Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

axecco Creative Commons License 2015.05.30 0 0 70832

Csak egy egyszerű kérdés mielőtt kárt teszek magamban. Volna itt egy Lancia kappa 2.4 tds. A minap feljöttem vele Budapestre a gyerekért a Heimpál kórházba. Ez KB 75 kilométer út. Útközben kétszer lefulladt alattam az autó félúton. De valahogy mégis felvitt Pestre. Indultam haza mikor úgy elkezdett füstölni, hogy nem láttam mi van a hátam mögött. + Olyan mintha az öt hengerböl csak kettő menne. Azt tudom, hogy nem hengerfejes. Én arra tippelek, hogy átlépett egy fogat a vezérlés de ki szeretném olvasni amit csak lehet belőle. Ehhez a mutatványhoz még kábelem is volna csak szoftver hiány lépett fel. Ha valaki tudna nekem használható szoftvert linkelni vagy küldeni nagyon hálás lennék érte.

axecco Creative Commons License 2015.05.30 0 0 70831

Valaki nem tud egy fasza diagnosztikai szoftvert ehhez a szarhoz? Kábelem az van.

oktatókappa Creative Commons License 2015.05.30 0 0 70830

Megvan mi az ami kellene ! Ablakemelő vezérlő egység kellene. 1 kis doboz ahhoz hasonló mint a légzsákvezérlő elektronika. Van valakinek ilyen esetleg?  A másik dolog ami nagyon kellene az a turbo cső alulra közvetlen a turbóra. Eléggé szerteágazó cső . Van valami olajlecsapató elágazása is meg felfele is ágazik asszem a levegőszűrőre is. Égen földön nem kapunk rá még bontóban sem. De még az olasz ebayen sem találtam.

sooty Creative Commons License 2015.05.30 0 0 70829

Elértem, hogy a JTD-nél nincs hibakód.

Na ennek ellenére nem indul.

 

A riasztó, hogyan, milyen módon tudja befolyásolni az indítást? Ugyanis a riasztóm ON állásba állítva riaszt. Időnként abbahagyja, de röviddel később megint riaszt. Ilyenkor a középkonzolon lévő zöld led pirosan világít, valamint a rádión lévő is. A kulcsomról nem működik sem a központi zár, sem a riogató. 

Ha OFF-ra  állítom akkor megszűnik a hangoskodás és a villogás, de nem tudom, hogy így az egész riasztót kiiktatom, vagy tényleg csak a hangoskodást szüntetem meg.

 

Lehet, hogy ennek is köze van a nem induláshoz

Olasz autós Creative Commons License 2015.05.30 0 0 70828

Az olajteknőt én eddig mindig Mannol fekete vagy piros tömítőanyaggal vagy Loctite-tal kentem le, 30 perc száradás után lehet feltenni legalábbis nekem így vált be. Autósboltban ezeket lehet kapni. Valószínűleg én a helyedben leszedném az olajteknőt, nem egy nagy mutatvány, én minimum 20 alkalommal megcsináltam (i love kappa), minden csavart el lehet érni könnyen kivéve a váltó felőli két kis 5-ös imbusz csavar van elbújva a két kis nyílásban. Ha minden csavar kint van akkor kell a felső és alsó motortartóból kiszedni a csavart és fel kell emelni a motort különben nem jön ki a teknő a búvárcső és a bölcső miatt. Visszafele trükkösebb mert akkor már fel van kenve a tömítőanyag :D. Ha már lent van a teknő, baráti jó tanácsként fogadd el, hogy az 5. hajtókarcsapágyat és bolygócsapot nézd meg. Ha már nem olyan sima mint az 1-es akkor szerintem kezdj el gondolkodni a motor kiszerelésén- A-tól Z-ig kimosásán vagy ha már olyan akkor a főtengely felújításon is, egy új olajszivattyú beszerzése mellett, csak, hogy ne járj úgy mint én. Nem megijeszteni akarlak csak jobb felkészülni minden eshetőségre mint, hogy váratlanul útközben egyszer feladja a harcot. :)

Előzmény: ksam50 (70825)
probody Creative Commons License 2015.05.29 0 0 70827

Én biztos,hogy nem szedném le a kartert ezért (de ez én vagyok).

