül.
Koszi szepen az infokat, ezek alapjan tuti fog menni! :)
...sajna szuroket meg olajat mar tegnap reggel megvettem, elvileg este csereljuk (amugy teljesen szintetikus total quartz 9000 5w40 kerulne bele, a regibe hasznalt kedvenc valvoline-om nem volt)
De, hogy hozza is tegyek picit a topic tartalmahoz guglin talaltam egy ~1500 oldalas kis manual-t swift sporthoz (...ha eseteleg meg nem lett volna)
Ha az előző mellett állna, akkor látnád, hogy nincsen egy azonos külső karosszériaelemük sem. De nagyon hasonlítanak egymásra. Nézd meg a képeket, mik a különbségek.
Alapból nem azonos az oldallemez. A faceliftes autóknál ez azonos szokott maradni, meg többnyire az ajtók, üvegek is. A réginél a küszöb alja, és az ajtók alja lényegében párhuzamos, az újnál a kűszöb hátrafelé vastagodik. Az ajtók régen a tetőlécig értek, a mostanin pár centivel alatta, így az oldallemez felkanyarodik az ajtók, és a tetőléc közé. A meredekebb övvonal miatt az oldaltörés magasabban ér fel az oldallemez hátsó sárvédőrészére. Ami eleve nyújtottabb hátrafelé, meg más benne a lámpa kivágása, hiszen más a lámpa. Más a sárvédőív pereme.Meg a tengelytávnövelés miatt az egész megnyúlt picit. Így persze az ajtók is új formájúak benne, nem tudnád őket a régire felszerelni, mert sehol sem passzolna az oldallemez ajtókereteibe. Így újak benne az üvegek is. Még a kilincsek is újak, de csak közelről látni, hogy picit mások. Meg a tükör is nagyobb.
Elől a gyalogosvédelem miatt az orr meg van emelve, előre nyújtva, magasabb a motorháztető, meg új sziluett, új élek benne. Látni a tükörhöz futó csíkon, hogy az emelés miatt vastagabb, meg ez az ív a sárvédőn is magasabb. Így az első szélvédő alja is magasabban van. Új az első lámpa, így amiatt is más a sárvédő, meg a mocitető. A spricnik is kiköltöztek belőle a szélvédő alatti rácsba, így nincsen rajta lyuk. Meg élőben ránézve szélesebbnek hat az orr, mintha egy fél számmal nagyobb autóhoz tartozna.
Hátul eleve feljebb költözött a csomagtérajtó alja, már ez másik hátfalat kér, meg a más lámpa, az új szélvédő. A lökösöket is csak látod, hogy nem egyformák.
Szóval az egész autón csak az S-emblémák, Suzuki felirat, oldalindex, meg talán a hátsó ablaktörlő, pótféklámpa, ködzárófény, egyezik a régivel. Még a Swift felirat is új, az F-sarkos, nem lekerekített bal felül.
Szóval, ha az új Swiftet nézed, szinte csak új alkatrészt látsz, csak a hasonlóság miatt nem veszed észre.
Beleptem en is az uj swiftesek taboraba, egy '98as GLS-t csereltem le egy '08-as sport-ra.
Viszont kerdezni is szeretnek :)
Eloszor is szeretnek egy olajcseret megejteni, viszont fogalmam sincs mennyi olaj kene bele (regibe 3.5-3.7L ment bele, igy eleg volt egy 4L kannat vennem)...
...ebbe is eleg a 4L kanna, vagy inkabb 5L-eset nezzek? (valvoline 5w40 synpower-t szoktam megelegedessel a regibe tenni, gondolom franko ebbe is ez?)
Legszurobol egyelore sima papir betetet tennek bele, annak a helyet mar meg is talaltam, viszont a pollenszurojet meg nem (valami aktiv szeneset vettem, leven BP-n kocsikazom, igy azt modntak, varosba jobb az, aztan lehet hulenek neztek :) )
Na diohejban ennyit kerdeznek, illetve van egy kiegett jobb hatso lampam, nem tudom neten van valami olyan leiras a kocsirol ami a legalapvetobb dolgokat tartalmazza rajzokkal? (izzocsere mechanizmusa, legszuro, pollenszuro, stb...)
