am 3 mill alatt vannak jo példányok is, én nem bántam meg, igaz már régóta is fájt egy ilyenre a fogam.. és mivel takarékos dízelem van, nem volt kérdés hogy ez csak benzines lehet :D
Bár nem vagyok P38 szakértő, de a vezetőoldali zárszerkezetben van egy kapcsoló, ami valamiért hidegben nem kapcsol, és nem ad utasítást a központi zárnak a nyitásra, sem a riasztónak a kikapcsolásra. Ennek az oka vagy kopott mechanika, amire a hideg rádolgozik, vagy hiányzó / dermedt kenőanyag a forgó csúszó részeken, illetve lehet a kapcsoló fizikai hibája is, de az vélhetően melegben is jelentkezne.
fagypont alatt nem tudom kinyitni az ajtokat! Vagyis kinyitni kitudom a soforoldalt, de a tobbi nem nyilik, es a riaszto sem kapcsol ki, ergo nem tudom beinditani a kocsit hanem csak visit(-ana, de mar kikotottem a dudakat). amennyiben tobbszor nyitom-zarom kulccsal az ajtot, akkor kb. A 20. Alkalomra kikapxsol a riaszto es nyit a kozponti is!!!!
Vagy ha nincs telepített, akkor a bal 1ben ülő egy hangos "húbakker" felkiáltással egyidőben tolatásba vágja a szekeret és ész nélkül kitérni/tolatni kezd.
Terpezésnél az anyósülés felől dörmögő/borízű, de várakozásokkal teli hangon az "O-óóóóóóó" vagy "Hu-húúúú b@zmeg" figyelmeztető jelzés hallható, közúti forgalomban pedig általában a "Vigyáááázzzzzzz!" kiáltás jön a szenzorból az asszony sipító hangján.
Ez új korában 25 milliós luxus autó volt. Tele van extra műszaki megoldásokkal (amik szükségképpen drágák) illetve sok extrával a szolgáltatások terén. Az, hogy luxus autó volt, semmiképp nem jelenti azt, hogy nem romlik el. El fog romolni (feltételezhetően nem pár hónapra vennétek, hanem "hosszú távra"), előbb-utóbb biztosan. És nem annyi lesz hozzá az alkatrész, mint a Suzuki Swifthez. És nem is fogja megjavítani minden autószerelő.
Szóval ha két és fél millió van az autóra (és nincs még félretéve másik 1 millió alsó hangon, amihez hozzá lehet nyúlni és nem annyira fáj), akkor ezt az autót nem lehet eléggé meggondolni. Nem ezt a példányt, hanem ezt a típust. Illetve bármelyik típust, ami 11 éves, új korában 20 millióba került, de most 2,5-ért odaadják.
első kardán, difi környéke. erre volt visszahivás, le kéne ellenőrizni hogy volt e cserélve. a sebváltó általában 200ezret bir, utána várható egy felujitás, ami nem olcsó. az első mindegyikre a korai szériából (2002-3, talán 4?), a második a dizelekre vonatkozik. aztán persze a klasszikus dolgok, légrugók, stb. az ajtó belső fogantyúja gyakran leharcolt, főleg a sofőré,de ez tipushiba és már vannak rá bevált módszerek. az első ülések oldalán a műanyag is gyakran eltörik a ki-be szállás miatt.
mindent ki kell próbálni rajta, viszont egy csodálatos autó ...
Édesapámmal régóta gondolkozunk Land Rover-ben és úgy néz ki, hogy végre talán össze is jöhet a dolog. Sajnos nem igazán ismerjük a típust, típus hibát, hogy mire kell figyelni vásárláskor. Van egy Range Rover az egyik pesti használt-kereskedésben, amit megnéztünk. Az autónak van egy-két szépség hibája (amit megtudnék javítani), de igazából ennyi amit mi megtudtunk állapítani. Mivel egy ilyen autó fenntartása nem olcsó dolog, így szeretnénk (mint ált. mindenki) egy olyan autót venni, amiről nem derülnek ki olyan hibák (költséges!!!), ami a mi tudatlanságunk miatt nem vettünk észre. Sajnos a keret szűkös, az igények magasak. :-D Így körülbelül ennek az autónak az ára a felső határ. Íme:
Bárki aki ismeri, pontosabban megnézte már ezt az autót, vagy csak a típusról mondana infót, hogy mire kell aztán nagyon figyelni, mit, hol, hogyan nézni, annak nagyon szépen köszönöm a segítségét!!! :)
A vezérlés láncos, elvileg azzal nagy gond nem lehet. Jó lenne átforgatni a motort, mielőtt beindítod. A fékekkel óvatosan, gondolom a klímát fel kell tölteni.
Akksit vigyél, illetve készíts videót az indításról, lehet, hogy egy kicsit pöfögni fog az elején, de aztán megnyugszik. Láttátok volna, hogy indult a Breki, kár, hogy nem jutott eszembe lefilmezni.
Budán láttam ilyesmit az udvaron. Na jó sokkal kisebb volt, de akkor is az egész udvar be volt vasutazva, ha jól emlékszem olyan 25-30cm-es nyomtávú lehetett.
Műszakivizsgán megmérték a gátlókat, tök jó értéket produkáltak, de tudtam, hogy szar. Ugyanúgy rángatózott az eleje mint neked, megszoktam, viszont amikor feltettem az új rugókat és a gátlót, sokkal jobb lett. De egyébként a fék is megfelelt akkor a vizsgán, pedig dombon lefele csak motorfékkel tudtam lassulni.
Nehéz megtalálni azt a konfigurációt, amitől tényleg jó lesz a géped, sajna idönként be kell szórni a lovét a feneketlen kútba, viszont nézd a jó okldalát. Azt a pénzt drogokra is költhetnéd, ami hosszú távon nem annyira frankó :)
235/85 16, de a gyári mérettel is csinálta, csak kevésbé durván. Centrírozás rendben van, sima úton szépen siklik. Kormánylengéscsillapítót cserélem, hátha segít. Egy jó rugó/csillapítószett is tuti jót tenne, csak jó lenne tudni, mit kéne feltétlen cserélni, nehogy zsákutcára költsem a lóvét.
Mekkora gumi van a gépen? Ha nagyobb, a gyári éték a lengéscsillapítónál már nem elég. Nekem is volt ilyenem, bár nem ennyire durván, egy lengéscsillapító és rugó csere megoldotta a problémát (igaz, az összes szilentet, meg amit lehetett a környéken kicseréltem).
A függőcsapszeget is érdemes megvizslatni, tudom, hogy triviális, de hátha kimaradt a vizsgálatból.
D1 300. Országúton 60 felett bizonyos úthibákon úgy beráz az autó, hogy életveszélyes, mintha nagyon rossz macsakakőre szaladnék rá, le akar dobni az útról, csak visszafékezve 60 alá múlik el nagy nehezen. 1,8 alá leengedett gumikkal nem csinálja. Lengéscsillapítókat mértük, jó értékeket mutat. Szilentek, egyebek nem lógnak. Kormány lengéscsillapító ugyan rossz, de főleg függőlegesen pattog be a kerék, oldalra csak picit rángatja a kormányt.
A kérdés hogy okozhatja e szerintetek az, hogy a rugók keményebbek, erősítettek, de a lengéscsillapító eredeti? Vagy mi fene lehet még?