Olvastad,van akinek 3kappában is le van törve és nem okozott gondot. Az egy dolog,hogy a kipufogót le kell alóla szerelni,de a szélső csavarokhoz nem lehet hozzáférni mert útban van a bölcső,meg kell billenteni a blokkot ahhoz meg nyilván a motortartó bakokat is bolygatni kell. Ha most nem szivárog a tömítése akkor hagyd szerintem.

Az is benne van a pakliban,hogy már szerelték le a kartert korábban és akkor törték le,egyúttal ki is kivették belőle a darabot.

 

Előzmény: ksam50 (70825)
oktatókappa Creative Commons License 2015.05.29 0 0 70826

Üdv!

Valaki tud segíteni 1 kapcsolási rajzzal?

Első ajtó balos ablakemelő nemigazán működik. Az ajtóig van áram , ki lett mérve.

Viszont úgy kell külön áramot adni valami kapcsoló  egységnek, hogy működjön az ablak fel le. Kapcsoló is jó. Ha van adva neki áram külön akkor működik. Valami bizgentyű ki elektronika vezérli azt is és annak kéne a rajza vagy olyan kis alkatrész. Hátha valaki tapasztalt már ilyet.

ksam50 Creative Commons License 2015.05.29 0 0 70825

Szia!

Egészen véletlenül szedtem ki, de nagyon óvatosan. Nem hiszem, hogy akkor törött volna le. Ez is ki tudja mióta volt így? Mekkora darab csatlakozik hozzá? Az ECU nak ad csak jelet? Ilyen bizgenytűről még nem is hallottam.. Hol lehet ilyet rendelni? Mert a weboldalakon sehol nem láttam...O:( Tudsz valamit ajánlani , hogy mivel kell tömíteni a kartert, mert hallottam rémtörténeteket a folyásról... Most éppen nem folyik.. Mennyire kell meghúzni, mert nincs nyomatékkulcsom..O:(

Előzmény: Lönci (70819)
ksam50 Creative Commons License 2015.05.29 0 0 70824

Köszi megoldódott a helyzet. Nagy nehezen alámásztam. Megtaláltam csak érzésre a gombát, és láss csodát valami állat /talán patkány?/elrágta a a vezetéket, még az önindító vezetékét is megcsócsálta, de az nem szakadt. Szóval  most világít és műkszik a visszajelző. Hogy mióta volt így ki tudja? Most viszont a légzsák világít, / hogy mitől megint rejtély, mert nagyon vigyáztam a műszerfalnál. hagyom egy picit pihenni , mert már kezd  román lego filingem lenni, mint 20 évvel ezelőtti daciámnál..O:). Ilyen izzó csak a töltésvisszajelzőnél van nálam, a többi az picike..? Az ügy szempontjából mellékes már..O:). Köszi még egyszer a fotót.

Előzmény: probody (70820)
warning!kamikaze Creative Commons License 2015.05.29 0 0 70823

Uraim,

a napokban elkelt a Coupé, visszament német nyelvterületre.

 

Szép volt, jó volt, nagyon érdekes és kellemes pillanatokat szerzett, olyannyira,

hogy lehet, lesz egy 2,4-esem hamarosan, elvégre evés közben jön meg az étvágy. :-)

 

Külön örülök a veletek kötött ismeretségeknek, köszönet a kedves figyelemért Granturismonak

és a hosszú 5. fokozat kapcsán Löncinek a távsegítségért! :-)

 

A V6 turbo projekt így bizonytalan időre elhalasztódik, a Lada 2107-Honda S2000 viszont folyamatban. :-)

 

sooty Creative Commons License 2015.05.29 0 0 70822

Az király. Nekem mind a 3 kappánál hiányzik a vége. Egynél a cső is el van törve, vissza se tettem.

Előzmény: Lönci (70819)
downer Creative Commons License 2015.05.29 0 0 70821

Nekem ki van dobva prizmástul, adom ha kell belőle.

