Keresés

Részletes keresés

Platon Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23575

Ez így elég nagy tervezési hibának tűnik sajnos. 

 

 

A kívánt találkozási geometria így első ránézésre inkább tűnik speciális esetnek mint általánosnak. Nem is értem hogy mi lehetett ennek a megoldásnak a tervezési filozófiája.

Előzmény: Hpasp (23572)
Hpasp Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23574

Fázisvezérelt rávezető radarok nagy előnye, a párhuzamos célkövetésben rejlik (Patriot - 9, Sz-300P - 6).

Mivel itt kimatekozható (ballisztikus) röppályáról beszélünk, a végső TWM rávezetés (manőverező célok ellen) hanyagolása esetén a párhuzamosan követett célok száma akár "y" is lehet...

Előzmény: Törölt nick (23573)
Hpasp Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23572

Egy kis (on topic) Iron Dome kritika...

 

http://thebulletin.org/multimedia/iron-dome-images-failure

Hpasp Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23571

Srácok, ez itt eléggé off irány.

Vigyétek át egy vadász topicba.

(szívesen adok egy eredeti MiG-25 manuált a továbbiakhoz)

 

Ne keverjük a statikus, illetve ugrással elérhető csúcsmagasságot illetve egy széria gép és a festék lemaratott rekordgép képességeit.

 

Platon Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23570

Erre már válaszoltam. Szerintem nem. De ez nem jelent semmit. Teljesen mindegy hogy 28 Km t tud vele az átlag pilóta, vagy 32-t a lényeg hogy jóval többet mint a szolgálati magasság. 

 

Nem értem igazából hova akarsz kilukadni. A lényeg ebben az egész eszmefuttatásban hogy a szolgálati csúcsmagasságnak nem sok köze van az abszolult csúcsmagassághoz, ezért az az érvelés hogy a Szu-25M1 nem tud 10.000 méterre emelkedni, mert a Szu-25K szolgálati magassága 7000 méter az nem áll meg. Ennyi.

 

Különösen hogy a régebbi Su-25 típusok esetében a 7000 méter még csak nem is a repülési tulajdonságok miatt lett a szolgálati csúcsmagasság, hanem azért, mert a pilótának csak 4 ötliteres tartálynyi oxigén javadalmazása van, amit az utolsó kompresszor fokozatból nyert levegőhöz kevernek hozzá egészen 7000 méterig. A fölött azonban tiszta oxigénre vált a rendszer, azaz csak percekre elég az oxigén tartalék, aztán már csak a katapultszék három perces vészhelyzeti tartaléka marad. 

 

Hát ezért 7000 méter a szolgálati magasság a régi Szu-25 típusokon, nem azért mert egyáltalán nem tud magasabbra emelkedni.

 

Előzmény: Kuruc72 (23569)
Kuruc72 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23569

Azt hittem azert te azokhoz tartozol aki elismerik ha hibaztak ( mindig ) de te inkabb a nyakatekert feditesekhez ragaszkodsz szerintem es nem vagy korrekt.

 

Mas hogy kerdem

 

Szerinted Fedotov egy szeria Mig 25 el 1 tonna fegyverzettel kepes lett volna elerni a 36 000 meteres magassagot ?

Előzmény: Platon (23568)
Platon Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23568

Ez egy hivatalosan igazolt rekord, azaz tény. Ellenőrizheted a FAI adatbázisában.

 

Ha a kérdésed arra irányul hogy a repülőtéren készültségben álló gép egy átlagos pilótával, nem Fedotoval a székben, meg tudja e ismételni, hát nyilván nem. De a 29-30 Km az biztosan hozható úgy is. És akkor nagyon korrekt és konzervatív voltam.

 

 

Előzmény: Kuruc72 (23567)
Kuruc72 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23567

Megint ferditesz csak hogy n kelljen bevallanod hogy nincs igazad.

 

Mashogy teszem fel a kerdest.

 

Szerinted a szerie Mig 25 kepes felemelkedni 36 000 eterre 1 tonna fegyverzettel ?

 

 

 

Előzmény: Platon (23565)
Platon Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23566

Izé FAI :) Megzavart a TV :)

Előzmény: Platon (23565)
Platon Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23565

Nem én állítom hanem a FIA. Linkeltem a forrást.

 

És igen természetesen tud sokkal magasabbra repülni fegyverzettel is mint a szolgálati magasság. Nem nagy művészet, a szolgálati magasság vízszintes repülésben sebességvesztés nélkül teljesített bizonyos emelkedési teljesítményt (100, 500 láb per perc) jelent maximális hajtómű teljesítmény mellett.