Rengeteg vizet tudsz bevinni a kocsiba, raadasul meg levegot is vesztek. Legkondi bekapcs, es maris meg van oldva. Ha ugy fazol, told ra a futest is egy kicsit.
Sziasztok! Olyan gondom, van, hogy par eve hasznaltan vettunk egy swiftet (2005-os 1.3 gc), es ha igazan nagy eso van, akkor szerintem beazik valami, vagy eleve nagyon rossz a szellozese a kabinnak, mert az osszes ablak hihetetlenul beparasodik. Masnal is van ilyen tapasztalat esetleg? (Termeszetesen 4-es fokozatban megy az ablakra a levego, de szinte teljesen hatastalan, mert meg kell allnom az ablakokat letorolni...) Ezen tul az elozo tulajok valamelyike bekente az elso szelvedot valamivel, innentol fogva a parat is csak nagy nehezsegek aran tudom letorolni az ablakrol. Koszonom!
Volt, de kifizettem, majd eladtam, pénz nagy része bankba, kisebb feléből egy '90-es ( '88-tól telioldalasak t'án?), 2.0 A/T lett. Ilyen válságautószerűség. A projekt másik célja az volt, hogy a nejem hátha elkezd vezetni. Nagynak találta, de tetszik neki, és már a városban önállóan vezetget, hosszú úton is, amikor mellette vagyok. Mert az előző kuplungos autókkal nem kezdett el, pedig kb. 9 éve van jogsija. Szóval öreg, nem makulátlan autó, aminél belefér kisebb kocc, vagy ilyesmi is, egy finom húzás már van az oldalán tőle, de van rajta ekkora hiba még pár, nem számít ( anno jogsija előtt tanítgattam vezetni a Golf II-vel, azt úgy megtörtük, hogy egy havi fizum ráment a rendbetételre, de az sem dühített, őt annál inkább, talán ezért sem vezetett eddig ).
Az én 190-em 20 éves. Eddig leginkább elektronikus hibái voltak. Amúgy szerelőktől ismerősökig, eredetiségvizsgáló, meg a kasztnis szerint is korához képest jó szőrben van a gép 8 ráadásul '91 óta itthon fut). Volt már lambdaszonda, generátor, fordulatszámmérő, túlfeszültségszabályozó-relé. Karbisok szerint minden OK( szétszedték, kipucolták, amit kellett, cseréltek), vákuum rendben, számítógép, miegymás OK, mégsem jó az automata szívató.
Szóval nem biztos, hogy öreg autó elektromosság csak bolondbiztos lehet ( pl. kispókok behaló trafó-elektronika együttese ).
Nekem a stift elött Opelom az elött renó az elott Bömöös 2is 520I 728i mindketönek kirohadt ba kasznyibol a hátsó hid tárcsákba a hátsó dobfék berohadt zabáltak mind álat félrekoptatta a gumjkat a kerék dölés miatt hátsó hid.elég péznyelö volt .Vezetni jobb volt a suzukinál tankolni nem. De ez most olyan szintü hasonlitgatás mint egy skoda egy 1500 ladával. Mjndbe van szar csak azt meg is kell látni
Ezzel a hozzáálásal egy mai autot sem vehetsz meg .Az uj BMW sem a elektromos hibamenteségröl hires. Igaz az nem egy magyar szar,hanem német és nálunk ez a lényeg ha magyar akkor fikázuk. Vagyok nézük a minit aminél sorozatban váltot cseréltek. Az is BMW kézben volt vagy van is. Nagyon jó autó a bömös de azért nem kell agyon ajnározni. Különben meg szar a suzuki el kell cserélni egy szerinted szuper autora,enyi az egész