Előzmény: Kappa 5.10 (70818)
probody Creative Commons License 2015.05.29 0 0 70820

Nem kell forrasztani. Megfogod elfordítod és kijön. Így egybe lehet kapni a foglalatával együtt.

Előzmény: ksam50 (70815)
Lönci Creative Commons License 2015.05.29 0 0 70819

 

"  hogy az az izé mi lehet fogalmam sincs. Ezt hittem olajgombának, de erre két vezeték megy rá a generátortól jövő kábelkötegből. Érzékelő az biztos de hová és mit? Azt hittem leszakadt a végén levő két drótról valami,  de akkor hogy csavarták be? "

 

 

Szia!

 

Ez a "valami", az olajszint mérő, és épp a mérő rész van róla leszakadva, ezért áll ki belőle a két drót. Ez azért gáz, mert a főtengely forgása révén el tud jutni a levált darab, érdekes helyekre. Egyszer egy Thesist javítottunk, ott a fordulatszám jeladót törte le, plusz kitört pár darabot a jeladó tárcsájából is, ezért atomjaira kellett szednünk a motort, miután az autó computerét megjavították, mert az is tönkrement. (szakszerviz: (?) Fordulatszám jeladó hiba, csak azt cserélték, pedig egyértelmű mechanikai behatás látszott, az ellendarabbal nem foglalkoztak, aztán az új jeladóval, a hiányos fogazatú tárcsa kivégezte az ECU-t) Szóval: meg kell keresni a levált darabot, ehhez le kell venni a kartert, vagy bízni benne, hogy nem csinál bajt....., bár Murphy-t ismerve..... Szóval, én inkább szétszedném.

Előzmény: ksam50 (70812)
Kappa 5.10 Creative Commons License 2015.05.28 0 0 70818

Javitva lesz. 1 hónap és ö megy a garázsba. 

Valakinek tényleg nincs egy jobbos lőkháritóba lévő prizmája.Arra vevő lennék vagy bartelezhetünk is...  :-) 

Előzmény: JAMIE222 (70816)
DonPrego Creative Commons License 2015.05.28 0 0 70817

Van egy izzó a blokkban és ezt csak most mondjátok? Épp komplett izzócserét végzek a kocsin, akkor beköltözök a motortérbe és megkeresem :)

Előzmény: probody (70813)
JAMIE222 Creative Commons License 2015.05.28 0 0 70816

A kuplung-munkahenger magától átmenetileg javulhat, de végleg sosem.Vigasztaljon a tudat, hogy kuplung nélkül is hazajuthatsz, ha nem sajnálod a gépet:))

Egyszerűbb javítani és nem érdemes halogatni. 1 füst alatt én mindkettőt reparálnám.

Előzmény: Kappa 5.10 (70814)
ksam50 Creative Commons License 2015.05.28 0 0 70815

Köszi, most már biztos megtalálom O:) A " rizsszemizzót" megnézem, szétszedtem a műszerfalat, de nem mertem áramot adni az ellenőrzéshez, mert nehogy nagyobb kárt csináljak. Ezeket az izéket be kell forrasztani? Alig 3 milliméteresek, az ember azt hinné örök életűek. Jó játék lesz...

Előzmény: probody (70813)
Kappa 5.10 Creative Commons License 2015.05.28 0 0 70814

Üdv! Bontogatom a Kappát és pár észrevétel. Akinek igértem és még kell kis türelem és eljut hozzá. Eddig csakbrégi autókat bontottam de ebbe birom h kevés a patentos dolog, inkább csak a kábelek. Egy ajtót levenni 3 perc,a fűtőmotorja azonos a Lybráéval bár a vezérlés lehet más rajta de azt annyira nem nagy szám kicserélni.96 os és Osztrák létére nagyon minimális rozsda van rajta az is az első doblemeznél.A műszerfal nem adja könnyen magát a többi részhez képest. A kormány alatti fehér doboz az mi? 