 

Ha nem zavar hogy lassulsz akkor igen jelentősen túl tudod lépni a szolgálati magasságot. Ha még meleg is van és szembe szél van akkor meg pláne.

 

 

Előzmény: Kuruc72 (23564)
Kuruc72 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23564

 

 

"Ez így van természetesen. Ahogy az USA ban is. Ettől még a széria MIG-25 is simán eléri a 29-30 Km-es csúcsmagasságo"

 

Oke de te teljesen mast allitottal. Azt sugaltad allitottad hogy a MIG-25 is kepes a szolgalati magassaganal sokkal magasabbra repulni megpedig fegyverzettel :

 

 

"A Mig-25 szolgálati magassága fegyverzet nélkül 24 Km. Mégis jártak vele már 36 Km magasan is 1T fegyverzettel."

 

 

Ferditesz ahogy az erdekeid megkivanjak.

 

 

Legy korrekt !

Előzmény: Platon (23563)
Platon Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23563

Ez így van természetesen. Ahogy az USA ban is. Ettől még a széria MIG-25 is simán eléri a 29-30 Km-es csúcsmagasságot. 

 

A lényeg, hogy a szolgálati magasság nem azonos a repülőgéppel elérhető maximális magassággal.

Előzmény: Kuruc72 (23560)
Platon Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23562

Ja ja, hogyne. Személyeskedés után jön terelés.

 

Ismét bemutatkoztál.

Előzmény: gaunt (23561)
gaunt Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23561

Ismét belefutottál, hogy nem tudod egy egy paraméter mit is jelent egy egy repülőnél, ahelyett hogy belátnád, jön a személyeskedés. Csak magadat járatod le vele, észrevehetnéd.

 

Ismét? Akkor ki volt az aki korábban az F-15 vs MiG-21 kapcsán olyan orbitális ostobaságokat írt? Molni kolléga részletesen megcáfolta az összeset, persze erre már nem tudtál mit szólni.

 

És ajánlanám elolvasni a 23355-ös hozzászólást. Igen, ezt rólad írták!

Előzmény: Platon (23557)
Kuruc72 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23560

Ezek a rekord repulesek a SZU ban mindig egyedileg felpiszkalt gepekkel tortentek es szinte soha nem szeria geppel. A cel a nyugat legyozese volt barmi aron akar ket uj hajtomu aran is.

 

 

Előzmény: Platon (23553)
Platon Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23559

Megnéztem, hasonlít, de a kanyarban kellene lennie egy nagy piros tetejű háznak ami nem látszik a google earthban, és ott a növényzet is ritkább de az talán nem jelent semmit, viszont nincs meg a magaslati pont ahonnan a felvétel készült.

Előzmény: Neiro (23555)
Platon Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23558

Olvasgass csak hogy mit is jelent a szolgálati magasság (service ceiling), aztán gondolkodj el rajta hogy kellett -e fölényeskedni.

 

Az hogy te meg vagy győződve róla hogy a szolgálati magasság egy beton tető amit nem tud átlépni a repülő, az csak a te tudatlanságodat mutatja. Valahogy mindenhez értesz, aztán ahogy a tények megcáfolnak jön a fröcsögős személyeskedés.

 

Az alap Szu-25, és nem az Ukrán modernizálté, ami könnyebb valamivel, szolgálti magassága 7000 méter. Ezt raktad be. 

 

A  Olvasd el szépen mit is jelent ez:

 

 

http://www.dept.aoe.vt.edu/~lutze/AOE3104/climb.pdf

 

Definition - Absolute Ceiling


The absolute ceiling is the altitude at which the (maximum) rate of climb goes to zero.
A more useful definition is the service ceiling

 


Definition - Service Ceiling

 

The service ceiling is the altitude at which the maximum rate of climb is 100 ft/min. ( 0.5 m/s) for piston powered aircraft or 500 ft/min (2.5 m/s) for jet powered aircraft.

 

 

Definition - Cruise Ceiling

 

The cruise ceiling is the altitude at which the maximum climb rate is 300 ft/min

 

 

Definition - Combat Ceiling

 

The combat ceiling is the altitude at which the maximum rate of climb is 500 ft/sec or 2.5 m/s. Sometimes this is called a “service ceiling” for jet powered aircraft.

 

Súgok. Még az un. Abszolult csúcsmagasság is túlléphető, mivel lendületből feljebb tud menni a repülőgép. Fedotov rekord döntésénél a Mig-25 sebessége a csúcsmagasságban 75 Km/órára csökkent. Ráadásul ezek az adatok légnyomás és időjárás függőek is.