Az enyémről pár szó. 2011es Uniroyal istenien fogja az utat.Eddig is fentanrtásaim voltak bármeny márka Eco gumijával de most bebizonyosodott a másik kérdés is.Ecot nem veszek és csak márkát. A youngtimeremen Noname "kanadai"  elvileg esőgumi van elég peres méretbe.Mindenhol szar. Nyalodik csúszik... Előtte 15 éves Dunlop sportgumi volt az legalább falta a száraz aszfaltot. 

A felső kuplungmunkahengerem ereszt, valamint felpuhult.Kiakartam cserélni  ma ismét a régi.Lelke van. Meg még 1000 apróságot tudnék irni. De szárad a festék a lakásba. Megint kenni kell. :-) 

Amúgy akivel itt beszéltem, találkoztam eddig innen a fórumról. Mind nagyszerű ember. Mimt az autóik. ;-) jó éjt

probody Creative Commons License 2015.05.28 0 0 70813

Szia. Itt van, a generátor és az önindító között. 

Izzószálas kis égő az olajnyomás lámpa simán lehet,hogy csak kiégett. 1,2w-os rizsszemizzó,bármelyik autósboltban van.

Előzmény: ksam50 (70807)
ksam50 Creative Commons License 2015.05.28 0 0 70812

Köszi a válaszokat.

Nem hiszem, hogy benzin lenne az olajban, nincs benzin szaga , meg elég sűrű, legalábbis azt hiszem.  Lehet, hogy csak túltöltötték. tényleg. Viszont eléggé aggaszt, hogy nincs visszajelzés a műszerfal olajlámpa visszajelzőjén a  gyújtás ráadása után. Amikor vettem, akkor égett, azért gondoltam, hogy a sok olaj csinált valami gikszert.

Majd holnap még egyszer alámászok, csak megtalálom azt a fránya olajgombát, bár tényleg nem leletem idáig, majd gerjesztek több fényt. Azt tudom , hogy egy vezeték megy rá. Remélem csak az adta meg magát. O:)

 / hogy az az izé mi lehet fogalmam sincs. Ezt hittem olajgombának, de erre két vezeték megy rá a generátortól jövő kábelkötegből. Érzékelő az biztos de hová és mit? Azt hittem leszakadt a végén levő két drótról valami,  de akkor hogy csavarták be? 

Ha már itt tartunk , nem tudtok valakit akinek van elfekvő kormány szervóhoz vezető nyomócsövei? Még nem tudom melyik , de valamelyik nagyon durván engedi az olajat. Még komolyabb felderítésre nem volt időm,de majd az lesz a következő. Bár akna híján nehéz lesz.O:) Remélem nem a kormányszerkezet adta meg magát. Szóval ha van valakinek , azt jóárasítva  O:) megvenném.

sooty Creative Commons License 2015.05.28 0 0 70811

Akár az is lehet.

 

Az alumínium olajteknőbe van beleépítve egy fém lemez lap. Gondolom ez hivatott szolgálni, hogy az olaj ne csapongjon lent a teknőben, hanem szépen csak áramolgasson. Ez a hosszú kütyü meg a lemez alá van "beszúrva". Elég sérülékeny szegényke, görbül, törik stb. 

 

Tényleg nem tudom mi lehet pontosan.

Előzmény: Adm (70810)
Adm Creative Commons License 2015.05.28 0 0 70810

Szerintem inkább az olajszintmérő lehet.

Előzmény: sooty (70809)
sooty Creative Commons License 2015.05.28 0 0 70809

Néhány infó még jól jönne a járgányról.

 

Az a legnagyobb bajod, hogy BMS-nek általában igaza van.

 

Az olaj gomba pedig az önindítótól jobbra, kicsit feljebb van a blokkon. Arra egy egy szálas vezeték megy (talán piros). Amit Te szedtél ki azt magam sem tudom pontosan, hogy mi, de a nélkül is megy az autó és nincs hibajelzés.

Valószínű talán viszkozitás mérő....???

Előzmény: ksam50 (70807)
BmS1 Creative Commons License 2015.05.28 0 0 70808

 Remélem nem az olajpumpa , mert akkor összekarmolom magam.

 

Az olajszivattyúnak köze nincs az olajszinthez.

Ha szerencséd van, egyszerűen túltöltötték (de ennyivel??) 

Ha az olajszint növekszik, az rossz hír, vsz. üzemanyag kerül az égéstérből az olajba. 

Benzinesnél: bef.szelepeken keresztül, vagy átszakadt nyomásszabályzó membránnál.

Ha ilyen mennyiségű benzin kerül(t) az olajteknőbe, az előrevetíti a motorgenerál árnyékát. Két ujjbegy között dörzsölve a nívópálcán lévő matériát nagyjából fel lehet mérni, hogy van-e jelentős mennyiségű benzin odalenn, + szaglás.

 

CR dízelnél: bef. porlasztóknál, DPF esetén sok sikertelen regenerálás.

 

Sok sikert a szerzeményhez :-)

Előzmény: ksam50 (70807)
ksam50 Creative Commons License 2015.05.28 0 0 70807

Sziasztok!

Most sikerült vásárolnom egy Kappát, remélem , nem fürdök be vele. O:) Elvileg nincs benne 200 ezer km 98-as.

Női tulaja volt elvileg... itt kezdődnek a gondok. Belül szép gondozott, de műszakilag már vannak gondok. Kezdődik azzal, hogy a motorban vagy 2 és fél literrel több olaj volt a kelleténél. Remélem nem direkt hanem hozzá nem értés miatt... Leengedtem a felesleget, de most vettem észre, hogy nem ég az olajvisszajelző. Azóta nem mertem vele menni amíg meg nem oldódik a dolog. Remélem nem az olajpumpa , mert akkor összekarmolom magam.O:) A műszerfalat szétszedtem , de kicsi, mikroszkópikus led égők vannak azok nem hiszem hogy kiégtek volna...Talán nem is cserélhetők? Viszont nem igen találom az olajgombát.. Megköszönném , ha valaki tájékoztatna , hogy hol leledzik. Elöl nem látom, hátul, alulról az önindító alól meg csak egy olyan gombát bírtam kibányászni aminek vagy tíz centis érzékelője van,a végén két darab dróttal? Remélem nem valami mást szedtem ki. Pár autóm volt már , de ilyet még nem láttam. Előre rendeltem egyet még látatlanban , de köszönő viszonyban sincs , ahogy a fotón is látszik.  Sajnos aknám nincs, így elég nehézkes az alámászás , de megoldom.O:).

Megköszönném , ha valaki segítene, hogy hol van a gomba, és ha tényleg ez a hosszú akkor hol lehet ilyet szerezni, mert sehol nem láttam a webáruházakban, pedig sokban kerestem.

 Köszi előre is a segítséget.

http://indafoto.hu/collectioneditor/663771

sutto Creative Commons License 2015.05.28 0 0 70806

nálunk rendelhető de új cikszámon, holnap utána nézek....

Előzmény: Balinszky (70803)
probody Creative Commons License 2015.05.28 0 0 70805

Érdekesség. A kipufogó dobok feletti alulemez dupla falú és hangszigetelő anyaggal van kitöltve.

 

A legeldugottabb helyeken is minden le van festve így a kormányrúd is.

Ahol a váltó rudazatok kimennek a motortérbe,van egy a hangszigetelőt a tűzfalhoz leszorító lemez.

Még a teljes szőnyeg,műszerfal kivétele után sem látszik mert egy sapka takarja, de akkor is normálisan le van fényezve.

Régebben azért még adtak az ilyesmire.

 

 

DonPrego Creative Commons License 2015.05.27 0 0 70804

Jelentem, sikerült leszednem az ablaktörlő lapátot: kicsit határozottabban kellett húzni, nem sok szabad helye van :)

Balinszky Creative Commons License 2015.05.27 0 0 70803

Visszaolvastam  Vágom már. Sajna azonban a ducato-é sem rendelhető már.

 

ducato:

TRW száma: GPV1060

 

Kappa:

TRW száma: GPV1062

 

sajna egyik sem rendelhető, illetve a szinonimáik se :(

 

Remélem holnap jó hírrel szolgálsz :D

 

THX

Előzmény: Alfás Theo (70802)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!