Előzmény: gaunt (23556)
Platon Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23557

Ismét belefutottál, hogy nem tudod egy egy paraméter mit is jelent egy egy repülőnél, ahelyett hogy belátnád, jön a személyeskedés. Csak magadat járatod le vele, észrevehetnéd.

Előzmény: gaunt (23556)
gaunt Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23556

Herk!

 

Csak most jutott eszembe, Platon kollégával nem érdemes vitatkozni. Mint ahogy látod, ő jobban ismeri a Szu-25 repülési adatait még a gyártónál is.

 

 

Előzmény: parasztherkules (23552)
Neiro Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23555

Nagy a hallgatás amióta megkerült sértetlenül a két fekete doboz. "Twitterbizonyítékok", találgatások, ukránok által lehallgatott (vagy legyártott) felvételek vannak rakásszámra. Egyébként semmi konkrét. Több felvétel is van a fehér kamionos SzOU-ról, szerintem ez 48°00'49" 38°45'47" készülhetett:

 

Platon Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23554

Én sem hiszem hogy "vadásztak" volna. De a véletlen egybeesésekben sem hiszek.

 

Legvalószínűbben, arra jött, nem tudták azonosítani, ráemelték ami kéznél volt, hogy azonosítsa. 

Előzmény: parasztherkules (23552)
Platon Creative Commons License 2014.07.27 0 0 23553

Ez a jelenlegi merev-szárnyas sugárhajtású magassági rekord.

 

Aleksandr Fedotov, Mig-25M, 1973 Július 25. 35,230 méter 1000Kg terheléssel, és 36240 méter teher nélkül. 

 

http://www.fai.org/record-powered-aeroplanes

Előzmény: parasztherkules (23551)
parasztherkules Creative Commons License 2014.07.26 0 0 23552

"Azt állítják hogy egy repülőgép a lelövés idejében veszélyesen megközelítette a Maláj járatot, és a repülési profil alapján (erősen lelassult miközben felkapaszkodott 10 ezer méterre) Szu-25 lehetett."

 

Értem én, nem szarunk a kútba, csak a kávájára. Valószínűleg, éveknek kell eltelnie, míg az "igazság" kiderül. Én ezzel együtt nem tartom valószínűnek, hogy egy földi támogató repülőgéppel utasszállítóra vadásztatnak.

Előzmény: Platon (23550)
parasztherkules Creative Commons License 2014.07.26 0 0 23551

Hadd kérjek már valami ellenőrizhető forrást, mert ez a 36k, kicsit nagyon durva állításnak tűnik.

Előzmény: Platon (23549)
Platon Creative Commons License 2014.07.26 0 0 23550

Nem. Nem ezt állítják.


Azt állítják hogy egy repülőgép a lelövés idejében veszélyesen megközelítette a Maláj járatot, és a repülési profil alapján (erősen lelassult miközben felkapaszkodott 10 ezer méterre) Szu-25 lehetett.

 

És minderre nem csak egy info grafikát mutattak be hanem át is adták a nyers adatokat az ICAO-nak és az EU-nak. Azaz a dolog ellenőrizhető, és lehet rinyálni ha inkonzisztens. Senki nem tette.

 

Ez nem olyan mint az USA "bizonyítás", hogy az oroszbarát ellenállók voltak, erről műhold felvételeink is vannak, de titkosítottuk őket, nem fogod látni soha, se te se semmilyen szakértő. 

Előzmény: parasztherkules (23548)
Platon Creative Commons License 2014.07.26 0 0 23549

A Mig-25 szolgálati magassága fegyverzet nélkül 24 Km. Mégis jártak vele már 36 Km magasan is 1T fegyverzettel.

Előzmény: parasztherkules (23545)
parasztherkules Creative Commons License 2014.07.26 0 0 23548

Az orosz szakemberek azt állítják, hogy egy ukrán Szu-25 végzett az utasszállítókkal.

Előzmény: Platon (23546)
Platon Creative Commons License 2014.07.26 0 0 23547

Előzmény: parasztherkules (23545)
Platon Creative Commons License 2014.07.26 0 0 23546

Ez nem teória. Bemérték radarral. 


Az orosz szakértők szerint Szu-25 lehetett ennyi.

Előzmény: parasztherkules (23545)
parasztherkules Creative Commons License 2014.07.26 0 0 23545

без подвесок: fegyverzet nélkül?

 

Számomra is életszerűtlennek tűnik a "Szu-25 teória".

Előzmény: gaunt (23543)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!